RailJety slaví 10 let v Česku. Na trase Praha – Vídeň za tu dobu zrychlily o 13 minut
Oslavy 10 let souprav RailJet v Česku. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Výročí se v pondělí oslavuje v Praze i ve Vídni. Vlaky nyní vozí o 40 procent více cestujících.
První jízda Railjetu v ČR.Velká ostuda a klika,že to nedopadlo jako včera na J.Slovensku.Výpravčí v Přelouči pustil Railjet na vyloučenou kolej.
využití vlaků mezi Vídní a Prahou stouplo o 40 %, ale kapacita vlaků, ani jejich frekvence, se nepohly ani o píď 🙁
Moje poslední zkušenost s rail jetem. Jedeme se synem z Břeclavi do Prahy. Od Brna jsme obklopeni stojícími cestujícími až do Prahy. Máme místenky, ale vzhledem k davu lidí, žádný luxus. V restauraci také beznadějně. Pikolík snědé barvy pleti má problém s cizími jazyky – ani angličtina a ani němčina nebyl jeho šálek čaje….
no, to jsou ty „výhody“ ucelených, v provozu nerozpojitelných, souprav
Absurdní oslava. Byla jsem zrovna na nádraží se skupinou cizinců, kteří čekali na vlak s tříhodinovým zpožděním (výchozí stanice Praha hl. n.) a viděli ministra, jak oslavuje…
Ministr oslavoval, že tím nemusí jet 😀
(dost by mne zajímalo, jak často Kupka jezdí vlakem, pokud vůbec)
To se dá odhadnout dle velikosti jeho garáže v Líbeznicích.
Postavil ji aspoň legálně? 😆
Když by se do dvou let na vybraných úsecích schválila rychlost 200km/h, tak by se dalo do Vídně dostat za 3h 50min a to už je výzva. Dobrá čtvrt hodina. Dát to autem za tento čas z centra do centra se povede leda v neděli nad ránem nebo v noci.
Kdyby se na některých úsecích zvýšila z 80 km/h na 160 km/h tak by byl efekt mnohem větší.
Ano, takové Blansko-Brno tunelem, to by bylo něco.
On by optimálně měl začínat už severně od Blanska, aby to k něčemu bylo.
Ale toho se nedožijeme.
Ano, to je pouhý krásný šotosen.
Tak v tom případě vynecháte největší město mezi Brnem a Pardubicemi.
ale jo… doženem to Chornicí.
Když se X let vědělo, že úsek Blansko-Brno potřebuje nutně modernizaci, proč se první neudělal tunel a teprve potom opravit starou trať v původní stopě? A vlastně to samé Choceň-Ústí nad Orlicí…
Však vybrané úseky trati Břeclav-Vídeň se na rychlost 200 km/h již předělávají.
A které by to měly jako být do těch dvou let ? Nevidím nic takového:-)
– Úpravy železniční infrastruktury pro zavedení rychlosti 200 km/h v úseku Rakvice – Břeclav (konec realizace 2030)
– Choceň-Uhersko, BC (konec realizace 2033)
-Modernizace traťového úseku Ústí nad Orlicí – Choceň (konec realizace 2034)
-RS 1 VRT Praha-Běchovice – Poříčany (konec realizace 2031)
-RS 2 VRT Brno (Modřice) – Rakvice (konec realizace 2031)
Už jsem jel RJ Brno -Praha za 2.20… takže kdyby na koridoru bylo místo ( není), tak to vypadá jinak. A najít v té vate 15 minit, tak se ušetří jedna souprava ( kolik to je, 600 milionu ? I s masinou ?)
Vpodstatě platí to samé: Na prázdné silnici a na prázdné železnici se dá jet rychleji, neblokuje vás nic pomalejšího.
