Rakousko jako Švýcarsko. Vláda chce kompletní elektrizaci železnic
Rakousko by mohlo být další zemí po Švýcarsku, kde budou moci na všech tratích jezdit elektrické vlaky. Ambiciózní plán představil
Rakousko by mohlo být další zemí po Švýcarsku, kde budou moci na všech tratích jezdit elektrické vlaky. Ambiciózní plán představil rakouský ministr dopravy Norbert Hofer.
Podle něj by měly být do roku 2030 všechny tratě v Rakousku elektrifikované. Už dnes kladou přitom rakouské dráhy ÖBB velký důraz na ekologický provoz: všechny elektrické vlaky jezdí na energii z obnovitelných zdrojů.
V Rakousku je z 5639 kilometrů tratí 3 596 elektrizovaných, což jsou necelé dvě třetiny. Po hlavních koridorech ÖBB postupně elektrizuje i méně významné tratě, aktuálně například trať Gänserndorf – Marchegg a Wiener Neustadt – Sopron. Už příští rok mají začít práce na zadrátování tratě Szentgotthárd – Jennersdorf – Graz.
Evropský průměr elektrizace je lehce přes 50 procent, přeborníkem je Švýcarsko, které má elektrizováno 99,3 procenta celé sítě.
Podobně jako v automobilovém průmyslu politici, výrobci i dopravci řeší snížení emisí z dopravy. Výrobci se snaží dopravcům pomoci na některých tratích bez trolejí nabídkou vlaků na baterie, které po jízdě pod trolejemi mohou odbočit i na neelektrizovanou trať, aniž by potřebovaly spalovací motor.