Ředitelství silnic a dálnic otevřelo další úsek D48 u Nového Jičína
Slavnostní otevření D48 19. 12. 2024. Pramen: ŘSD

Cílem je přestavět silnici I/48 na plnohodnotnou dálnici.
Cílem je přestavět silnici I/48 na plnohodnotnou dálnici.
Otřesná vizitka a benevolence ŘSD, kvůli par set metrům sesuvného úseku se celý úsek protáhl o roky. Kdo bydlí vedle ví, jak na to stavební firma absolutně pekla, sem tam nějaký dělník přes týden jinak nic a nakonec se vše dohánělo na poslední chvíli. Kvalita slabá a pořád ještě není uplně hotovo. Dávno mohla byt nesesuvná část hotova. Ještě se tu plácají v článku po ramenech a místí to maji pro smích (pláč) jak to u nás pořád funguje…
Moc se mi to nelíbí, když se dívám na Streetview tak to tam vypadá poloprázdné… takže jestli nebyl povrch ve špatném stavu (na fotkách nevypadá) tak to klidně ještě mohlo počkat, kór když říkají že tam stihly mezitím dát střední aspoň lana. Máme tu víc bolavé úseky. I kdyby nic tak tu palačovskou spojku mohli dělat dřív, stejně to bez ní nebude „v kuse“ hotové.
Ale tam zase bude něco ve stylu „nestavíme kde je to nejvíc potřeba, ale tam kde máme hotové papíry“…
Podle mě ten stavěný kus D48 otevřou na konci 2025 a ve 2026 budou dodělávat a otevřou novou I/35 a všechny nájezdy a sjezdy.
přijde mi komické, jak na téhle silnici lanová svodidla zrušili kvůli nebezpečnosti, a pak ty samé dali na I/56 mezi FM a FnO
Jak jako „zrušili kvůli nebezpečnosti“? Tady se jedná o přestavbu na plnohodnotnou dálnici, s lanovýma svodidlama to nemá co dělat – ostatně na posledním úseku NJ-Rybí pořád jsou. Na I/56 je instalovali, protože tam nebylo nic. I když osobně bych jako motorkář byl raději za jiné řešení (např. beton), je jasné, že z prostorových důvodů tam nemůžou být klasická svodidla a něco je pořád lepší než nic……
no a ta přestavba na dálnici je jako proč? jen tak z plezíru? samozřejmě že kvůli zvýšení bezpečnosti, aby se oddělily dva protilehlé směry
i na té 56 to šlo udělat mnohem bezpečněji než je to teď – například střídavé 2+1
Tak holt tam kde není bezpečnostní opatření dle vašich představ tak tam by bylo namístě to „řešit“ snížením rychlosti, to se přece smí?
Krome samotne D48 navic velmi tesi i jiz rozbehle prace na Palacovske spojce, ktera zasadne zrychli dopravu do ValMezu a uklidni dopravu v Hranicich. Jedineedine negativum tehle dalnice vidim v chybejicim dalnicnim sjezdu z D48 na D56 ve smeru prave od Hranic
A opačně – z D56 na D48. Prý se nad tím uvažuje
Jo, je to výsledek šetření a škrtů za V. Bárty. Uvažuje se nad doplněním, ale asi to hned tak nebude…..
Tušíte, kudma by se to vedlo? Krátká varianta asi kvůli zástavbě a kopci Štandl není moc reálná, dle mapy se mi zdá, že by bylo třeba se oddělovat už někde na úrovni Zelinkovic a na D56 napojovat někde u MÚK na 49. kilometru
Nikdy bych nevěřil, že se jednou dožijeme doby, kdy se z otevírání nových úseků dálnic stane taková rutina, že už to tady nikomu nestojí ani za komentář. 🙂
Moc si na to nezvykejte 🙂
Pristi rok nejakych 80 km, to take neni spatne. A celkove je ted rozestaveno pres 250 km…
Protože je to moc na východ.
Obecně novináři si všimli ppp D4. Dva dny na to D55 jen tak letmo zmíněna. D49 a D48 již ani nezmiňovány. Přitom D49 byla neoznámené překvapení.
Na 80 let po válce to není oslňující výkon. Němci měli tu zničenou zemi a její infrastrukturu v roce 1965 ve vynikajícím stavu.
Rikalo se tomu Marshalluv plan. Zaplatili to Americani.
Ne usa půjčili Německu . Je rozdíl půjčit a dát .
Měli no a my jim záviděli. Dnes mají naopak díky green dealu zničenou ekonomiku a stavbu dálnic úmyslně skoro zařízly…
Němci dálnice staví, divil byste se. Já se taky divil. Čtyřpruhy rozšiřují na šestipruhy. V býv. NDR se dodělávají, dělají i spousty třípruhů. Mnoho spolkových států, v každém se něco děje. Člověk to ale musí sám zkoumat a sledovat, všechny zdroje jsou v němčině a u nás se nic nedozvíte. Jenom na nadšeneckých dálničních fórech.
Samozřejmě před roky taky došlo ke zpomalení výstavby, ale jako u nás se rozjíždějí.
Takže za nějakých 20 let tempa jako letos bysme je mohli skoro dohnat, jo? 🙂