Rakouské dráhy posílí mezinárodní síť, spojí Vídeň a Paříž
Nové vozy pro Nightjet. Foto: Siemens
Denní spojení Railjetem z Vídně do Innsbrucku a Bregenzu bude prodlouženo do Frankfurtu nad Mohanem.
Denní spojení Railjetem z Vídně do Innsbrucku a Bregenzu bude prodlouženo do Frankfurtu nad Mohanem.
No slava, konecne lepsi spojeni s Parizi, ted uz jen staci dojet po dalnici do Rakouska nebo Nemecka…
A nebo sednout do letadla a za hodku a neco jste tam
Jestli je financována ze soukromých peněz, ta spousta plánovaných dákových vlaků, tak proč ne?
Třebas najdou dostatek SOLVENTNÍCH cestujících.
Na příkadu spojení z/do Paříže je vidět, že se pracuje na spoustě nových dálkových vlakových linek viz těch cca 6 linek z/do Paříže, který chystá firma Midnight Trains““
https://www.railtech.com/infrastructure/2021/06/17/french-start-up-midnight-trains-wants-to-offer-hotel-on-rails/?gdpr=accept„
Viz zamyšlení v souvislosti s připravovaným čímsi jako Trans Europe Express, verze Next Gen
„A return to the golden era of night trains in Europe is not going to be easy. But if operators are able to fully develop attractive services to meet the growing demands from passengers, while overcoming the major challenges they face, it could mark the start of a major new era in the post-pandemic world, and offer a major boon for the rail sector. “
https://www.railjournal.com/in_depth/getting-overnight-travel-back-on-track
Nabizí něco jiného než letadlo, vyspaný ráno v Paříži. A k té hoďce a něco bych přidal hoďku před, hoďku po a hoďku z letiště do centra.
Takže volbu bych nechal na zákaznících / cestujících. Když nebude zájem, nebude ani linka.
Přesně tak, rozhodne zájem zákazníků, kteří si vyberou co jim pasuje z různých možností. … Můžem si vzít např. příkladovou studii, kdy jezdil přímý rychlík Berlín – Krakow (jméno Wavel). Do roku 2014 jezdil jinou trasou než je dnešní trasa a jízda zabrala 10 hodin. Dle VagonWeb jezdilo 4 až 5 pasažerských vagonků. V roce 2014 vlak zrušili pro nezájem cestujících Letos tento vlak z/do Krakowa obnovili (to co dříve zabralo 10 hodin, nyní ujede za 7 hodin)… Ovšem když se mrknem na délku vlaku, tak opět je pouze 5 pasažerských vagonků … A tady píšou, že dokonce má být… Číst vice »
A jel jste někdy těmi vlaky a sledoval výměnu frekvence – Bratislava – Brno – Praha – DD – BLN ? Ono se stačí dívat na rezervační lístečky, bohužel dostanou se tam jen dvě štafetové rezervace … Kolik cestujících jede na trase GRAZ – Berlín / naopak ? Ono stačí koukat kolik lidí jede „jen“ na trase Praha – Graz. Podobné to je na i ve Švýcarsku, kde vlaky jedou z jednoho konce na druhý – např. St. Gallen – Geneve (Cornavin). V pracovních dnech 21 pár, ve dvou větvích – ale kolik cestujících jede „skrz“ v celé trase ….… Číst vice »
Pointa mého komentu byla v tom, že zrychlení vlaku nemusí mít zásadní dopad na poptávku cestujících.
P.S. To co popisujete jsou tzv. „globální turisté“ o jejichž aktuálním/nedávném nedostatku v našem regionu „běduje“ Radim Jančura
Já globální turista nejsem a přesto jsem do Grazu jel (z Břeclavi), byť opravdu jen málo (asi tak 3x). Častěji do WNs a ještě častěji do Vídně.
Tolik práce, a tak to dopadlo.
Nabízím bezplatnou radu.
Nemusíte vždy říkat/napsat to co máte na duši.
Vzhledem k tomu, že vstupujeme do nové fáze (auta podraží, města zakážou vjezd, možná bude citelně omezena daňové úlevy+dotační podpora letadel), tak se vyplatí mít info, ale založené na faktech. O takovou diskuzi bych stál
Nikoliv bajky těch lidí, kteří to berou jako „samotná cesta je cíl“… a hledají argumenty, aby si zdůvodnili svoji libůstku.
