Rakousko otevřelo dalších 11 km rychlostní silnice k českým hranicím, zkrátí cestu ze Znojma

Otevírání silnice S3. Foto: AsfinagOtevírání silnice S3. Foto: Asfinag

Na rakousko-české hranice zbývá posledních 12 kilometrů bez rychlostní silnice.

145 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ceky

Tahle zmrzacena dalnice je pro nas, ridice LKW tak leda pro zlost. Na tech dvoupruhovych usecich maji nakladaky vetsinou zakaz predjizdeni, takze transit zbozi to moc nezrychli. Vyhodou jen snad jen to ze se neprojizdi vesnicema.Kdyz chytnete bulharskyho tiraka z vyrachtanym motorem, kterej jede i po rovine pomalu krokem a pritom ho v tom dvoupruhovem useku nesmite predjet, tak je to k nasr….. Kdyz zacne ten dvoupruh, takze se vsichni zacnou najednou bezhlave predjizdet aby toho stihli co nejvic a v naslednem zuzeni pred betonovym stredovym svodidlem pak dochazi mnohdy k velmi nebezpecnym situacim. Kamiony se tak dal budou za… Číst vice »

Petr

Zato když se kamiony navzájem předjíždějí půl hodiny a blokují všechny ostatní tak je vše super!?

Lendák

Na problém s LKW stačí jediné, trestat pořádně nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi vozidly a překročení maximální povolené rychlosti. Jezdíte se soupravami o celkové hmotnosti bojového tanku a uháníte s tím i přes 100 km/h, to samo o sobě je obecné ohrožení. „Mnohdy nebezpečné situace“ jsou problémem v chování řidičů, věnování se řízení a schopnostem správně číst situaci na cestě. Před každým zúžením mají řidiči v dostatečné míře dopředu informaci z dopravních značek a vodorovného značení. Pokud to nedokážete vyhodnotit, můžete nahradit ukrajinské dělníky na stavbách a náklad nechat ekologičtější železniční dopravě.

Lukas

Oni mají Evropu, my máme Patrika. Víc to komentovat nemusím…..

Tomáš

To je ta dálnice z Vídně do Prahy, kterou naši politici úplně zrušili? Z né je na naší straně vidět D1 jen krátký úsek jako odbočka do Jihlavy. A pokud někdy bude poptávka po cestách do hlavního města bývalé okupační mocnosti, musí se přes Brno.

Tomáš Gottschalk

Ffšechny dálnice šité na míru cajzlům? To by tak scházelo.

Johnczek

Hodme pres hranice polovinu toho, co nabidnou za realizaci firmy v nasi soutezi s dopisem, ze uz nas to taky nebavi a ze se budeme chvili tvarit, ze jejich stavebni firmy na nasem uzemi nevidime 🙂

MildaIV

Ceny silnic u nás naštěstí šli dolú proti době vlád ODS + ČSSD. Bohužel je naším zvykem jenom nadávat a nevidět nic pozitivního.

Hojakar

Až na to, že současná sekta ANO na to neměla vůbec žádný vliv…

Luděk S.

Tohle je naprosto odporná a drzá provokace.

Michael

Spis odporný amaterismus a drze pomalá vystavba na ceske strane.

Zdeněk

Kdybych někomu řekl v roce 1989, že ani po 31 letech nedokážeme postavit dálniční spojení s Rakouskem……

Petr

200 km D1 opravujeme 7 LET!

franzJosej

vic

Lendák

Oprava D1 za provozu se logicky musí vléct několik let. Ale při tom na jaký provoz byla původně projektována vydržela hodně a zasloužila si opravu minimálně o 10 let dříve, než se provádí.

Pete

Jak už jsem psal níže, tento úsek v provedení 2+1 je kapacitně naprosto dostačující a Dolní Rakousy získávají zklidnění dopravy a další obchvat několika obcí, k hranicím je to už jen jeden kruháč víceméně mimo obec. V Dolních Rakousech se budují samozřejmě i obchvaty na „jedničkách“. V úseku Stockerau – Gmund (České Velenice) na B4/B2 je již několik pěkných úseků, kde nechybí stoupací/předjížděcí pruhy. A to se prosím jedná o obchvaty obcí s populací pár tisíc obyvatel (Maissau, Horn). Pohodový úsek je i kolem Zwettlu (11tis), kde opět nechybí pruh navíc. Odtud na sever směrem CZ (Slavonice) se buduje B36… Číst vice »

Kuba

A to ještě nedávno bývalý ministr dopravy Hofer navrhoval vyhledat trasu nové dálnice nebo rychostní komunikace právě ve směru B2+B4 Schrems – Horn – Maissau – Stockerau nebo z Hornu na Krems.

