Rakušané slaví dokončení projektu století a poslední prorážku Semmeringu

Koralmbahn a (zatím) nedokončené nádraží Weststeiermark. Autor: ÖBB/Chris ZenzKoralmbahn a (zatím) nedokončené nádraží Weststeiermark. Autor: ÖBB/Chris Zenz

Na Koralmbahn bude v prosinci zahájena fáze uvádění do provozu, která potrvá rok.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mgr.pavel

127 km železniční novostavby včetně 6.nejdelšího tunela světa za 150 miliard korun. OK, v cenách 10 let zpět, ale.. zkusme to srovnat s cenami na české železnici.

Management SprŽel by měl být bez bonusů.

VRTjecesta

To je u nás cena „rychlodráhy“ na letiště… skoro.

VRTjecesta

A to jsme byli jedna jedna země…

Jiří Bílý

Tak snad až budeme mít zase vládu ve Vídni, dočkáme se toho tunelu mezi Smíchovem a Berounem.

Bez toho budeme dalších 1000 let jezdit 70 podél Berounky rychlíkem hodinu do Berouna.

marcel.stancl

Zajeď do Sarajeva a uplivni si nad hrobem Gavrio Principa. Kdyby netrefil Ferdinanda s Žofií tak jsme měli dráhu ok z Prahy až na Jadran a ještě platila režijka do důchodu po celém CK Rakousku Uhersku.

Milan

Co vlastně na tom zprovoznění pod Semmeringem bude trvat dalších pět let? Je to pokládka trati samotné nebo něco jiného? Díky.

lokotomy

Vybetonovat, polozit koleje, natahat troleje, veskerou komunikaci a zabezpeceni… Je toho dost. Navic ty dve roury maji byt propojeny nouzovymi pruchody, hadam, ze ty jeste prorazene nejsou.

lokotomy

Teda ne ze bych chtel rypat, ale „z Mürzzuschlagu do Gloggnitz“ ta cestina dooost hapruje…

Tomáš Záruba

Tady by hlavně bylo zajímavé, co se (ne)chystá mezi Graz a Mürzzuschlag. Rychlostně nic moc, klasická starorakouská klikatice…
Přitom ten tunel Semmering nejdříve nabere slibný směr rovnou na jih, ale pak se vrací do původního směru. Zjevně „prostě úkol je tunel A-B a ta trasa nějak vyšla z geologie“.

Zamýšlel se někdo nad spojením W – G koncepčně, třeba i v duchu A2…? Nebo je to v rovině „koridor je daný, no a rychlostně či kapacitně nejhorší úseky postupně nějak vymyslíme“?

lokotomy

Ano, Mürzzuschlag – Graz se doufejme postupne vylepsi. Ono Wien – Salzburg je podobne, po Linz se jezdi 230, ale dal uz nic moc, tam se teprve stavi a planuje.
Trasa tunelu pod Semmeringem je opravdu dana geologii. Ta se vymyslela a ladila hooodne dlouho.
Podel A2? To by se muselo postavit prakticky cele na zelene louce a pritom by to vedlo pres ridce osidlene oblasti, stavajici trat jde pres prumyslove Horni Styrsko. Vite ona ta trat neresi jen Wien – Graz a dal.

Tomáš Záruba

Na druhou stranu u Koralmbahn přesně takový postup zvolen byl.

xyz

Ten postup u Koralmbahn ale neměl reálnou alternativu (vyjma nulové varianty + vyjma „varianty Maribor vč. modernizace trati na slovinské straně).

U relace Vídeň – Graz ta reálná alternativa byla – úpatní tunel pod Semmeringem + případné další věci řešit „zvlášť“.

Mmch. ta trať podél A2 by měla/neměla být (resp. technicky realizovatelná byla/nebyla) s dostatečně mírnými sklony tak, aby byla použitelná i pro nákladní dopravu?

Pokud ano, pak O. K. Pokud ne, pak by pro nákladní dopravu zůstal problém v podobě stoupání na Semmering.

