Rakušané investují desítky miliard do tratí směrem do českých zemí
České laminátky v Gmündu. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala
Z Vídně na Břeclav budou vlaky jezdit rychlostí až 200 km/h.
Z Vídně na Břeclav budou vlaky jezdit rychlostí až 200 km/h.
Tak Čech je zrovna ten pravej, který by měl komentovat rozvojové záměry našich sousedů. Ani pod jeho několikaletým vedením odboru strategie se DSŽ nedopracovala k aspoň zjednodušené koncepci rozvoje železniční sítě ČR, natožpak nějaké promyšlené vizi. I ŘSD je v tomto směru na tom výrazně lépe než DSŽ – po I. fázi dálniční sítě v podobě pavouka loni představila II. fázi rozvoje dálniční sítě v podobě okružní dálnice. Jiná věc samozřejmě je, zda II. fáze dálniční sítě je vůbec potřeba a není příliš utopická, ale je rozhodně chvályhodné, že ŘSD jakožto hospodář s financemi daňových poplatníků a EU má nějakou… Číst vice »
Skvěle popsána velmi smutná realita. A brzy na hlavní trati díky stavbě projede jen 0,5 páru nákladních vlaků za hodinu. Možnosti jediné objízdné trasy jsou velmi diskutabilní…
„do Českých zemí“…
Navrhuji změnit tuto část titulku na „sever Rakouska-Uherska“ … nebo „západ Velkomoravské říše“. 😏
Rakušané investují, jenom češi na všechno serou………
Třicet let po revoluci a nikde nic………..
jo do Chorvatska za 500czk to byla dovolena. v starym vlaku po starejch tratich. hlavne hihihi hahahah blby kecy a chlast. na co moderni vlaky?
A těch 40 let před revolucí se … plánovalo Nové Spojení v Praze. Mnozí s nostalgií vzpomínají na to, když na Hlavní nádraží v Praze vedly 2 jednokolejky. A jak byla Hrabovka super s 30 km/h.
Tohle nemůžeme potřebovat. A vůbec, co si to ti rakušáci dovolují. Se mstí za rozbití monarchie?
za zradu 🙄 ruska gubernie od 1918. Ostmarka aCesi to jsou paralelni svety.
Připravují novou – jmenuje se Trojmoří
S tím ale přišli Poláci a Chorvati.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Iniciativa_Trojmo%C5%99%C3%AD
Tedy 30 mld. do roku 2032. Hmmm, to není tedy moc
Nesmíte zapomenout, že se kopou tři úpatní tunely – Semmering, Koralm a Brenner a ty spolykají lovů víc než dost.
Tak snad to budou stíhat pak na čáře ubrzdit.
To je smutný, že taková ekoteroristická země a železnice ku českým hranicím se mají modrnizovat až Bůh ví kdy. Hlavně že dálnice A5 už postupuje na dohled Mikulovu a S10 na dohled Dolnímu Dvořišti.
V Rakousku, na rozdíl od nás, se prioritně řeší ekologická zátěž týkající životního prostředí … lidí!!!:-) Proto ten tlak ekologů na rychlou dostavbu A5.
Dost dlouho mi trvalo, než jsem pochopil, kterou ekoteroristickou zemi máte na mysli.
Nebyla to nahodou vláda Milose Zemana, ktera jim oznamila ze cechistanska dzamahirije na zeleznici pece a mame zajem pouze o dalnice?
Nejen ona. ODS v tom měla podstatně větší vliv a platí to dodnes.
Na Nordbahn se bude jezdit 200km/h ale jen na úseku od Angern po státní hranici. Zbytek jen 160km/h, protože je tam a) moc ostrý oblouk a b) po Gänserndorf moc hustá příměstská doprava.
Furt lepší než 160 v celém úseku. Je to z Břeclavi cca 40 km na 200.
“ z Prahy přes Linec do Štýrského Hradce”..?
Zamýšlím se nad tím zas a znovu a nejak jsem nepochopil, kdo by jezdil do Grazu přes Linec, zvlášť když se kope tunel ‘pod’ semmeringem.
Nemusí jít nutně jen o Štýrský Hradec ale o zastávky na trase.
Myslíte 4-tisícový Kirchdorf an der Krems, 25- tisícový Leoben a 16-tisicovy Bruck an der Mur?
Vzhledem k délce trasy to nevypada moc perspektivně
Třeba někdo z jižních Čech?
Byl bych moc zvědavý jak vychází přepravní prognóza pro relaci jižní čechy – Graz.
Můj osobní tip jest, ze počet cestujících by nenaplnil ani mikrobus.
No kdo ví, třeba se do Alp začne jezdit vlakem. K Jadranu se to celkem osvědčilo.
