RegioFox poprvé vyjede ve zkušebním provozu s cestujícími v úterý, známe jízdní řád
Jednotka RegioFox řady 847 v barvách PID. Foto: České dráhy
V Praze se poprvé objeví jednotka v úterý odpoledne.
V Praze se poprvé objeví jednotka v úterý odpoledne.
teď první obrat v Berouně 10 minut. jenže na příjezdu z Rakovníka hned +19
Do Lochovic?? Pokud vím tak jediný spoj jako S60 s Rakovnickou regínou končí ve Zdicích a poté jede že Zdic do Rakovníka, ale hodně dlouho čeká v Berouně. Ostatní vlaky Beroun – Zdice – Březnice – Blatná – Strakonice patří pod Blatnou. Pod Rakovník potom patří i Liteňka, která ale nevede přes Beroun, teda kromě výlukového vlaku, který je ale výchozí z Litně a jede přes Karlštejn.
Uz se to resilo jinde – Myslim ze do Lochovic se bude jezdit zbrojit jako Sv, co tam jezdi i ted.
Budou jezdit na lince S76 Zadní Třebaň – Lochovice
nekdy v budoucnu, ted v zkusebnim provozu maji jednodenni obeh, zacatek rano 7880 do Zdic, odtud dopoledne Rakovnik, odpoledne Rudenka v vyhradnim zbrojenim pouze v Rakovniku po vlaku 7707. to same kazdy den s mirne upravenym obehem pro volne dny
Nevěřím. To víte určitě? Vlak pro 150 lidí na litenskou lokálku?
Nepůjdou i na linku Praha – Mělník?
Říkalo se, že tam půjdou Pushpuly z Řevnic.
To je trochu overkill, ne?
Když jsem byl nedávno v Karlových Varech, viděl jsem tam jezdit Regionovu (někam na Nejdek), která měla nápis Středočeská. Když toho lišáka dráhy někam přesunou, budou z toho kvůli n átěru jen zmatky. ČD jsou snad sebevědomou firmou, která si v tomto by neměla nechat poroučet nějakými krajskými zastupiteli, kteří tam jsou jen na čtyři roky.
Samozřejmě ČD, jako sebevědomou firmu, nikdo nenutí ty kontrakty s objednavatelema uzavírat za takto ponižujících podmínek. Ale slibte, že pak nebudete vykřikovat, proč to nejezdí národní doparvce, když ho máme.
Je to státní dopravce (navzdory tomu, že to pojmenovali blbě; a že Slováci se i po takto blbé myšlence opičí).
Osobně si od začátku myslím, že pojem „národní dopravce“ je blbost. Jen jsem se jím snažil přiblížit duchu příspěvků pana Krále, které jsou – řekněme – extrémně konzervativní ve smyslu ČSD, domácí výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto, proč kupovat vlaky v zahraničí když máme Škodu Plzeň atd.
Bohužel. Kraj platí, Kraj diktuje.
Ano, bohužel. Správně má diktovat ČD, platit to my všichni a rozhodovat se má náhodně…
Tak! A komu se to nelíbí, ten dostane umístěnku do Mochova, aby tam vlakem musel.
ČD je pouze firma. A pokud uzavře smlouvu, tak ji musí plnit.
ČD tam také jezdit nemusí. Je tu dalších x dopravců.
Tak bych to objednal u Arrivy. Nebo GW train, co jezdí na Šumavě . A bude klid. A klidně může být Čekej Dlouho dal sebevědomá firma. Ale za peníze někoho jiného.
Ty tříminutové obraty budu chtít v reálu vidět. Pokud to bude fungovat jako na staré Pese…vše tam přeci jen chvíli trvá. A pokud se spěchá, spíš si člověk zadělá na problém. Inu elektronika.Vím že Rakovník – Beroun má ostré jízdní doby. Navíc teď v létě třeba zastávka Křivoklát je dost turisticky navštěvovaná, pobyt půl minuty…. lidé,kola, kočárky…. někdy je to i na tři a půl minuty.To samé Roztoky ( tam ještě plus vodáci ). Vše honem,honem a když se něco stane tak plné pusy bezpečnosti atd. Těm fírům tam nezávidím.
Tak tohle ale zase má rychlejší odpich, ne?
Nevím, ale ta jednotka je údajně dost těžká…
2x375kW na 90t.
Tak lepší než Regína, ale horší než Shark.
Ty motory jsou téměř identické jako v 844. Je to pořád ten samý MTU šestiválec který pohání většinu motorových jednotek od doby prvních lintů.
Nemá RegioFox náhodou motory Rols Royce?
Motor je to furt ten samý z MTU Fridrichshafen, jen tato firma aktuálně patří do skupiny Rolls-Royce Power Systems. A někoho z marketingu napadlo, že to RR se bude dobře vyjímat v komunikaci s veřejností. Někdy před 25 lety se motory té samé firmy, z toho samého důvodu, označovaly jako Mercedes.
Díky za upřesnění.
Takže stejná logika, jako když budu prohlašovat, že mám ve své Fabii motor Porsche. 🙂 Ale jo, palec nahoru za tu kreativitu. Vypadá to zajímavě. 🙂
Toho nadělají. Vždyť je to jen upravený RegioShark. Že to má jiný motor, to cestující nepozná a laika to nezajímá. Ten design není nic moc. A jestli tomu chtějí říkat RegioFox, tak to měli natřít na oranžovo.
