Ražby metra D pokročily. Vzniká stanice Olbrachtova i obratové koleje
Stavba prvního úseku trasy probíhá v šesti lokalitách.
Stavbaři dál pokračují s ražbami tunelů i technologických prostor prvního úseku budoucí linky metra D v Praze. Dopravní podnik informoval, že se momentálně začíná razit pravý staniční tunel budoucí stanice Olbrachtova.
Ražby tam probíhají ze staveniště na rohu ulic Na Strži a Jeremenkova. Z druhé strany se pak pokračuje s budováním mezistaničního tunelu a technologického zázemí vznikající stanice.
Na staveništi u hřbitova na Zelené Lišce pak v podzemí pokračují práce na sekundárním ostění budoucí strojovny vzduchotechniky. Ražbu v této části provádí Hochtief. Probíhá ve směru k Pankráci i budoucí stanici Olbrachtova.
Směrem k Pankráci jde o rozšíření díla, které vzniklo při geologickém průzkumu. K Olbrachtově se razí Novou rakouskou tunelovou metodou (NRTM).
Ve stanici Pankrác, kde budou cestující v budoucnu přestupovat na linku C, mají stavbaři v tuto chvíli vyraženou už zhruba čtvrtinu celého objemu stanice. Kromě toho se tam dokončuje ražba tunelu pro budoucí obratové koleje za samotnou stanicí směrem na náměstí Bratří Synků.
Metro D v detailech: Ražba 35 metrů pod povrchem i první stanice v oblouku
Stavba metra D je rozdělena do 4 etap, v první etapě sdružení zhotovitelů staví úsek Pankrác D – Olbrachtova. Modrá linka D by měla propojit Písnici s náměstím Míru a odlehčit dopravě na jihu hlavního města.
Stavba prvního úseku trasy probíhá na celkem šesti lokalitách, které jsou rozloženy kolem ulice Na Strži od nájezdové rampy na ulici 5. května ve směru do centra až po křižovatku ulic Na Strži a Antala Staška.
V rámci první etapy stavby se postaví obě zmíněné stanice, mezistaniční traťové tunely, tunel pro obratové koleje, odstavný tunel, technologické tunely pro vzduchotechniku, spojka mezi tratěmi C a D, a v neposlední řadě několik eskalátorových tunelů pro výstupy do vestibulů.
Z provozního pohledu (staničení) bude první úsek trasy D měřit 1,3 kilometru. Vyrazit je nicméně třeba celkem téměř tři kilometry tunelů, což představuje cca 300 tisíc m³ rubaniny.
Problémy s tendrem
Ohledně stavby navazujícího úseku metra Olbrachtova (mimo) – Nové Dvory, která měla začít už v říjnu, se v současnosti vedou spory mezi dopravním podnikem a účastníky tendru.
DPP v září vybral jako vítěze skupinu vedenou firmou Subterra, přestože nabídla až druhou nejnižší cenu. Vítězná nabídková cena konsorcia vedená firmou Subterra byla 29,988 miliardy, Porr nabídl cenu 27,747 miliardy.
Porr se tvrdě brání vyloučení z tendru na metro D. Zveřejnil své pochybnosti
Vyřazení Porru dopravní podnik zdůvodnil nedostatečným vysvětlením příliš nízké ceny a dalšími nedostatky nabídky. Zároveň DPP podal trestní oznámení na ovlivňování členů hodnotící komise.
Vedení Porru a skupiny Vinci Construction se proti těmto důvodům a celému vyhodnocení tendru tvrdě ohradilo. Podalo oficiální námitky proti vyloučení a obrátilo se na ÚOHS.