Co jsem se ptal kamaráda geologa tak na ten úsek z Písnice až někam ke stávající stavbě se ten štít plánuje použít. To co se staví teď je myslím ze značné části jeden dvojkolejný tunel.
MrMarkus
1 rok
Rád ještě doplním, že na dobré cestě (zatím nepravomocné povolení) je i tramvajová trať se zastávkami Pankrác (nahradí tu dočasnou) a Bystřická. Postupnými krůčky se tam doprava dostává na úroveň 21. století 🙂
…byl bych rad i za propojeni trati Budejovicka – Thomayerka – N.Dvory…
Vim, ze Jihlavska ul. uz je castecne zastavena, Budejovicke nam. take, ale cesta by se nasla, bud pres Lisek, nebo pres Brumlovku…
Vyrůstal jsem tam a to místo prošlo od revoluce dramatickým vývojem, výstavbou, ovšem doprava zůstala tak nějak stejná, metro C a bus linky 193 a 188, kde alespoň začaly jezdit klouby. Terminál linky C je bohužel včetně přístupu z povrchu velmi chudý až mizerný, tomu naštěstí pomůže vestibul linky D, výstupy na druhé straně velkých ulic. Tramvaj tam je a stále bude nouzová, ale samotné místo bude alespoň stavebně dokončené a to je to, nad čím jsem jásal. Jinak si neopustím, pro někoho pro takové místo „docela luxus“, pro mě vídeňský standard.
Nechtěl jsem psát román, ale klidně vysvětlím. Jde mi o význam těch linek 188 a 193. 188 je důležitá tangenciální linka, co nejen lidem zkracuje cestu, ale také tím ulevuje metru C. 193 spojuje oblast Pankráce a Nuslí s hlavními zdravotnickým zařízeními. Za mě si tak plně obhajují svou existenci a neoznačoval bych luxusem, že tam jsou částečné souběhy s metrem či tramvajemi a tohle bude naposledy co zmíním tu Vídeň, kde jim tohle funguje velmi dobře. Linka je důležitá místní linka (zejména Kavčí hory), funguje dobře, určitě chci si přeji, aby fungovala dál, jen tam nevidím žádnou extra roli… Číst vice »
Děkuji za vysvobození, koukám, že na argumenty se tu skutečně nehraje a místo toho mermomocí musíte do každého svého komentáře dát nějakou dehonestaci.
Dluh
1 rok
V civilizovaném světě by po skandálu s předražením tendru o takovou sumu, jako 2,2 mld. Kč padali hlavy a radním pro dopravu už by byl dávno někdo jiný. Ale tady jsme holt v pirátské banánové republice a zloději našich daní ještě plánují zvýšení daně z nemovitosti a by bylo z čeho dál krást.
padali hlavy… jo, ty budeš určitě člověk, který tomu rozumí
Vladimír
1 rok
Jsem rád, že stavba zdárně pokračuje. Takže brzy budeme mít dostavěný 1,3 km úsek Pankrác – Olbrachtova a tím na mnoho let stavba déčka skončí, než se stavařští mafiáni dohodnou,, kdo z nich dostavbu do Nových dvorů vyzobne. Hřib bude moci na tom postaveném kousků pořádat každý den setkání s novináři, kde se bude chválit, jak to všechno krásně postavil.
O pokračování na Mírák, kvůli kterému se hlavně déčko staví, aby bylo alternativou při výluce céčka, až se bude opravovat Nuselák a které by se mělo stavět co nejdřív, se zatím jenom mluví.
No stavaři, zákoný vítěz s nejnižší nabídkou nemůže za to, že někdo jiný, v Piráty řízené dopravě v Praze, při žraní moc mlaskal a chtěl tendr podojit o 2,2 mld. Kč z našich daní.
Ten o zadávání veřejných zakázek, momentálně 134/2016 Sb., ve znění pozdějších předpisů. V případě, kdy je řízení takto nastaveno, a to tohle bylo.
Tentýž zákon současně umožňuje vyloučit účastníka, jehož nabídková cena byla mimořádně nízká, pokud ji řádně nezdůvodnil. A tentýž zákon umožňuje takto vyloučenému účastníkovi se bránit.
