Rakušané začali západně od Lince s rozšiřováním páteřní tratě na čtyřkolejku

ÖBB/Robert DeopitoÖBB/Robert Deopito

Aktuální stavba, která se týká úseku mezi městy Marchtrenk a Wels, vyjde na 277 milionů eur.

Zpět na článek
88 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cestující, teď ale doma

Kdez to v CR bude mezi Brnem a Prerovem rychlá trat na 300+ km/h a vedle toho pomala na 200 km/h.

Tomáš

Místo urážejících komentářů uvedu jen fakta.
Obb mají jasnou koncepci.
Jsou vidět i výsledky.
Nebojí se větších projektů.
Ani noční dopravy, velmi dobrý potenciál na všechny strany.
A ta první změna?
Prodat většinu BMZ.

Georg

tak hlavni motiv tohoto „nebani se“ jsou velkoryse statni dosypy.
to by umel i igor s radimem…

Tomáš

Ač je mi to zcela jedno, důležitý je výsledek.
A VRT v Cz?
Počkám si, zatím dobrý vtip .

zdenek

Nevěřím, že to je prosté ze 4 kolejnění. U nich je to obvykle chytré prolínání původních a nových kolejí 2 v lepší stopě. A někde souběh.

Karlos

V Německu to praktikují tak, že 1-2 koleje jsou pro „pomalejší“ dopravu se stanicemi, dvě jsou vysokorychlostní, které stanice, krom velkých, míjejí. Tady to bude nejspíš podobné.

Miroslav Zikmund

V Nizozemí rovněž 4 koleje, dvě „rychlé“ pro dálkovku, dvě „pomalé“ pro „zastávkovou“ dopravu ….
Italové taky operativně kombinuji jízdu na „staré“ a nové trati …. jízdní řád měli „po staré“, v případě zpoždění a „díry“ na rychlé se jelo po „rychlé“ (kratší) a zpoždění se zkrátilo …
Pozoruhodné je, že švýcarská NBS mezi Oltenem a Bernem se dotýká původní trati přes Langenthal, ale tratě nejsou propojeny … (ani nouzově)

Alibaba

Když se podíváte do mapy, tak ta „původní“ trasa už taky není původní, ale je to přeložka, aby dali železnici do jednoho koridoru a neměli tam dvě neprostupné linie.
A propojení nepotřebují, v tom bych se na Švýcary spolehnul. 🙂

Pedro72

Od dlouhého oblouku z Linze (dnes limit 160) po oblouk v nádraží ve Welsu (130) je to přímka jako když střelí. Změna stopy není třeba.

Růža

Technicky jde vyřešit čtyřkolejka prakticky všude, aniž by bylo třeba něco bourat. Stačí je zavrtat pod ty stávající.

Plecháč

To už je lepší postavit vedle VRT, bude to nejspíš levnější a nenaruší provoz na staré trati.

Jarek

Super nápad! Stačí tu trať na dva roky zavřít a to druhé patro dostavět. A z Prahy do Kolína bude NAD.

xyz

Když si vezmu, kdy začali dělat první čtyřkolejný úsek (někde okolo St. Valentinu?), tak se s tím budou pižlat v součtu cca 40 let. Nic moc tedy.

„Westbahn je čtyřkolejná mezi Vídní a lineckou čtvrtí Kleinmünchen.“
Mezi Vídní a St. Pöltenem vede jedna velmi rychlá dvoukolejka plus v dost odlišné trase jedna relativně pomalá dvoukolejka. Jestli se to dá brát za „v součtu čtyřkolejku“? No…

Vede mezi Ústím a Děčínem jedna čtyřkolejka? Nebo dvě dvoukolejky? (a to jsou ty tratě „na dohled“, na rozdíl od těch dvou „Westbahnů“)