Nejen jižní, ale i západní (Plzeň, * Lázně, Karlovy Vary). Odtud to přes Brno není to pravé. Ale je fakt, že Pyhrnbahn je dnes taková nic moc jednokolejka.
A teď si představte, že jezdí rychlík Olmouc – Přerov – Břeclav – Brno.
Taky jezdil Plzeň – ČB – Jihlava – Brno – Bohumín.
Na této relaci leží několik měst.
Ale proč byste se na cestě z Lince do Grazu chtěl vyhnout Vídni to by mě opravdu zajímalo. Jestli je na obtíž nová trať, 2 miliónová aglomerace nebo trať která se staví za Novým Městem dolu na Graz…?
Časově je to konkurenceschopné již teď ( oproti trase přes Leoben), až bude hotov tunel obchazejici Semmering tak už vůbec není o čem.
No a pokud jezdíte vlakem z Prahy do Vídně, tak proč byste jej pro krista tahal přes Linec? Jakože je výhodné vynechat Brněnskou a vychodoceskou aglomeraci?
Což je technicky R Olomouc-Břeclav a Sp Hodonín-Brno spojené dohromady.
Když jsem jel 1988 do Vídně vlakem po dràze FJ byla na české straně trať alektrifikovanà a přímější než na rakouské. I Nàdraží FJ bylo špinavější než pražské….
Možnà by doprmini mělo udělat zàjezd do Vídně aby soudruzi spatřili jak mà vypadat nàdraží v evropské metropoli…..
Elektrifikovaná byla jen do Veselí, a brejlovci jezdily bez přepřahu až někam k Sigmundsherbergu, kde začínala Rakouská elektrika. Rakušáci měli elektriku v Gmündu dřív než my.
A trať byla stejná, protože byla stavěná jednou společností podle jednotných normálií. Ale je fakt, že terén v úseku Gmünd – Tábor přímému vedení trati hodně pomohl (až na tu Soběslav).
Brejlovci v Sigmundherbergu byla záležitost porevoluční, tuším rok 1993, kdy se právě elektrizoval úsek Sig – Gmünd a považoval jsem to za velice osvícené řešení, na tu dobu naprosto nečekané a jak z jiného světa.
Na rakouské straně bývala dvoukolejka v celé trase nebo jenom úseky?
Podle historických papírů byla trať dvojkolejná až do Velenic, po 2.s.v. byla 2. kolej snášena (do Absdorf-Hippersdorf), po jakých úsecích nevím.
Tady to máte popsané: https://de.wikipedia.org/wiki/Franz-Josefs-Bahn_(%C3%96sterreich) klíčové slovo zweigleisig, ve schématu je různě podbarvená kilometráž podle roku rušení druhé koleje.
https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=de&tl=cs&u=https%3A%2F%2Fde.wikipedia.org%2Fwiki%2FFranz-Josefs-Bahn_%28%25C3%2596sterreich%29
Od nás z Liberce by se také šikla významná investice do tratí směrem do českých zemí
Při pohledu na investice do silniční a železniční sítě v LBC kraji se mi chce brečet. A elektrizace trati ještě není ani na papíře. D35 není ani v plánech ro doku 2030. Půto, zaber !!!
Kdybyste jako provincie Deutschböhmen před sto lety byli přesvědčili konferenci ve Versailles, že vás mají připojit k Rakousku, mohli jste dnes mít elektrifikovanou dvojkolejku aspoň ke státní hranici u Sychrova 😀
No podle fotky máte IQ na 0. Náhodou Liberecko je super. Nejhorší je Olomouc.
Náhodou, já mám rád obě města, takže ticho! 😀
Že by část monarchie?
České země to je co?
Zjednodušeně země koruny české – Čechy, Morava, příp. Slezsko (část)
No uplne presne to jsou Cechy, Morava, Slezsko a Luzice… a to v celych svych hranicich…
Jasně, a Braniborsko…
To je otřesný tahle nevzdělanost. 1000 let se naše území odjakživa skládalo ze tří zemí Koruny české – Království českého, Markrabství moravského a Slezského knížectví, než přišel v roce 1949 nějaký komunistický debil a zavedl kraje. No a dneska v těch 14 nesmyslných gubernií zdárně pokračujeme.
Současné dělení podle krajů je od roku 2000. V roce 1948 byly zavedeny první územní jednotky, které se označovaly jako kraje a v jejich čele stál krajský národní výbor. V roce 1960 po správní reformě se snížil počet krajů, které odpovídají dnešním územním krajům, které budou od 1.1. 2021 definitivně zrušeny.
Dnešní kraje ty z roku 1948 docela dobře kopírují, i na Slovensku 🙂
Ne, nekopírují.
