Realistický výcvik strojvedoucích. LokoTrain otevřel dvě centra se simulátory
Simulátor pro výcvik strojvedoucích. Pramen: LokoTrain

Simulátory jsou nově otevřeny také pro širokou veřejnost v podobě zážitkových jízd.
Simulátory jsou nově otevřeny také pro širokou veřejnost v podobě zážitkových jízd.
Zeptám se jinak. Je výcvik na trenažéru pro aktivního strojvedoucí povinný podle nějakého zákona nebo vyhlášky,nebo je to jen výmysl zaměstnavatele?
Prozatím ne, v jiných zemích ano. Např.PL
Nevím jak v ČR, ale za hranicemi je adekvátní alternativou ke ke kontrolní jízdě. Ale simulátor má tu výhodu, že jde ledacos simulovat a následně zjistit v čem strojvedoucí často chybují a pak se tomu věnovat během pravidelných školení a ty pak mají alespoň smysl. Ovšem záleží jak se k tomu konkrétní firma staví, jestli preventivně nebo represivně.
Tohle není úplně špatné, jsme zvědav, kdy se dostaneme do doby, kdy se po reálné trati projede lokomotiva s Lidarem a nasnímaná data pak půjde použít třeba k seznámení strojvůdce s tratí.
Jsem zvědav, kdy se po trati reálné projede lokomotiva s lidarem a strojvůdce bude dělat hamburgery v McDonaldu.
A do elektromotoru se teda nemusí přikládat uhlí? No chudáci topiči.
Některá metra to už umí. Ale existuje paragraf čtyři.
náhodou bysme konečně mohli taky začít dělat ty „houmofisy“ 😃
Na seznání strojvedoucích Vám stačí obyčejná kamera.
Lidar jako nový způsob, jak vymazat lidem z elektronických fotoaparátů snímky nejen železnice? Nebude ani třeba zákazu fotografování. Tak snad to nebude mít jiné vedlejší účinky. 🙂
Tak už je jasné odkud je vaše zaujatost proti autům. Lidar má většina novějších aut…
Což ale ni nemění na faktu, že fyzikálně je to nesmysl.
Používat jakkoliv neaktuální data jako podklad pro strojvedoucí je poměrně nebezpečné. Pokud budete jezdit nějakou trať na simulátoru a pak si projedete skutečnou trať po nějaké úpravě (už jen posunuté návěstidlo, ale dnes i preložená trať), může to skončit nepěkně. Stejně tak simulátor nenasimuluje „dynamiku“ tratě, což jsou taky důležité vstupy. Podle mě je jednodušší udělat si seznání postaru. A ještě kdyby to bylo „hands-on“, i kdyby druhá jízda.
simulátor je vynikající věc právě pro cvičení situací, které v provozu nechcete zažít. Dělat poznání má smysl, pokud už něco znáte, tak se tímto seznámíte se změnami. Nejzdíme na párách, kde nebylo na trať vidět a četa musla trať znát opravdu zpaměti. Naopka neuznávám simulátor jako hračku pro šotouše nebo pro výcvik nových strojvedoucích právě pro tu absenci ostatních vstupů, především dynamiky jízdy. Jezdím pětatřicet let, zažil jsem okrajově i službu na páře, na simulátoru jsem byl snad pětkrát a vždycky jsem se dověděl nebo vykoušel něco nového