Rakouské dráhy představily nový dvoupodlažní Cityjet, zajíždět bude i na jih Moravy
Nová dvoupodlažní jednotka Stadler Kiss pro ÖBB (Cityjet) při premiéře v St. Pölten. Autor: ÖBB, Daniel Willinger
ÖBB zatím pro východní Rakousko objednaly 109 Kissů za 1,5 miliardy eur.
Prý v dolnorakouském městečku… 🙂 Ti by vás hnali! Sankt Pölten má těsně necelých 60 000 obyvatel, tedy asi jako Jihlava, a je zemským hlavním městem Dolního Rakouska (Niederösterreich).
Navíc, Rakousko má méně měst s počtem 50 – 100 tis. obyvatel než Česko, takže St. Pölten je 9. nejlidnatější město Rakouska https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_St%C3%A4dte_in_%C3%96sterreich#Gemeinden_mit_mindestens_10.000_Einwohnern, zatímco v Česku by s tímto počtem obyvatel zaujal až 15. pozici.
Proč to nepojmenují RegioJet? Oh wait…
Víte kolik by to pak mělo výrobních vad?
Dodávky určite nemajú byť zavŕšené v 2026. V tom roku vyrazia do prevádzky ešte len prvé jednotky. Dodávky sú fázované na niekoľko rokov.
Tyto Kissy budou tedy dvousystémové?
Áno, 15+25 kV.
Žeby chodili do Bratislavy?
I to je možné. V noci (v 0:45 ) jezdí jedna souprava Taurus plus Lasičky do Petržalky, nocuje na 5. koleji a ráno míří do Vídně.
Skôr mám na mysli jazdu cez Marchegg na Hlavnú Stanicu. Tam by sa to kapacitne aj hodilo….
Ti k tomu přistupují skvělé a objednají tolik vozu najednou a dosáhnou pak super ceny. Místo aby u nás objednali 100 Comfort jetu aby byla super cena a pokrok byk znát tak objednali směšných 20
ČD je koupili za cca 300 milionů Kč kus, ÖBB také. Kde je ta super cena? 😉
Interjet se sám nepohne
no to je nějakých 13.8 milionu EUR za jednotku¨( čili asi 355 milionů korun) a u Comfort jet vychází na 62-63 milionů na jednu jednotku jestli se nepletu …
100 Comfortjetů je 900 vozů. Myslíte si, že zaměstnanci ČD chodí do Vrchlického sadů a ze stromů tam češou peníze???
Tak jinak. OBB nemají konkurenci, dostaly všechny tratě bez výběrového řízení na 10let, mají konzistentního objednavatele co se týče kvality. My? Ministerstvo co každá linka stylem „každý pes, jiná ves“, tvrdé konkurenční prostředí, když ČD si opravdu nemůžou dovolit objednat 100 ComfortJetů, pokud nemají 100% jistotu, že splní zadání ministerstva a budou mít uplatnění…
Když dva dělají totéž, není to totéž. U nás by byl bez konkurence výsledkem revitalizovanej honekrák…
Opakujete 100x vyvrácenou lež…i před Jančurou tu byly moderní vozy a to že byla dlouhá léta celá železnice podinvestovaná? To všichni ví…
Leda tak na EC do Německa, i ten Beer byla modernizace, jinak jedno koženkové béčko vedle druhého.
Teda s výjimkou eSka v Praze, Ešusy jsou vpohodě, ale vedle nich jezdila hromada Žabotlamů.
a taky hromady Bee, Bpee, Aee, Apee…a to že jsou to modernizace? To znamená že modernizace není to moderní vůz?
Hromady? Kromě EC/IC to prakticky na ničem nejezdilo, třeba v Plzni to bylo jen na těch pár mezistátních vlacích. Ano byly to modernizované vozy, dokonce dvakrát (kolem roku 2008 to dostalo už i klimu), ale za moderní bych je moc nepovažoval – hlavně vozy Bpee (vzniklé z vozů Bh) s těmi rachotícími podvozky. Zároveň jezdily tehdy pravidelně do zahraničí třeba úžasné nemodernizované vozy Bmee.
Ono stačilo nabagrování pro ČD na 10 let (2009 – 2019) při souběžném dojednání státního dosypu pro příměstskou/regionální dopravu.
Už tehdy před 15 lety to bylo zdůvodňováno dlouhodobou uplatnitelností nových vozidel a zajištěním stability financování i za tímto účelem.
A realita? Někde u ČD nejezdí moderní vozy dodnes, i když ten 10letý kontrakt už před 5 lety vypršel.
Pamatuju osobně stání v IC z Ostravy do Prahy pondělí co pondělí, protože nedostatečná kapacita. To se třeba aktuálně neděje. A na to o kolik toho ČD přišly je s podivem, že tak bojují s nedostatkem vagonů a mimořádné řazení je docela rozšířené.
Modernizovaný není, protože firma zkrachovala, jestli se dobře pamatuju. To ale není žádná výhra, jezdí totiž nemodernizovaný.
A Westbahn, RegioJet ,Gysev a Gepard express je jako co?
tak jinak…jezdí nějaký z těch dopravců v závazku veřejné služby? NE. Chápete ten rozdíl oproti ČR? OBB mají všechny smlouvy zadány na přímo a mají 10let jistotu. OBB se můžou v klidu připravovat na liberalizaci. Pokud ten rozdíl nevidíte je mi Vás líto.
A u nás mají v dopravci v regionální dopravě smlouvy na kolik let?
GySEV v závazku jezdí, nastudujete si to předtím, než to napíšete.
Ano a zároveň to jsou vlastně napůl ÖBB. Ale jinak je v Rakousku mnohem víc dopravců v závazku, v takovém Štýrsku a Horních Rakousích (GKB, StB, LILO, Stern&Hafferl) mají snad víc tratí než ÖBB, když počítáme opravdu tratě a ne cestující. Ale všichni to mají přiklepnuté tak nějak tradičně bez výběrka.
Navíc SLB u Salcburku + na Pinzgaubahn + NÖVOG do Mariazell, na CityBahn Waidhofen + na několika sezónních linkách.
Mmch. provozování úzkokolejek (všude v Rakousku) přešlo z původních ÖBB na nestátní provozovatele, stejným směrem pak ty sezónní dolnorakouské spoje na NÖVOG.
Jezdí všichni kromě Geparda, protože v nich platí KlimaTicket.
Tzn. ČD se mezi lety 2009 a 2019, kdy měly všechno nabagrováno napřímo, také mohly během těch 10 let také „v klidu připravit na liberalizaci“? 🙂
Mají mnoho objednatelů, tzn. jednotný čas není na místě.
Patráky nebudou v rámci Rakouska jezdit zdaleka všude.
Moderní patráky jezdí už řadu let např. i pro vysoutěžený, nestátní ODEG okolo Berlína.