I kdyz ne uplne presne, tak z velke casti ano, je to zrizeno podle kraju z r. 1948…
Zruší se pouze územní dělení, nikoli však správní – je to jen administrativní záležitost, kterou možná většina občanů ani nepostřehne. 14 gubernií zůstává.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kraje_v_%C4%8Cesku#/media/Soubor:%C3%9Azemn%C3%AD_kraje.png
Kraje u nás existovaly už ve středověku.
Ano, třeba jsme měli kraj Kourimsky (pod který spadal třeba i Karlín), Rakovnicky, Bydzovsky aj.
Tuhle středověkou šaškárnu snad nechcete obnovovat…
No šaškárnu se zemským zřízením tu někdo chce obnovovat často. Asi s vidinou toho, že by se zvýšila důležitost Brna. Což je legrační, když správním centrem Moravy byla historicky Olomouc.
Možná si o tom zkus nejdřív něco přečíst, pokud nechceš být za vola.
👍
Nebo spíš protože 14 gubernií je na dvě věci? A nebo protože se neosvědčily ani úděly za Přemyslovců a zase Moravu zcelili? Brno a Olomouc se o to správní centrum přetahovali.
Ano, a nejpozději roku 1641 bylo přetahování konec, protože se v Brně natrvalo usídlil královský tribunál, zemský sněm, desky i soud.
Sídelním markraběcím hradem byl taky jen Špilberk. Lucemburkové před Václavem IV. odtud Moravě vládli a šlo tehdy o období největší autonomie Moravy za dobu celého markrabství.
Jinak Olomouc byla pochopitelně taky skvělé město. Měla biskupa se dvorem a univerzitu, do třicetileté války byla i větší, následně ovšem až šestkrát menší.
Ovšem ne samosprávné a v rámci zemí.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Historie_kraj%C5%AF_v_%C4%8Cesku
Naše území se skládá ze tří zemí? Što éto takoje „území“?:-) Náš stát se aktuálně skládá ze tří zemí. Před tím se skládal ze čtyř zemí, před tím z pěti. Ovšem s tím, že ČSR sloučila správně Moravu a Slezsko do jedné země, čili z tohoto pohledu uvedená čísla minus jedna:-)
Nevím teda, jestli by úplně souhlasili třeba ve Valticích, Velenicích, Hlučíně a možná i Chebu. 🙂
V jedné „fantasy“ knize je popisováno, že poté, co jsme v roce 1939 vyhráli válku s hitlerovským Německem (a současně pomohli očistit Německo od nacismu, protože konečně na Hitlera spáchali sami Němci úspěšný atentát), tak v roce 1940 došlo k výměně státních území pro zajištění lepší obrany obou zemí na společné hranici.
My předali Němcům Cheb a celý Ašský výběžek a oni nám historicky naše Kladsko 🙂
Mohl bych poprosit nazev, vypada to zajimave… Dekuji.
Žáby v mlíku, autor Jan Drnek.
A není to málo Antone Pavloviči … 🙂
Tak tak Petře, Chebsko je relativně novějším územím Českého království, zatímco Kladsko, to bolí 😂😂😂
Ono s tím Chebskem je to takové složité. Původně bylo slovanské, nicméně postupem času začala být používana Němčina (stejně jako téměř všude na západě Čech). Později město tak moc zbohatlo (těžilo ze své polohy na pomezí Bavorska, Saska a Čech) a získalo tak moc, že si mohlo dovolit obrovskou míru autonomie. Neznamenalo to však, že by nepatřilo do zemí Koruny české. Již od dob Přemysla Otakara II. bylo na Čechách a bezpečnostních garancích od českého krále bytostně závislé a za dob Karla IV. se Chebsko a Čechy staly téměř nerozlučnou dvojkou, přičemž to už vydrželo téměř navěky (vyjma let 1938-1945).
A jakou mají tyhle občas diskutabilní území souvislost s obnoveným zemským zřízením? 😉
Trochu bych přidal, k zemím Koruny české taky patřila Lužice a Kladsko. Lužice byla odtržena v 30leté válce a o Kladsko se se střídavými úspěchy přetahovala Marie Terezie a Prusko.
Luzice ano je to zeme, Kladsko je cast Cech…
Není a nebylo, Kladsko bylo samostatné hrabství
fyzicky tenkrat odtrzena byla ale papirove zustala soucasti ceskych zemi, jeste v zastave, takze rakousky cisar jakozto cesky kral tam mel jiste pravomoce dbal na prava obyvatel,k porto tam vydrzeli katolici v luteranskem mori. zastava byla platna i po napoleonskych valkach a prestalo se k ni prihlizet az po prvni svetove valce.
No a jak byste chtěl aplikovat Slezské knížectví na současné uspořádání? Že by Ostravanům vládli z Vratislavi, nebo Vratislavanům z Ostravy? (Zhruba 9/10 historického Slezska leží na území dnešního Polska.)
Kdyžtak už Opavanům a z Opavy.
No a nebo z Opavy?
