Rakouský prezident dorazil na návštěvu Prahy vlakem Českých drah. Bez zpoždění
Alexander Van der Bellen pro příjezdu na pražském hlavním nádraží. Foto: České dráhy
Rakouský prezident přijel railjetem Českých drah.
Rakouský prezident přijel railjetem Českých drah.
je zajímavé, že zde dají ten pitomý modrý vlak ČD railjet, že zde nenasadili supermoderní vysokopodlažní toť rychlík jedinečný na evropském kontinentu od filmy ARRIVA – DB company. Liberci by hnedkon stoupla popularita. Čím asi tak jezdí Půta „do práce“?
Trať ČB – Praha vskutku odsejpá. Trať ČB – Linz je jednokolejka jak za císaře pána, která vskutku neodsejpá a staví v každé díře jak na české, tak rakouské straně. Jak jinak by se ty vlaky míjely než ve stanici, že?
??? Nějak nechápu souvislost s tím, že rakouský prezident přijel do Prahy Railjetem přes Břeclav…
Císař byl náladou na trati nadšen do té míry, že poručil v Benešově zastavit, aby přednostovi stanice osobně potřásl rukou. Na to však nebyla Cimrmanova zubní náhrada konstruována. A když měl přednosta, Jaromír Dušek, odpovědět na císařův dotaz, jak je u Dráhy spokojen, místo odpovědi mu vyšla z úst jen bílá kaše a poprskal mocnáře sádrovou drtí.
Inu ba,ba, presidenti ze zemí,kde jim ekologie něco říká, k nám jezdí na návštěvu vlakem, náš president lítá na zahájení školního roku do Brna vojenským letadlem CASA a ještě přitom požaduje speciální zvedák na vyrumpálování jeho invalidního vozíčku a miliony Kč na financování plánů nesmyslného projektu kanál D-O-L
Zejména: prezident nominovaný stranou Zelených.
Jinak vlakem jezdili např. i Daviscupoví reprezentanti z Prahy do Ostravy, ovšem tam asi mělo vliv, že ČD byly jedním ze sponzorů týmu.
Že se při těchto přepravách politiků nelétávají cvičné hodiny už slaboduší slyšet nechtějí..
Děda rozdává vyznamenání kámošům?
Skoro to z toho článku zní, jako že se Bellen jede s tím naším zatrpklým důchodem rozloučit a ten mu dá za to vyznamenání 😁
Však tak to je .. Van der Bellen přijel vlakem i s manželkou, dostane za to metál. Miloše vyvezli z LDNky v Lánech poprvé po měsíci a jeho žena nemá na Allexandera čas, protože balí do nového domečku
když jede papaláš, tak se udělá vždy vše aby to jelo na čas, ikdyby měli dopravu všude zastavit, tak ale papaláš musí dojet na čas 😉 by mě zajímalo jak se u toho zapotili dispečeři 🙂
To je jasný, že to protlačili stylem Air Force One, jinak by byl průser.
V roce 2015 přijel vlakem do Prahy i mongolský prezident:
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/zadny-special-prezident-mongolska-prijel-do-prahy-vlakem/r~343f36ca9f5611e4bdad0025900fea04/
Sice nic nevím o tom, že by by byl pan Pavel Fialův poskok, ale i kdybych to připustil, je to lepší, než 90. tunelář a populista, který by lezl do russakum. Ale chápu, že přidané 500 do důchodu od Babiše má pro vás vyšší cenu, než morální hodnoty generála Pavla.
To je odpověď pro pana Karla.
Myslím, že jste si spletl platformu. Novinky jsou hned vedle 🙂
Třeba nejsou ani vedle, klidně to může běžet na úplně stejném serveru 😉
Mám radost, že někdo, kdo sebe může považovat za nadčlověka (velice často si to o sobě papaláši myslí), tak se chová rozumně.
A byla kolem trati tráva namalovaná na zeleno?
No na hlavaku od muzea bylo zaparkovano po chodnikách 2x vice aut a po 1. peronu nešlo skoro projít. Typoval jsem to na néjakou slávu tesilových soudruhů ze SŽ a on rakousky prezident 😁
a salutující zřízenci se zubní protézou „veselý železničář“?
