Rakousko začne lidem dotovat opravu jízdních kol

Ve Vídni majitelům kol slouží i samoobslužné stojánky na opravu kol. Foto: Christian Fürthner / Fahrradwien.atVe Vídni majitelům kol slouží i samoobslužné stojánky na opravu kol. Foto: Christian Fürthner / Fahrradwien.at

Podpora se týká všech typů jízdních kol.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Metro

V Rakousku je radost platit daně.

Pražec

Taky by mě bavilo platit rakouské daně. Stát by mi na oplátku zajistil třeba de facto doživotní garanci dostupného bydlení.
Zato u nás populisti slavně zrušili superhrubou mzdu, na čemž jsem třeba já opravdu nevydělal. Rozhodně ne tolik peněz, abych mohl dětem zaplatit vzdělávání v soukromém ústavu. Protože státní školy musí snižovat hodinové dotace, aby Stanjura někde vzal ty peníze, co mi „vrátil“ na daních

Pája

Mně by v ČR bohatě stačilo, kdyby servisní samoobslužný stojan byl tam, kde jsem ho použil vloni. Jenže je pryč. Natož aby jich u cyklostezek bylo víc.

mimochodem

A co takovej stojan vlastne nabizi?

Beztak s sebou kazdej soudnej clovek veze aspon pumpu a nejaky lepeni, popr. rovnou druhou dusi, aby v pripade problemu aspon nekam dojel?

Pražec

Když bydlíte v bytě a nemáte dílnu, ale jen sklepní kóji, kde to kolo parkujete, tak se ten stojan fakt hodí. Můžete si roztahat nářadí po chodníku, ale je to nepříjemné.
Analogicky: některá vesnická JZD dodnes mají montážní jámu / rampu, kde si tu svoji škodovku každý spraví sám. Je to daleko pohodlnější než s jedním heverem na ulici.

mimochodem

Ahaaa, ja myslel, ze je to jen pumpa a sbirka naradi, jak to je treba nahore na Poledniku, a ono to slouzi i jako zvedak, koneckoncu je to i na uvodni vizualizaci v clanku…

U nas se to typicky resi na travniku za bytovkou, sup bicykl koly vzhuru, na nejakou zakladni udrzbu to staci. Ale jo, dokazu si predstavit, ze na nejaky zasahy je to prece jen komfortnejsi.

Gouda

Rakušané jsou v blahobytu, který z velké části dotují čeští a další nerakouští zaměstnanci „rakouských“ firem.
Tento systém je neudržitelný, a pokud budeme nadále pokračovat, jako by se nic nedělo, náraz bude velmi tvrdý. nejtvrdší bude právě pro rakušany, němce, apod.

Petr

A pak že nejsou peníze.

Dominik

Další zbytečná agenda a výkaznictví. Veřejný sektor je od toho, aby platil to, co jako jedinec nedokážu. Dálnici nepostavím, VRT nepostavím, ale opravu kola fakt zvládnu…
Proč se nedotuje oprava automobilů? Že by nižší prodeje nových aut ohrožovaly evropskou ekonomiku (na rozdíl od kol z Číny)?

Filip Jirsák

Proč se dotuje provoz automobilů? Výstavba a provoz silnic, omezování ostatní, znečištění životního prostředí… Když se tak mohutně dotují auta, musí se pak dotovat i jiné způsoby dopravy, aby se to aspoň trošku vyrovnalo.

Metro

Máte prosím nějaký výpočet, že motorista zaplatí na daních méně, než od státu dostane na dotacích?

digi

když mi zjistíte jake jsou naklady na uředníky managující odečet dph u skupiny automobilistů: https://www.financnisprava.cz/cs/dane/dane/dan-z-pridane-hodnoty/informace-stanoviska-a-sdeleni/narok-na-odpocet-dph … tak mužeme začít počítat

Marťas

Citát bývalého amerického prezidenta Ronalda Reagana:
Pokud se to hýbe, zdaňte to.
Pokud se to hýbe dál, regulujte to.
Pokud se to pak konečně hýbat přestane, dotujte to.

František

Jestenby tomu opravenstvi mohli pomoct zavedením nějaké pravidelné technické na kola, třeba co 2 roky. Určitě se tomu dá pomoct nějakou vymyšlenou statistikou.

