Rakousko zavřelo dvě hlavní tratě přes Alpy, poškodily je sesuvy a záplavy

Zaplavená trať v Rakousku. Foto: ÖBBZaplavená trať v Rakousku. Foto: ÖBB

Vlaky nejezdí přes Brenner ani po Taurské dráze.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Situace se hrotila i na severu Alp ve směru na Bavorsko. Osobně jsem tam v úterý některé části lokálních tratí viděl pod vodou. Jako rodák z Hané jsem tolik vody ve vzduchu a na zemi dlouho neviděl, jako tam.

Šalina na Špilas

V Norsku je letos obdobná situace, v 1. polovině srpna dokonce spadl most mezi Oslem a Trondheimem na hlavní trati vlivem povodní. Oprava bude zřejmě trvat hodně dlouho, viz: https://www.banenor.no/nyheter-og-aktuelt/nyheter/2023/store-skader-pa-brua-i-ringebu/.

Šalina na Špilas

Ostatní tratě na území Norska na tom také nebyly v srpnu lépe: https://www.banenor.no/nyheter-og-aktuelt/nyheter/2023/mye-vann-utfordrer-jernbanen-pa-ostlandet-igjen/.

likvidátor shotoushků

Auta stojí, vlaky jedou 🙂

JKan

Čo som sa díval, do Bad Gasteinu už vlaky nejako jazdia, ale cesta je ešte furt zavretá.

Jiří Kocurek

Dost často je silnice už částečně průjezdná, ale mimo IZS a silničáře, vodaře… tam nikdo nesmí. Prostě proto, že by tam překáželi, dokud se to neopraví celé… i s tou železnicí.

Jiří Kocurek

Nic proti, ale v tomhle si povodeň nevybírá.

Jan

V Alpách se železnici letos vůbec nedaří. Asi tím chtějí říci, že tu byly pár milionů let před lidmi a budou i po nich…

M@trixX

Jeden by si myslel, pri nocnych vlakoch, ktore maju aj niekolkohodinove prestoje, nebude problem presmerovat ich po inej trati, aj keby to bolo o niekolko sto kilometrov dalej.
Ale to je tak, snad sa nejaky moloch nebude v komplikovanej situacii zahadzovat nejakym improvizovanim kvoli blbemu platiacemu substratu… Smutne.

JKan

Hej, to je niečo ako keď sa pošle Zemplín odklonom cez Zvolen. Vlak síce do cieľa dôjde, ale taknejak už postráda svoj účel.

M@trixX

Ako ktory. Pri vlakoch ako Stuttgart-Zagreb je uplne jedno, ci pol noci stoja v Salzburgu, alebo to za ten cas obidu hoci cez Vieden. Uznavam, ze pre vlaky ako Wien-Zürich, pri ktorych je vacsina cestujucich prave z toho zablokovaneho Inntalu, to az tak zmysel nedava.

M19

Jaký je ten původní účel?

M@trixX

Nenapisal najlepsi priklad, pretoze spojenie Bratislava – (Kosice-Humenne), co bude velka cast cestujucich, by fungovalo, ale chapem co sa snazi povedat: niekomu, kto zamyslal ist trebars z Trnavy alebo do Popradu, akych tiez nebude zanedbatelny pocet, by take presmerovanie vobec nepomohlo.

M19

A ti co zamyšleli jet delší trasu?

JKan

Tí majú druhý vlak (Poľanu).

Ale takto to pre všetkých cestujúcich za Košicami (to sú 4/5 trasy) a takisto pre všetkých cestujúcich z Košíc kamkoľvek inam než do Bratislavy, to znamená že sa nikam nevezú.

M@trixX

Tych ludi, co budu nastupovat alebo vystupovat do Zemplina niekedy medzi 0:00 a 4:00 bude velmi malo, tak je docela jedno, kde ten vlak vtedy bude. tie 4/5 trasy isto netvoria ani polovicu cestujucich.
Aj ked niekto pojde do Trnavy alebo SNV, bude mu uzitocnejsie, ak ho dopravia do Bratislavy alebo Kosic, nez keby ho nechali na uplne opacnom konci Slovenska.

