Rakušané prorazili tunel pro novou dálnici A26 u Lince, stavba unikátního visutého mostu je v polovině
Vyražený tunelový tubus u Lince na budoucí dálnici A26. Foto: ASFINAG
Celkové náklady na stavbu se pohybují okolo 743 milionů eur. Rakousko si celou stavbu hradí z vlastních prostředků.
Tzv. „bypass“-mosty u VÖEST-Brücke už existují a od roku 2020 slouží lokální dopravě přes řeku, po hlavním mostě je vedena tranzitní doprava. Teď ale začala rekonstrukce skoro 50 let starého hlavního mostu a i tranzitní doprava je částečně vedena po „bypass“-mostech – a to do roku 2024.
O lanovém mostu kotveném ve skále slyším poprvé. Ale jsem jen lehce poučenější laik.
Pro tranzit sever – jih bude mít tato stavba smysl pouze pokud se podaří znovu prosadit stavbu momentálně odpískané severní části trasy „Pöstlingbergtunnel“ od nového mostu ke sjezdu na A7 „Knoten Linz-Urfahr“. Pokud k tomu nedojde, bude „dálnice“ A26 ústit do městských ulic čtvrti Urfahr, asi jako v Praze magistrála.
https://www.westring.at/wp-content/uploads/2009/06/gesamtansicht.jpg
Postaví z toho jen most a bude sloužit lokální dopravě. K západní dálnici okolo Lince je moc silný odpor. Linečtí obyvatelé nemají potřebu navyšovat kapacitu pro tranzit skrz Rakousko.
Blbé je, že okolní vesnice tranzit do Lince zákazát nesmějí.
S tím mostem a těmi tunely je to mohutná stavba. A na obou stranách jsou jen běžné a už teď přetížené silnice. A za to dávají více než 700 milionů eur. Šílené! Kdyby se to investovalo do modernizace železniční infrastruktury, dalo by to mnohem větší smysl. Tratě Linec – Selzthal a Linec – Summerau – Horní Dvořiště by takové investice nutné potřebovali. A řada dalších tratí také!
Vzhledem k tomu, že ta severní část od nového mostu byla plánována jako 2,8 km dlouhý tunel a pouze poslední 1 km na povrchu, jako napojení mezi A26-Knoten Heimsheim a A7-Knoten Urfahr, jednalo by se o docela ohleduplnou dopravní stavbu. První větev o které zde byl článek, bylo původně plánováno stavět už od roku 2010 a tu druhou severní větev, (která zřejmě nebude realizována), od roku 2014. Úpravy na VOEST-Brücke – posílení směru A7 „bypassy“, po kterých se už jezdí, bylo v minulosti prosazeno s ohledem na to, že stávající hlavní (středová) část mostovky měla být napojena rovně, na A26-Knoten… Číst vice »