XXXD

Tak můžete to pojmenovat, jak chcete. Jestli tomu říkáte čtyřkolejná trať nebo dvě dvojkolejné je relativně jedno. Důležité je, že to plní svůj účel. Jinak ty tratě pochopitelně mají mírně jiné trasování, což je ale v pořádku, nemělo smysl dělat další dvě koleje pro rychlé vlaky vedle těch pomalých (nemluvě o tom, že by se někde ani nevešly a muselo by se hodně bourat), když bylo možné udělat novou trasu s oblouky o větších poloměrech. Srovnání s pravobřežkou a levobřežkou je dost mimo. Ty tratě sice vedou značnou část vedle sebe, ale je mezi nimi řeka a mezi Mělníkem a… Číst vice »

xyz

Ale já samozřejmě vím, že by byl totální nesmysl dělat další dvě koleje přes kopečky okolo Neulengbachu, prostě jen dodávám, že tohle podle mě není čtyřkolejka, ale dvě dvoukolejky. Toť vše.

P. S. Propojené jsou za Hütteldorfem a pak až v St. Pöltenu, tzn. i tohle padá.

O. K., mezi St. Pöltenem a Lincem to je víceméně čtyřkolejka (pravidelně propojovaná), i když ne vždy jde o čtyři koleje vedle sebe.

Martin z topírny

Když to vezmu, co se udělalo od roku 1989 u nás, tak téměř vůbec nic. Novostavby téměř žádné. Rekonstrukce tratí nazvané kdysi Koridory se trochu minuli investičním efektem – ve stanicích chybí předjížděcí koleje, ve většině větších stanic chybí nějaké zdvojení možnosti křížení dopravních cest – rozumněj – variantní cesty po následných výměnách, s rychlostí se ve většině původních koridorů moc taky nepohlo. Za 30 let jsme spíše v záporu, prostavěné miliardy, prostavěné stovky dlouhých bezohledných výluk, které odradily spoustu cestujících i nákladních dopravců. A nejčastěji se traťová rychlost zvedla +/- 20 km/h. To není moc sláva za 30 let… Číst vice »

K.S.

V ČR je nějakých 10 000 km tratí a or roku 1939 se na nich nashromáždil obrovský skrytý dluh. To se bude opravovat minimálně stejně dlouho jako to vznikalo, tady 50 let. Spíš ale déle protože ten dluh stále roste a zároveň se musí pomalu najet na obnovu již obnoveného aby se v budoucnu zase nevytvořil dluh.

Karlos

Přesně…zapomínáme v jakém stavu se začalo po r 1990 opravovat zanedbané a dezolátní tratě. Čas je ovšem neúprosný, a opravené mezi tím zase zestárlo. Srovnáváne se Západem, ale tam se o války opravuje a staví neustále. Třeba koridory pro 200km/h tam začali budovat už v 60-tých letech…

Miroslav Zikmund

Konkrétní příklad, po pádu „berlínské“ zdi se jezdilo traktorem z Berlína do Hamburku cca 4 hodiny, následně proběhla „první“ modernizace v rámci modernizace spojení s novými spolkovými zeměmi; cca po 10 letech se modernizovalo zmodernizované …
V tuzemsku není 28 let od zahájení modernizace prvního koridoru hotovo … Raději se dává přednost modernizaci děl, protiraketového systému které nemají pro zkvalitnění infrastruktury státu žádný smysl.
Pro srovnání – silniční síť je zatížena „vnitřním dluhem“ blížícím se 1 bilionu korun …

Karlos

Vojenská technika se modernizovat musí…co kdyby náhodou potřebovali vyjet.

Axel

Ne těch 10 tisíc km „se nebude opravovat“.

Nýbrž dojde k seškrtání na životaschopnou úroveň.
Vemte si, že v Polsku se zhruba podobnou hustotou obydlení je o dvojnásobek kolejí než v ČR, ale v Polsku žije zhruba čtyřnásobek lidí než v ČR

Srovnání s Německem je ještě víc vypovídající… Dvojnásobná hustota zabydlení než v ČR. čtynásobek kolejí než v ČR, a osminásobek počtu obyvatel…

Takže z těch necelých 10 tisíc km kolejí v ČR zbyde jen (menší) část. Zejména zbyde ta část, která je/bude vybaveny pro elektrické napájení vlaků.

K.S.

