Rakušané prorazili tunel pro novou dálnici A26 u Lince, stavba unikátního visutého mostu je v polovině

Vyražený tunelový tubus u Lince na budoucí dálnici A26. Foto: ASFINAGVyražený tunelový tubus u Lince na budoucí dálnici A26. Foto: ASFINAG

Celkové náklady na stavbu se pohybují okolo 743 milionů eur. Rakousko si celou stavbu hradí z vlastních prostředků.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel K.

Tzv. „bypass“-mosty u VÖEST-Brücke už existují a od roku 2020 slouží lokální dopravě přes řeku, po hlavním mostě je vedena tranzitní doprava. Teď ale začala rekonstrukce skoro 50 let starého hlavního mostu a i tranzitní doprava je částečně vedena po „bypass“-mostech – a to do roku 2024.

FRX

O lanovém mostu kotveném ve skále slyším poprvé. Ale jsem jen lehce poučenější laik.

Karl vB.

Pro tranzit sever – jih bude mít tato stavba smysl pouze pokud se podaří znovu prosadit stavbu momentálně odpískané severní části trasy „Pöstlingbergtunnel“ od nového mostu ke sjezdu na A7 „Knoten Linz-Urfahr“. Pokud k tomu nedojde, bude „dálnice“ A26 ústit do městských ulic čtvrti Urfahr, asi jako v Praze magistrála.
https://www.westring.at/wp-content/uploads/2009/06/gesamtansicht.jpg

Vasek

Postaví z toho jen most a bude sloužit lokální dopravě. K západní dálnici okolo Lince je moc silný odpor. Linečtí obyvatelé nemají potřebu navyšovat kapacitu pro tranzit skrz Rakousko.

Jiří Kocurek

Blbé je, že okolní vesnice tranzit do Lince zákazát nesmějí.

Daniel K.

S tím mostem a těmi tunely je to mohutná stavba. A na obou stranách jsou jen běžné a už teď přetížené silnice. A za to dávají více než 700 milionů eur. Šílené! Kdyby se to investovalo do modernizace železniční infrastruktury, dalo by to mnohem větší smysl. Tratě Linec – Selzthal a Linec – Summerau – Horní Dvořiště by takové investice nutné potřebovali. A řada dalších tratí také!

Karl vB.

Vzhledem k tomu, že ta severní část od nového mostu byla plánována jako 2,8 km dlouhý tunel a pouze poslední 1 km na povrchu, jako napojení mezi A26-Knoten Heimsheim a A7-Knoten Urfahr, jednalo by se o docela ohleduplnou dopravní stavbu. První větev o které zde byl článek, bylo původně plánováno stavět už od roku 2010 a tu druhou severní větev, (která zřejmě nebude realizována), od roku 2014. Úpravy na VOEST-Brücke – posílení směru A7 „bypassy“, po kterých se už jezdí, bylo v minulosti prosazeno s ohledem na to, že stávající hlavní (středová) část mostovky měla být napojena rovně, na A26-Knoten… Číst vice »