Aaaa

Některé úseky mezi Mürzzuschlagem a Grazem připomínají Bezpráví.

jfp

Ano, ono to má společného víc podobností. Protože se nesmělo minout rakouské MüN. Tak se udělala chalupoida a pak následuje klasický problém máme tunel končící v husí zákrutě MüN, a teď jak dál… Protože dál je to místama zralé na další tunel.

Janči

Ako môže toto stáť len 6 miliárd eur? S 33 km tunelom a se vším všudy? Veď u nás len ten tunel by stál minimálne 4 miliardy. Trápna elektrifikácia 30 km jednokolajnej trate na rýchlosť 120km/h Bánovce Humenné s 2 podchodami a 3 ostrovnými nástupištiami stojí dvadsiatinu tohto.

Petr Suchý

Tipnul bych si, že je to tím, že to začali stavět před 26 lety a sčítají jen nominální částky, které nezohledňují inflaci.

amp

Vážně jsou ti Rakušáci takový žabaři? Koralm 18 let, Semmering minimálně 16 let. To u nás Praha – Beroun za 7 let, Dejvice – Vesleslavín za 3,5 roku.

xyz

A VRT Praha – Brno taky 7 let (2030 – 2036), srov. s Němci a Erfurt – Ebensfeld cca 18 let (1999 – 2017). 🙂

Ivan_pha

Dejvice Veleslavín 3.5 roku, kde jste to vzal? Stavět se bude tak 10.

amp

https://mapy.spravazeleznic.cz/stavba/A-36
Pardon teda, jenom 3 roky a 5 měsíců. Nebo snad těm letákům nevěříte? 😀

xyz

I to je cca 2x kratší doba než po jakou byla zavřená trať Genéve Eaux-Vivés – Annemasse – v jednom úseku od konce roku 2011, ve druhém někdy od roku 2013, přebudování do tunelové dvoukolejky bylo dokončeno na sklonku roku 2019.

Tzn. výstavba 6 – 8 let.

Petr S.

! Když to SŽ píšou, tak to musí být pravda … 😀

Kamui

Neplánuje se v souvislosti s tímto i elektirace a zkapacitnění trati Klagenfurt – Rosenbach, aby nákladní vlaky (a možná i nějaká EC) do Slovinska nemusely závlekem přes Villach?

lokotomy

Ne. Klagenfurt – Weizelsdorf uz elektrifikovano je, zbytek do Rosenbach je ve spatnem stavu, nesjizdne. Ta trat by se musela postavit cela znovu, aby to bylo rychlejsi nez pres Villach, a k tomu zdvojkolejnit aspon do Weizelsdorf.

Liquid

Podle německé wikipedie je celá trať od roku 2021 opět v provozu, ale v majetku samosprávy a Weizelsdorf – Rosenbach jezdí jen nostalgické vlaky.

lokotomy

OK mate pravdu. Ale i kdyz to sjizdne je, tak nejspis pomalu a mozna i s omezenim napravoveho tlaku. Takze pro tezkou nakladni dopravu nepouzitelne.

lokotomy

On by to byl i nesmysl, z Vidne a Grazu do Slovinska se jezdi pres Maribor, provoz Klagenfurt – Jesenice by byl mizivy.

Josef

Něco podobně velkolepého se bude slavit i u nás na Kroměřížsku….po 17 letech výstavby se MOŽNÁ v prosinci otevře 10 km dálnice z Hulína do Martinic..🤦🤦🤦

Happy

150 mld kč? Vážně? Jako fakt? To my zvládnem za ty peníze i trať z Veleslavína na letiště. To budou Rakušáci čučet. 😝

Air Traveller

jenže těch 80 miliard za ktery je je ta trat na letiste, je nejen stavba , ale taky čtvrtstoletí údržby a následná rekonstrukce před předáním zpátky státu.

dizgrafy

Hlavně je to předpoklad investora. Jaká bude skutečná cena ukáže až soutěž.

TnM

Nemaji tam takove scifi zbytecne megalomanske budovy typu nadrazi Veleslavin