cargo

Rakušané dokončili první nádraží v rámci modernizace trati Vídeň – Bratislava

Zmodernizovaná stanice Raasdorf na trati Vídeň - Bratislava. Pramen: © ÖBB, FritscherZmodernizovaná stanice Raasdorf na trati Vídeň - Bratislava. Pramen: © ÖBB, Fritscher

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) se pochlubily završením první etapy velké modernizace trati z Vídně na Bratislavu, když zprovoznily první dolnorakouské

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) se pochlubily završením první etapy velké modernizace trati z Vídně na Bratislavu, když zprovoznily první dolnorakouské nádraží na trase: Raasdorf. Po roce a půl od zahájení výstavby tak mohou z modernizace těžit první cestující.

Na nádraží vzniklo například nové ostrovní nástupiště s bezbariérovým přístupem a parkoviště P+R pro 70 aut.

Modernizace celé trati spočívá především ve zdvoukolejnění a elektrizaci. „Vídeň a Bratislava se k sobě přibližují. Od roku 2023 bude doba jízdy pouhých 40 minut,“ uvedl generální ředitel ÖBB Andreas Matthä. Stavba podle něj pomůže i dojíždějícím zaměstnancům, které přesměruje na veřejnou dopravu.

Všechny úrovňové přejezdy na rakouské straně mezi Raasdorfem a příhraničním nádražím Marchegg budou nahrazeny podjezdy nebo nadjezdy, případně zrušeny. Na trati se má jezdit až 200 kilometrů v hodině, na slovenské straně ale výrazně pomaleji: 120 km/h. Na krátkém slovenském úseku práce ještě nezačaly.

Po dokončení nabídne trať nejrychlejší spojení obou měst. Dnes cesta vlakem takzvanou jižní trasou přes Petržalku trvá přes hodinu.

Zmodernizovaná stanice Raasdorf na trati Vídeň - Bratislava. Pramen: © ÖBB, FritscherZmodernizovaná stanice Raasdorf na trati Vídeň - Bratislava. Pramen: © ÖBB, FritscherZmodernizovaná stanice Raasdorf na trati Vídeň - Bratislava. Pramen: © ÖBB, Fritscher
Tagy ÖBB Rakousko trať Vídeň - Bratislava
110 komentářů