Koukám, zase Kupka. Pracuje ten člověk vůbec ? Je přítomen každé dopravní akci. Před týdnem promlouval k účastníkům leteckého dne v Mladé Boleslavi. Když není na nějaké dopravní akci, tak je v parlamentu, na vládě anebo v nějaké debatě na některém z TV programů. Nepamatuji se na žádného jeho předchůdce, který by byl podobně „mimopracovně“ aktivní…
To co popisujete ale vesměs patří také k běžné náplni práce ministra. Konkrétně třeba vaše zmínka „je na vládě“ je u člena vlády vyloženě úsměvná. V PSP musí být jakožto člen vlády i poslanec, z obou svých rolí. V debatách v televizi zase vysvětluje postoje vlády a svého ministerstva, účastní se normální diskuze a střetu myšlenek a idejí ve veřejném prostoru, to naopak v demokracii být musí. Jakkoliv mám na řadu věcí jiný názor než on, toto k práci ministra rozhodně patří. Za mne osobně by účast potentátů na takovýchto PR akcích nebo při stříhání pásek mohla být výrazně menší… Číst vice »
Ale tak jasně. Chození do debat, do parlamentu, to je jasná věc. Ale když chodí po víkendech po leteckých dnech a žadoní, aby mu pořadatelé poskytli možnost mluvit do amplionu, to už je přehnané.
Já pana Kupku vnímám jako člověka, který není žádným dopravním odborníkem. On dobře vypadá a umí žvanit… a tak nevynechá žádnou příležitost k tomu, aby žvanil, žvanil a žvanil….
Přehnanej jste spíše Vy. Ministr je manažer než úředník, za kterého pak ale bere zodpovědnost.. vyčítáte mu přesně to, co bych chtěl po každém ministrovi, být vidět u věcí, které má na starosti.. Kupka je nakonec celkem milé překvapení této vlády..
Já mám naopak o ministrovi představu, že bude „makat“ pro českou dopravu. Že řadu věcí posune vpřed. Že to co je v české dopravě je nefunkční, bude po jeho zásahu fungovat. Já očekávám práci, nikoliv tlachání…. Zatím jsem však svědkem pouze toho tlachání…. ale třeba se pletu… to ukáže budoucnost…
a to si predstavujete konkretne jak? 🙂
mate dost zkreslene predstavy o tom, co ministr ma delat a dela .)
To makání bude vidět jak?
Mimochodem, Praha-Liberec-Zhořelec je podle vás v TEN-T a případně zásluhou koho?
Pravděpodobně posunul vpřed realizaci D1 u Přerova. Nápadně rychle po sobě následovala rozhodnutí několika institucí.
Tady si asi nějaký obyčejný člověk myslí, že ministr má v popisu práce kopat krumpáčem příkopy pro dopravní stavby nebo utahovat šrouby klíčem.
Slovo „makat“ bylo vymyšleno jen pro oblbování mas.
Ministr má tedy být dopravní odborník v:
a) letectví
b) v silniční dopravě
c) v železniční dopravě
d) v produktovodech
e) v lodní dopravě
f) v organizaci městské dopravy
g) v logistice
Ne, stačí ekonom anebo technik. Dále bych uvítal nějaké dřívější zkušenosti ze soukromého sektoru…
Zapomněl jste na družice, to pod ministerstvo dopravy také patří.
Dalibor ZELENÝ
Zdeněk ŽÁK
Těmto dvěma blbcům bych vstup do Railjetů doživotně zakázal.
Myslím, že každý ví proč.
Souhlas.
Railjet je super souprava a za to že se nevyužila celá opce na 15 souprav by ty moudré hlavy co tu opci tehdy nevyužily zasloužily pěknejch pár facek.
Z dnešního pohledu je to asi už jedno, modernizace se nezastavila, následně se koupili interjety a teď comfortjety, jestli si vzpomínám, tehdy mimo silné lobby škodovky proti investici, tak se taky nepovedlo zajistit financování.
Naopak je dobře, že se to nerealizovalo, jak se rychle ukázalo, že ty sedmivozové jednotky mají malou kapacitu.
Původně se jednalo o 16 souprav, následně se to upravilo na 7 7-vozových a 8 8-vozových souprav, takže ta kapacita dalších by byla vyšší.
Když se na těch současných stojí někdy i na hajzlech, tak by jeden vůz nepomohl. V poslední době bývali Rj viděny s dvěma dalšími vozy.
Raději občas stát na hajzlu než nejet vůbec (nebo jet starým vozem bez klimy v létě, třeba).
