Rakousko čeká v pondělí železniční stávka, ovlivní i provoz v Česku
ČD railjet ve stanici Wien Hbf, zdroj: České dráhy
Dvouhodinová stávka má v pondělí ochromit provoz na rakouské železnici. Protest rakouských zaměstnanců v dopravě bude mít dopad i na
Kdo mi prosím vysvětlí,jak je možné,že kolektivní vyjednavači jsou vázáni mlčenlivostí.Vůči komu?Snad při vyjednávání zastupují zaměstnance a vůči zaměstnavateli nemají žádné povinnosti.Zaměstnanec,který si platí odborovou organizaci má snad právo na informace o průběhu jednání.
Ok, pojdme si dat malou lekci „how to learn Austria“ a vyvratit par nepravd v teto zprave. Predem se omlouvam, ze je zprava psana bez diakritiky ale sluzebni PC nedovoluje instalaci ceske klavesnice. Puvodni prispevek jsem psal na mobilu, ale tento elaborat uz radeji u klavesnice. 1) Kolektivni vyjednavani neprobiha mezi zamestnavatelem a odborovymi organizacemi, tak, jak to zname v Cesku, ale mezi (jednou!) odborovou organizaci (vida.at) a Wirtschafskämmer Österreich (WKÖ) a kolektivni smlouva je tedy platna pro vsechny zamestance v zeleznicni doprave, nikoliv jen pro zamestnance ÖBB. 2) Kolektivni vyjednavani bezi jiz od cervna, kdy prisla WKÖ s nabidkou… Číst vice »
Pane Sůro, mohu se zeptat na zdroj informace, že zaměstnanci GKB nebudou stávkovat?
Bylo to v textu bohužel špatně, již opraveno. Díky za upozornění.
Dvě hodiny stávky… to tady máme každý týden, akorát tomu říkáme např. „spadlé dráty ve Vršovicích“ a zoceleným cestujícím to ani neříkáme předem 🙂
Metransu můžou být Vršovice u zádele, ne :-D?
Dráty možu spadnúť aj v Hostivaři,Děčíne alebo v Kralupoch n.V. 🙂
Napíšem to takto.Pred rokom sme mali kongres OSŽ na Smíchove. Pán Vokoun z dozornej rady ČD ma utešoval a ubezpečil,že to dobre dopadne,dostaneme aspoň +7-8 % do tarif.tabuliek.Veď po 4 rokoch,keď sa malé platy napr.informátorov,pokladníkov,alebo úschovy zavazadiel zvyšovali len o minimálne čiastky,ale ekonomika i výsledky hospodárenia ČD boli slušné..
A výsledkom vyjednávaní odborov boli nejaké 4 % a jednorázová odmena.Tak som po 13 rokoch z odborov odišiel,v Taliansku,vo Francúzsku a teraz ako čítame i v Rakúsku sú odbory radikálnejšie
Protože čeští odboráři na to nemají koule. Ty maximálně vyhlásí stávkovou pohotovost a to je vše. Protože ty předáci mají peníze jisté od členů, tak proč by se do něčeho pouštěli.
Předáci bez lidí jsou jako návratový modul kosmické lodi bez tepelné ochrany a o tom to celé je 🙂 Jeden Středula je málo, i když je momentálně členů v odborech víc než členů ve všech politických stranách dohromady.
Nechapu, kdo dneska dobrovolne plati 500 Kc tem radobyodborum… byl jsem tam rok, pak jsem okamzite odesel. Na Vanoce darkovy kos v hodnote 150 Kc, parada, pojisteni, ktery se da sehnat naprosto stejny ale levneji, parada………. Kalendar se slevou, no naaaaaadhera… Uz se zase tesim na to zvyseni platu o 0,4% … Ted zas vsichni drzi hubu a krok, protoze jsme dostali premie… Proste firove neumeji tahnout za jeden provaz.
Tady se zaměstnanec a odborový sponzor ani nedozví,s jakými požadavky odbory na kolektivní vyjednávání jdou.Všechno je moc tajný,aby jsme nevěděli jak moc má zaměstnavatel odbory v …..
Tak si máte přečíst web a FB ADP (Aliance drážního provozu) 🙂
Můžu a přečtu.Ale informace bych chtěl především ze stránek organizace,která mne zastupuje.
U nás se o stávce tak maximálně mluví, ale pomalu ani stávkovou pohotovost nevyhlásí.
a proč jako?
A co na to české odbory? PRD
A co by jako české odbory měly dělat ?
no myslím, že by měly namítnout, že jsme v eu a ty jejich platy jsou dostačující a měly by trvat na kompenzaci jak pro naše pracující, tak pro cestující.
Můžete to nějak přeložit do srozumitelného jazyka?
že stím nesouhlasíme a budeme postupovat v rámci eu k dosažení 100% náhrad.
Měl jsem na mysli úplně něco jiného 😀