Tomáš Gottschalk

Hofer byl výborným ministrem, věčná škoda toho Ibiza videa. Výstavba S1 bude pro Moraváky určitě přínosem díky zkrácení cesty na letiště ve Schwechatu, ale Vídeň má taky své vodníky, naštěstí už po posledních komunálkách vyletěli z vedení ráthausu, takže jejich možnosti blokovat tunel pod Lobau se výrazně omezily.

kix

k hranicím už je to pohoda, protože Jetzelsdorf už obchvat má delší dobu a za ním je i přeložka bývalých serpetín, která je mám pocit také značena jako rychlostní silnice (v mapě je původní silnice snadno rozeznatelná), ale jinak ty kruháče tam jsou celkem 3 🙂

Jarda K.

Naše ŘSD má ty animace daleko hezčí a propracovanější. Bohužel to nemá vliv na rychlost staveb.

franzJosej

ale kecat umi ohne Pause

Johnczek

Jeste aby ne. Vsechny aspekty, vyjma samotne realizace a udrzby, maji vyladene k dokonalosti.

MildaIV

Ono je to logicky tím, že ty animace ŘSD mají mnohem větší sledovanost. My se na ně musíme koukat opravdu hodně dlouho, než se to postaví.

Martin V.

Jaké šířkové uspořádání má tento otevíraný úsek S3? Podle videa je dělený betonovým svodidlem v celé délce (zhruba jako na titulní fotce), šířka občas vypadá na 2+2 bez krajnic, i když je to 1+2 nebo místy 1+1 se širokými odstavnými pruhy. Ale jsou tam úseky, kde je ocelové svodidlo vpravo, jeden široký pruh (3,5 m a více) a hned betonové svodidlo uprostřed. Když tam chcípne kamion (třeba závada na nápravě), nepřipadá mi že tam je aspoň 5,5 m, aby ho mohl jiný kamion objet. Je to optický klam z vizualizace, nebo se to fakt totálně ucpe až do odtažení překážky?

MP12

Není to optický klam.

Petr

Kamiony se tam nevyhnou. Je to stejná kategorie jako na předchozím úseku.
https://maps.app.goo.gl/xnNNJFqnpsu376SS7

Vašek

Dříve než my postavíme dálnici od polských hranic k rakouským, tak Poláci s Rakušany postaví přes ČR most.

Martin V.

Myslíte A88? To už tu kdysi bylo, i s tou ideou, že bude tak nějak mimo naše území. Ale komplikace na východní frontě výstavbu přerušily.

franzJosej

jaky uzemi? Böhmen und Maehren tu bylo 1000 let. Ruska provincie cesko teprv 100 let. jeste mlady narod

Gwann

az na to že Breslau rozhodně nebyla Polsko. a to minimálně cca od roku 1334 do 1945.

franzJosej

nastesti polaci jsou jak nemci. breslau dnes je superstadt

Špaček Jaroslav

Nejde jen o dálnice.I odborář Stedula říká že to Rakusko niky nedoženeme.

franzJosej

30%obyvatel prislo po 1945 ze stepi.

Gwann

nepřišlo. ale vy byste tam měl odejít.

Jirka

Rakušáci už prakticky mají dálnici do Mikulova a rychlostní silnici k Hatím. My mezitím zvažujeme, zda se nám vůbec ekonomicky vyplatí obchvat Znojma a navazující úsek na hranice. A stále nevíme, jak bude technicky vypadat přechod Nových Mlýnů, o reálném datu výstavby dálnice k Mikulovu ani nemluvím. Strašná ostuda a fiasko. 🙁

franzJosej

kdyby slovaci neutekli tak je autobahn az do Moskau.

Vašík

Kde je Andrej? (V pr..li.)

Filias

Andrej mikromanažuje už úplně všechno. Ten se k tomuto dostane někdy v roce 2050.

px50pha

…až bude Andrej prezidentem ČR a to on díky vám, slaboduchým voličům jistě bude, bude dálnice dostavěná až do Maroka…

Alf

Tak Andrej má téměř splněno, po dálnici už dnes dojedete z Prahy do Casablanky i dál na jih. Chybí jen kousek přes Gibraltar, to se pořád musí trajektem.

