Rakušané slaví první proražení tunelu Semmering na dolnorakouské straně

První prorážka tunelu Semmering na dolnorakouské straně (září 2024). Foto: ÖBB/EbnerPrvní prorážka tunelu Semmering na dolnorakouské straně (září 2024). Foto: ÖBB/Ebner

K prorážce druhé trouby by mělo dojít v prvním čtvrtletí příštího roku. Tím bude definitivně završena ražba tunelu.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Clovek

Pekny. Na Fehmarn se pry ted taky dari, treba by jednou rocne taky stal za clanek.. Legenda pravi ze vlaky z Cech budou pouzivat oboji

Vaclav

PROČ SE NESPOJLA FIRMA S FIRMOU DMEG tato firma udělala tunel z Anglie do Francie pod mořem, já stejném stroji pracoval. Stejný stroj prorážel tunel na pitnou vodu a to Krušné hory česko.

Jan

Ví někdo co bude po dokončení tunelu z původní tratí? Předpokládám že zůstane zachována pro turistický provoz případně jako nouzový bypass…

Jan Sůra

Zůstane. Ostatně, prochází poslední roky velkou rekonstrukcí.

Petr David

Navíc je zapsaná na seznam světového kulturního dědictví.

Nose Peak

To se jim to staví, řadovej tunel v jednoduchým alpským terénu…to není světově unikátní složitá stavba, jako třeba přesmyk v Libni…

Martas

Vy si děláte srandu, ale skála nekrafe do všeho, takže to stopro jednodušší je 🙂

Adam Ř

Navíc Alpská skála slušně drží a je všude plus mínus stejná. Praha je oproti tomu šílená změť špatných a ještě horších hornin

Zapa

No pozor, bejt nad tím Ořechovka, tak krafe i skála.

Zlámalík

Nejdou s tím okolo plácku s ohništěm, tak to mají jednodušší.

Vesper

Proč je ten tunel tak zakroucený a nevede přímo? I kdyby vedl přímou nejkratší trasou, tak sklon mezi Gloggnitzem a Mürzzsurschlangem by byl kontinuálně cca 11.5 promile (21 km tunel, převýšení 240 metrů), což je OK i pro náklady. Navíc v tunelu nehrozí slizské koleje a tudíž mizerná adheze.

Gregyros

Už se tu o tom diskutovalo v minulosti, myslím že je to kvůli geologii

MiB

Nemáte na to odkaz, také by mě to zajímalo.

Tomáš Gottschalk

Je to kvůli požadovanému maximálnímu sklonu, slyšel jsem to při návštěvě delegace SŽ před 3 roky.

Milan

Oopravu si myslíš, že v tunelu rozhodně nikdy nemůže být vlhkost a od ní tzv. slizké koleje?

Zlámalík

Doporučuji Bohinjský tunel jako studijní materiál k tomuto tématu.

Ilmary

K prorážce druhé trouby???

Jan Sůra

Ano, trouba je běžný pojem při stavbě tunelů, nejen oslovení některých diskutujících, kteří si nejsou schopni najít fakta.

Zlámalík

Zásah, potopená!

Karl vB.

Trubička – trubka – trouba…

Jan

Hořická – dechovková – šotouš…

Ilmary

V infrastruktuře se používá slovo tubus a pro začátek/ukončení portál a ne trouba

dizgrafy

Používá se i slovo trouba.

Jan Sůra

Používá se i slovo trouba. Dejte si do google spojení trouba + tunel

Karl vB.

Nejsem stavař, ale na termín „tunelová trouba“ lze narazit celkem běžně.
Termín „tubus“ zní samozřejmě elegantněji, protože (na rozdíl od „trouby“) postrádá možnost vyvolávat jisté nepřímé asociace.