Tady zatím jsme. V následném řízení bychom se měli dovědět, jestli bylo vyloučení oprávněné, protož enechat toto rozhodování čistě v rukou zadavatele je nežádoucí.
Příliš složité?
Ruda
1 rok
Ví někdo prosím, co a jestli se reálně připravuje až se D dostaví? Podle mě se na tom musí pracovat už teď, aby až se de dodělá, se začalo stavět něco nového. A ne ze doděláme D a začneme se teprve zamyslet co dal!
Prodloužení céčka se již prověřovalo už v roce 2018. Ale hotovou studii smetli ze stolu, nezveřejnili z ní ani závěry a dělají že není.
Ta okružní linka, kterou před volbami představila prahasobě a kus z ní se prosadil do metropolitního plánu, má nahradit jak déčko na sever, tak prodloužení céčka. A na konci se to spojí, čímž sice vznikne okruh, ale kvůli té zajížďce jako okruh nepoužitelný.
Minimálně já mám k Metropolitníímu plánu zadán podnět na severní větev Letenské náměstí, ZOO, Bohnice.
Dovedete si představit, jak by se psychologicky přblížila Letná centru, kdyby byla jednu stanici od náměstí Nepulibky? A ZOO (lanovka z Podbaby najedjnou zbytečná). Bohnice?
Nebo ještě dál P+R na D0?
…a stanici v Bohnicich budete mit 70-80m hluboko??? To moc pouzitelne nebude, nebo jak chcete metro zakroutit, abyste jej dostal do nizsi hloubky? I ta letna by byla celkem hluboko, nejakych 30-35m..
Musite totiz v tom smeru jit 2x pod Vltavu a pod bubenecsky tunel, pokracovat pod Trojou a pak teprve stoupat.
Proc myslite, ze i komuniste planovali stanici Nadr.Holesovice jako stanici s moznym vedenim nad Vltavou po moste, ale i tak tu variantu oblouku do Bohnic zamitli a naplanovali jen dve stanice Trojska a Rude armady…
Jakože… Ono podle mne reálně to Metro D nemá moc smysl, pokud se nenapojí alespoň částečně někde poblíž hlavního nádraží… Snad se tedy prosadí zejména prodloužení tratě Metra D jako takového…
Pochybuji o smyslu metra v Cakovicich, ani to sidliste co tam ted vznika metro neuzivi, navic by vyhodneji vysla modernizace zel. trati, ktera vede az na Nam.Republiky take… navic obslouzi i Kbely, nove Letnany a cakovicke sidliste, popr. obce dal za Prahou…
1/Sever je jedny smer, kam se da mesto rozsirovat, kdy se pominou brownfieldy v centru. V letnanech se urputne stavi…
2/ nadrazi cakovice bude novym zeleznicnim tunel (pro vrt) sppjen s nadrazim vysocanytakze smer na B bude zajisten takto
3/ proto dava smysl dotahnout c az do cakovic.
4/ bavime se o horizontu 10 spis 20 let..
A nevim, které z cakovickych či letnanskych dpsidlist mate na mysli. To aktuální je 10 tis lidi na letnanska straně, chystají Avií to je dalších 20 tis, pole u Baumaxu totéž, pole na konci Cakovic směr Miskovice dalších 10 tis a to co delaji ve Kbelích už ani nepočítám. Celkem menší krajské město a to neužívá jednu stanici metra ?????
Proto davam do souvislosti zel. trat, kde do centra to uz dnes trva cca stejne dlouho, jen spojeni je mizerne…
Navrzena je i nova tramvajova trat…
Nerikam, ze metro nema byt v planu v zaloze, ale v soucasnosti a nejblizsich letech ta zastavba to neuzivi…
Prave trat vede jak v do Cakovic, tak do Kbel, tedy zbyvaji Letnany se zastavbou zapadnim smerem, ale navrze tram. trat bude na metro vyrazne lepsi na Ladvi…
Místopisná komise má ještě čas. Vypadá to snad, že by se stanice mohla nazývat Ryšánka.
Na úseku V.A se taky stanice přejmenovávaly rok před otevřením.
A které všechny se tam na áčku přejmenovávaly? Jinak stanice Střížkov měla ještě během stavby pracovní název Prosek I, u tramvaje na Barrandov zase byly pracovní názvy zastávek V Bokách a Lipského (Geologická a K Barrandovu).
