Cestovní ruch Dopravci Železnice

Railway Capital vypraví osobní vlak z Tábora na Hlubokou. Využije nemanickou spojku.

Bratři z Rumunska: lokomotivy Faur 748.536-0 (r. 1981) a 748.535 (r. 1980) Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Bratři z Rumunska: lokomotivy Faur 748.536-0 (r. 1981) a 748.535 (r. 1980) U Křižíkova depa v Táboře. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Po zřídka využívané nemanické spojce pojede v sobotu výjimečně osobní vlak. Poveze děti do Zoo.

Zajímavý železniční úkaz bude v sobotu k vidění na severním okraji Českých Budějovic. Po zdejší zřídka využívané nemanické spojce, která propojuje táborskou trať (220) a strakonickou trať (190), pojede vlak s cestujícími. Spojka přitom slouží výhradně nákladní dopravě a správcům železnice.

Takzvaný Kočárkový expres vypraví z Tábora (v 9:40) společnost Railway Capital (RC). Láká především cestující s dětmi, neboť cílem je Zoo v Hluboké nad Vltavou, která leží necelý kilometr od nádraží.

Vlak sestavený z rumunské lokomotivy Faur a dvou „Balmů“ obslouží i Tábor-Čápův Dvůr, Sezimovo Ústí, Planou nad Lužnicí, Soběslav, Veselí nad Lužnicí, Hlubokou-Zámostí a Hlubokou nad Vltavou. Společnost upozorňuje, že vynechá České Budějovice, což bude možné právě díky využití nemanické spojky.

„Byl to okamžitý nápad. Z našeho směru je zoologická zahrada v Hluboké nad Vltavou veřejnou dopravou špatně dostupná, což rodičům komplikuje její návštěvu. Proto nás napadlo zbavit je starostí s dopravou a využít právě nemanickou spojku,“ uvedl majitel RC Jan Šatava, jehož firma má základnu v bývalém Křižíkově depu v Táboře.

Jízdenky se budou prodávat ve vlaku, rezervace je možná na info@railwaycapital.cz proti záloze. Více informací je na stránkách firmy.

Odebírat
Upozornit na
guest
52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Damián

Nevíte někdo, jaký status má ta nemanická spojka? celostátní ani regionální dráha to nejspíš není.

Jirka

A co by to bylo? Je to spojovací kolej v obvodu dopravny.

Damián

no tak v Prohlášení o dráze SŽ(DC) není

Vlastimil Kocurek

Nemanická spojka je je cca 150 m úsek, která tvoří rozbočovací trojúhelník, pro laika je vůbec nepochopitelné to nějak nazývat, to bychom potom mohli pojmenovávat i výhybky.

Pavel

Při cestě z nádraží v Hluboké do ZOO si po cestě dávejte pozor. Jednak to vůbec není blízko (myšleno při putování s dětmi) protože musíte obejít prakticky celou ZOO včetně zámečku, ale hlavně část cesty od nádraží vede po frekventované silnici. No a tady jsou nějaké fotky hlubokovltavského nádraží
https://www.vlakemjednoduse.cz/hodnoceni-nadrazi/hluboka-nad-vltavou/

Vlastimil Kocurek

Zajímavá novinka, kterou flagrantně porušili příkaz ministra, aby se nedělaly žádné experimenty a jezdily obvyklé spoje. Ale tak to u nás chodí.

Jiří Kocurek

a) To nebyl příkaz, ale přání.
b) Neřekl to ministr, ale zaměstanenc Správy Železnic, nějaký Jasenčák
c) Týkalo se to tratí D3, nikoliv D1
d) Nemá to žádnou právní váhu
e) Vyšlo to 5. srpna, ale někteří už to překrucují ve snaže upálit čarodějnici (soukromníka).

PetrB

Z nádraží Hluboká nad Vltavou-Zámostí (trať 220) jezdí linka 320060, která zastavuje v zastávce Hluboká n. Vlt., Lovecký zámek rozc. ZOO což je nejbližší zastávka veřejné dopravy od ZOO (asi 1 km). Takže od Tábora lze využít i tuto variantu.

Vlastimil Kocurek

linka 320060, nenapsal jste co je to za linku, je to autobus, který má jen sotva nějakou návaznost.

Paja

A vy byste něčím takovým jel? To si myslím je pořád lepší jet vlakem a přestoupit v Budějcích.

M19

Myslíte ten skvělý přestup od Tábora, příjezd vlakem 7:26, odjezd autobusem v 7:23? V pracovní dny není použitelný ani jeden autobus ze tří, o víkendu jen jeden ze dvou, ten v 14:47. Opravdu použitelné spojení…

Kalina

Vlastní jména píšeme s velkým písmenem, tedy psal bych „Nemanická spojka“, jelikož označuje konkrétní jednotlivou trať a nejedná se tedy o obecný název. Podobně se píše i „Dluhonická spojka“ atp..