Vážený pane Prezidente, vítejte v České republice. Škoda że jsme nezůstali spolu v jednom státě !
Mínusujte.
Na život ve společném státě musí být shoda všech a především vztahy fifty-fifty.
Jo, mohla se ustanovit federace několika národních území s jedním neutrálním jazykem, aby ani jeden národ nebyl privilegovaný… Bylo by to fajn.
tak ona se ustanovila – ovšem jen s Maďary…. od té doby je taky pochází ono C.K.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Rakousko-uhersk%C3%A9_vyrovn%C3%A1n%C3%AD
Nevím, jestli R.-U. nazvat federací, to byla podle mě spíš konfederace – svazek víceméně nezávislých států. Obě části měly společného jen panovníka, měnu a zahraniční záležitosti a snad už nic víc.
Akorát že nás to Rakousko coby velmoc celou dobu vykořisťovalo a považovalo nás za pouhý přívěšek, ale jinak to tedy bylo OK.
Ten stát se tehdy rozpadl celý – samostatnost vyhlásilo i několik dalších zemí + i v tom původním jádrovém Rakousku byla monarchie nahrazena republikou.
A být součástí Rakouské republiky by byl nesmysl.
O. K., teoreticky může být jinou otázkou, jak by vývoj pokračoval, kdyby vůbec nedošlo k 1. světové válce. Ale to jsou „kdyby“.
Rozkaz proveden, vyrovnáno na 9:9
Žiju tak napůl v obou zemích a fakt si navzájem nemáme moc co závidět. Bordel je v obou státech – některé problémy jsou prakticky identické, některé hodně jiné, ale ve výsledku to vyjde nastejno. Rozhodně si nemyslím, že jeden velký federální stát by to zvládal nějak líp. Musíme prohlubovat spolupráci na evropské úrovni, ale společný stát by fakt nic nevyřešil.
Nechci se pouštět do hlubší debaty, ale trošku si, pane kolego, protiřečíte. Na jednu stranu píšete „nemyslím, že jeden velký federální stát by to zvládl lépe“ a na druhou stranu píšete „musíme prohlubovat spolupráci na evropské úrovni“. Nevím jak Vám, ale mě to zavání (ta hlubší evropská spolupráce) obrovským (snad) federálním státem (o kterém píšete, že by to lépe nezvládl). Nemusíte semnou souhlasit, ale možná bych Vaše vyjádření doplnil o ekonomickou spolupráci mezi jednotlivými členskými zeměmi EU. Opět semnou mnozí nemusíte souhlasit, ale EU jako politický subjekt je v dlouhodobém horizontu neudržitelný. Celá EU by se měla oprostit od politiky… Číst vice »
Můj názor, že jak nemohlo fungovat Československo, tohle už je čistě z říše snů. I když rozumím přání nepoznat 40 let rudého období.
No RuSSka armáda vypadla z půlky Rakouska až v 1955 a agenti tam zůstali všichni. Kamarád, když ještě šéfoval rakouské pobočce Alpine v Praze, tak říkal, ze jsou to dost nepovedený Němci…
Svým způsobem to byl nešťastný krok, který vedl až k Mnichovské dohodě o sudetech.
Ani ne tak ten rozpad Rakouska jako kroky, které následovali a které dostaly německy mluvící občany ČSR do silně nekomfortní situace.
Dneska už je to ale zajimavé jen z historického hlediska a poučení se z chyb.
Já bych řekl, že se do té situace dostali z velké části sami. Kdyby bylo tehdy jasné, že budou chtít jen území s německojazyčným obyvatelstvem, tak by se to dalo přijmout, i když při množství jazykových enkláv by i to byl problém. Jenže cílem německých politiků, a to na všech úrovních, byla úplná germanizace celých Čech – něco, co udělali s Polabany a dnes se děje s Lužickými Srby (v Horní Lužici je pouhých 5000 rodilých mlučích dolnolužičtiny a ten jazyk je už nezachránitelný, hornolužičtinou mluví 20000 lidí, tam to přežije o pár let déle) – přitom před 150 lety… Číst vice »
Německý separatismus tady byl dost viditelný už v roce 1918, Chomutov pro to armáda i bombardovala. Dá se jinak k té likvidaci vztáhnout i Moravština a Sležtina, která tady taky kvůli Čechům a Polákům do sta let přestane existovat?