Nevíte, prosím, proč se nepoužívají TBM, které se 2 kusy kupovaly pro Áčko? Tuším 16 MKč…
Na tak krátký a členitý úsek se to nevyplatí. Ale před několika lety se o tom uvažovalo.
Co jsem se ptal kamaráda geologa tak na ten úsek z Písnice až někam ke stávající stavbě se ten štít plánuje použít. To co se staví teď je myslím ze značné části jeden dvojkolejný tunel.
Rád ještě doplním, že na dobré cestě (zatím nepravomocné povolení) je i tramvajová trať se zastávkami Pankrác (nahradí tu dočasnou) a Bystřická. Postupnými krůčky se tam doprava dostává na úroveň 21. století 🙂
Na úroveň minulého století, kdy už tam jednou byla. 21. století můžeme slavit až po napojení na Dvorce 🙂
…byl bych rad i za propojeni trati Budejovicka – Thomayerka – N.Dvory…
Vim, ze Jihlavska ul. uz je castecne zastavena, Budejovicke nam. take, ale cesta by se nasla, bud pres Lisek, nebo pres Brumlovku…
Dvě linky metra, tramvaj a autobusy? To je docela luxus.
Vyrůstal jsem tam a to místo prošlo od revoluce dramatickým vývojem, výstavbou, ovšem doprava zůstala tak nějak stejná, metro C a bus linky 193 a 188, kde alespoň začaly jezdit klouby. Terminál linky C je bohužel včetně přístupu z povrchu velmi chudý až mizerný, tomu naštěstí pomůže vestibul linky D, výstupy na druhé straně velkých ulic. Tramvaj tam je a stále bude nouzová, ale samotné místo bude alespoň stavebně dokončené a to je to, nad čím jsem jásal. Jinak si neopustím, pro někoho pro takové místo „docela luxus“, pro mě vídeňský standard.
Taky ve Vídni víc platí a víc odvádějí na daních, ale nebojte se, my to doženeme z dluhů.
Kromě toho, že jste nepostřehl autobus 134, tak by se to dalo shrnout tím, že se vám nelíbí stanice metra Pankrác.
Nechtěl jsem psát román, ale klidně vysvětlím. Jde mi o význam těch linek 188 a 193. 188 je důležitá tangenciální linka, co nejen lidem zkracuje cestu, ale také tím ulevuje metru C. 193 spojuje oblast Pankráce a Nuslí s hlavními zdravotnickým zařízeními. Za mě si tak plně obhajují svou existenci a neoznačoval bych luxusem, že tam jsou částečné souběhy s metrem či tramvajemi a tohle bude naposledy co zmíním tu Vídeň, kde jim tohle funguje velmi dobře. Linka je důležitá místní linka (zejména Kavčí hory), funguje dobře, určitě chci si přeji, aby fungovala dál, jen tam nevidím žádnou extra roli… Číst vice »
No dál supluje tu tramvaj – která vám tak strašně chybí – a to až na Ryšanku, kde tramvaj končila.
Tyhlety všechny moudra si taháte přesně odkud?
Děkuji za vysvobození, koukám, že na argumenty se tu skutečně nehraje a místo toho mermomocí musíte do každého svého komentáře dát nějakou dehonestaci.
V civilizovaném světě by po skandálu s předražením tendru o takovou sumu, jako 2,2 mld. Kč padali hlavy a radním pro dopravu už by byl dávno někdo jiný. Ale tady jsme holt v pirátské banánové republice a zloději našich daní ještě plánují zvýšení daně z nemovitosti a by bylo z čeho dál krást.
Blanka.
A ne, Bém neodešel kvůli snad dvakrát předraženému tunelu.
Blanka se nepředražila, jen se při prezentaci mlžilo se náklady na stavbu tunelu, což nebyly náklady za celé dílo a s technologiemi.
Děkujeme za hodnotný názor, v další diskuzi pokračujte laskavě na jiných stránkách. Lidské hlouposti zde dávat prostor nebudeme.
