Rakušané mají za sebou první prorážku v úpatním tunelu Semmering
První prorážka v úpatním tunelu Semmering (červen 2022). Pramen: ÖBB/Ebner
Tunel vzniká mezi městy Gloggnitz v Dolním Rakousku a Mürzzuschlag ve Štýrsku. Bude měřit přes 27 kilometrů.
Je to na zaplakanie pprovnat vystavbu tunelov u susedov na zapad od Slovenska….Par km dlhy cestny tunel Visnove uz stavaju 20 rokov, konzorcium Duha odstupilo zo stavby kvoli roznym machinaciam. A tu u susedov si len „tak“ prerazia 27 km dlhy tunel…..
Tunely Višňové už nějakou proražené jsou. Ale ještě je potřeba dokončit ostění, vystrojit je a dodělat k nim příjezdový úsek.
„Jen tak“ ho razí už osmým rokem… a razí ho místní firmy, nikoliv pobočky zahraničních. Holt s tím mají Italové, Švýcaři a Rakušané sto let náskok.
„During 2006, a two-year route selection process was conducted; in April 2008, it was announced that the southernmost route had been determined to be the optimum of those studied.“ pocaď Wiki
Jinak řečeno, dva roky pracovali na vyhledávací studii, než stabilizovali trasu tunelu a další 4 roky jim tvralo, než v roce 2012 kopli do země. A mají 4 roky zpoždění, otevření tunelu je v plánu na rok 2030, tedy po 24 letech od začátku.
ano – a lide divici se, ze podobne dlouhy tunel do berouna uz davno nestoji, jsou pomerne dost mimo realitu.
Ano souhlas, ale srovnavat to moc nejde, my totiz ten tunel pripravujeme nasobne dele nez 6 let, a urcite nelze srovnavat teren, tam nevime jake geologicke pomery tam budou…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tachlovický_tunel
Priprava od roku 2005-2009 a 2019-2028 nez se kopne do zeme… 13 let… a to nepocitame za Barty tech 10 let, kdy to bylo prioritou, ale tunel se stopnul…
pokud pouzijeme vas vagni pojem „pripravovali“ i na rakusany, tak tam to trvalo 60 let. jen o tom holt nic nevite.
Aus diesen Gründen wurden zwischen 1950 und 1980 mehrere Varianten für Basistunnel unter dem Semmeringpass entwickelt. Auf einer Pressekonferenz stellte der damalige Verkehrsminister Karl Lausecker 1983 detaillierte Pläne für den Ausbau der Westbahn und der Südbahn vor, einschließlich eines 24 km langen Semmering-Basistunnels zwischen Gloggnitz und Langenwang als Teil einer 32 km langen Neubaustrecke.
Jezismarja, tak jsem pouzil jine slovo, vagni pripravovali. O tunelu bylo rozhodnuto v roce 2005.
V rakousku v roce 2006.
PS: to, ze naplanovany tunel se zdal Bartovi prilis drahy, a zastavil to, hledala se nova varianta, aby se nakonec potvrdila ta puvodni, je vec jina.
Tak to bude zajímavé dílo. Těším s na to. Jsem rád, že v OE zase jedou bomby, když už jim eko-inkvizitorská ministryně zrušila část obchvatu Vídně
Prostě se rozhodli podporovat více železnici než silnici. U nás teď budeme stavět 3 pruhy na D10 než abychom tu jednokolejku do Liberce aspoň někde narovnali.
Něříkal někdo tady v diskuzi, že by se měl současný projekt na Všejanskou spojku zahodit a začít znova jinudy?
No to trasovani moc dobre neni, ale zahodit urcite ne,…
Jenom to neresi rychle spojeni Ml.Boleslav-Praha, o ktere tolik stoji jak mesto, tak Skoda…
Když jednokolejku do Liberce alespoň někde narovnáme nepojede s tím navíc vůbec nikdo. U nás se taky x let po sobě podporuje v rámci SFDI víc železnice než silnice, ale šotoušci budou brecet dokud nedostanou všechno.
Když se udělají ty dvě spojky, tak do Mladé Boleslavi bude moct jet daleko více nákladních vlaků.