Marťas

Super nápad 😃. A co třeba nařídit rovnou cyklistům letní a zimní gumy 🤣🤣🤣? Nově založený EU fond pro tyto účely to unese 😅😅. Anebo rovnou nařídíme gumy denní a noční 😂😂😂😂😂?

mimochodem

To je ovsem naprosto zpatecnicky a zcela neevropsky hodnotny postup. Kazdy spravny Evropan prece vi, ze spravny postup zacina dotovanou vedeckou studii, kterazto je nasledovana dotovanou studii proveditelnosti, nacez se provede dotovana studie ekonomicke navratnosti, potom se vybere ta jedina spravna certifikacni autorita technicke zpusobilosti bicyklu (pracovne muzeme tuto autoritu nazvat treba, ja nevim, cykloDEKRA), nacez cykloDEKRA stanovi nejake ceny pro Nemecko a zapadni trh a ekonomickemu vykonu neprimo umerne vysoke ceny pro trhy vychodni. Pobocky cykloDEKRY samozrejme budou potrebovat nejake uzemni plany, stavebni povoleni, pripojky k inzenyrskym sitim… A protoze z toho prameni nejen spravni poplatky, ale i DPH,… Číst vice »

Marťas

Pecka 🤣🤣🤣🤣

Jan

Jestli se to týká i turistů v nesnázích, tak už jinam nepojedu. Ale politicky je to samozřejmě krátkozraké…

Šalina na Špilas

Nechci, aby se mi EU starala finančně o výměnu prasklé duše. To zvládnu sám.
Chci, aby zajistila dobré mezinárodní vlakové spoje, ideálně VRT nebo kapacitní konvenční tratě, aby tam mohl jet náklad. To finančně nezvládnu.

Bohužel, vítězí prvoplánový socialismus stylu „toaletní papír do každé rodiny“ nad tím, aby stát nebo EU provedla něco, co by mělo delšího trvání, než najetí na další střep. Nechápu lidi, kteří tomuto tleskají.

digi

Jako, nerad vám kazím zabavu ale to Rakousku nenařídila EU, ale rakousko samo si… Ale proč si nekopnout do EU, že…

peter

Nechcem vam kazit zabavu, ale v clanku je uvedene, ze Rakusko na to dostalo dotaciu 130 mil. eur z EU.

digi

Dostat a nařídit je něco jiného… Navíc se jedna o prachy z Postcovidoveho modernizaciho fondu EU, kde alokaci si určuje narodní vláda… jestli chcete porovnavat projekty tak muzete na strance : https://commission.europa.eu/business-economy-euro/economic-recovery/recovery-and-resilience-facility/country-pages/czechias-recovery-and-resilience-plan_en

Filip Jirsák

Rozhodlo o tom Rakousko. To je to podstatné.

Šalina na Špilas

Protože chci, aby EU se chovala pokud možno jako správný hospodář. Protože jsem jakožto občan ČR součástí EU, tak se mě to týká víc, než nějaká vnitrorakouská politika.

digi

Ale to Rakousku nenařídila EU… Rakousko samo si rozhodlo že tohle je jeho priorita… Alokaci tech prostredku z recovery and resilience plan si urcuje Rakouská vláda, stejne jako Česká si určila třeba Krčínovu cyklostezku za 3 miliony eur… https://commission.europa.eu/projects/cycle-path-sedlcany-prcice-krcinova-cyklostezka_en

ABCD

Kdykoliv se nekde vyskytuje jméno Leonore Gewessler, tak to je vždycky něco…
Je to pro mne v Rakousku stejný symbol, jako před nedávnem v Evropě komisař Timmermans.

ABCD

Dělat takovou politiku dlouhodobě a velkém rozsahu, tak to skončí zhruba stejně „dobře“ jako Sovětský svaz a RVHP. Omlouvám se, asi by to mnozí nepochopili, tak dovysvětluji jak jsem to myslel.

digi

nárokové dotace jsou socialismus?? Jestli jo tak jakto že už nejste už v ulicích?? https://www.kis-stredocesky.cz/tema/dotace-pro-zemedelce/narokove-dotace-zasady-pgrlf/
Jako protože kolo yabíra mín prostru než auto tak mně to prijde logičtější než se to dělá v čechách viz: https://www.dotace-na-elektromobil.cz/magazin/dotace-na-elektromobily-v-roce-2024

mimochodem

Tak ono dotace na elektromobily jely uz driv. Jeden takovej mam vyfocenej uz pocatkem roku 2023, pac jsem myslel, ze to byl vtip. Neni. Porizeni elektromobilu k podnikatelskym ucelum firme XY… Cile: Cilem projektu bylo porizeni elektromobilu za ucelem prechodu spolecnosti XY k nizkouhlikove doprave a setrnejsimu vyuzivani energetickych zdroju. Doprovodnym prinosem prechodu na elektromobilitu je i snieni nakladu na provoz a pravidelnou udrzbu automobilu. Financovano z dotacniho programu s nejbizarnejsim nazvem“ „Podnikani a inovace pro konkurenceschopnost“ (sic!) Ze stejneho dotacniho programu probiha v nasi obci (s vyssimi desitkami ubytovacich kapacit) „rekonstrukce“ (za pouziti buldozeru, ani puvodni zaklady nezbyly, nakolik… Číst vice »

Martin II

Děda (*1920) vždycky říkal, že skutečný socialismus přijde ze západu. Začíná to vypadat, že měl bohužel pravdu…

Pražec

Ale naše socialistické nárokové zdravotnictví byste se západními zeměmi neměnil, že?