HONZA

doplním pár info o rakousku. rakousko staví asi 2x tolik byt. jednotek než česko,prům.velikost bytu ve vídni je 90m2.soukromní developeři staví byty jen pro bohaté,70%bytů je stavěno neziskovými státem podporovanými a kontrolovanými družstvy cena m2 je státem omezena.neziskovky staví byty obecní ,nájemné ,družstevní a v soukromém vlastnictví,staví i domky řadové nebo átriové. v rakousku si uvědomili ,že tržní ekonomika je dobrá pro spotřební zboží,bytovou otázku řešit neumí ,a není to o penězích ,podívejte se do francie ,či anglie , tam jsou byty stejný problém jako u nás.

Andrej

K tým bytom, v Česku by bohato stačilo, keby štát nie že to sám staval, ale aspoň nehádzal ľuďom a stavebníkom klacky pod nohy. Nie je predsa možné 4 roky podávať ohlášku na byčajný nezávadový rodinný dom a najímať si právnika proti vzpurnému úradníkovi.

V Česku teda nie je problém, že trh nedokáže vyriešiť bytovú otázku, pretože žiadny trh kvôli byrokratickým prekážkam a úradníkom neexistuje, takže nemáme dostatok dát na to, aby sme ho mohli posúdiť. V takom Poľsku sa zdá, že funguje pomerne dobre, stačí dobré stavebné právo.

franzJosej

a co by delal potom pologramotnej ceskej ourada? na dlazbu??

Gwann

číst většinou umí.

on je občas problém v urednikove mindraku…a občas v minerálů stavebníka, který si myslí, že úředník musí panackovat a vše odsouhlasit

Gwann

taky rudá Vídeň, ze. jenže tohle u nás nevysvetlite.

a taky tamější socialisté jsou trochu jiný spolek než osoby jako zeman, benda, hašek, paroubek, foldyna a řada jiných borců…

a rozhodně se nepaktuji s populistickymi miliardari.

bude to taky o tom, že jen ve vídni mají víc členů než celá slavná CSSD v dobách největší slávy.

David Brzeźniak

Jsme ostudy Evropy v dopravě. Ale není se čemu divit, když máme tolik zelených koko.., které ještě stát živí, protože je to „sdružení“.

franzJosej

jaky narod takova vlada a zakony. rakousko ma Grüne jeste tvrdsi. cesko bordel pohoda lenost anarchie

Eduard

Těch zelených koko mají možná daleko více než my. Ale jak vidno jejich úřady fungují diametrálně od našich. Ne nadarmo se říká, že ryba smrdí od hlavy a každý národ má takovou vládu jakou si zaslouží.

mgr.pavel

První věta souhlas. Druhá nesouhlas. Za obstrukce si může primárně stát sám. Příliš složité povolovací řízení, které stát nedokáže sám dodržet, a vypořádání jakékoliv námitky je na dlouhé lokty.

Zkuste mi prosím vysvětlit, jak je možné, že jeden člověk z Tetčic dokáže svou připomínkou zablokovat výstavbu VMO nebo čehokoliv jiného na dlouhé měsíce? Buď je jeho připomínka mimo mísu, pak ji do pár týdnů má smést stát ze stolu. Nebo je připomínka validní, a chyba je na straně státu.

Filias

Naprostou většinu zdržovaček dělají místní spolky, né EKO organizace. Kombinace s pomalými soudy, neschopnou správou a šílenou spletí paragrafů jsem tam kde jsme.

Vladimír

Jaký je rozdíl mezi německými a rakouskými silnicemi s označením S? V Německu když jsou v uspořádání 2+2, je tam dovoleno i 130. Mají v Rakousku také 2+2 silnice S? A bývá tam i já rychlost než 90? Předpokládám že u tohoto uspořádání 2+1 je povolená max 90. A opak, majá v Německu silnice S v jiném uspořádání než 2+2? Děkuji

Pete

Např. S6 Semmering Schnellstraße 2+2, S36 Murtal Schnellstraße taktéž.

Jan Sova

přesně S6 je hodně schnell, navíc tam není tak husto jako na „A“.

Martin V.

Ale třeba pokračování na jih do Klagenfurtu https://de.wikipedia.org/wiki/Klagenfurter_Schnellstra%C3%9Fe je kombinací různých divných uspořádání 1+1, 2+1 a nedělené 2+2 (kterého se na D48 právě snažíme zbavit). Oni chtějí S37 taky rozšířit, ale nějak jim to moc nejde (viz sekce Ausbau).

