Rakouská tunelářská dcera Metrostavu postaví stanici metra v Hamburku
Firma BeMo Tunneling se po dostavbě metra v Karlsruhe bude podílet i na prodloužení metra v Hamburku.
Tuzemská stavební skupina Metrostav se bude po prodloužení metra v Karlsruhe podílet i na budování metra v Hamburku. Rakouská dceřiná společnost BeMo Tunneling, kterou Metrostav koupil v roce 2013, získala v Hamburku zakázku na výstavbu hloubené stanice.
BeMo Tunnelling se posledních šest let věnovala mimo jiné ražbě metra v Karlsruhe, kde na sklonku loňského roku prováděla už jen dokončovací práce na povrchu. V Karlsruhe se stavělo pomocí razicího štítu. Nyní firma buduje realizační tým a zahajuje technickou přípravu na prodloužení metra v Hamburku.
Za úkol bude mít výstavbu hloubené stanice Horner Rennbahn s železobetonovou konstrukcí. Zakázka má hodnotu 100 milionů eur (cca 2,7 miliardy Kč). Hamburk přitom leží, podobně jako Karlsruhe, na písčitém geologickém podloží. Podle firmy tak bude „velkou výzvou“ speciální zakládání stavby. „V rámci BeMo Tunnelling dokonce vzniklo vlastní oddělení speciálního zakládání, které těžilo ze spolupráce s kolegy z Prahy,“ uvedl Robert Dostál z útvaru zahraničního podnikání společnosti Metrostav a člen dozorčí rady BeMo.
Společnost BeMo Tunnelling v posledních letech vybudovala (či stále buduje) řadu infrastrukturních staveb v Německu a Rakousku. Jde například o tunely Herrschaftsbuck, Spitzenberg a Bertoldshofen, přívodní tunel vodní elektrárny Argenbach ve Vorarlbersku či mosty Volmarstein a Hengstey v Severním Porýní.
Ve spolupráci se sesterskou Subterrou buduje firma aktuálně i 3609 metrů dlouhý jednotubusový tunel Kramer v Bavorsku. Úsek je součástí dálnice B23, která tvoří severozápadní obchvat alpského střediska Garmisch-Partenkirchen. Metrostav se mimo jiné podílel i na stavbě metra v Helsinkách.