Dvojsečné rozhodnutí, uvidíme, jak to budou cestující i WB spokojeni. Je sice příjemné, že se nebude muset v Mnichově přestupovat, na druhou stranu si díky častým zpožděním na drahé německé síti WB zadělal na ještě větší přenos nepravidelností do Rakouska, než měl doposud z Mnichova. Pokud zpoždění bude často, nebo větší (nebo obojí), tak jim to cestující mezi Salzburgem a Vídní dají sežrat.
Švýcarské dráhy nasazují v časové poloze zpožděných vlaků z Německa vlastní spoje. Na takové „duplicitní“ řešení ale WB není zařízený.
Jakub K
6 měsíců
Jeden z jejich vlaků by mohl z Mnichova zajíždět do Plzně 😈
Jako z Vídně (odkud jezdí snad všechny jejich vlaky) pojede do Mnichova a pak to otočí na Plzeň?
Kde nejsou dráty ani samotné koleje které by ten vlak využil? (jejich jednotky umí 200, drkocat se někde u Stodu 60kou by bylo.. plýtvání). Ale hlavně ty dráty jsou no-go.
libor
6 měsíců
…a nechtějí jezdit do ČR? tam je vše naprosto v cajku, možná občas nějaká ta NAD 😀
Dan82
6 měsíců
Stav německé infrastruktury se zhoršil do takové míry, že jsou vlaky naprosto nespolehlivé. Přestaly fungovat systémové vazby linek v prokladu (typicky Mannheim, Fulda), takže reálně nabídka prořídla…
Nejezdí a ani CRRC ani WB se k tomu nijak nevyjadřují. (Nechci spekulovat, jestli to znamená brzké schválení nebo právě naopak. Jen vysvětluji, proč jste nic nenašel.)
Jsem docela zvědav. Občas jsou v rámci testů vidět. Z doslechu ale vím, že v Rakousku schvalování čehokoli nového trvá dost dlouho. Viz řada 159, která sice v Rakousku jezdit smí, ale na některých tratích s rychlostními omezeními atd. Na druhou stranu je těžké srovnávat šestinápravovou mašinu a čínskou jednotku. Ale třeba i schvalování řady 188 (388) taky nebyla úplně snadná záležitost.
Zatím nejezdí a asi tak nějak poslední zmínka z nedávné doby zní, že se čeká.
„It currently operates a fleet of 15 Stadler six-car Kiss 3 double-deck EMUs. It is also awaiting type acceptance for six-car double-deck EMUs built by Chinese manufacturer CRRC. Westbahn has agreed to lease four of these trains.“¨
Pokud se jich dočkají, tak by se měla dočkat WestBahnu i Budapešť.
Asi pŕed dvěma měsíci stála nejméně jedna v Braunschweigu v areálů Rail Adventure. Minulý týden tam už určitě nebyla. Za to tam stálo několik nových Push pullů Talgo ICx.
Dvojsečné rozhodnutí, uvidíme, jak to budou cestující i WB spokojeni. Je sice příjemné, že se nebude muset v Mnichově přestupovat, na druhou stranu si díky častým zpožděním na drahé německé síti WB zadělal na ještě větší přenos nepravidelností do Rakouska, než měl doposud z Mnichova. Pokud zpoždění bude často, nebo větší (nebo obojí), tak jim to cestující mezi Salzburgem a Vídní dají sežrat.
Švýcarské dráhy nasazují v časové poloze zpožděných vlaků z Německa vlastní spoje. Na takové „duplicitní“ řešení ale WB není zařízený.
Jeden z jejich vlaků by mohl z Mnichova zajíždět do Plzně 😈
Kudy, když jsou to elektrické jednotky?
Porad to muze tahat brejlovec …
A nebude vadit nafta pod dráty z Jižního Předměstí?
Proč? Na ČHŽ provozují taktéž elektrické jednotky na naftu.
A je schválený v Nemecku?
I kdyby tam dráty byli tak si nejsem jist jak daleko by dojel. Počítám.ze to umí jen německou štavu
München-Salzburg-Linz-České Budějovice-Plzeň.
To vypadá skoro jako odklon nákladních vlaků z Libně na Smíchov přes Nemanice. 🙂
Jako z Vídně (odkud jezdí snad všechny jejich vlaky) pojede do Mnichova a pak to otočí na Plzeň?
Kde nejsou dráty ani samotné koleje které by ten vlak využil? (jejich jednotky umí 200, drkocat se někde u Stodu 60kou by bylo.. plýtvání). Ale hlavně ty dráty jsou no-go.
…a nechtějí jezdit do ČR? tam je vše naprosto v cajku, možná občas nějaká ta NAD 😀
Stav německé infrastruktury se zhoršil do takové míry, že jsou vlaky naprosto nespolehlivé. Přestaly fungovat systémové vazby linek v prokladu (typicky Mannheim, Fulda), takže reálně nabídka prořídla…
Ale zato mají levné jízdenky, silně dotované státem. Že by pak ty peníze na infrastrukturu chyběly?
Podinvestovanou infrastrukturu vám nezpůsobí kolik, 3 roky silně dotovaných jízdenek? To by musely platit 20 let.
Jenže můžu dát peníze buď do nápravy infrastruktury nebo do levných jízdenek. Na obojí nejsou peníze.
Jezdí už ty jejich CRRC soupravy? Nikde jsem na to nenarazil, takže spíš ne, ale možná jsem špatně hledal. Děkuji.
Nejezdí a ani CRRC ani WB se k tomu nijak nevyjadřují. (Nechci spekulovat, jestli to znamená brzké schválení nebo právě naopak. Jen vysvětluji, proč jste nic nenašel.)
Jsem docela zvědav. Občas jsou v rámci testů vidět. Z doslechu ale vím, že v Rakousku schvalování čehokoli nového trvá dost dlouho. Viz řada 159, která sice v Rakousku jezdit smí, ale na některých tratích s rychlostními omezeními atd. Na druhou stranu je těžké srovnávat šestinápravovou mašinu a čínskou jednotku. Ale třeba i schvalování řady 188 (388) taky nebyla úplně snadná záležitost.
A lokomotivy řady 388 jsou již v Rakousku schvalschválené. Mělo k tomu dojít někdy na jaře 2024?
Tuším že ano, ale strojvedoucí s nimi neumí
Zatím nejezdí a asi tak nějak poslední zmínka z nedávné doby zní, že se čeká.
„It currently operates a fleet of 15 Stadler six-car Kiss 3 double-deck EMUs. It is also awaiting type acceptance for six-car double-deck EMUs built by Chinese manufacturer CRRC. Westbahn has agreed to lease four of these trains.“¨
Pokud se jich dočkají, tak by se měla dočkat WestBahnu i Budapešť.
Minulý týden jsem je potkal v Sankt Pölten. Zřejmě se testují dvě spojené a jsou pěkně počmárané od grafiťáků.
Asi pŕed dvěma měsíci stála nejméně jedna v Braunschweigu v areálů Rail Adventure. Minulý týden tam už určitě nebyla. Za to tam stálo několik nových Push pullů Talgo ICx.
Jedna je nyní opět ve Velimi.