A když to bude z Boleslavi (z města, ne od řeky!) do Prahy lehce pod 60 minut, tak to nějaké lidi pobere taky.
Musí to ale jezdit včas a SŽ nesmí dělat výluky v termínu uzavírek D10.
Po dalnici jste v Praze i za 30 min….
Kdo vymeni auto za vlak aby byl v Praze 60min. misto 30min.
Proto je ta dalnice taky plna a jeste se rozsiruje na 3 pruhy…
Tak ono záleží kam přesně v praze jedete,, pokud někam okolo florence, tak asi bude lepší i ten vlak protože než se z černáku autem dofrcáte na florenc tak vám to těch 30 min taky zabere…
Samozrejme, ze zalezi, pres prahu vam to bude take trvat i dalsich 30min. i vice… predpokladam, ze vlak by jel na hlavak resp. mozna stavel ve Vysocanech.
Z CM jste na Florenci do 15min. Mam vyzkousene metrem…
Autem sjedete z dalnice defacto u Kbelske a pres Balabenku a Karlin jse na florenci za cca 10-15min. take…
ono by neco slo delat dopredu, treba polidstit a zdvojkolejnit tu rovnou cast mezi turnovem a cca. boleslavi, nebo zacit razit tunel na liberec.
nicmene cilova vize i tak musi byt udelat to cele, protoze jakekoliv dilci opatreni opravdu „vliv na funkci“ mit nebude.
Jakmile někdo přijde s nápadem na napřímení trati mezi Boleslaví/Bakovem/Hradištěm a Libercem, okamžitě začne řev z Turnova, protože ten jediný by stál mimo. Jenže geometricky to jinak než s vynecháním Turnova prostě udělat nejde.
Tak to nesouhlasim, celych 30 let se investovalo vice do silnicni site… a zeleznice zaostava o tak 50 let zpatky…
Kdyby jen třicet… Od přelomu 60. a 70. let vznikly řádově tisíce kilometrů nových nebo podstatně zmodernizovaných dálnic, rychlostek a prvotřídek. Železnice se zmohla tak akorát na motorizaci a elektrifikaci některých starých tratí, novostaveb a rekonstrukcí bylo až do 90. let jen minimum.
coz si muzou dovolit i diky tomu, ze dalnicni sit maji prakticky kompletni (az na par kousku typu hranice na zaostaly sever, nebo usek, ktery skrtla ta zelena soudruzka)
a celou dobu tu tvrdim, ze u nas se zeleznice v oblasti infrastrukturnich investic podporuje asi 10x vic nez silnice (stejny objem prostredku jde do modu, ktery dodava 1/10 dopravniho vykonu) a sotouskum to porad nestaci…
Na někoho kdo používá laciné nálepky nemá cenu reagovat. Ne každý kdo má nějakou vizi či plán, který není v souladu s vaším viděním světa je komunista či nacista.
ne, jen jsem se vam snazil naznacit, ze prestat doplnovat rakouskou dalnicni sit (ktera je prakticky hotova) je trochu neco jineho nez udelat totez u nas.
a gesto ze se nepostavi neco na urovni nasi d6 je snadne az na hranici lacinosti…
Tunely Semmering, Brenner a Koralm se začaly stavět v době, kdy greenhorni nebyli nejen ve vládě, ale možná ani v parlamentu. Zaříznutí tunelu pod Lobau je nejhorší zprávou pro permanentně přetíženou jihovýchodní tangentu a její okolí.
Každá stavba je politické rozhodnutí, prostředků není neomezeně. „One more line will solve it“ (v tomto případě teda 4) je dávno vyvrácený mýtus. To, že se nepostaví, znamená, že se za 1.9mld EUR může postavit něco jiného, třeba rozšířit Westbahn na 4 koleje mezi Linzem a Welsem včetně dvou nákladních terminálů a ještě třeba k tomu zdvoukolejnit a elektrifikovat železnici z Vídně přes Marchegg do Bratislavy. Rakousko prostě myslí přesun nákladu ze silnice na koleje vážně a to bez vyšší kapacity železnice nepůjde.