Měrná hustota osídlení je na celý stát metrika trochu na nic, navíc j rozdíl mezi východem a západem Polska.

Další věc je že chcete škrtat tratě v době kdy ty vyškrtané Polsko i Německo obnovují, nějaké pokusy o obnovy jsou i v USA protože s tím co tam mají má osobka problémy… Ano, nápad to je zajímavý, ale třicet let za světovým trendem, který je naopak ve směru k většímu využití železnice. Dále tak trochu ignorujete že charakter sítí v jednotlivých zemích je poměrně odlišný.

Axel

Tak zkuste najít lepší řešení onoho rébusu provozovatelů kolejí v ČR = spíše méně využívaná kapacita kolejí prodávaná dopravcům za podprůměrnou částku … srovnáno s okolními zeměmi

Total track access charges paid by railway undertakings for the MAP
(in euro per train-km) for passenger and freight services in 2018

ČR: 0,58 EUR (osobní)/ 1,56 EUR (nákladní)

Slovensko: 1,50 / 1,65

Polsko: 1,57 / 3,19

Německo: 5,31 / 2,23

Rakousko: 2,43 / 2,49

zdroj: str. 20 v https://www.irg-rail.eu/download/5/724/IRG8thMMReport-WorkingDocument-final.pdf

tarten

Bodejť by se neprodávalo za podprůměrnou částku. Kolik by si asi SŽ měla troufnout říct za jednokolejnou lokálku s rychlostí max 40 nebo 50 (občas 10)?

tarten

V celkovém trendu jsme sice pozadu o „krásných“ 30 let, ale co do dvoukolejnosti a rychlosti na jednokolejkách snad o celé století. To je u nás ten „odlišný charakter“. Co s tím chcete dělat?

tarten

Nic proti, když obnovují – ovšem v nějakých použitelných parametrech. Pokud je ale některým tratím zcela nedostižnou konkurencí i elektrokolo…

Jarek

Tohle mi připomíná scénu z Života Briana, kde se Lidová fronta Judeje ptá co dala Palestině římská okupace kromě vodovodu, kanalizace, zavlažování, cest, zdravotnictví, vzdělání, vína a bezpečnosti? No prej ještě mír.

Miroslav Zikmund

Bohužel … co se ovšem dalo očekávat od politické garnitury jsoucí u kormidla po změně politických poměrů, přesněji řečeno po rozdělení společného státu, pokud vládnoucí „majoritní“ strana vládnoucí koalice měla vlažný postoj k železnici a „nejlepší“ Klausův ministr prohlásí, že „České dráhy setrvají ve stavu postupného chátrání“ …. Způsob uvolňování finančních prostředků na tzv. modernizaci prvního koridoru představoval spíše dohadování o ceně „na arabském trhu“ než velkorysý přístup k modernizaci železniční sítě s parametry odpovídajícími 28.10.1918, kdy – alespoň formálně – vznikly Československé státní dráhy … Kam dává SŽ ty miliardy – ono to opravdu není vidět, ale podle věrohodného… Číst vice »

tarten

Jestli nevidíte, kam SŽ ty miliardy dává – díky vylepšení některých tratí stoupá počet cestujících, kteří by jinak byli v autě. Hodně je to vidět hlavně třeba na dojíždění do Prahy vlakem. Za posledních 10 let je nárůst asi +50%. Vnitřní dluh v tratích v parametrech z PŘEDminulého století, kdy železnice soutěžila s rychlostí volského potahu, je ale asi beznadějný.

Dušan

No a ? U nás je to snad rychlejší ? Nebo Rakousko je nějak mimo civilizovaný systém ? Říkám to opakovaně na příkladu t-250/230 – start 2007 – konec „někdy“ 2030 – celkem doba 27 let a to tam přitom žádnou další dvoukolejku nepřidávám:-))

Miroslav Zikmund

To máte stejné, jako trať mezi Chebem a Plzní v celé délce „nelze“ zdvojkolejnit, protože se vedle stávající traťové koleje – objektivně – nedá druhá kolej umístit …
Pokud by se vedla „druhá“ kolej v jiné stopě, tak to podle některých názorů nebude „dvojkolejka“ …

Alibaba

Když koukám do map, tak tam bude závlek tratě i na letiště Linz Hörsching.

rozinka

Docela dobrý oznámit to den předtím než v Rakousku vypukne zákaz vycházení a vlakem nebude nikdo jezdit. Kdyby to radši dali na kompenzace těch postižených podnikatelů, kterým zkorumpovaná rakouská vláda (viz. Kurzova aféra) ničí živobytí.