Ale ono nemá z jistého důvodu moc smysl řešit Moravu a Slezsko odděleně, ono by to bylo pak trochu komplikované pro historickou hranici.
Úplně stejně jako po ztrátě území Marií Terezií. To, že je Slezsko po obou stranách hranic je prostě už několik století faktem.
Mě strašně vadí dnešní gubernie. Krajské uspořádání, co nerespektuje ani historii, ani po staletí vytvářené vazby, je to celé evidentně umělé a mrňavé a stojí nás to všechny strašlivé peníze.
Stačí tři země + zvláštní status Prahy
A není na to Slezsko malé? mapy. cz/s/hanutohodo
Nic ve zlym, ale proc by mela mit obydlena zatacka smerem na Berlin nejaky zvlastni status?
A ještě tak buransky a nekulturně, že se ani nerespektují zemské hranice. Třeba kraj Vysočina je obecně veřejností vnímán jako ryze český, přitom jej z poloviny tvoří Morava. Největší paráda ale je, že Morava zasahuje do Jihočeského kraje. Prostě co chtít od vykořeněného národa, který nerespektuje a mnohdy ani nezná svou historii. Korouhvička ve větru.
Mluvíte mi z duše.
Jako půlka města Jihlavy bude v jedné zemi a druhá bude v druhé? A navíc takovýhlech obcí se najde i více. Co nechápu v těhlech končinách je, že Slavonicko spadá pod Budějice a ne pod Jihlavu. Tak nějak vzdálenost do jihlavy beru jako trochu bližší. Prý o tom rozhodlo to, že by kraj Vysočina musel mít zahraniční odbor, a to se prý v Praze nelíbilo, protože by pak jediný středočeský kraj neměl tento pašalík. 🙂 Co si mám představit k tomu respektu historie? Já třeba vím, kde probíhala Česko-Moravská hranice (dětem třeba ukazuji, kudy v terénu probíhala v Pardubickém kraji),… Číst vice »
No tak Jihlava je z větší část moravská a ani v minulosti jí nedělalo problém existovat ve dvou zemích, hraniční sloupy nechala zřídit už Marie Terezie. Spíš je to pro to město plus, určitá rarita, turistický tahák. A kdyby to bylo z nějakých důvodů vyloženě nepraktické, tak se dá vždycky vymyslet řešení. Ale tady jde opravdu o celou půlku kraje. Ten respekt je v tomto případě snad právě v tom, že se ctí hranice zemí v rámci správního členění. Já nevím o žádné kulturní západní zemi, která by do toho takto barbarsky od stolu řízla. Třeba v Rakousku si to… Číst vice »
Vezmu-li to od konce, tak třeba poznámka „Moravskou Třebovou v českém kraji“ je pro mě nesmyslná. Já vůbec neřeším, jestli kraj má být český, moravský nebo slezský. Proč? Jaký to má v současnosti smysl? Zřídit zemský sněm při tom, že máme 2 komorový parlament už nemá smysl. Nebo by se měly zrušit krajská zastupitelství? Pro mě je důležitější, aby kraje měli smysl ve svých pravomocích a byla nějaká logická spádovost a velikost k obsloužení. A to se týká jak dopravy, tak třeba soudnictví, zdravotnictví, aj. Jak to dělaj v Rakousku můžu vědět, jestli jim to vyhovuje a funguje nevím. Nemyslím… Číst vice »
Tak ano, kraje a krajská zastupitelstva by se v rámci obnovy zemského zřízení pochopitelně zrušila. Kraje jsou drahé, zbytečné, nejsou tradiční, jejich zřízení, zvlášť v této podobě, byl prostě absolutní nesmysl. A jako třešničku na dortu pak v rámci NUTS2 kraje stejně spojujeme. Hranice historických zemí se nijak nepřežily, stále existují, jsou součástí našeho kulturního dědictví. Že přijde buranskej bolševik, kterej stejně jako každej jinej progresivista v rámci své potřeby ovládat pochopitelně nesnáší tradice, a začne v rámci svých zájmů tvořit nový svět a nová pravidla, neznamená, že to původní přestane existovat. Je to spíš na zamyšlení pro lidi, kteří… Číst vice »
Je to na dlouhou debatu, a nevím, jestli na tomhle serveru.
To že se kraje musí spojovat do NUTS2 beru jako šikanu ze strany EU, že nerespektuje naše správní rozdělení.
Zemský sněm je podle mě od krajských (a místních) problémů vzdálen daleko, skoro jako parlament (kde bych zrušil senát a nahradil ho krajským zastoupením).
Kulturní dědictví nespravuje tento stát.
Kdyby se zrušily Vánoce a bylo to nahrazeno po vzoru SSSR Silvestrem, tak bych si toho asi jako malé dítě nevšiml a bylo by mě to jedno.