Rakouská stavba století. Novým tunelem mezi Štýrskem a Korutany projel poprvé osobní vlak
Tunel výrazně zrychlí spojení na severojižní trase.
Po patnácti letech od zahájení výstavby projel novým Koralmským tunelem poprvé vlak. Třicet tři kilometrů dlouhý tunel spojuje Korutany a Štýrsko a výrazně zrychlí propojení mezi oběma spolkovými zeměmi a na tranzitní trase přes Alpy. Kvůli svému významu je označován v Rakousku jako stavba století.
Průjezd prvního vlaku je dalším krokem k zahájení pravidelného provozu, ke kterému má dojít na konci roku 2025. Je součástí obřího projektu Koralmbahn. Celá korutanská oblast mezi Klagenfurtem a St. Paul im Lavanttal bude uvedena do provozu ještě dříve – konkrétně na konci roku 2023.
Tunel je postaven na maximální rychlost 250 kilometrů v hodině, díky stavbě se zkrátí spojení mezi Klagenfurtem (pro milovníky počeštěných názvů Celovec) a Grazem (Štýrským Hradcem) na 45 minut. Tunel překonává pohoří Koralpe, kterým vede hranice spolkových zemí. Skládá se ze dvou paralelně umístěných tubusů, které leží až 1 250 m pod povrchem. V každém je jedna provozní kolej. Tubusy jsou spojeny každých 500 metrů. K proražení došlo v roce 2020.
Koralmský tunel je součástí 130 kilometrů dlouhé trasy Koralmbahn. Celkem na nové Koralmbahn bude 47 kilometrů v tunelu a přes 100 mostů; vznikne i 12 nových nádraží a zastávek. Celá stavba aktuálně vychází na 4,7 miliardy eur. Spolu s novým úpatním tunelem Semmering (27 km) mezi Vídní a Štýrským Hradcem v Rakousku vzniká nový celoevropský koridor v severojižním směru. Po dokončení by mělo vzniknout i přímé spojení z Prahy do Villachu.