Pacicka

Nechte si prosím ty antivaxerský kydy, tohle je dopravní server

rozinka

Ale my se bavíme o dopravě a k tomu patří i rozházení několika stovek milionů eur na stavbu, která pak nebude kvůli řádění jejich vlády využitá, i když vaše kobliho sekta svědků covidových to nepochopí.

Vochomůrka

Zato každá rozinka je rázem expert na zdravotnictví.

Dzejejc

Jasně, v roce 2026 a další desítky let bude covidový lockdown…

Tomáš Gottschalk

Abyste se nedivil.

xyz

V příspěvku p. Rozinky nevidím nic antiwaxerského.

Mimochodem lze spekulovat, jestli k šíření nákazy v Rakousku nepřispělo i zavedení „Klimaticketu“ (od 26. 10.), které vyloženě vybízelo (mj. i starší občany) k tomu, „aby se jeli projet“ bez ohledu na (ne)zbytnost cesty.

Jarek

Neuvažoval jste o vlastní stand-up komedii? Máte pro to vlohy…

K.S.

Promiňte, ale na tom co napal(a) rozinka nic moc antivaxerského nevidím. Spíš je to povzdech nad tím že Rakouská vláda jde způsobit značné, možná až likvidační škody menším podnikatelům, zejména ve službách a v ten stejný moment jde nalít peníze do projektu ze kterého budou profitovat zejména velké podniky.

Jarek

Vy jste ještě větší senilní osel než jsem si doposud myslel.

K.S.

Ano, takže jede slaměného panáka kombinovaného s argumentací ad hominem. Super.

A za co? Za to že nesouhlasím s tím že proti diskutujícímu „brusinka“ používáte argumentační faul nelichotivého zařazení. Brusinka totiž o očkování nenapsal(a) lautr nic.

Jarek

Já konkrétně jsem panu rozinkovi na jeho hovadiny nic nepsal, ale vy jste je přičinlivě posunul ještě o velký kus dál. Pro vaši informaci, rakouská vláda opravdu nedělá lockdown z plezíru, ale proto že její členové nesou (na rozdíl od vás, rozinků a dalších kolemjdoucích idiotů) právní odpovědnost za opatření minimalizující dopady covidu na zdraví a životy obyvatel Rakouska. Zadruhé by mě zajímalo jakými myšlenkovými (? toto slovo zdráhám se použít) pochody může někdo dospět k závěru, že ze čtyřkolejné Westbahn budou profitovat „zejména velké podniky“, když přesun nákladů ze silnic na koleje je oficiální politika rakouské vlády. Více informací… Číst vice »

K.S.

Nezlobte se, ale fakt chod státu a společnosti nemůžete podřídit jednomu hledisku. Pokud to uděláte totálně rozdrbete zbytek a naděláte více škody než užitku. Nevím jak v Rakousku, v ČR se někdy od června může naočkovat každý kdo chce. Od toho momentu je to jestli se bude, nebo nebude chránit na každém z lidí a není v podstatě nijak rozumě možné odůvodnit uzávěry nebo jakákoliv jiná opatření. Jasně, můžete ji udělat, třeba jako v Číně kvůli jednomu zavřít 30k lidi v Disneylandu, ale budete tím páchat poměrně značné škody. A pokud lidi nechtějí a Vy je budete násilím nutit, tak… Číst vice »

Jandera

jarku styďte se – nesouhlasit je vaše právo, útoky ad hominem je vaše vizitka a urážky si laskavě schovejte na FB vašich příbuzných

Jarek

Pane doktore mýlíte se, diagnoza je správná – pan K.S. dráze rozumí jako husa petrželi a perlí naprosto mimo mísu nejen zde a nejen dnes. Nikdo nemá kapacitu na to aby mu různé polopravdy a hovadiny vyvracel jednu po druhé. Na facebooku račte pozdravovat vlastní příbuzné.