Wifi v railjetech CD nebyla od zacatku. Dodelavala se po nekolika letech provozu.
To ani u ÖBB nebyla zezačátku…
Připrava tam byla,ale instalace se,mimo antén,dělala nová.Cca čtyři měsíce,za provozu.
Zázrak modernity je čo za čudo? 😀
Slovní obrat.
Soupravy od vagonky Siemens tehdy působily na českých kolejích jako zázrak modernity. Nabídly klimatizaci, restaurační vůz, palubní wi-fi, zásuvky a USB konektory či dětské kino.
USB konektory nenabidly a nenabízí dodnes.
A restaurační vozy tu bývaly odjakživa.
Do Vídně je to letadlem asi půlhodinka … proč bych se měl kodrcat čtyři hodiny vlakem?!
A cesta na letiště a z letiště nic, narozdíl od vlaku, který má stanici uprostřed města?
Standardní blábol šotouše. Ten čas prostě neokecáte.
Emise a vlaková romantika jsou pak samozřejmě věc jiná…
Mně spíš přijde jako blábol napsat, že z Prahy do Vídně to trvá (letadlem) půl hodiny.
Netrvá (pokud nebydlíte těsně u Ruzyně a nepotřebujete soukromým bizjetem vyřídit něco u Swechatu – což tedy pořád není ani ta Vídeň, že..).
3 hodiny cesta na a z letiště?
Jarda bydlí v neveřejné části letiště (za security) a létá za kamarádkou, která je na tom stejně be Vídni 🙂
Tak v Praze chodím na poslední chvíli horem přes Erste, takže bezpečnostní kontrola je bez čekání. A ve Vídni většinou jen přestupuji …
30 min na LVH, 30 min odbavení a bezpečnostní kontrola, 30 min u gatu, 40 min let, 20 min vyzvednutí zavazadel a odchod z letiště, 30 min cesta ze Schwechatu, to máme 3 hodiny bez zpoždění a nesmíte si vzít ani ústní vodu, natož pivo.
A za 40min v letadle se člověk ožrat nestihne 😀
Já to stíhám ….6 becherovek, a je to
To jako vsichni bydli primo na andrazi, ze sotojedinci vzdy, kdyz srovnavaji cestu letadlem a vlakem, tak zapoctou cestu na letiste, ale nikoli na nadrazi? 😀
Ono to nádraží je v centru, kdežto letiště je obvykle dál za městem. A mám obavy, že letiště Ruzyně, které je uvnitř Prahy, je do budoucna stejně neudržitelné, bude se muset vystěhovat dále od Prahy. Obdobně, jako to proběhlo v jiných velkých či hlavních městech.
Letiste Praha je uvnitr Prahy? Odkdy?
A kam byste ho stehoval? v okoli 100km od Prahy neexistuje misto, kde by mohlo byt mistene letiste pro 20M+ cestujicich.
To je sice hezky, ze nadrazi je v centru, ale … na to nadrazi se lidi teleportujou? Nebo jak se tam dostanou?
Ja treba bydlim na vychode Prahy a na hlavni to mam casove stejne (obcas o delsi), nez na letiste. A stejne to ma spousta prazaku.
Ano letiště Praha JE již dlouhá desetiletí uvnitř Prahy. Stačí napsat na mapy.cz Praha a vykreslí se hranice Prahy a letiště je uvnitř těchto hranic. Stejně to funguje i na googlu. To je ale objev, že jo?!? Na pražské hlavní nádraží je samozřejmě třeba se také dopravit, ale tam to má většina obyvatel Prahy půl hodiny (někdo víc, ale mnoho lidí méně), kdežto půlhodinu na letiště to má málokdo. A pokud jedu autem, tak musím počítat s mnohem delší dobou, pokud ho u letiště chci ponechat a odjet s ním po návratu zpět.