Elb

Tohle hádám souvisí s tím táním ledovců v Alpách.

Nemel

Člověk by řekl, že při tom všem dešti z poslední doby by Vás déšť napadnul jako první…

Elb

Je známo, že pokud zaprší na sníh, tak i ten taje.

Jiří Kocurek

Je tu někde pilot či letecký cestující? Chtěl bych se zeptat, jestli při přeletu Alp touhle dobou vlétají do deště nebo do sněžení.

DavidS

Tak ve třech tísících a výše teď v Rakousku sněží

Tomas

dopravni letadla letaji ve vyskach, kde neprsi ani nesnezi

Jiří Kocurek

Řekl bych, že ledovce v létě tály a v zimě zase přibývaly kdykoliv v historii, už v dobách Ötziho. S občasnou výjimkou, jako v roce 1816, kdy touhle dobou v Londýně sněžilo. V okolí Breneského průymsku sice na fotomapě nějaké ledovce vidět jsou, ale…

Pokud v horách naprší přes 20 cm vody za jedný den* jako na Lysé hoře v roce 1997, tak voda bude brát kameny a usazovat je v údolích.

*) https://www.in-pocasi.cz/archiv/lysa_hora/

Lukáš Chytil

Asi s výjimkou doby ledové, to led jen přibýval.

Kamui

Pozítří dopoledne mám přes Brennero jet, tak jsem zvědav, jestli to bude vlakem nebo autobusem (ÖBB píší, že omezení je v současnosti plánováno do zítra 18:00).

JKan

Aby to vôbec bolo cez Brennero.

Hala D

To by se na silnicích určitě nestalo.

Vlakem s kolem

Tech také vede přes Alpy jen par?

Hala D

Za těchto situací se naplno projeví genialita dlouhých úpatních tunelů. Hory jsou zrádné.

M@trixX

ehm, ehm, Gotthard, ehm, ehm
(a odstranovanie problemu nepotrva dva dni, ale pol roka)

Vlakem s kolem

Akorat, ze ty geniální uplatní tunely jsou docela drahé. A moc toho na povrchu neobslouzi. A trochu si typu, mne teda, ze se s dnesni technikou dají stavet 50km tunely, jako geniální objev nepřijde. 🙂

Mates

Tak oni tie upätné tunely slúžia diaľkovej osobnej a nákladnej doprave, všakže?

Elb

Gumokolů se tohle dotýká úplně minimálně, zato vlaky přišly o tři tratě z několika nejdůležitějších z celého Alpského regionu. Takže jste tentokrát odpověděl správně, silnicím se tohle ještě nestalo.

JKan

Ste si istý? V regióne je neprejazdných hneď niekoľko dôležitých ciest.

Hala D

On je toho přesvědčení, že silnici se zával raději vyhne, aby nemusel poslouchat nadávky agresívních plechovkářů. 😀

Elb

Silnici se zával nevyhne, ale těch silnic tam vede více, než elektrifikovaných kolejí s potřebnou únosností. A i ty silnice se opravují mnohem rychleji.

JKan

No, čo som sa díval, do Bad Gasteinu už vlaky nejako jazdia, ale cesta je ešte furt zavretá.

Jiří Kocurek

Jsem netušil, že v roce 1997 se dalo osobákem brodit metr hlubokou vodou, na půdní sesuvy nebyl potřeba bagr a my jak blbci chodili pěšky.

Blbý dotaz

Stalo, ale autem to člověk objede. Konečně ještě v roce 2018 se nočáky z Vídně odkláněly přes Kempten, fotek s Ragulinem je na flickru víc než dost. NJ upadá jako celá mezinárodní železniční dálkovka (vzdor všem různým kecům z EU), v případě mimořádnosti ať si kaštan trhne nohou, jinak se to vysvětlit nedá.

Hala D

Pěkně hloupé důvody. Příroda zase lidem trochu ztížila dopravu a vy hned spustíte o špatnosti celé železniční dopravy. Pokud sesuv utrhne 3 kilometry vozovky tak to autem objedete jedině vzduchem. Takže zase si to silniční ego tolik nepěstujte.