K.S.

Další ad hominem…

Miroslav Zikmund

Kurzova aféra je analogie Babišovy aféry „Čapí hnízdo“. Vymyšlená kauza … skončící v hluboké temnotě vesmíru ….

K.S.

Nicméně vzhledem k načasování to bude mít společensky mnohem horší dopady. Ono když odejde po stránce covidu relativně umírněný kancléř a pak tam zničeho nic je ranař co ani ne po měsíci ve funkci dělá lockdowny a šermuje povinným očkováním, tak to by bylo aby to ve společnosti nezačalo působit jako jed a živit jisté teorie.

JiP

Cela trat Praha Kolin by davno uzivila nejmene 3 koleje, ale my po 20 letech nevyhovujiciho stavu zase na dalsich 20 let konzervujeme 2 koleje mezi Poricany a Kolinem. Co k tomu rict v kontextu rakouskeho pristupu.

Elb

Kolik baráku budou bourat Rakušani a kolik bysme museli my?

K.S.

Na trojkolejku jsou to v Kolíně myslím jenom nějaké škaredé fabriky. Vybudovat jim náhradní prostory někde poblíž nádraží nebo jinde by nemusel být asi takový neřešitelný problém. Jinak na tři koleje by snad nebyl ani problém v Cerhenicích, pokud se upraví podchod.

Dušan

Aktuálně se na tom maká – sledované varianty dle SP už jsou jenom 2k-160, 2k-200, 3k-200 a 4k-200.
Takže 3 varianty na V = 200 km/h pro 2,3,4 koleje nebo stávající V = 160 km/h ve dvoukolejném provedení – čili jak je to dneska a nebudeme se prorážet do Kolína ale končíme u Lučebních závodů – tj. tady:
https://mapy.cz/s/pemocucava

Jarek

Tzn. tenhle rychlý úsek Poříčany – Lučební závody by prodloužil předchozí úsek Běchovice-Poříčany pro dopravu, která se Kolínu nemůže vyhnout?
2k-200 obávám se z kapacitních důvodů nevyjde, musel byste uklidit nákladní dopravu a stejně tam 1-2x za hodinu budou strašit ešusy.

Dušan

Je zde vazba na dvoukolejnou propojku na VRT Polabí od které povedou 2 koleje + stávající 2 z Poříčan – celkem 4 a ty kapacitně napojovat na stávající dvoukolejku je pitomost – proto se zkoumají 3k a 4k řešení s tím, že „shodit“ to celé může i 2k-vjezd do Kolína od km 350 – viz screen níže (směr Praha -Kolín):
https://ctrlv.cz/K8i7
K peronům Kolína je to cirka 2 km – viz níže:
https://mapy.cz/s/conasareje
– čili celkem dost krátký úsek na to, aby to mohlo něčemu vadit – viz správná poznámka Tomáše Záruby někde níže:-)
.

Jarek

No a co jste teda zatím namodelovali? Kolik vlaků se čeká na Bě-Po a kolik z nich musí následně projíždět Kolínem?

Jiří Kocurek

Prakticky by ale zmizela celá Rybářská ulice.

xyz

A pořád by to byla JENOM trojkolejka, kdy v každém okamžiku pro pro jeden ze směrů jízdy byla k dispozici jen jedna kolej.

Martin z topírny

že by chybné plánování ze strany MD ČR…? Že by stále chybějící pevná koncepce…

Od roku 1989 Češi nenávidí koncepce a výhledové plány, takhle to pak vypadá. Každý ministr se upne na něco jiného (souvisí, co má za kamarády) to se hrne a za 3 roky zase něco jiného. Takže rozvrtáno skoro všechno, kloudně doděláno nic.
Jen se vyhazují peníze…

Jarek

A ty 4 koleje by se vám potkaly před kolínskou zastávkou a tam se zdrcly do dvou, nebo byste to tam prostě trochu poboural?