Ano, ty pole jsou skutečně Praha, vyhrál jste klíčenku s šukafonem…
Ta pole s letištěm jsou skutečně Praha a postupně je obklopuje obytná zástavba. Takže za dvacet let nejpozději bude velký tlak na přestěhování letiště, nebo alespoň na redukci provozu a vybudování dalšího letiště. Stačí, že je prakticky zablokována stavba paralelní vzletové a přistávací dráhy a nedá se s tím hnout. To je prostě daň za to, že se Praha rozrůstá a dále lidem není hluk z letecké dopravy ani trochu příjemný. Takže si tu svojí klíčenku laskavě narvěte tam, kam vám slunce nikdy nesvítí.
znovu se ptam – kde?
100km v okoli prahy neexistuje misto, kde by se dalo letiste postavit
Ale prdlajs, je to možné třeba zde: https://mapy.cz/s/favorubavu
Je tam dálnice a povede tam vysokorychlostní trať. Těch míst se dá najít více. Stejně k tomu jednou dojde, byť letiště Ruzyně v omezeném provozu bude fungovat nejspíš i nadále.
Mám to tak taky… Ale prostě nějak ty fuj fuj letadla namydlit musej, takže klidně i tu Ruzyni přestěhujou… 🙂
Ale třeba já nikomu neberu, že létá mezi Prahou a Vídní. Nabídka tu je, poptávka asi také (jinak by nebyla nabídka), ale vlak jezdí prakticky každou hodinu a mne by třeba nenapadlo letět z Prahy do Vídně letadlem. Časově to vychází na stejno (ač se tu někteří snaží podsunout, že letadlem je to výrazně kratší), jen je to letadlo je asi dvakrát dražší a o pohodlí raději nemluvím, tady vlak jednoznačně vede. Během deseti let (po výstavbě části vysokorychlostních tratí u nás a modernizace trati v Rakousku) se jízdní doba sníží na tři hodiny a pak už tyto polemiky odpadnou.
Letět do Vídně z Prahy má smysl jenom na návazný let někam jinam. Jinak ne…
Kolik šotoušků bydlí v centru? Ono z těch děr na okraji Prahy to na hlavák taky hoďku dá. A rezervu to chce rovněž, páč spoléhat se na příměstské elefanty taky úplně nejde…
Rozhodně víc, než jich bydlí na letišti. A nezapomeňte počítat hotely, kde je turistické ubytování.
Většina lidí to má půl hodinu a já, který bydlí na periferii (zastávka Petržílova v Modřanech) to mám na hlavní nádraží 40 minut. Rezervu jste neuvažovali především vy, zastánci letecké dopravy. Speciálně při cestě na letiště si volím rezervu větší, protože bych se nerad díval na zavřený gate, kdyby hromadná doprava (nebo i tágo v zácpě) cestou na letiště měla zpoždění. kdežto další vlak jede obvykle za hodinu (Vídeň) až dvě (Berlín), jízdenka se v některých případech dá použít, jen musím oželit místenku a když je vlak plný, musím být rád, že mohu jet na stojáka. Neučte tedy orla létat,… Číst vice »
To ale je stav, který je běžně nedosažitelný. Vždyť i vyzvednutí zavazadel spolu s přesunem z haly k hromadné dopravě zabere zabere obvykle dvojnásobný čas. Stejně tak bych si nedovolil nechat pouhou hodinu mezi příchodem na letiště, ale alespoň o půl hodiny déle. To už pro lety v Schengenu stačí. Takže jsme na skoro čtyřech hodinách. Pro cesty z Prahy do Vídně tedy nemá smysl letadlo uvažovat, pokud ve Vídni nepřestupuji na další let.
treba proto, ze to vyjde skoro nastejno (pokud clovek jede do vidne a z vidne nepokracuje nekam dal)? 🙂
Pokud pokračuji někam dál, proč argumentuji „právě a přesně do Vídně se dostanu za půlhodinu“?
Protože to velice hezky vypadá, ale tím to také končí.
Třeba kvůli strašlivé uhlíkové stopě, kterou za sebou v případě letu zanecháte. Předpokládám však, že to vám je asi jedno, hlavně to pohodlíčko, že ano?
Jako by železnice přes ty energie, beton a ocel za sebou velkou uhlíkovou stopu neměli. Při takové logice dojdeme akorát k tomu, že je nejlepší sedět celou dobu doma na prdeli.
Ano, ise jsou jasnej argument pro vlak… Čas nikoliv…
Zas jeden zelenej superšílenec….