V civilizovaném světě se rozhoduje na základě faktů, ne dojmů.
padali hlavy… jo, ty budeš určitě člověk, který tomu rozumí
Jsem rád, že stavba zdárně pokračuje. Takže brzy budeme mít dostavěný 1,3 km úsek Pankrác – Olbrachtova a tím na mnoho let stavba déčka skončí, než se stavařští mafiáni dohodnou,, kdo z nich dostavbu do Nových dvorů vyzobne. Hřib bude moci na tom postaveném kousků pořádat každý den setkání s novináři, kde se bude chválit, jak to všechno krásně postavil.
O pokračování na Mírák, kvůli kterému se hlavně déčko staví, aby bylo alternativou při výluce céčka, až se bude opravovat Nuselák a které by se mělo stavět co nejdřív, se zatím jenom mluví.
No stavaři, zákoný vítěz s nejnižší nabídkou nemůže za to, že někdo jiný, v Piráty řízené dopravě v Praze, při žraní moc mlaskal a chtěl tendr podojit o 2,2 mld. Kč z našich daní.
Omluvte oběť řetězových mailů, které sekta ANO rozesílá důchodcům.
Který zákon určuje, že je povinnost vybrat nabídku s nejnižší cenou?
Ten o zadávání veřejných zakázek, momentálně 134/2016 Sb., ve znění pozdějších předpisů. V případě, kdy je řízení takto nastaveno, a to tohle bylo.
Tentýž zákon současně umožňuje vyloučit účastníka, jehož nabídková cena byla mimořádně nízká, pokud ji řádně nezdůvodnil. A tentýž zákon umožňuje takto vyloučenému účastníkovi se bránit.
Tady zatím jsme. V následném řízení bychom se měli dovědět, jestli bylo vyloučení oprávněné, protož enechat toto rozhodování čistě v rukou zadavatele je nežádoucí.
Příliš složité?
Ví někdo prosím, co a jestli se reálně připravuje až se D dostaví? Podle mě se na tom musí pracovat už teď, aby až se de dodělá, se začalo stavět něco nového. A ne ze doděláme D a začneme se teprve zamyslet co dal!
Běží studie na okružní linku a náměstek Hřib deklaroval záměr nechat prověřit prodloužení céčka.
Zároveň v nějaké velmi obecné rovině běží úvahy nad dalším pokračováním déčka na sever, především dilema Letná vs Žižkov.
Prodloužení céčka se již prověřovalo už v roce 2018. Ale hotovou studii smetli ze stolu, nezveřejnili z ní ani závěry a dělají že není.
Ta okružní linka, kterou před volbami představila prahasobě a kus z ní se prosadil do metropolitního plánu, má nahradit jak déčko na sever, tak prodloužení céčka. A na konci se to spojí, čímž sice vznikne okruh, ale kvůli té zajížďce jako okruh nepoužitelný.
A jak to vypadá s plánem trasy A: Motol-Zličín?
Byl kdysi připraven jako změna územního plánu, ale nepřijat. V metroplitním plánu není, i metro na letiště vymazali.
Minimálně já mám k Metropolitníímu plánu zadán podnět na severní větev Letenské náměstí, ZOO, Bohnice.
Dovedete si představit, jak by se psychologicky přblížila Letná centru, kdyby byla jednu stanici od náměstí Nepulibky? A ZOO (lanovka z Podbaby najedjnou zbytečná). Bohnice?
Nebo ještě dál P+R na D0?
…a stanici v Bohnicich budete mit 70-80m hluboko??? To moc pouzitelne nebude, nebo jak chcete metro zakroutit, abyste jej dostal do nizsi hloubky? I ta letna by byla celkem hluboko, nejakych 30-35m..
Musite totiz v tom smeru jit 2x pod Vltavu a pod bubenecsky tunel, pokracovat pod Trojou a pak teprve stoupat.
Proc myslite, ze i komuniste planovali stanici Nadr.Holesovice jako stanici s moznym vedenim nad Vltavou po moste, ale i tak tu variantu oblouku do Bohnic zamitli a naplanovali jen dve stanice Trojska a Rude armady…
Hehe, tomu se museli dobře zasmát. Vždyť to je jako horská dráha…
Jakože… Ono podle mne reálně to Metro D nemá moc smysl, pokud se nenapojí alespoň částečně někde poblíž hlavního nádraží… Snad se tedy prosadí zejména prodloužení tratě Metra D jako takového…
Sem tam jsem viděl na mapách, že se to má napojit přímo na hlavní, ale jestli to dopadne je zatím ve hvězdách.