Rozčiloval bych se před 10 lety, dneska je řešení jasné, stačí ho postavit.

JiP

V koline by se sice bouralo, ale jelikoz to misto znam, tam by se jednalo o nekolik zaslych z casti nepouzivanych prumyslovych hal, realne obytnych domu by bylo pouze nekolik ks.

Jarek

Stejně je to klikatý a stejně to prochází ještě dalšími vesnicemi, stávající stopu byste neměl šanci vypapírovat.

K.S.

O dvacet let později… Tup tup tup tuuuuup! Je právě dvanáct hodin. Zprávy a Mehmeda Novák. Vláda na dnešním zasedání probírala výstavbu vysokorychlostní železnice z prahy do Kolína, podle ministra pro pro rovnost na železnici je výstavba vysokrychlostní tratě zbytečný podnik a bylo by lepší fondy určené pro její výstavbu směřovat do programu podpory přeškolení Tuvalských rybářů na průvodčí a signalisty. Řekl to na dopolední tiskové konferenci. Před sídlem ŘVC dnes protestovala skupina Tuvalských uprchlíků které ČR přijala v rámci kompenzačních opatření k výstavbě hnědouhelné elektrárny Prunéřov 25. Předseda Tuvalského krajanského spolku Hakopa Aroarii pro Radiožurnál uvedl, že nadále trvají… Číst vice »

Jarek

Tak teď nevím jestli je obecně nebezpečnější když vymýšlíte nové tratě z Čech na Moravu, nebo když vymýšlíte takovéhle šovinistické sračky…

Josef Kubeš

Vždyť 2 koleje nemusí vést do Kolína, ale mohou vytvořit jeho „obchvat“, třeba jižně, kde by vyřešily i napojení Kutné Hory… I Rakušáci na Westbahnu to mají tak, že 2 nové koleje vedou mnohdy část trasy jinudy, než staré, aneb proč se nutně snažit vše nacpat do uzlu, v Kolíně zdaleka nemusí všechna dálková doprava stavět, štejně tak plno nákladů projíždí…

Jarek

A to si děláte legraci, nebo vás včera probrali z dvouletého kómatu?

Potulný wechtr

Proč by si dělal legraci?
Mrkni třeba na St. Pölten.

Jarek

No že se obchvat Kolína připravuje – horem i dolem a mistr ho právě objevil…

Jiří Kocurek

Možná by ty dvě koleje navíc mohly jít i mimo Úvaly Český Brod a vyhnout se Poříčanům … Neboť tam se víc jak nějakých 130 km/h získat nedá. Že by na staré trati zbyly zastávkové osobáky a rychlá dálková doprava, která tam stejně nezastavuje, by jela okolo a mohla by jet i rychleji než 160 km/h. No a vymyslel jsem VRT.

Jarek
Pavol

Presne tak, ja by som si vedel predstavit novu trat pozdlz D11 od Porican az po zaciatok D35, kde by sa napojila na trat medzi Hradcom a Pardubicami. Tak by rychle spojenie ziskali obe krajske mesta a aj nakladna doprava by si polepsila.

Tomáš Záruba

Čistě technicky: Pokud je kapacitní problém založen na různých rychlostech vlaků, tak krátký úsek dvoukolejky nemusí být až tak nesmyslné řešení, resp. nezakládá automaticky nevyužitelnost čtyřkolejky ve zbývající části.

Tím ovšem neříkám, že je lepší nebo správné konzervovat stav „vše na východ přes Kolín a tam to křížit úrovňově“.

K.S.

Navíc v Kolíně skoro všechno staví takže ta rozdílová rychlost mezi vlaky osobní a nákladní dopravy nemusí být tak vysoká aby z toho byly problémy. akorát by mne zajímalo jestli se nezačnou negativně projevovat přestavovací doby výhybek.