Protože Austrian tam létá max. 2 denně?
Oprava 1x denně.
Praha – Vídeň létá Austrian 3x denně.
Na letišti musíte být dříve kvůli bezpečnosní kontrole a letenky jsou o dost draší.
Co stanice po cestě?
To nejde jen tak lehce srovnat. Ode dverim ke dverim letadle 3,5hod, vlakem 5,5hod…vlastni zkusenot. Nebydlim na peronu bohuzel.
Parkrat jsme tim jeli a prijemne svezeni, hlavne u jidla a piti v restauraci:)
Casove to take vychazi lepe, hlavne kdyz bydlite v centru Prahy a potrebujete do centra vidne. Mozna kdyz jedete autem nekde z poli za LVH to muze vyjit lepe.
Jak se počítá ten 8% podíl? Je to jen počet lidí co překračuje hranice mezi ČR a Rakouskem, aniž by se řešilo odkud kam jedou? Takže se počítají i lidi co jezdí pár km přes hranice do práce, nebo třeba Poláci co přes ČR jen tranzitují? A kde je v tom koláči letecká doprava?
Ale mohli ho aspoň umýt na tu slávu
Dechberoucí úspěch Režimu !
Každý rok zrychlení o 1 minutu a 20 vteřin !
Za 100 let by děti našich dětí – mohly být z Prahy ve Vídni i za dvě hodiny !!
A ještě o tom všude vyprávěti !
Z Prahy ve Vídni i za dvě hodiny?
Po VRT by to šlo, ale ne s RailJetem, bude potřeba něco rychlejšího.
To není tak úplně pravda. Ale Railjet nestíhá hodinu na Praha – Brno.
Ikdyby se to zkrátilo ze 400 na 350 km, tak průměr 175 km/h … nesměl by zastavovat v Brně ani jinde po cestě. Výjezdem z Prahy Hlavního přes Libeň a na konci zase průjezd Vídní, ze Stadlau na Hbf, tedy v omezeních na 80-120 km/h dost ztratí.
Sám jistě vidíte, že by to teoreticky šlo, jako Sprinter by jistě mohl zastavit na Vídeňské. Ale je to samozřejmě volovina, pořádný vlak na 320 s kratší jízdní dobou, s úvratí na brněnském hlavním a pořádnou zastávkou v Libni tam udělá podstatně lepší službu.
Za sebe můžu říct, že spokojenost. Ale už by ten interiér chtěl maličko zrenovovat. Opotřebení za těch deset let je znát.
Zkuste se někdy podívat u okna na mřížku výdechu klimatizace to budete zírat. 😀
Railjety tím, že vyjíždí z Prahy, jsou pro spojení do Brna a dál na Vídeň ideální. Mám jen k tomu dva komentáře : 1) Zrychlení by mohlo být mnohem vyšší nebýt tragické české infrastruktury, která pod mantrou budoucích VRT naprosto nereflektuje potřeby kapacity a stávající existující není nijak kapacitně řešena do budoucna. Onehdy jsme náskok 7 minut v Řečanech jsme do Brna vyměnili za poskakování za různými dalšími vlaky na mírné zpoždění. Pokud bude chtít třeba Středočeský kraj zavést další spoje, kolizních místo pro různá zpoždění bude více a Railjety budou určitě pomalejší než dnes. 2) Railjet, pokud jede rakouský,… Číst vice »
Nebýt VRT, tak se tady plácáme s přestavbou na 200-230 km/h a to by potřeby kapacity ještě dále zhoršilo.
A kde ze po te VRT uz jezdime? Ceska zeleznice je dokonaly prunik fatalniho selhani, kdy stavajici trate bastlime v puvodni stope a kapacite protoze bude prece VRT a soucasne jsou VRT v naprostem nedohlednu.
Tak jestli nevidíš VRT Hranice-Ostrava a VRT Polabí v dohlednu a SuVo a Brno-Přerov a Plzeň-Stod ti přijde v původní stopě, tak je to asi na návštěvu očaře…
Ne nevidim. Vy ano?