Čili uvidíme, jestli nynější (plánované) navýšené množství vlakových dálkových linek umožní některým trvale přejít z letadel či z automobilů (či z dálkových busů).
Tak pro mne z Budějovic je snazší dojet vlakem do Lince, než do Ruzyně. A letecké spojení z Budějovic do Paříže je vlhký sen jihočeských radních.
Jj letěl jsem do Paříže , vstaval jsem ve čtyři abych byl v šest v Ruzyni čekal jsem hodinu na gate a letadlo mělo na odletu zpoždění a pak teda po hodině a půl přistál na CDG skoro 3/4 hodiny čekal na zavazadlo a pak pěšky k MHD. Další hodinu jsem jel budem na “Nation”. Za těch šest hodin jsem mohl být a) vlakem TGV kdyby byl k mání už v Paříži na Gare d’Est. b) autem někde u Baden Badenu nebo u Rýna ( záleží na propustnosti A)
V clanku nebol spomenuty novy denny vlak Wien – Budapest – Cluj-Napoca a rozsirenie ponuky v nocnom vlaku z Viedne do Rumunska, ktory sa rozdeli a okrem sucasnej trasy cez Brasov pojde aj do Cluj-Napoca a do Bucuresti cez Temesvar a Craiova.
odkaz, pls.
Předem dík.
nocny spominaju v tlacovej sprave https://www.oebb.at/de/neuigkeiten/fahrplanwechsel-2021
denny nespominaju, je mozne ze ide len o obnovenie tohoto po dvojrocnej covid pauze https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=OeBB&cislo=143&rok=2019
Díky.
Do protivky – letošní plán jiného dopravce (RGJ) na spojení do Bukurešti … prý od 2022/23 … prý z Mnichova, přes Vídeň, Budapešť, Arad, Brašov. Nepojede přes Blavu, bo Györ
https://schienencontrol.gv.at/files/1-Homepage-Schienen-Control/1b-Wettbewerbsregulierung/Veroeffentlichungen/Aktuelles/Antrag%20RegioJet%2C%20a.s..pdf
Trochu nechápu, proč je jízdní doba v podstatě uplně stejná jako v roce 1995 u tehdejšího rychlíku Orient Expres. Jízdní doba u nočního vlaku sice není primární ukazatel, ale v tomhle případě by vůbec nevadilo, kdyby byl vlak v cílových stanicích o něco dříve. Změny na infrastruktuře sice nejsou zásadní, ale aby byla jízdní doba za 26 let beze změny? https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=SNCF&kategorie=D&cislo=263&rok=1995
Treba brať do úvahy že nočný vlak by zo svojich primárnych destinácii nemal odchádzať príliš neskoro, ani prichádzať do nich príliš skoro. Skrátením jazdnej doby by mohlo dôjsť k strate klientely z niektorých nácestných staníc.
No a její prodlužování vede ke ztrátě klientely z výchozí nebo do konečné stanice. Odjez v 7 ještě jde ale příjezd skoro v 10 bez zpoždění je docela pozdě.
Kdyz si vezmu Evropu, tak mi prijde spis tristni, ze nektera spojeni napric kontinentem porad jeste nelze realizovat VRT a za bezneho provozu…
Osobne mi príde príchod krátko po deviatej ideálny. Skôr mám problém s rôznymi príchodmi okolo siedmej ráno (teda človek vstáva okolo šiestej aby sa trochu očlovečil) – ak sa vo vlaku nemám čas poriadne vyspať, tak nepôjdem nočným vlakom lebo to popiera celú jeho podstatu a ďalší deň budem kompletne rozbitý.
To záleží za jakým tam jedete účelem. Pokud pracovně tak je to pozdě, lepší by to bylo o hoďku dřív. Pokud jedete jako turista tak je to dobrý čas.