PetrN

Tak hlavně v Rakousku i v Německu je na normálních silnicích mimo obec povolená max. 100, stejně tak na zde probírané S3 která je v uspořádání 2+1.
Jak již Pete zmínil, nap. S6, S36, nebo S5, S33 aj. jsou 2+2 s povolenou 130. Nechci kecat, ale mám pocit že na nájezdech u těchto případů je svislé dopravní značení „dálnice“ resp. si teď nevybavuju jak jinak by měli ošetřené rozlišení max. rychlosti 100 vs. 130

Lemmy

Řekl bych, že na nájezdech je „autíčko“.
Tyhle Schnellstrasse jsou asi i odpověď na obtížnou projednatelnost a nákladnost opravdových dálnic, Nicméně řešení to je a i „nedálnice“ v okolí Freistadtu je fascinující dílo.

MPE

Pouzivaji stejny system jako u nas, tj. generalne je na silnicich tridy S povolena stovka, a tam kde to je konstrukcne mozne (2+2, oddelene pruhy atd.) je svislym dopravnim znacenim povolena az stotricitka (ale videl jsem i 110 a 120, anebo naopak jen 80, proste maximalka odpovida parametrum dane silnice).

PetrN

díky za doplnění.. já si právě vůbec teď nemůžu vybavit jak je to např. u odbočky S6 z A2… Teď nad tím ale přemýšlím a např. v místě kde končí A5 a začíná S1 (část obchvatu Vídně), tak tam „autíčko“ podle mě není, v místě MUK je 100 a poté je pouze zrušení zákazů což znamená 130.. Stejně tak když jedu z Vídně přes Dunaj a následně S2, S1 směrem k A5… Škoda že v Rakousku není StreetView 😀

PetrN

Lemmy, MPE: beru zpět, v Rakousku už je Google StreetView k dispozici, potvrdilo se moje původní tvrzení. Na nájezdech na S6, S5, S1, S33, část S31 a a dalších obdobných je značka „dálnice“ a platí tam v základu 130…
Viz. třeba zde: https://www.google.com/maps/@48.4130152,15.7743053,3a,75y,161.24h,83.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sipZFmpDHJcRQ4zyLSuq3HA!2e0!7i16384!8i8192

Na S3, S4, část S31 a dalších kde je buď 2+1 s nebo bez betonového svodidla, nebo 2+2 pouze s dvojitou plnou čárou (část S31, S4) je značka „silnice pro motorové vozidla“ a je tam zřejmě plošně 100km/h i když obzvláště na úsecích 2+2 s dvojitou plnou dávají projistotu i svislé značení max. 100.

asdf

Špatně. V Německu je neomezená bud a) pokud jsou jízdní pruhy oddělené středovými svodidly, nebo b) silnice má alespon dva jízdní oddělené jízdní pruhy v jednom směru. Viz §3, Abs 2, Satz c) StVo. https://www.gesetze-im-internet.de/stvo_2013/__3.html

asdf

K poslední otázce: Ano v Německu mají „Schnellstrasse“ také s uspořádáním 1+1 nebo 1+2.

Silničář

Je to docela obyčejný obchvat, takové se po celé ČR stavějí všude. Vůbec nechápu tu hysterii kolem dálnice do Rakouska. Silnic do Rakouska je dost, kapacity je také dost. To že všichni jezdí přes ČB a Mikulov není problém ani ŘSD ani pana minitra Havlíčka. Dále je zde pochybnost, zda-li máme vůbec stavět dálnice na Rakousko. To nemáme jiné, důležitější dálnice? A ti co tady kritizují pana ministra Havlíčka, jděte si zkusit řídit dvě ministerstva najednou!

Pavel

Proč tam nedáte na konec smajlík? Takhle to spousta lidí nepochopí, že to myslíte ironicky.

Honza

No jestli to neni mysleno ironicky, tak teda nevim 🙂
Zkuste si treba udelat nekdy vylet do Znojma, Mikulova nebo tech vesnic, kterymi projizdi desetitisice aut. Posadte se v klidu na lavicku u silnice a koukejte. Ano, kapacity je dost. Ale zit se v tom neda. A to nemluvim o rychlosti spojeni. Ono by se nakonec mohlo treba chodit pesky, stezky taky maji kapacit dost. Ale jaksi uz to nepatri do 21.stoleti.
A ze toho ma Havlicek hodne je jeho problem a problem jeho sefa. At vstava driv, nebo si prestane hrat na supermana.

Honza D.

…ve středu zasedne k jednání celá vláda bez jediné absence, jmenovitě Babiš a Havlíček…😁

mirek

Jestli jste opravdu „Silničář“, tak to leccos vysvětluje 😀

Tomáš Gottschalk

Spíš to bude nějaké cajzlovské hňup.

