RegioFox poprvé vyjede ve zkušebním provozu s cestujícími v úterý, známe jízdní řád

Jednotka RegioFox řady 847 v barvách PID. Foto: České dráhyJednotka RegioFox řady 847 v barvách PID. Foto: České dráhy

V Praze se poprvé objeví jednotka v úterý odpoledne.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JiVe

teď první obrat v Berouně 10 minut. jenže na příjezdu z Rakovníka hned +19

bvovka

Do Lochovic?? Pokud vím tak jediný spoj jako S60 s Rakovnickou regínou končí ve Zdicích a poté jede že Zdic do Rakovníka, ale hodně dlouho čeká v Berouně. Ostatní vlaky Beroun – Zdice – Březnice – Blatná – Strakonice patří pod Blatnou. Pod Rakovník potom patří i Liteňka, která ale nevede přes Beroun, teda kromě výlukového vlaku, který je ale výchozí z Litně a jede přes Karlštejn.

Ruzian1

Uz se to resilo jinde – Myslim ze do Lochovic se bude jezdit zbrojit jako Sv, co tam jezdi i ted.

Jelen

Budou jezdit na lince S76 Zadní Třebaň – Lochovice

vlado

nekdy v budoucnu, ted v zkusebnim provozu maji jednodenni obeh, zacatek rano 7880 do Zdic, odtud dopoledne Rakovnik, odpoledne Rudenka v vyhradnim zbrojenim pouze v Rakovniku po vlaku 7707. to same kazdy den s mirne upravenym obehem pro volne dny

Filip

Nevěřím. To víte určitě? Vlak pro 150 lidí na litenskou lokálku?

Martin V.

Nepůjdou i na linku Praha – Mělník?

Pat

Říkalo se, že tam půjdou Pushpuly z Řevnic.

Elb

To je trochu overkill, ne?

král j

Když jsem byl nedávno v Karlových Varech, viděl jsem tam jezdit Regionovu (někam na Nejdek), která měla nápis Středočeská. Když toho lišáka dráhy někam přesunou, budou z toho kvůli n átěru jen zmatky. ČD jsou snad sebevědomou firmou, která si v tomto by neměla nechat poroučet nějakými krajskými zastupiteli, kteří tam jsou jen na čtyři roky.

Kubrt

Samozřejmě ČD, jako sebevědomou firmu, nikdo nenutí ty kontrakty s objednavatelema uzavírat za takto ponižujících podmínek. Ale slibte, že pak nebudete vykřikovat, proč to nejezdí národní doparvce, když ho máme.

Mirek Zv.

Je to státní dopravce (navzdory tomu, že to pojmenovali blbě; a že Slováci se i po takto blbé myšlence opičí).

Kubrt

Osobně si od začátku myslím, že pojem „národní dopravce“ je blbost. Jen jsem se jím snažil přiblížit duchu příspěvků pana Krále, které jsou – řekněme – extrémně konzervativní ve smyslu ČSD, domácí výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto, proč kupovat vlaky v zahraničí když máme Škodu Plzeň atd.

Kačák

Bohužel. Kraj platí, Kraj diktuje.

smasska

Ano, bohužel. Správně má diktovat ČD, platit to my všichni a rozhodovat se má náhodně…

Jiří Kocurek

Tak! A komu se to nelíbí, ten dostane umístěnku do Mochova, aby tam vlakem musel.

PvvS

ČD je pouze firma. A pokud uzavře smlouvu, tak ji musí plnit.

Ares

ČD tam také jezdit nemusí. Je tu dalších x dopravců.

Filip

Tak bych to objednal u Arrivy. Nebo GW train, co jezdí na Šumavě . A bude klid. A klidně může být Čekej Dlouho dal sebevědomá firma. Ale za peníze někoho jiného.

Kačák

Ty tříminutové obraty budu chtít v reálu vidět. Pokud to bude fungovat jako na staré Pese…vše tam přeci jen chvíli trvá. A pokud se spěchá, spíš si člověk zadělá na problém. Inu elektronika.Vím že Rakovník – Beroun má ostré jízdní doby. Navíc teď v létě třeba zastávka Křivoklát je dost turisticky navštěvovaná, pobyt půl minuty…. lidé,kola, kočárky…. někdy je to i na tři a půl minuty.To samé Roztoky ( tam ještě plus vodáci ). Vše honem,honem a když se něco stane tak plné pusy bezpečnosti atd. Těm fírům tam nezávidím.

Elb

Tak tohle ale zase má rychlejší odpich, ne?

Kačák

Nevím, ale ta jednotka je údajně dost těžká…

M152

2x375kW na 90t.

Elb

Tak lepší než Regína, ale horší než Shark.

Vojtěch Suchan

Ty motory jsou téměř identické jako v 844. Je to pořád ten samý MTU šestiválec který pohání většinu motorových jednotek od doby prvních lintů.

X 1

Nemá RegioFox náhodou motory Rols Royce?

Kubrt

Motor je to furt ten samý z MTU Fridrichshafen, jen tato firma aktuálně patří do skupiny Rolls-Royce Power Systems. A někoho z marketingu napadlo, že to RR se bude dobře vyjímat v komunikaci s veřejností. Někdy před 25 lety se motory té samé firmy, z toho samého důvodu, označovaly jako Mercedes.

X 1

Díky za upřesnění.

Honza1 a 1

Takže stejná logika, jako když budu prohlašovat, že mám ve své Fabii motor Porsche. 🙂 Ale jo, palec nahoru za tu kreativitu. Vypadá to zajímavě. 🙂

Josef Švejk

Toho nadělají. Vždyť je to jen upravený RegioShark. Že to má jiný motor, to cestující nepozná a laika to nezajímá. Ten design není nic moc. A jestli tomu chtějí říkat RegioFox, tak to měli natřít na oranžovo.