Slezština ano.
Nevím, jestli moravská nářečí splňují definici samostatného jazyka, zřejmě je úzus, že ne.
Takže na Ukrajině se Ruské populace taky dostali do stejné silně nekomfortní situace?
To víte za Stalina pár milionů mrtvých, pár milionů sem, pár na Sibiř a dnes máme russáky i tam kde nebývali. A pak je to nekomfortní.
Já jsem bojoval za samostatné Československo, a vy takhle? Jak jste na to přišel?
R-U monarchie existovala v nesprávném čase: pro jedno moc pozdě, pro druhé příliš brzy.
Monarchie zašla na to, že jí šéfoval naprosto neschopný panovník, který měl být dávno v důchodu. A nebo radši do ničeho nekafrat, jako to mají teď v Británii.
Je to dost možné, kdyby Franz Josef umřel cca 1880-1890, dalo se ještě DOS zachránit .
Každopádně za jeho vlády území Čech a Moravy zažily největší progres v historii
Kdyby byla EU fakt EU, tak tom tak je
To si pískal vlakem po Vysočině?
Víc než to, že jel rakouský prezident vlakem, mě těší v článku informace, že za týden končí ten náš.
Politickou diskusi si raději nechte jinam.
No, to jsem opravdu zvědav, jestli ve výsledku to povede k něčemu lepšímu. Hladík a jeho přisluhovač machinátor hned druhý den po inauguraci? Ne zrovna dobrá vizitka… Ale tak třeba to nebude celkově tak zlé 🙂
Doufejme, že náš nový prezident se k něčemu takovému, jako jet s ČD, nesníží.
Co udělali při té příležitosti na vystupování s osazenstvem šervůdu?
Už jsem se bál, že se tu nevyskytne žádnej balík z Moravy nebo nějaký podobný Ázie, kterej vytáhne Šervůd.
Příště stačí napsat: „V hlavním městě jsem byl poprvé a naposledy na školním výletě“ .
Polovina mých spolužáků ze střední v Praze nebyla nikdy a to už jsme měli výročí 20 let od maturity
Zajeď se někdy podívat. To nádraží nemá jen 1 vchod/východ
Vy všichni, co se těšíte na konec prezidentování pana Miloše Zemana, abyste se pak nedivili, že to třeba může být mnohem, mnohem horší, víte?
Vzhledem k tomu jaké byli možnosti v druhém kole voleb, tak jak to dopadlo to bude jen lepší, v opačném případě by to bylo jen horší.
Takže dnes několik policejních aut stojících před nádražími Brno a Břeclav nebyla asi náhoda…
To byl spíše jen zátah na smažky nebo migranty.
V Brně to asi souviselo s úpravami prostoru před nádražím a onezeními v dopravě. V Břeclavi nevím.
No jo timto se Krapinec pochlubi, kdyby radsi resil to co resit ma.
Však řešil, co má.
Řeší nesmysly.. například nedostatek lidi na dílně a firu neřeší.
Kdyby to neřešil, tak už na dílně není nikdo.
A podle čeho usuzujete, že neřeší? Máte pocit, že ostatní firmy nemají personální nedostatky? Nebo to neřeší nikdo?
Přesně na to bych se chtěl taky zeptat.
A to je to nejdůležitější, nebo proč je v titulku „Bez zpoždění“? Jsme snad na nějakém extra.cz?
https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?v=78&d=28
To by mě zajímalo jak v Světlé nad sázavou získal náskok 13 minut?
Světlá +1, Praha hlavní -5. Někde na Babitronu je chyba…
Předpokládám, že se jednalo o railjet, který jel přes Třebovou a Pardubice. Systém si s tím úplně neporadil a vyhodnotil to takto podivně.