Ono to chce nejaku rovnovahu. 14 hodin je dost vela. Pri tom, ako vyzera cestovny poriadok, by sa nic nestalo, keby to na francuzkej strane o nejake dve hodiny zrychlili, aby bol odchod pred 22 a prichod na osmu. Nacestne stanice to ma zmysluplne len z Rakuska a medzi Mnichovom a Parizom to trva skoro 10 hodin (ICE 5:40). Ale mozno ich Francuzi nepustili na LGV.
Podle mapky zde https://www.nightjet.com/en/reiseziele/frankreich se s jízdou po LGV počítá. I když na druhou stranu jsem žil v přesvědčení, že francouské vysokorychlostní tratě jsou koncipovány pouze pro vysokorychlostní vlaky. A jízdní doba skupečně odpovídá spíš konvenční železnici. Tak nevím. Nicméně právě ta francouzská strana je to, na co jsem narážel.
Z Karlsruhe do Paříže bude vlak veden Traxxem soukromého francouzského dopravce s V140 po původní trati přes Nancy, Bar-le-Duc a Epernay. Proto jízdní čas Strasbourg – Paříž něco přes 4 hodiny.
Pokud se v dalších letech podaří získat Vectron schválený i pro Francii, tak by taková mašina mohla táhnout vlak bez přepřahu v celém úseku Wien – Paříž. Na francouzském území by pak na staré trati v podstatné části mohla využít 160 km/h, čímž by se cca 10 až 15 minut mohlo ušetřit a také čas na nutný přepřah v Karlsruhe. S provozem po VRT se na francouzském území nepočítá.
A je to z dovodu, ze Francuzi nepustia klasicku supravu na LGV, alebo ÖBB o take nieco z nejakeho dovodu vobec nema zaujem?
SNCF Réseau nepouští na LGV konvenční vlaky. I když čistě teoreticky by to šlo. Na LGV Est je třeba vybavení TVM 430 nebo ETCS L2 (s francouzským SW). Problémem pro klasickou, řekněme 12 vozovou soupravu i vedenou řekněme Vectronem nebo BB26000 Sybic může být udržení konstantní rychlosti 200 km/h na rampách dosahujících až 35 promile. Nehledě na to, že v nočních hodinách na francouzských LGV probíhá údržba.
Já myslím, že časy jsou ideální – nástup o půlnoci v Münchenu je ještě v pohodě (když se nemusí brzy vstávat) a před 10. v Paříži je krásný čas pro cestu dál po Francii. Zrovna včera jsem někomu popisoval, jak jsem jel před 5 lety do Francie Phoenixem, kdy jsem byl v Paříži až ve 14, ale stejně jsem stihl dorazit na večerní sraz v jižní části Francie. Být tam už dopoledne nabízí mnohem víc možností.
https://rail.cc/night-train/vienna-paris-oebb-nightjet-nj/634
A čd nic , pritom by slo v regenburku , mnichove navozovat prime vozy z prahy … čd vsak spí .. 810 vchol rozvoje …
Dá se přestoupit v Linci na denní spoj, resp. z něj.
A vy vite jiste, ze by to bylo pro CD vyhodne? Sotva pujdou ted do neceho, u ceho jim to nemusi vubec vydelavat…
Ta dohoda DB, SNCF, SBB a OBB uzavřeá loni se patně vyjednávala už delší dobu. Tj. jestli narážíte na nějakou aktuální událost, tak bych tam souvislost neočekával.
IMHO to o čem píše článek je výsledek událostí před několika lety. Škoda, že není doplněn kontext o vliv činnosti dopravce WestBahn (zejm. ten Bregenez)
Je nekde psano, za kolik to to dá? Stávající spojení to dávají za 10h, ale to je TGV.
Cca 14 hodín to je.
Už od dětství jsem chtěl jet vlakem do Paříže, obávám se, že tahle nabídka, pokud nebude přestřelená cenou, bude pro mě vnější motivace si sen splnit 🙂
Tu možnost jste mimochodem měl už do roku 2014 v podobě nočního vlaku Mnichov – Paříž (já jsem ty doby daleko většího rozsahu nočních vlaků ve Francii a jinde – včetně cestování tehdy bez covidových omezení/opatření – také z různých důvodů nevyužil).
A ještě na sklonku 90. let 20. stol. si z JŘ vybavuji přímý vlak Praha – Paříž (ani nevím, jak dlouho či kudy přesně to jelo).