Ares

Souhlas, v podstatě to není nic, co by tu už nejezdilo, jen nová generace. Prostě běžná obnova, to co je jinde běžné.

Kubrt

Technicky to není žádná novinka, ale je to začátek dodávek řady, které budou běžet několik let a výsledkem bude poměrně dost viditelná změna kvality dopravy na řadě tratí, takže prodat to v rámci PR je naprosto v pořádku.

Jakub

Jasně, upravený Regioshark. To je jako říct, že BMW z roku 2023 je jen upravené BMW z roku 2012.

Ano, je to jednotka o podobných rozměrech a splňuje TSI, takže tam není mnoho prostoru pro úpravy vzhledu.
Na druhou stranu i běžný cestující pozná, že se jedná o úplně jiný model vlaku. Je to nová platforma od Pesy – tzn. nová mechanika, podvozky, dveře, jinak členěný interér, atp.
Opravdu, změn je oproti Sharkovi mnoho. Toto bude více připomínat Pantera od ČD nebo Stadlera GTW než Sharka.

Kraťas

Přesně, těším se až se svezu

Avlaky

no pozor je to platforma se ktere jde dělat i elektrickou jednotku, to u linku nešlo

Zlámalík

Ta velká proměna provozu měla nastat v 70. letech, kdy se ale nepovedlo nasadit Chrochtadla. No tak druhý pokus po 50 letech, dobrý.

Jiří Kocurek

Nizkopodlažní motoráky měly přijít v 90 létech místo řady 842/843 a především namísto žlutého zla – Regionov, ty nemají na vozebních ramenech typu Rožnov-Kojetín co dělat. Ikdyž pořád lepší než 84x+010.

kix

regionovy nemají co dělat na spoustu dalších ramenech..například Turnov-Hradec Králové..měla jich být tak třetina a fakt jen na krátké lokálky..o provozování 810 mnohdy v dosti žalostném stavu ani nemluvě..

Jiří Kocurek

Však jo, na jízdu do dvaceti, třiceti mitut je to ještě dobré, ale na hodinu a víc?

kix

ani těch 30 bych v tom krámu jet nechtěl spíše tak max 15minut..a to mám železnici fakt rád, ale místo toho jako zlatej autobus

Chleba Nakup

Autobus vs vlak vede v pohodlí jasně vlak, i když je to 810. Už kvůli základní věci – prostornějšímu interiéru. Není větší opruz než soukat se busí uličkou s báglem nebo taškou. A pak šplhat na ty sedačky, které bývají (kromě míst pro invalidy) na takovém tom postranním piedestalu.

Jelen

Souhlasím, ale obávám se, že tady to za tento názor od ostatních pěkně schytáte…

kix

záleží jaký to je bus, zrovna na zmíňovaném úseku je to klimatizovaný crossway (vysoký) vs regionova..ten prostor je jediný plus vlaku + wc, jinak to bus vyhrává na celé čáře..mnohem pohodlnější sedačky, pohodlnější a komfortnější jízda, klima a hlavně ticho..z regionovy na rozbité trati je člověk vyklepanej za 5 minut

Twix

Chrochtadlo se nejen nepovedlo, ale navíc mělo stejnou koncepci jako motoráky ze 30. let, v čemž bohužel kvatro pokračovalo. V Evropě se od 70. let řešily motoráky dost jinak.

Bobek

I kdyby se povedla, bylo by včera pozdě nahrazovat chrochtadla.

G-man

Jednodenní oběh, dopoledne Rakovník, odpoledne Praha-Smíchov. Denní kilometrický běh přes 500 km, to aby se např. plzenští panteři červenali studem (není úplně věcí ČD, ale většinou objednatele). Jen kdyby si ČD odpustili to své „papír na každou hloupost“. Myslím tu zbytečnou poznámku v oběhu vpravo dole : „Do tohoto oběhu nasazujte MJ 847.001“.
Jinak dobrá zpráva, ať se liškám daří.

G-man

Asi červenaly, sorry,

MOS

Bylo to dobře (životní). Jinak „plzeňské pantery červenaly“ (neživotné).

Zapp

Jednoduchá pomůcka – Ti panteři, nikoli Ty.

Zlámalík

A když ještě není 001 dodaná, tak se jezdit nebude – je to tam přece jasně napsaný! 😀

G-man

Právě, tak proč tam psát konkrétní číslo, o to jde.

Leinad

A je to skutečně administrativa pro administrativu? 😀 čichám v tom snahu aby jednotka najela za nějaké období nějaké kilometry.

Kubrt

K červenání panterů není důvod; když jezdí na osobákách kolem Plzně, kde je ranní/odpolední špička, tak se holt nedosahují takové proběhy. Až budou ty rakovnické 847 v normálním oběhu i s víkendama, tak to taky nebude taková sláva – na hrabaté je taky dost vlaků jen v kladiva.

Twix

A navíc se ve špičce zdvojují, o víkendu jezdí dvojmo jen pár spojů dopoledne. Ne všechny dvojregíny bude asi nutné nahradit dvojliškami, ale potřeba budou.

smasska

No ale na víkendy se zvojuje zase 174, takže proběhy tragédie nebudou.

Kubrt

To jsem nevěděl, díky.

Haha

Ono by jezdily víc, nebýt jistého Boreckého. P2/S70 měla do jeho nástupu jezdit v celodenním hodinovém taktu Přeštice – Beroun… když si prosadil svou, tak se kraj rozhodl i přes nevýhodné odpisy sjednotit vozbu v elektrické trakci, aby ty jednotky aspoň nějak jezdily.