Qěcy

Kolín ale je problém v křížení a odbočování směrů, nikoli až tak moc to předjíždění na trati 010.
Kolín potřebuje mimoúrovňová odbočení.

K.S.

To se myslím připravuje ne?

Miroslav Zikmund

Jak byste například řešil třetí kolej při průtahu Cerhenicemi ? Zástavba z obou stran. Vykoupíte „baráčky“ za znaleckou cenu – ať si za tu almužnu postaví novou (pastoušku) nebo velkoryse nabídnete postavení zbrusu nového domu v Cerhenicích podle původních plánů – za „x“ násobek znalecké ceny …. Jak povedete tu třetí kolej od vjezdu do Kolína na kolínské nádraží … Podívejte se na leteckou mapu, prostě v Rakousku mají patrně jiné zákony – za potřebnou nemovitost zaplatí tolik, že si majitel může postavit novou (nebo ji nechá postavit firmou) anebo v rámci vynucené investice postaví nový „baráček“ investor modernizace trati.… Číst vice »

Jarek

No zrovna u této stavby je to docela jednoduché, je tam depo a nějaký obrovský ranžír. Spíš kde je stavba Linz-Marchtrenk?

K.S.

V Cerhenicích by místo mohlo být na tu jednu kolej.
en. mapy.cz/s/bepemolona

Eventuálně by byla možnost postavit novou trojkolejku směrem k okruhu a ze současné tratě nechat jednu kolej a zastávku.

kakov

znalecký posudek může klidně říct tržní cenu, nemusí to být nutně almužna, záleží jaký posudek si objednáte,

jinak proč domy dle původních plánů?? to je snad nesmyl ne??

Miroslav Zikmund

Není to o tom, jaký znalecký posudek si objednáte … každý posudek je možné napadnout jiným znaleckým posudkem. Pokud se prokáže že původní znalecký posudek se značně liší visí nad autorem Damoklův meč trestního stíhání …. „Vtip“ je v tom, že stavebně stejný baráček je fakticky výměna kus / kus = spravedlivá náhrada … bez ohledu na to, že novostavba se stejnou dispozici (užitnou plochou) bude stát „x“ násobek toho na čem se shodnou znalecké posudky … Jakmile postavíte něco jiného, pak se nebude jednat „o srovnatelnou“ náhradu a majitel by měl dorovnat cenu mezi znaleckým posudkem a výslednou cenou… Číst vice »

K.S.

Problém je že jednak pěkná řádka domů v ČR prostě výkres nemá (zmizely v čase nebo jej ani nikdy pořádně neměly), jednak v tom že se podstatně změnily technologie. Půlmetrová zeď z plných cihel asi dnes jen tak neprojde. Stejně jako nevyvložkované komíny a nebo stavba která je dnes někde v E, F, G. Je toho hodně co by se muselo tak jako tak modifikovat. Jediné co půjde zachovat jsou +- dispozice, ale i u těch se projeví změna materiálů a technologií.

ene bene

V Cerhenicích je všude místa dost na 4 koleje klidně. Jednou tu někdo napsal opak a teď to všichni troubové papouškují.

Gejza

Třeba to, že namísto zkapacitňování tratě do Kolína, kde byste musel na naše poměry enormně bourat, a za kterým jsou další úzká hrdla, se plánuje stavba VRTky v jiné stopě?
Rakušáci tu svou Westbahn mají v jednom koridoru s konvenční tratí také jen tam, kde jim to dává směrově smysl, a kde je územně průchodná…

Jenda-71

Nějak si neumím představit další dvě koleje na vjezdu do Kolína na pražském zhlaví.

kakov

ach jo, je někde psáno, že musí nutně vést přes Kolín a nesmí vést okolo??

Jiří Kocurek

Jo, tři koleje. Čtyři už by bylo moc. A taky třetí kolej z Prosenic do Hranic, využil by se ten tunel, který už tam je. U Lipníka krátký tunel a celé to vypřeložkovat na nějakých 130-150 km/h. Ne? Fakt ne?

Jarek

Tak už aby byly Běchovice-Poříčany a kousek na Světlou…