Lendák

Hysterie nastane, až se díky rychlostní komunikaci s provozem 2+1 dostane více provozu k městu Znojmu bez obchvatu, který v prvních návrzích byl nakreslen ještě před rokem 1989.
A opravdu to co staví v Rakousku není obyčejný obchvat.
Peníze vyhozené za „obyčejný obchvat“ můžete nalézt okolo Lechovic, kde k provozu 2+1 chybí málo a rozhodně to mělo smysl vybudovat již nyní jak ve stoupání Lechovice -Znojmo, tak v táhlém stoupání a zákrutách směrem na Brno, takto je to bez absolutní budoucnosti a dříve či později se bude muset uplácat bábovička v podobě rozšíření minimálně na 2+1.

franzJosej

jo jak na bezicim pase. 5 kusu za 30 let

Jiří Kocurek

Tak dneska je to moderní. Může se to přeložit na bicykly a převážet po cyklostezce přes Hirschenschlag. Za cyklodopravený iPhone Vám rakouští zelení urvou ruce, někteří kvůli tomu nasednou do auta pojedou pro něj na hranici.

mgr.pavel

Hele Havlíčku, dobrý. Snažil ses, ale marně 😀

K vaší poslední větě: ano, to je taky část problému. Proč jeden ministr sedí na dvou židlích a nestíhá? Proč tam ANO nedosadí plnohodnotného ministra, aby se Karel konečně mohl vyspat, a neplácat jednu kravinu za druhou?

Anonymus

Tak dalnice je mnohem bezpecnejsi nez rychlostni silnice,kde auta jezdi proti sobe a predjizdet tam je jako byt jednou nohou v hrobe. Dalnice umoznuje rychlejsi a pohodlnejsi cestovani za praci,studiem.dalnice slouzi i jako obchvat rady obci.malych i velkych.

Vladimír Bílý

„Plánovaný obchvat Znojma se má kvůli problémům s výkupy pozemků začít stavět nejdříve v roce 2024.“
Absolutní zoufalství. Udělali zákon, který umožní rychleji začít stavět na sporných pozemcích, ale umožnili to jen u stavby dálnic. Pro mě absolutně nepochopitelné. Čekání na obchvaty silnic prvních tříd je na mnohých místech možná ještě bolestivější, než čekání na dálnice.

Jiří Kocurek

Byla to legislativní smršť, nebyl čas promýšlet detaily.

Eduard

Pokud vím, tak problém je v tom, že je tam zahrádkářská kolonie. Bohužel nikdo se neobtěžuje těm zahrádkářům nabídnout adekvátní řešení. Takže se není co divit, že se jim ten projekt pozemní komunikace nelíbí.

DJ TRAIN

niekolko rokov nove komunikacie vlakove aj cestne otvara rychlejsie po Polsku, Madarsku uz aj Slovensko..
Takze ano… da sa s Vladimirom suhlasit je to vzhladom na teren CR absolutne nepochopitelne…

xyz

„„Plánovaný obchvat Znojma se má kvůli problémům s výkupy pozemků začít stavět nejdříve v roce 2024.“

Zato např. obchvaty Jihlavy či Moravských Budějovic na téže trase byly hotovy daleko dříve než tato rakouská stavba. Tzn. nic není černobílé.

MildaIV

Další drobný rozdíl je absence úrovňových křižovatek a svodidla uprostřed. Tohle je úplně jinej level. Kéž vy tímto zpúsobem u nás postavili navazující silnici Znojmo – Jihlava – Havlíčkúv Brod – Kolín – Mladá Boleslav.

Honza D.

Kde jinde se bývalá císařská silnice změnila k lepšímu? Ať už obchvatem obce nebo napřímením či rozšířením? Co obchvat Želetavy? Co ten kruhový paskvil na křížení s I/23? Je třeba koukat i jinde než v Jihlavě nebo Moravských Budějovicích.

xyz

„Kde jinde se bývalá císařská silnice změnila k lepšímu?“

Obchvaty Čáslavi, Golčova Jeníkova či Habrů jsou hotové už dávno (mimochodem některé z nich také v profilu 2+1).

Josef Kubeš

No zrovna tady na 1/38 mezi Kolínem a KH toho 2+1 tedy moc není…

Pete

Když my stavěli obchvaty těchto měst tak jižní sousedé rozšířili dálnici z Vídně na Voralpenkreuz na 6ti pruh, vyrubali druhou rouru v Karavankách, stavěli v Tirolsku, Pyhrn atd atd. O železnici ani nemluvě.

BND 30

Oni ve Vídni pořád ještě nerozchodili to, že jsme se odtrhli. a tak nás chtějí za každou cenu naštvat. To se jim ale nepovede.
Opravdu by nás třeba naštvalo, kdyby to jedno eSko dotáhli přes Znojmo až do Brna a to druhé přes Mikulov… To b byl oheň na střeše !