Vždyť to má jezdit znova normálně přes Pardubice až od 1.7.2023
To je divné
Ano, ale mám pocit, že zrovna nedávno se psalo o tom, že tam někde u Havlíčkova Brodu nějaký problém, tak to vlaky „objížděly“ přes Pardubice. Samozřejmě, mohu se plést, ale přijde mi to jako nejlogičtější vysvětlení…
Nejspíš odklon, třeba minulý týden byla nějaká mimořádnost u Golčova Jeníkova, odklony Metropolitanů a railjetů jely přes Pardubice.
Už to mohli vrátit na koridor teď , je to příšerná cesta přes Vysočinu, zatáčky a pomalé celkové . Navíc dostat se teď z HK nebo Pardubic do Brna je fakt hnus
No to bylo nutno v titulku náležitě zdůraznit. Neb zpoždění tak nějak neodmyslitelně patří k image Českých drah hodně dlouho…
Ono zpoždění na spojích z Vídně, není nic zvláštního, pravidelně 10-15 minut.
To je zdůrazněno kvůli tomu, aby naše velectěné ČD nemohli v tom Rakousku pomlouvat.
Znamenalo to nějaké zásadnější omezení služeb pro běžné cestující? Např. nemožnost použití vozu první třídy?
Vzhledem k tomu, že Bellen jezdí po Vídni vcelku běžně metrem, tak pravděpodobně ne-
Ve vlaku jsem jel, seděl jsem i v restauračním voze. Do 1. třídy chodili běžně cestující. Popravdě jsem si ničeho nevšiml ani na hlaváku při výstupu 🙂
A to zvýšení náskoku o 13 minut 😀 v Světlé nad Sázavou proběhlo jak?
Nad tabulkou je napsáno „zpoždění vlaku 78 ve dnech 3.2.-2.3.“ čili to není jen v tomto dni, ale za jeden měsíc.
Čili tu tabulku chápu tak, že v tomto období nějaký jeden spoj (pravděpodobně jiný, než tento) tam měl najednou -13 min. I když jak se mu to povedlo, je otázkou.
Titulek – „Bez zpoždění“
Dvě možná vysvětlení – vlak měl absolutní přednost. Na SŽ měli závodní dovolenou (a třetí skrytá možnost – zpoždění bylo maximálně 4 minuty 59 sekund 99 setin.
Ale trochu vážněji – mně to spíše přijde smutné, mít v titulku „bez zpoždění“, to ukazuje na stav naši železnice, ale i souprav.
Naprosto běžná věc ve všech druzích dopravy – pokud nejde o dopravu pod majaky s absolutní prioritou.
Myslím, že všichni víme, jaká je poslední roky přesnost vlaků na trase Praha – Brno. Proto je tento úspěch zvýrazněn:-)
Jsem presvedcen, ze tento vlak mel naprostou prioritu. Staci se podivat na zpozdeni zpetne…
Skoda, ze se nestalo neco co se stava bezne. To by bylo halo……
A on ji nemá když jím prezident nejede? Co by mu muselo na jeho trase vlézt do cesty aby musel čekat?
Hákovnice?
Bingo 🙂 Myslel jsem spíš jaké vlaky by vídeňský railjet mohly zdržet. Leda že by přijel do Kolína zrovna ve chvíli kdy se tam naštosují tři expresy od Ostravy najednou nebo tak něco.
Za posledních 14 dní 7x zpoždění 0 minut: https://ctrlv.cz/Fdvv
Zas taková náhoda to nebyla, ono je potřeba si uvědomit, že teď v zimě se nestaví a výluk je minimum.
A jezdí míň kaštanů, kteří dost často vlaky zpožďují. Stačí pozorovat.
Zdravotní dovolenou?
Jeho vlak jel s náskokem.
Pokud v zastávkách byla zkrácena doba „přibržděním“ jako u Hoštického expresu, pak lze souhlasit, že i takto je možné budovat novou image cestování vlakem.