Rakušané slaví první proražení tunelu Semmering na dolnorakouské straně
První prorážka tunelu Semmering na dolnorakouské straně (září 2024). Foto: ÖBB/Ebner
K prorážce druhé trouby by mělo dojít v prvním čtvrtletí příštího roku. Tím bude definitivně završena ražba tunelu.
Pekny. Na Fehmarn se pry ted taky dari, treba by jednou rocne taky stal za clanek.. Legenda pravi ze vlaky z Cech budou pouzivat oboji
PROČ SE NESPOJLA FIRMA S FIRMOU DMEG tato firma udělala tunel z Anglie do Francie pod mořem, já stejném stroji pracoval. Stejný stroj prorážel tunel na pitnou vodu a to Krušné hory česko.
Ví někdo co bude po dokončení tunelu z původní tratí? Předpokládám že zůstane zachována pro turistický provoz případně jako nouzový bypass…
Zůstane. Ostatně, prochází poslední roky velkou rekonstrukcí.
Navíc je zapsaná na seznam světového kulturního dědictví.
To se jim to staví, řadovej tunel v jednoduchým alpským terénu…to není světově unikátní složitá stavba, jako třeba přesmyk v Libni…
Vy si děláte srandu, ale skála nekrafe do všeho, takže to stopro jednodušší je 🙂
Navíc Alpská skála slušně drží a je všude plus mínus stejná. Praha je oproti tomu šílená změť špatných a ještě horších hornin
No pozor, bejt nad tím Ořechovka, tak krafe i skála.
Nejdou s tím okolo plácku s ohništěm, tak to mají jednodušší.
Proč je ten tunel tak zakroucený a nevede přímo? I kdyby vedl přímou nejkratší trasou, tak sklon mezi Gloggnitzem a Mürzzsurschlangem by byl kontinuálně cca 11.5 promile (21 km tunel, převýšení 240 metrů), což je OK i pro náklady. Navíc v tunelu nehrozí slizské koleje a tudíž mizerná adheze.
Už se tu o tom diskutovalo v minulosti, myslím že je to kvůli geologii
Nemáte na to odkaz, také by mě to zajímalo.
Je to kvůli požadovanému maximálnímu sklonu, slyšel jsem to při návštěvě delegace SŽ před 3 roky.
Oopravu si myslíš, že v tunelu rozhodně nikdy nemůže být vlhkost a od ní tzv. slizké koleje?
Doporučuji Bohinjský tunel jako studijní materiál k tomuto tématu.
K prorážce druhé trouby???
Ano, trouba je běžný pojem při stavbě tunelů, nejen oslovení některých diskutujících, kteří si nejsou schopni najít fakta.
Zásah, potopená!
Trubička – trubka – trouba…
Hořická – dechovková – šotouš…
V infrastruktuře se používá slovo tubus a pro začátek/ukončení portál a ne trouba
Používá se i slovo trouba.
Používá se i slovo trouba. Dejte si do google spojení trouba + tunel
Nejsem stavař, ale na termín „tunelová trouba“ lze narazit celkem běžně.
Termín „tubus“ zní samozřejmě elegantněji, protože (na rozdíl od „trouby“) postrádá možnost vyvolávat jisté nepřímé asociace.