Pařížák jezdil odjakživa přes Plzeň a Cheb. Já si na něm pamatuju jako malej kluk, kromě Brejlovců, i Albatrosy a Sergeje!
A jednou na něm jel z Prahy do Plzně i velký hektor s tropiko úpravou (z dodávky pro Irák).Ale Západní expres měl jen dva přímé vozy z Prahy do Paříže, které byly z Frankfurtu dál upravovány jako lehátkové.Šlo o vozy SNCF.
Bohouši, nikoli 2x Bc SNCF, ale 1x Bc SNCF a 1x ABa ČSD / SNCF – jak kdy, na základě dohody … v 70. letech i jiné mixy (L/Z, na data)
posledních pár let to jezdilo přes Děčín
To bylo ovšem EC …
Existoval i sezonní noční vlak Praha – Paříž přes Drážďany.
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?zeme=CD&kategorie=EC&rok=1997
V 90. letech jezdilo denní EC horem, přes Drážďany a pak na západ. Snil jsem o tom, že to projedu, ale z kapesného žáka základní školy bych na to fakt neušetřil.
Praha – Dresden – Leipzig – Erfurt – Saarbrucken – Metz – Paris. 1 noční s WLAB ČD a lehátkem SNCF a 1 denní EC Heinrich Heine, později Goethe. Tím jsem jel. Cca v 9:00 z Paris Est, ve 23:30 Praha hl.n, souprava DB.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=R&cislo=1250&nazev=&rok=1999
Netušil jsem, že ještě v r. 2014 se tam dalo rozumně dostat.
Každopádně jako člověku z Moravy je Vídeňské spojení bližší 🙂
sedačka začíná na 29 a lehátko 59, lůžko tuším 79 takže z Prahy ať již s přestupem ve Vídni nebo Linci si myslím že to asi jde do 4k pořídit.
Můžete jet hned zejtra 3:13 z Brna. Přestupy Praha, Cheb, Norimberk, Stuttgart. Až do Stuttgartu za 780 korun, pak už asi nezbyde nic než jízdné DB. Ale proč se tvářit, že to nejde?
Já se netvářím, že to nejde. Ale že neexistovalo pohodlné a spolehlivé spojení.
Vlakem nacestováno něco mám a pokud jde o 4 přestupy, tak to je něco co nechci absolvovat, pokud vyloženě nemusím.
S přestupy mám totiž mnoho nepříjemných zkušeností a spojení by bylo třeba naplánovat tak, aby mi kterýkoliv ujetý přípoj neohrozil celé spojení (=> výjezd o mnoho hodin dříve než by bylo potřeba).
Praha – Helsinky vlakem via Zittau
Praha – Helsinky via Zittau – Cottbus – Berlin – Hamburg – Kodaň – (nějaká místní trať ve Švédsku) – Stockholm – Luleaa – (bus) Haparanda – Tornio – Helsinky na IR …. a to spojení Stockholm – Luleaa je jednou za den … musíte si udělat rezervu ….
Levněji na InterRailGlobalPass, záleží na tom, jakou variantu si vyberete …. případně akční sleva 10 / 15 % …..
Zkuste procestovat Evropu na InterRail GlobalPass. Levnější jízdenku zakoupenou v den odjezdu nenajdete …..
Štýrský Hradec / Graz za 3… 2… 1…
jj, to je jako když přespolní z německy mluvících regionů se pod silniční cedulí na Jihlavu dotazuje na „Iglau“…
Podobně Braunau ve východních Čechách, kterýžto název zmátl některé lidi v tehdejší Výmarské německé republice, že rakouského rodáka Adolfa Hitlera považovali za rodáka z Čech.
V Rakousku dle mych zkušeností Iglau neznají. Reagují spíš na „Jihlava“.
Sem věděl, že se najde nějaká,chytrá hlava, co začne zpochybňovat ceske překlady rakouských nazvu:-(
Jakože: Cáhnov, jednou pro dospělého a zpáteční, nemám žádnou kartičku?
.
.
.
( Hohenau an der March )
🙂
A zweimal Havranohrad byste si dal ?
😀 já to nezpochybňuju, jenom narážím na to, že se to pravidelně objevuje v každé diskuzi tady