Petr

V kolik asi tak vstava Rakouskej ministr dopravy, ze uz pritahli treti (skoro) dalnici az k nasim hranicim? Ten nas vstava ve ctvrt na 5 a my jsme se pred par dny vratili na uroven roku 2018…

Vladimír Bílý

My jsme přece opravili most přes Nové mlýny! … aby se do toho Rakouska dalo vůbec dojet!

Petr

2+1 není žádná dálnice. To je paskvil.

Anonymus

Rakusaci s mensim poctem obyvatel a rozlohou vetsim statem makaji o sto sest. Palec nahoru. 👍👍 diky nim cesta na jih bude rychlejsi a bezpecnejsi

Jan Novak

Jestli to nebude tím, že tam přes 70 let nevládnou komunisti jako u nás….

Martin

I kdyby volby vyhrál sám sv. František, tak to bude na pendrek, můžete mít nejlepší úmysly – můžete třeba chtít zjednodušit složité zákony, které mají za sebou X novelizací a nikdo se v nich nevyzná a chudák ubohý stavebník RD, který chce jenom bydlet se z toho hroutí. Proti sobě máte tisíce úředníků, exekutorů atd, kteří na tom mají své jisté a bezpečné živobytí. Jen se podívejte na covidové úřední hodiny, běžní občané klepou kosu před úřadem a úředník, ten má dovolenou navíc, kde to jsme ?
Je tu stát /úředník/ pro lidi nebo spíše naopak ?

Lemmy

A co takového pořád na těch úřadech řešíte?

Eduard

Jak zůstat u koryta a pokud možno nic nedělat. Opravdu nechápu jak to ti komunisti dělali, když neměli internet, počítače a zvládli řídit stát s hrstkou úředníků oproti dnešku. Asi to byli mocní kouzelníci 🙂

Eduard

Na to je jeden jednoduchý lék. Většinu úřadů zrušit a byl by klid. Jenže to by byl řev a jak známo kapři si rybník samy nevypustí.

Eduard

Tak na komunisty bych to opravdu neházel. Navíc máte trošku chybu ve výpočtu. Soudruzi byli u vesla jen 41 let a více než 30 let jsou od válu. Myslím, že dnešní přebujelý a neschopný byrokratický aparát opravdu nemohou.

Anonymus

Dnes uz se na kokunisty vymlouvat nelze. Ale komunisti dopravu hodne zazdili. Vlastne ji uplne udusali. Nepredpokladalo se,ze se bude jezdit do nemecka rakouska. Ale aspon v letech 2022-24 se otevre zhruba sto kilaku dslnic,to uz je fajn.

Anonymus

21-23

Anonymus

Jasne, komunisti dalnice nepodporovali.bohuzel.na dtuhou stranu jiz 31 let komunismus neni…ja bych privital,kdyby v Cesku kazdy rok minimalne 35km novych dalnic aspon. Bohuzel letos nebo v nekterych letech minulych nedavnych zreba byla i nula. Sileny. Ale rok 2022 i 2023 bude dobry,to se dalnice posunou o neco kupredu.

Anonymus

Roky 2021 22 a 23 jsem myslel.to se bude strihat paska docela casto 👍

yxc

V článku chybí důležitá informace, že silnice je v uspořádání 2+1 pruhy, nikoli 2+2.
Naopak je tam věta „Rakušané se tak přiblížili s další kapacitní silnicí k českým hranicím.“
Což není pravda, protože uspořádání 2+1 nabízí třeba proti 1+1 v kategorii S11,5 minimální navýšení kapacity. Na druhou stranu výrazně zlepšuje komfort.

Pete

Myslím, že vědí co dělají, 2+1 naprosto dostačující s výhledem na budoucí intenzity. Komfortnější jak píšeš tak to každopádně. Lepší jak některé naše nejnovější obchvaty 1+1 v táhlém oblouku bez možnosti předjíždět např Lechovice….

Saljack

Podle mě záleží kde to 2+1 je. Protože na I/3 díky sjíždění 2+1 když je hustý provoz vznikají kolony, které tam s 1+1 nebyly. Takže bych ten komfort úplně nepaušalizoval.

dizgrafyq

Vzpomněl jsem si na jeden starý slogan „Nekecáme, makáme.“
Jen si teď nemůžu vzpomenout, kdo byl jeho autorem.

