Realistický výcvik strojvedoucích. LokoTrain otevřel dvě centra se simulátory
Simulátor pro výcvik strojvedoucích. Pramen: LokoTrain

Simulátory jsou nově otevřeny také pro širokou veřejnost v podobě zážitkových jízd.
Simulátory jsou nově otevřeny také pro širokou veřejnost v podobě zážitkových jízd.
co vím ze simulátorů, tak ty vozidla, zabezpečovače atd…… se tam chová úplně jinak, než v reálu
Taky asi nebude muset čůrat ze dveří simulátoru když čeká na světlech
To není o čůrání ze dveří – proč na mirelu u simulátoru při žlutém mezikruží nemůžu zadat hned ++, abych si zvedl rychlost, ale musím dát nejdřív „man“ a pak teprve mohu dát ++? – proč panter na simulátoru po přeložení HJP do polohy BP brzdí jen vzduchem a ne kombinovaně? (Vzduch + elektrika u interpanteru či regiopanteru 2.generace, elektrika u regiopanteru 1.generace, když je napětí na filtrech?)
Pokud vím, zkouší se řešení dopravních situací. Ne obsluha simulátoru.
no dobře, ale když při řešení dopravní situace hrábnete díky tomu vedle, nebo se vozidlo nechová tak, jak se to chová v reálu, tak co na tom chcete učit…… to se spíš učíte jezdit se simulátorem, než řešit dopravní situace
Simulátor není postaven tak, aby to byla přesná kopie 640. Je postaven tak, aby s ním, po krátkém seznámení byl schopný jet kdokoliv – ať už fíra, co jezdí jen na motorácích, tak ten, co má E. A jsem toho názoru, že s nějakou formou HJP se setkal každý (u ČD). A pro účely simulátoru je fakt jedno, jestli to je HJP 814, 843, 640 nebo WTB Es. Princip a polohy stále stejné a to jde. Strojvedoucí si má vyzkoušet, jak se vozidlo chová, jak brzdí (na to přizbůsobení se mi fakt stačí jedno zabrzdění, abych viděl, jak se to… Číst vice »
Zajímaly by mě technické detaily. Používají nějaký běžně dostupný simulátor (tj. „hru“) nebo je na trhu nějaké „profi“ řešení? Jak kvalitní je fyzikální model – skluzy, dynamika soupravy (např. riziko roztržení při nevhodné jízdní technice), simulace vzduchové brzdy?
Je trochu škoda, že se u „partnerského článku“ zadavatel nedívá do diskuze a neodpovídá 🙁
U státní organizace by to nepřekvapilo, ale u soukromníka je to s podivem.
Sto let za opicema. V letectvi simulatiory funguji uz desitky let a na povinne bazi. Tady se nekdo pokousi o nakou videohru na bazi dobrovolnosti. Ostuda a hazard v podani uredniku co jen tupe hledi…
Zeptám se jinak. Je výcvik na trenažéru pro aktivního strojvedoucí povinný podle nějakého zákona nebo vyhlášky,nebo je to jen výmysl zaměstnavatele?
Prozatím ne, v jiných zemích ano. Např.PL
Nevím jak v ČR, ale za hranicemi je adekvátní alternativou ke ke kontrolní jízdě. Ale simulátor má tu výhodu, že jde ledacos simulovat a následně zjistit v čem strojvedoucí často chybují a pak se tomu věnovat během pravidelných školení a ty pak mají alespoň smysl. Ovšem záleží jak se k tomu konkrétní firma staví, jestli preventivně nebo represivně.
Tohle není úplně špatné, jsme zvědav, kdy se dostaneme do doby, kdy se po reálné trati projede lokomotiva s Lidarem a nasnímaná data pak půjde použít třeba k seznámení strojvůdce s tratí.
Jsem zvědav, kdy se po trati reálné projede lokomotiva s lidarem a strojvůdce bude dělat hamburgery v McDonaldu.
A do elektromotoru se teda nemusí přikládat uhlí? No chudáci topiči.
Některá metra to už umí. Ale existuje paragraf čtyři.
náhodou bysme konečně mohli taky začít dělat ty „houmofisy“ 😃
Na seznání strojvedoucích Vám stačí obyčejná kamera.
Já to myslel, tak, že se ta trať během průjedu nasnímá, tím se vytvoří její 3D model a půjde pak, po doprogramování simulace zabezpečovacích zařízení použít v simulátoru k projetí.
Lidar jako nový způsob, jak vymazat lidem z elektronických fotoaparátů snímky nejen železnice? Nebude ani třeba zákazu fotografování. Tak snad to nebude mít jiné vedlejší účinky. 🙂
Tak už je jasné odkud je vaše zaujatost proti autům. Lidar má většina novějších aut…
Což ale ni nemění na faktu, že fyzikálně je to nesmysl.
Používat jakkoliv neaktuální data jako podklad pro strojvedoucí je poměrně nebezpečné. Pokud budete jezdit nějakou trať na simulátoru a pak si projedete skutečnou trať po nějaké úpravě (už jen posunuté návěstidlo, ale dnes i preložená trať), může to skončit nepěkně. Stejně tak simulátor nenasimuluje „dynamiku“ tratě, což jsou taky důležité vstupy. Podle mě je jednodušší udělat si seznání postaru. A ještě kdyby to bylo „hands-on“, i kdyby druhá jízda.
simulátor je vynikající věc právě pro cvičení situací, které v provozu nechcete zažít. Dělat poznání má smysl, pokud už něco znáte, tak se tímto seznámíte se změnami. Nejzdíme na párách, kde nebylo na trať vidět a četa musla trať znát opravdu zpaměti. Naopka neuznávám simulátor jako hračku pro šotouše nebo pro výcvik nových strojvedoucích právě pro tu absenci ostatních vstupů, především dynamiky jízdy. Jezdím pětatřicet let, zažil jsem okrajově i službu na páře, na simulátoru jsem byl snad pětkrát a vždycky jsem se dověděl nebo vykoušel něco nového
I ty „ostatni vstupy“ lze simulovat. Zalezi na provedeni simulatoru.
To jsou podle mě otázky platnosti seznání. (Kdo jel reálně před posunutím návěstidla, a) jede jako by nic a vysype cibule u Mariánek b) dostane TTP se zvýrazněnými změnami c) nemá seznání, jede s pilotem).
Pokud dojde ke změně jiné než A, tak simulátory neplatí a nahrát je znovu.
Když tak mě opravte, ale např. simulátor v Třebové neobsahuje reálné tratě právě z toho důvodu, aby nevnášel dojmy do zkušenosti s reálnou tratí. Ale můžu se mýlit.
Určitě ale souhlasím s tím, že simulátor je cenným nástrojem pro nácvik situací, které v reálu považujeme za nebezpečné. Jen bych do toho seznání nemotal.