JKan

Ale to cestujúci predsa tak chcú.

Nie je dávno nástup súkromníkov u nás, kde sa jasne ukázalo, že ľudia podstatne viac reflektujú refundáciu cestovného (pri nulovej snahe o operatívne riešenie situácie), než snahu cestujúceho doviezť do cieľa. Tak prečo ísť cestujúcim na odpor?

Vlakem s kolem

Auta stoji, vlaky jedou?

JKan

Stoja všetci a brodia sa vodou.

hank

Naše civilizace je tak křehká, že stačí pár týdnů hnusnějšího počasí a končíme… Poslední už ani nemusí zhasínat, protože už nebude co.

Jiří Kocurek

To tam mají s tím vlakem vletět a vyletět? Před 100 rokama by se stálo taky.

Vlakem s kolem

V te době ale nebyly konkurencí dálnice, ty se teprve mely začít stavet a letecká doprava stala jmění.

mgr.pavel

Takže našecivilizace je míň křehká než před 100 lety, protože když se zasypou koleje, můžu to objet či obletět? 😉

Elb

Před sto lety nebylo tolik tunelů a netály tolik Alpské ledovce.

Blbý dotaz

Nestálo, vlak by se poslal odklonem. Něco podobného se stalo cca před 120 lety, ještě za R-U v Bratislavě (tehdy Poszony), sesunul se tunel mezi hlavnou stanicou a Lamačí a dva roky se nejezdilo. Expresy na Balkán se odklonili na trať přes Bruck an der Mur a ještě se přišlo na to, že je to rychlejší, takže tam už zůstali, od Prahy tam tehdy nic nejezdilo.

M@trixX

Je dost mozne, ze keby pred 100 rokmi zavalilo trat s tym, ze odhaduju, ze to daju do poriadku v priebehu 24 hodin, cestujucim by povedali, ze nech ten den pockaju a nikto by ani nezdvihol obocie.
Dva roky je predsa trochu ina situacia ako jeden den.

Klemovak

Trať Břeclav – Kúty – Pozsony byla lokálka jednokolejná.

Nemel

To dá rozum, když nepůjde proud 💁‍♂️

Adam Ř

Počkat, ona končí civilizace? Na pár místech jsou výluky, někde bude výpadek některého zboží.

Bram

Hank má zase duševní průjem :-).

M@trixX

Komplexna, vysoko efektivna infrastruktura je krehka, ale nemyslim si, ze by sa na par dnoch jej nefunkcnosti mala zrutit civilizacia. Moze byt chvilkovy nedostatok tovarov, moze byt docasne problem s komunikaciou a/alebo energiami, moze na tie problemy par ludi umriet, ale neviem si predstavit situaciu, aby sa to nejako nevedelo dat do poriadku. Mozno trochu ineho poriadku, ako bol predtym, ale stale do poriadku. Ludstvo je vynachadzave a nekonecne odolne.

Lysimachia

Abychom se tímhle tempem přes Alpy po železnici vůbec dostali. 😀

Vlakem s kolem

A co až přijdou pohyby litoaferickych desek? A ze ony přijdou.

Adam Ř

Oni už tu jsou, jen jsou i dost pomalé. Nebo něco nasvědčuje, že by zrovna teď měly nějak prudce zrychlit?

vladki

Kdybychom ty náznaky dokázali detekovat, to by bylo super. V turecku se taky nic nehybalo a pak najednou puk! A poskocili o 2 metry.

Hala D

Chtělo by to pořádnej asteroid, když už má nastat ten konec světa. Aby to nepřežila ani silniční ani železniční doprava.

Vlakem s kolem

To ma háček… poradny asteroid způsobí ochlazení planety a vyhynutí velké části rostlin a živočichů, železniční dopravu znici jen v okolí dopadu. Ta na slunečním záření zase tak moc závislá neni. Ani na kyslíku.

M19

Ta bude fungovat i bez lidí? Jsou mi věci…

PvvS

Lidi přece na fotkách akorát zavazej.

Jan

Nepřijdou protože se dějí stále…