Ferda Vomáčka

Jeden STBák z Balkánu

Herold

Znovu se ukazuje, že největší geopolitickou katastrofou 20. století nebyl rozpad CCCP, jak tvrdí Putin, ale rozpad Rakousko-Uherska:-)

Anonymus

Ja bych v Rakousku Uhersku zit nechtel. Cestina zakazana,nikdy by se Cech nemohk dostat k nehvyssim funkcim. Byki bychom podradny narod bez vlastniho sebeurceni. Fuj. A nakonec by z toho byla obcanska valka… nastesti prvni svetova uz probehla pres sto lety…

Jackub

Čeština opravdu zakázána nebyla. 😉

Anonymus

Ale byla. Dlouho. Na univerzitach se neucilo v cestine. Na obycejnych skolach ano,tam se to neresilo. Nicmene tyhle umele vytvorene staty jako Rakousko Uhersko SSSR nebo Jugoslavie, nikdy neskoncily dobre. Kdyby to bylo tak super,nekoncilo by to atentatem na Ferdinanda, (ktery si mimo jine vzal Cesku za manzelku a tim se dobrovolne vzdal nastupnictvi pro sve deti), mrtvymi v prvni svetovy, mrtvymi za Stalina a silenou valkou v Jugoslavii.

Anonymus

A Marie Terezie,ktera zavedla skolni dochszku a obrodu a uvadi se v ucebnicich jako ta hodna kralovna 🙂 ,tak Cechy opovrhovala. Ale nic proti. Tyhle pribehy proste psala Yhistorie. A kdyby Rakousko (Uhersko) bylo tsk super, proc by Italove chystali atentat na Habsburky a odmitli jim uctit panovnika v divadle atd.

franzJosej

italove nic extra

Anonymus

Z letosniho roku. Ono po staleti zakazana byla. A pokud se dovolila,casto jen tak naoko. Asi jako narodnkstni jazyky ve Spanelsku v dobe Franka to tu vypadalo. https://www.bejvavalo.cz/clanek/boj-ceskych-starostu-za-pouzivani-cestiny-v-dobach-rakousko-uherska/

franzJosej

kecy vicemene hloupe a debilni

Tomáš Gottschalk

To jste čerpal z Jiráska, nebo z Nejedlého?

Anonymus

Ze vseho. Jen 1 zdroj neni vetsinou dostacujici. 🙂

yxc

Zakázaná čeština, to je dobrý vtip.
Kdo zaplatil těm Čechům národní divadlo, aby si v něm mohli hrát tou zakázanou češtinou? Z víc jak 70% císař a šlechta.

yxc

A to jak nám vtloukali do hlavy ve škole, že divadlo zaplatili ve sbírce drobní přispivatelé z celých čech, tak ti dali dohromady cca 5%. a Ta zbylá 1/4 jsou příspěvky veřejných rozpočtů a tehdejších velkopodnikatelů.

FRX

Čeština byla do konce monarchie nepřipustná a v německy mluvících oblastech. Nikdy jste neslyšel o Matici školské ? Ta stavěla česské školy pro české děti v německých oblastech kde německà většina českou školu z veřejných prostředků nepřipustila
A dneska nám tu noví kolaboranti budou vtloukat dp hlavy kecy o čecháčkovství….

Jiří Kocurek

Cože? Zakázaná? A že teda Josef II mluvil česky…

Kodl

Evidentne vubec nemate poneti, o cem mluvite, jinak byste takove nesmysly proste nemohl napsat.

Lemmy

Hehe, jestli něco byl „žalář národů“, tak to bylo Československo po WW1…

yxc

Naopak za Rakouska jsme se měli jak prasata v žitě. Většina průmyslu byla v českých zemích a zároveň jsme měli velký trh. Po vzniku československa se ukázalo, jak ten velký trh, na který byl náš průmyl stavěný, chybí. Nejlépe to bylo vidět na Plzni, která byla jako průmyslové centrum Rakouska velmi bohatá, jenže po vzniku ČSR výrazně schudla, protože se jí smrskly trhy.

Eduard

Tak nějak. Ekonomicky byl pro nás rozpad R-U velkou ztrátou. Na druhé straně jsme získali svobodu a jako národ jsme se mohli plně realizovat. Což je si myslím důležitější, cennější než peníze.

Anonymus

Spravne napsano. Svoboda naroda a jeho sebeurceni na rozvoj je cennejsi nez ekonomika. Mame vlastni jazyk,tradice,skolstvi (lhostejno,jak kvalitni),vlastni vladu atd

Martin

No nevím, já si myslím, že úřednictvo a byrokracie je dnes je pozůstatkem R-U monarchie, kdy bylo vše pěkně proorganizováno a úředník byl už nějaký pán a dnes jsme to dotáhli ad absurdum. Kdo stavěl dům, ví sám. Jsem z toho hotovej, když stát chce po vás informaci, kterou už má … třeba takové sčítání lidu, proč si k čertu údaje nevytáhne z katastru, to je takový problém ?