Vlastimil Kocurek

Nechci se dělat chytrým, ale psaní velkých písmen v češtině je možné jen v případech, které jsou v nich vysloveně uvedeny – a popsány proč, odvozuje se to podle tam uvedených příkladů. Ale nemanická a dluhonická spojka nejde podle žádného příkladu odvodit. Čeština je na veká písmena velmi skoupá oproti angličtině. Časem jich přibude, jako přibyly Vánoce, etc.
Kontext, že se jedná o určitou žel. spojku, je navíc dostatečný i s malým písmenem.

Vlastimil Kocurek

v nich = v pravidlech českého pravopisu. Omluva

Bob

Akademická pravidla českého pravopisu (doufám ovšem, že obdobně i školní vydání pravidel) začínají pojednání o velkých písmenech výkladem podstaty vlastních jmen, tak pak dělí na dvě skupiny, přičemž tímto druhým typem vlastních jmen jsou „pojmenování tvořená slovy, která mají obecný význam odpovídající označenému jevu, těch může být pak rovněž použito jako prostředku k označení jediného určitého jevu,jesou-li užita jako jména vlastní … V některých případech se označený jev takto odliší od jiných jevů, které mohou být pojmenovány stejným způsobem.“ V Nemanicích a Dluhonicích mohou mít spoustu spojek všeho možného – spojky ulic, komínových rour, v tamním autoservisu mohou mít nějaké… Číst vice »

Jirka

Promiňte, ale ani délka vaší litanie, ani sofismata o topných spojkách nemění nic na faktu, že nemanická ani dluhonická spojka se tak prostě nejmenují, a tak se píší s malým písmenem. To, že jde o pojmenování slovy obecného významu, která identifikují daný předmět, z nich jména ještě nedělá. Stejně tak „košické Pendolino“ píšeme malé písmeno, i když tento výraz určuje jednoznačně daný spoj, ale „Košičan“ je jeho název s velkým písmenem. Podobně třeba arcibiskupství pražské, také unikátní instituce, přesto to není název.

Vzhledem k poslednímu odstavci vašeho příspěvku vám doporučuji změnu nicku z Bob na NaBob.

Bob

To, jestli něco je vlastním jménem, závisí na tom, jestli se to používá jako označení jedinečné skutečnosti – nikoliv na tom, jestli je ten název zapsaný přesně v takové podobě v nějakém byrokratickém rejstříku.

Vlastimil Kocurek

Tady jde o to. že tzv. nemanická spojka, není žádná dopravní cesta, je to to 100 koleje. To bychom potom mohli nazývat i výhybky. Sorry. Je to úzce odborný výraz, a v tomto smyslu ať si to píší lidé z branže jak chtějí, jak oni cítí tu podstatu.
Ve firmách, zvláště zahraničních, se tvoří nová spec. pravidla, více velkých písmen.

Milan

Railway Caital. Top jsou teda názvy. Třeba City Rail, ten si zapomněl připojit brzdové hadice a neubrzdil to a naboural odstavenou lokomotivu. Je to asi jako na e-shopech, nakupuji u osvědčených e-shopů, kde je i záruka. o Railway Capital slyším poprvé. Mohou být dobří a spolehliví, ale ten název je takový anonymní.

jozka

Tak mohlo to bejt treba Railwya Coital, ze…

Jiří Kocurek

Pak jistě budete vyhledávat eshopy, jejihž majitel má 25 let zkušeností.

Bob

Pokud někomu není povědomý název společnosti, která existuje skoro 10 let a už nejméně 6 let provozuje dopravu na několika linkách a tratích, provozuje několik vleček a navíc ji vlastní osobnost, která je v českém železničním světě relativně známá, protože předtím byla ředitelem ještě významnější železniční společnosti, tak to je nejspíš někdo, kdo ještě dodnes jezdí s ČSD a všechno ostatní je pod jeho rozlišovací schopnost. Jiná věc ovšem je, jestli světácké názvy pro lokálně působící firmy nejsou trochu jako z pohádky „Jak se hloupý Honza učil latinsky“, jen místo latiny tu máme teď angličtinu. Ale to samé bychom mohli… Číst vice »

Dalibor

to u nás na firmě taky bouří ve velkým. Každá deska musám mít nějkaý „amerikanizovaný“ název Got It, See You, atp. Si manageři myslí, že pokud to bude poanglicku, bude to asi lepší. Víc pruhů, víc Adidas!

