Rakouská pošta bude obsluhovat Vídeň pouze elektromobily
Elektromobily Rakouské pošty. Pramen: Österreichische Post AG

Pošta také provozuje solární elektrárny, které teoreticky mohou napájet až 3000 vozidel.
Pošta také provozuje solární elektrárny, které teoreticky mohou napájet až 3000 vozidel.
V Rakousku je mají v oblasti kolem Kaprunu, všechny vypadaly, že jsou EV a jezdilo to tam krásně. Zrovna tohle jsou ideální auta na elektrifikaci. Moc toho nenajedou, pořád stojí. Vím, že pošťačky s auty ani nevypínaly motor a tak jim běžela nafta pořád na volnoběh, když každých pár metrů zastavovaly. To je šílenost.
Možná vás to překvapí, ale vypnutí naftového motoru na krátkou dobu neznamená většinou úsporu (čehokoliv). O tom ze EV je pro tyto případy lepší volba není pochyb.
Tohle a popelářský auta jsou podle mého ideální use casy pro elektromobilitu a nechápu, že už to není všude – provoz v obci, časté popojíždění, nízké rychlosti, předvídatelná trasa,…
Popelarske auto, ať se to zdá divný, tak najede celkem hodně, resp. musí sloužit dlouhé hodiny oproti poštovní dodávce. Rodiče bydlí od skládky asi 20km a popeláři jsou tam třeba až v 9 večer (v případě že je více odpadu), tudíž se dá předpokládat, že auto jede od 5 od rána do 11 večer. Jinak souhlas, motor tam musí být po pár letech na výměnu.
Tak moc bych na popeláře nevsázel(i když to na první pohled vypadá pěkně). Budou docela bojovat s hmotností – úzké křižovatky bez solidního podkladu, složité manévrováni. Parta asfaltérů jim určitě poděkuje, za dobrou práci když tam popeláři přidají dalších pár set kilo baterek(už teď jsou popeláři největší ničitelé místních asfaltek). Pak ne každá obec má skládku/třídírnu „za rohem“ – takže denní nájezd těchto aut může být také pěkná porcička..
„solární elektrárny, které teoreticky mohou napájet až 3000 vozidel.“ – vychází se z teorie, že slunce svítí celou noc 🙂
Ono slunce ale svítí celou noc.. Nebo si myslíte, že se termonukleární fúze na slunci, po dobu kdy vy máte noc, zastaví?
Vy vycházíte z teorie, že pro nabití vozidla potřebujete dobu odpovídající délkou celé noci. A že vozidla je potřeba napájet přímo z těch solárních panelů, protože neexistuje rozvodná síť, že by tu elektřinu vyrobenou přes den solárními panely spotřeboval někdo, kdo jí potřebuje přes den, a vozidla by se v noci nabyla z jiných zdrojů – pokud by se tedy nutně musela nabíjet výhradně v noci.
Většina lidí vychází s faktu, že když nenabíjí doma, tak je EV nepěkně drahá sranda…
Něco mi na tom článku nesedí – všiml jsem si, že poštu v Rakousku rozváží elektromobily, taky jsem si všiml že posílily přeshraniční vedení vysokého napětí z Česka, ale nějak jsem si nevšiml, že by tu poštu rozváželi v noci, aby mohli přes den dobíjet z těch panelů.
Spíš to mají, aby mohli z panelů do sítě dodat/prodat a následně pak za výhodných podmínek odebírat…