No přijít bez jakéhokoliv pochopení k jakékoliv situaci a zhodnotit to tímto stylem umí každý idiot.
Ja uz se to snazim pochopit 30 let…..a kazdych deset let se moje pochopeni o dalsich deset let posune do vdalenejsi a vzdalenejsi budoucnosti.
Hele, taky nevidím.
Ačkoliv jsem většinou optimista, tak všechny tyhle stavby, který dneska vypadají růžové béžové … tady dřív, jak za 20 – 30 let nebudou.
A to není dohledno.
A sním svoje bačkory, pokud za těch 20-30 let budou.
„v puvodni stope a kapacite“
Ze kterého roku je dvojkolejka z Benešova do Ševětína? Fatální sehlání mají spíš šotouši, kteří si myslí, že za 1 rok od zákresu do územního plánu se bude jezdit.
No vidite. A vite proc tam je? Protoze nikdo timto smerem nevytahl na svetlo bozi chimeru o VRT.
Vlastně kus vytáhl. Ale pak byla přehozena od Benešova do vhodnějšího Polabí. Snad i díky tomu bude možná trať přes V. Popovice.
A v jaké nové neVRT stopě by se tedy mělo už dnes jezdit na Vídeň a jak dlouho by se jelo?
Ono jaksi budeme potřebovat obojí. Měli by to na MD začít brát v potaz, místo těch zbytečných dálnic.
Problem linky Praha-Viden je, ze je to mezinarodni linka, kde se resi slozite vyrovnavani vykonu apod. ale soucasne je to linka obsluhujici nase dve nejvetsi mesta a pritom jeste jede po rakouskem uzemi zanedbatelnou cast sve trasy. Takze diky tomu mame ruzna omezeni pri reseni nasi trasy Praha-Brno. Snazime se jednou linkou resit dve uplne odlisne sorty cestujicich, jejichz potreby jsou znacne odlisne. Je to uzasne zazitek jet z Brna do Prahy a sedet zavalen lodnimi zavazadly turistu z Asie.
Do Grazu nejede zanedbatelnou část trasy a pokud tě Railjet uráží, můžeš jezdit Metropolitany.
Me neurazi railjet, pouze obtezuji hlucni turiste kteri se nezridka chovaji jak hovadka.
Kup si první třídu nebo business – tam je klid.
Kupuji si ji běžně a dopadl jsem stejně, hluční byli i tak a jen o něco bohatší a starší. 🙂
V první třídě je to naopak samej hlučnej Španěl.
Byly doby, byl takt Praha – Brno půl hodiny. 2h do Gratzu, 2h Maďaři, 1h byl modrý D1 Express.
Já vidím v rozmezí 2 hodin (16.00 – 18.00) 5 vlaků (což je víc než Ty vaše historické 2 za hodinu) plus nepoužitelná Vysočina.
Nebo Svitavama.
„“2) Railjet, pokud jede rakouský, má malou kapacitu cca. 400 míst, z toho cca. 300 ve druhé třídě. „“
Pokiaľ ide český, škoda kupovať 1. triedu, o Business radšej ani nehovorím….
Už aby jazdili kapacitnejšie ComfortJety.
Proč?
Český byznys je parodie na rakouský, to je promarněná příležitost.
Česká 1. třída je aspoň na úrovni rakouského Bmz, ten dobytčák 2. třídy je katastrofa s pohodlím Bp.
Akceschopná trať je i Kolín-Havlíčkův Brod-Brno, její parametry se během rekonstrukcí dost solidně zlepšují. Ještě Hlízovskou spojku a odstranění oblouků u Okřesanče a bude to v Králově Poli také za 2,5 hodiny (původně jezdil 2:45, i to bylo slušné). Problémem zůstává Praha-Kolín coby společný a ve švech praskající úsek.
Tahle trať by si taky zasloužila narovnat (obchvat Kutné Hory, narovnání v údolí Sázavky…).
Jistě, já jsem zmínil jen to relativně snadné, co by znamenalo zrychlení provozu v potenciálně krátké době a co je v plánu tak jako tak. Už komunisti slibovali hlízovskou spojku desítky let a tihle taky.
V jakém stavu je most v Dolních Loučkách?