Souhlas, v podstatě to není nic, co by tu už nejezdilo, jen nová generace. Prostě běžná obnova, to co je jinde běžné.
Technicky to není žádná novinka, ale je to začátek dodávek řady, které budou běžet několik let a výsledkem bude poměrně dost viditelná změna kvality dopravy na řadě tratí, takže prodat to v rámci PR je naprosto v pořádku.
Jasně, upravený Regioshark. To je jako říct, že BMW z roku 2023 je jen upravené BMW z roku 2012.
Ano, je to jednotka o podobných rozměrech a splňuje TSI, takže tam není mnoho prostoru pro úpravy vzhledu.
Na druhou stranu i běžný cestující pozná, že se jedná o úplně jiný model vlaku. Je to nová platforma od Pesy – tzn. nová mechanika, podvozky, dveře, jinak členěný interér, atp.
Opravdu, změn je oproti Sharkovi mnoho. Toto bude více připomínat Pantera od ČD nebo Stadlera GTW než Sharka.
Přesně, těším se až se svezu
no pozor je to platforma se ktere jde dělat i elektrickou jednotku, to u linku nešlo
Ta velká proměna provozu měla nastat v 70. letech, kdy se ale nepovedlo nasadit Chrochtadla. No tak druhý pokus po 50 letech, dobrý.
Nizkopodlažní motoráky měly přijít v 90 létech místo řady 842/843 a především namísto žlutého zla – Regionov, ty nemají na vozebních ramenech typu Rožnov-Kojetín co dělat. Ikdyž pořád lepší než 84x+010.
regionovy nemají co dělat na spoustu dalších ramenech..například Turnov-Hradec Králové..měla jich být tak třetina a fakt jen na krátké lokálky..o provozování 810 mnohdy v dosti žalostném stavu ani nemluvě..
Však jo, na jízdu do dvaceti, třiceti mitut je to ještě dobré, ale na hodinu a víc?
ani těch 30 bych v tom krámu jet nechtěl spíše tak max 15minut..a to mám železnici fakt rád, ale místo toho jako zlatej autobus
Autobus vs vlak vede v pohodlí jasně vlak, i když je to 810. Už kvůli základní věci – prostornějšímu interiéru. Není větší opruz než soukat se busí uličkou s báglem nebo taškou. A pak šplhat na ty sedačky, které bývají (kromě míst pro invalidy) na takovém tom postranním piedestalu.
Souhlasím, ale obávám se, že tady to za tento názor od ostatních pěkně schytáte…
záleží jaký to je bus, zrovna na zmíňovaném úseku je to klimatizovaný crossway (vysoký) vs regionova..ten prostor je jediný plus vlaku + wc, jinak to bus vyhrává na celé čáře..mnohem pohodlnější sedačky, pohodlnější a komfortnější jízda, klima a hlavně ticho..z regionovy na rozbité trati je člověk vyklepanej za 5 minut
Chrochtadlo se nejen nepovedlo, ale navíc mělo stejnou koncepci jako motoráky ze 30. let, v čemž bohužel kvatro pokračovalo. V Evropě se od 70. let řešily motoráky dost jinak.
I kdyby se povedla, bylo by včera pozdě nahrazovat chrochtadla.
Jednodenní oběh, dopoledne Rakovník, odpoledne Praha-Smíchov. Denní kilometrický běh přes 500 km, to aby se např. plzenští panteři červenali studem (není úplně věcí ČD, ale většinou objednatele). Jen kdyby si ČD odpustili to své „papír na každou hloupost“. Myslím tu zbytečnou poznámku v oběhu vpravo dole : „Do tohoto oběhu nasazujte MJ 847.001“.
Jinak dobrá zpráva, ať se liškám daří.
Asi červenaly, sorry,
Bylo to dobře (životní). Jinak „plzeňské pantery červenaly“ (neživotné).
Jednoduchá pomůcka – Ti panteři, nikoli Ty.
A když ještě není 001 dodaná, tak se jezdit nebude – je to tam přece jasně napsaný! 😀
Právě, tak proč tam psát konkrétní číslo, o to jde.
A je to skutečně administrativa pro administrativu? 😀 čichám v tom snahu aby jednotka najela za nějaké období nějaké kilometry.
K červenání panterů není důvod; když jezdí na osobákách kolem Plzně, kde je ranní/odpolední špička, tak se holt nedosahují takové proběhy. Až budou ty rakovnické 847 v normálním oběhu i s víkendama, tak to taky nebude taková sláva – na hrabaté je taky dost vlaků jen v kladiva.
A navíc se ve špičce zdvojují, o víkendu jezdí dvojmo jen pár spojů dopoledne. Ne všechny dvojregíny bude asi nutné nahradit dvojliškami, ale potřeba budou.
No ale na víkendy se zvojuje zase 174, takže proběhy tragédie nebudou.
To jsem nevěděl, díky.
Ono by jezdily víc, nebýt jistého Boreckého. P2/S70 měla do jeho nástupu jezdit v celodenním hodinovém taktu Přeštice – Beroun… když si prosadil svou, tak se kraj rozhodl i přes nevýhodné odpisy sjednotit vozbu v elektrické trakci, aby ty jednotky aspoň nějak jezdily.