Z pankrace na namesti bratri synku->mirak-> hlavni nadrazi -> namesti republiky.
Severni vestibul vltavska a druhy na staromestske.
Pak uz jen usek z letnan na nadrazi cakovice 3 stanice a mozna z haju do petrovic.
A az tohle bude tak je metro v Praze dostaveno. Protoze nic dalsiho neuzivi investicni a provozni naklady.
Samozrejme je tam ke stavbe spousta tramvajovych trati a trolejbusu. Ale ne klasicke metro..
Pochybuji o smyslu metra v Cakovicich, ani to sidliste co tam ted vznika metro neuzivi, navic by vyhodneji vysla modernizace zel. trati, ktera vede az na Nam.Republiky take… navic obslouzi i Kbely, nove Letnany a cakovicke sidliste, popr. obce dal za Prahou…
1/Sever je jedny smer, kam se da mesto rozsirovat, kdy se pominou brownfieldy v centru. V letnanech se urputne stavi…
2/ nadrazi cakovice bude novym zeleznicnim tunel (pro vrt) sppjen s nadrazim vysocanytakze smer na B bude zajisten takto
3/ proto dava smysl dotahnout c az do cakovic.
4/ bavime se o horizontu 10 spis 20 let..
Modernizace trati se kvůli letisti odkládá už 30 let, armáda chce tunel či zahuštění trati u Satalic
A nevim, které z cakovickych či letnanskych dpsidlist mate na mysli. To aktuální je 10 tis lidi na letnanska straně, chystají Avií to je dalších 20 tis, pole u Baumaxu totéž, pole na konci Cakovic směr Miskovice dalších 10 tis a to co delaji ve Kbelích už ani nepočítám. Celkem menší krajské město a to neužívá jednu stanici metra ?????
Proto davam do souvislosti zel. trat, kde do centra to uz dnes trva cca stejne dlouho, jen spojeni je mizerne…
Navrzena je i nova tramvajova trat…
Nerikam, ze metro nema byt v planu v zaloze, ale v soucasnosti a nejblizsich letech ta zastavba to neuzivi…
Prave trat vede jak v do Cakovic, tak do Kbel, tedy zbyvaji Letnany se zastavbou zapadnim smerem, ale navrze tram. trat bude na metro vyrazne lepsi na Ladvi…
D se dostaví nejdřív za 10 let. Dost času na to rozmyslet, co dál.
Při rychlosti plánování a povolování staveb u nás?
Až se dostaví D, tak si dáme 10 let pauzu, protože zase nebudou prachy. Možná pak vyhrají autíčkáři a budou chtít okruh…
Plánuje se nějaký DoD?
tipnul bych, že na to je ještě pár let čas
Dejte pokoj s tim komunistou… jinak super, ze to jde dobre…
Místopisná komise má ještě čas. Vypadá to snad, že by se stanice mohla nazývat Ryšánka.
Na úseku V.A se taky stanice přejmenovávaly rok před otevřením.
Ja vim… take doufam, ze prejmenuji…
A které všechny se tam na áčku přejmenovávaly? Jinak stanice Střížkov měla ještě během stavby pracovní název Prosek I, u tramvaje na Barrandov zase byly pracovní názvy zastávek V Bokách a Lipského (Geologická a K Barrandovu).
Na úseku V.A se přejmenovávaly:
Červený vrch – Bořislavka
Veleslavín – Nádraží Veleslavín
Motol – Nemocnice Motol
Zdař Bůh!
A kdy se bude stavět metro na letiště?
Až tohle přestane stačit: https://www.youtube.com/watch?v=q4XElP4j5lg
Takže bude trolejbus pak tramvaj a nakonec vlak a vy chcete ještě metro?
Až potom, co bude mít ČR pobřeží
Koho budeme okupovat? 🙂
Královec! 🙂
To nééé, ještě by někdo chtěl na Letiště Václava Havla i dopravu lodí!
Nikdy, naštěstí. Ale je fajn, jak s tím vždycky nějaký troll přijde 🙂