Vladimír

Jak to myslíte s tím katastrem? Že si stát vytáhne vlastníky nemovitostí, ty sečte a lidi co nevlastní nemovitost tam započítáni nebudou? 🙂 Nebo se ten zbytek musí sám přihlásit? To by nedopadlo moc dobře.

Eduard

Pane Vladimíre. Povím Vám takové tajemství. Ono existuje něco čemu se říká IT. Prý to šetří lidem čas, peníze a nesmírně zvedá produktivitu práce. Ale nikomu to neříkejte. Nebo by někde mohli propustit nějakého ouřadu a to byla tragédie. A nedej bože, že by se taková věc jako SP dalo vyřídit za méně jak za rok.

Vladimír

Já ale netvrdím že to nejde zjednodušit, ale ptal jsem se jak by to Martin vytáhl pouze z katastru. Martin neřekl žádný další zdroj těch údajů, ani že myslí mezi jinými třeba katastr…
Samozřejmě by šlo dnes vytahat údaje o lidech z registru obyv, katastru, registru řidičů, evidencí zdravotních pojišťoven a dalších X registrů. A i já jako občan bych klidně, když to jde, komunikoval s úřady pouze elektronicky. Volit bych fyzicky taky klidně nechodil, ale pouze elektronicky. Ale k tomu má naše země ještě daleko.

nedulezite

Sčítání lidu (SLDB) je zřejmě obvyklým setrvačným byrokratickým reziduem dle $ „vždycky se to tak dělalo“, které by se klidně mohlo zrušit jako celek – už dekádu tu máme tohle: https://www.mvcr.cz/clanek/zakladni-registry-a-sprava-zakladnich-registru.aspx

nedulezite

sakra, error: – §

mgr.pavel

Před 20 lety si ekologistické Rakousko nechtělo stavět ani kilometr dálnic (s trochou přehánění) a my se snažili ten historický skluz nějak dohnat na naší straně.

Jak brutálně se za 20 let situace změnila.. Směrem do Rakous u nás skoro nic, za hranicemi skoro hotovo.

Anonymus

Jj, souhlas neuveritelny,kolik toho stihli (vcetne zelwznice),i kdyz maji mensi pocet obyvatel a vetsi stat rozlohou.

xyz

„Plánovaný obchvat Znojma se má kvůli problémům s výkupy pozemků začít stavět nejdříve v roce 2024.“

Nepřesná informace. Část obchvatu je již hotova, tzn. údaj 2024 platí jen pro druhou etapu (tím pádem ale neplatí údaj o „začátek stavby obchvatu“).

Majkii

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/284/infoletak_s38-znojmo-obchvat-I.pdf ? Tohle pro podstatnou část města tranzit samozřejmě vyřeší. II/413 vede přes průmyslovou zónu a po kolaudaci opraveného průtahu přes Dobšice se má 53 oficiálně přesunout sem.

Majkii

A proč ne? Tento severojižní tranzit nebude mít po dobudování zmíněného úseku (jehož termín je ale kvůli místním NIMBYs velkou neznámou) důvod jezdit např. Pražskou ulicí (kromě toho, že tam ani nebude směrován).

Jiří Kocurek

Ná co je po obchvatu, když ho kus chybí. Tohle je cesta osla: https://mapy.cz/s/rarekutuje

PetrN

Nejzásadnější stavbou obchvatu Znojma bude až 3.etapa (JV obchvat), který vyvede dopravu úplně mimo Znojmoa urychlí i cestu od Brna, viz. zde: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/287/infoletak_s38-znojmo-obchvat-III.pdf

Pete

UP v roce 2028 🙁

libor

některé regiony v příhraničí by mohly patřit k sousedům. Znojmo, Mikulov, časem ČB. Bude pěkná dálnice přes kopečky, místo do Čr..

Miky

Vrátit se k hranicím z podzima 1938? No teoreticky by to šlo, ale Němci by už asi nechtěli, i kdyby jsme je hodně prosili 🙂

Kalanis

Tak by ty svý debily posílali jinam, no. Ne do Prahy.

Jenda-71

Se tam přestěhujte a své spoluobčany nechte ať si žijí po svém.

Jiří Kocurek

Jakože předhodit to cizincům, protože se Praha nechce starat?