Sinep Anigav

Souhlas s Bobem. Zpočátku mi ten název ve stylu „Dolní Manhattan“ taky moc neseděl k charismatické osobnosti bývalého spolužáka Honzy, ale každý ať si nazve své společnosti jak uzná za vhodné.

Paja

Bohužel je to tak. Na druhou stranu nevím jestli by třeba Železniční společnost s.r.o. bylo lépe přijímané

Spravedlnost

A proc by mel nekdo znát jakousi Railway Capital nebo About Me? Je nejak potreba znát názvy malych firem, které dělají téměř výhradně jen zakázky za státní peníze a jejich užitek na výběru daní je tak minimální resp. ryze formální? Vic skutečných daní odvede státu i nějaká malá rodinná benzinka u Litoměřic a a ani tu není běžně znát názvem. Pokud člověk není úředník čekající tendry na veřejnou dopravu, nema duvod znát názvy malych firem. Většina lidí s nějakou pseudofirmou Railway Capital za celý život nikam nepojede.

-TR-

Hlavním předmětem podnikání Railway Capital je nákladní, nikoliv osobní doprava.

Dalibor

však vás nikdo nenutí s nimi jezdit!

noerf

Zajímavý projekt a časově použitelné.

Petr

Chtělo by to jezdit víckrát. Třeba i ve středu (to mě teď napadlo…). A ne jen jednou za rok.

Dalibor

Když pudou zadem kolem dubu, ne po hrázi, tak je to kousek. Jestli je to kilák nebo dva už neřeknu ale byla to taková procházečka…

kakov

je to 1,7 km, alespoň dle mapy.cz

Mirek111

To je druhý, Jančura. Jen tak dál, super počin, chválím…..

Jan Neruda

Povahově se ale Honza Šatava nemůže s Jančurou vubec, ale vůbec nedá srovnávat.

Nováček

To je dost zásadní upřesnění, řekl bych.

Mirek111

Nic v tomto smyslu, jsem také nenapsal, jen to je, příměr, nic víc a nic, míň….

Spravedlnost

V tom kdo vytváří služby za které lide zaplati i komerční ceny a kdo odrbava stat, protoze za komercni ceny by davno krachnul, se také nemohou rovnat. Janciry si lze vážit. Jo, je to tluchuba, inu platí, ze skutečný podnikatel nema cas na vytříbený uhlazený slovnik jako nejaky dotacbi podnikatel.

Jouda

Až se sluníčko opře do koženky a umakartu těchto dvěstě pět let starých vozů, to
budou maminky skákat blahem !

švestka

Ale no tak, před dvěstě pěti lety se u nás zdálo o koni, který táhne kočár po železných kolejích maximálně tak pár snílkům…

Jiří Kocurek

V roce 1815 to byla zhýralost. Dávat do uliční dlažby ploché kameny, aby si velepanstvo v kočáře neomlátilo velectěné zadky. Jestě totak, dělat jim koleje z hladkého železa.

Je doložen historický dopis budějovických radních do Vídně, aby úřad nedovolil protažení koněspřežné dráhy ke skladům obchodníka, že by ta trať sloužila k obohacení jediného muže.

medical_examiner

Ona se koženka snadněji čistí od zmrzliny, přesnídávek…

Vlastimil Kocurek

Ono i ty nekoženkové jsou z reycyklovaného plastu, takže se to dá vyčistit také, i když to chce dva tahy navíc.

bohyn

I ty chlupaty potahy od Najbrta jsou recyklovatelny? 😲

Bob

Naštěstí tyhle staré vlaky ještě mají i okna. Nezačerněná, nezabedněná, místy i průhledná.

Spravedlnost

A ze přitahují davy cestujících, že.

karel

Pěkná reklama 🙂

MlB

Pokud chtějí aby někdo jel vlakem k taktem 1x ročně, bez reklamy to nepůjde… 😀

Petr Šťástka

Necelý kilometr od nádraží.. Tak vzdušnou čarou teda asi jo, ale pěšky po cestě je to rozhodně víc 😀

Pe.tr

Jsme to letos s dětmi jeli na kole tak deset minut. Většina lesem pak taková polohavní , je to spíš tak dva kilometry . Na Hlubokou s kočárkem ale nedojdou .

PetrB

Okolo dvora Vondrov asi 2 km, přes Zvolenskou a po staré budějcké cestě asi 3 km

bohyn

Je to 1.8 km od nadrazi, kdyz to neujdes s kocarkem tak tam ani nelez, se po ty Zoo ani nerozhlidnes, teda jestli nechces jen zapadnou do prvni putyky.