Rakouské dráhy objednaly další CityJety, vývoj interiéru probíhá v Praze

Cityjet ve Vídni. Foto: ÖBBCityjet ve Vídni. Foto: ÖBB

Dodávka je určena hlavně pro provoz ve Vídni a okolí.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

Vypadaji paradne, holt to je Rakousko.

VS

Vážená redakce,

prosím, opravte si větu (poslední slovo citace):

„Vozidla mají moderní informačními displeje, wi-fi, palubní portále“…

Zní to strašně…

Děkuji.

Ferda Vomáčka

Ať se jde někdo ze Škodovky inspirovat, jak to má vypadat 🙂

G-man

Jen pro upřesnění : značka cityjet se používá obecně pro jednotky v příměstské dopravě. Takže tato značka je na Talentech, ale také i na motorových Desirech, možná i na dalších . . .

platamond

Potvrzuji, viděno ve Znojmě na spěšňáku s patry, řidičákem a Taurusem, holt Lasička je již marketingově přežilá.

Slepý blázen

Je to velmi dobrá zpráva, jen jsem zvědav na to, že tam bude oproti půovdní verze BR 4746 upravený interiér, ale těším se. Aspoň bude mít vídeňský S-Bahn unifikaci na Desira ML, resp. KISSy.

Aaabbb

Kéž bychom se třeba jednou něčeho podobného dočkali i u nás… 🙂

Jiří Kocurek

Ve Znojmě?

Rejpal

Do Č. Velenic od Vídně.

Avlaky

Je nejaky větší důvod že má siemens 2 řady jednopodlaznich elektrických jednot Mireo/Desiro

Nebo hlavní důvod je jen rozdílný typ podvozku

Avlaky

Tak nové Mirea pro OBB mají taky normalni podvozky, v tom případě jaký je důvod vyrábět 2 řady jednotek

XXXD

Hádám, že Siemens už Desira ML nenabízí a v tomhle případě je dodá asi jen kvůli opci. Pak se tedy ještě nabízí otázka, proč ÖBB vůbec ještě chtějí starší typ jednotky. Jestli tam jsou kratší dodací lhůty v rámci té opce nebo jestli berou Desiro ML už jako osvědčené a spolehlivé oproti Mireu?

Karl vB.

Jednotnost vozového parku?
Cena?
Jednoduchost a rychlost zadání zakázky oproti novému VŘ?

Jiří Kocurek

schvalování, zaškolení fírů, zaškolení dílelských?
Už i v Šalingradě vyzokušeli, že mít 4 kusy od všeho na trhu není dobrý nápad.

XXXD

Tak ono ÖBB už má rámcovou smlouvu i na Mirea (až 540 viz https://zdopravy.cz/obri-zakazky-pro-siemens-rakouskym-draham-doda-az-540-novych-jednotek-175171/ ).

Slepý blázen

To ano, ale vozy Mireo půjdou hlavně na vlaky na západě a jihu země a na nové vlaky interregio, které budou zavedeny s otevřením Koralmbahn.

Avlaky

Mají opci na 560 jednotek, VŘ opravdu řešit nemusí

Slepý blázen

Myslím si, že ten základní důvod je opce a dodací lhůry, navíc chtějí unifikovat vozový park , kdy krom Desir ML (BR 4746/4744) a KISSy (BR 4734/4736) kolem Vídně. Mireo je nový typ, takže tam bude asi i problém se schvalováním.

Avlaky

Jenže pokud se nepletu tak původní smlouva byla snad jen na 200 jednotek a nekdy 2021 se udelala niva smlouva na další

Ale Mireo je k dispozici už 2016

Slepý blázen

Jsou to jiná vozdila konstrukčně a hlavně zatímco Mireo je modulaární vozidlo, tak Desiro ML je unikátní tím, že nejde s ním moc dělat, tedy vím, že byl problém při vývoji bateriové verze, zatímco u Mirea už je v podstatě fuk, co tam je. A halvně Rakušáci chtějí mít unifikaci na západě země pod jedním typem jednopodlažních jednotek a jinak na východě.