Zeleneho bych zaloval za to, ze zadupal moznost jich koupit vice!
Připište si tam i tu pijavici Žáka…
Ahooooj
..nekažte mi prosím hezké ráno již jenom vyslovením jméno tohoto tvora odporného již na pohled .. to byla strašná doba..
Jo to byl mega fail za ktery by mel tvrde platit. To byl manazer za vsechny prachy jeste s tim nohsledem Zakem, coz byl dalsi superexot.
No tak ono tomu úplně nepomohl fakt, že se ČD smluvně zavázaly to nakupovat v eurech zrovna v době, kdy ČNB devalvovala korunu, takže se to docela slušně prodražilo.
Tak ona hlavně ČNB své plány a kroky z podstaty své působnosti a nezávislosti s nikým dalším nekonzultuje. Natož s ČD… 🙂
Nákup v EUR od Siemensu byl naprosto správný a logický. Pokud by byl nákup v CZK, musela by se do kupní ceny promítnout příslušná riziková přirážka kurzu měn, za kterou by se výrobce dopředu zajistil.
V pondělí snídáte na Wilsonu, obědváte na Balabence a jedete večeřet do Pardubic. V úterý musíte ráno sám, ale pak brunchujete na pásce u nových automatů na jízdenky v Lovosicích a večeříte na vyhlášení železničáře roku v Karlíně. Ve středu je zájezd na Moravu – snídaně tedy opět bohužel sám, ale páska s občerstvením v 10h v Zastávce u Brna (nyní ještě není znám důvod, ale najdeme) to jistí, volně pak stihnete večer zdravici na konferenci k etcs v Hradci Králové (tam ještě nebyla; s pohoštěním a večeří s primátorem). Čtvrtek – volný den: konečně zase snídaně na Wilsonu (důvod… Číst vice »
Jestli komunita zaznamená, že se u chystaného terminálu chystá lov na zajíce, bude veselo.
Prý se o železnici vůbec nezajímá, vyčítali mu.
No a teď ještě vylepšit některé tragické linky třeba Plzeň-Brno, Brno -Ostrava a bude to super.
Brno – Ostrava je v přípravě
Jak dlouho? Padesát let?
To si pletete. V 80 létech byla v přípravě leda tak trolej k jednokolejce a šlus.
Aha, vy nechete fakta, ale nadávat.
ČD chystá linku Ostrava Brno..
Jen je strašná škoda, že si tady nikdo nevzpomene, ani autor článku, kolik zde bylo různých individuí a zejména Škoda transportation, kteří dělali vše pro to, aby zde railjety nebyly. A k tomu ještě měli podporu velké části těch pravých nádražáků…
No, a časem přišli i v té Plzni na to, že vlastně nemají co nabídnout, tak dnes jejich deriváty pro ČD dokončují v konsorciu se Siemensem a je všechno v nejlepším pořádku.
A samozřejmě je zase spousta těch co vidí, jak to za nic nestojí a jak je to strašně špatně.
Vagonka Studénka vyráběla v kooperaci se Siemensem vozy bmz .. jenže pak Vagónku zlikvidoval Američan ..výrobu osobních vozů zrušil, nákladních vozů převedl do Rumunska.
Američan Thrall výrobu osobních vagonů nezrušil, protože jí ani nikdy nekoupil – došlo k jejímu převodu na ČKD holding a posléze přesunutí do Vítkovic.
Nekažte jim ty modrogumní legendy…
Sám si guma
Tak pro Hůů ještě pohádku o zlém Stráském a Šípovi? 😀
Jana Stráského se kdysi nějaký novinář ptal, jaké má předpoklady pro výkon funkce ministra dopravy, a on odpověděl, že jako malý chlapec si hrál s vláčky. Tak v tomto případě bych také mohl dělat ministra dopravy. 😁
https://www.msvmetal.cz/volne-pozice/
Jenom … účelem firmy je vydělat, nikoliv vytvářet politické cíle.
Jojo, jejich protinávrh ve formě Inter city elephant, což byla upravená příměstská obluda.
Strašná doba.
Šotouši se po tom mohli umlátit, měli by svého Krakena zpátky.
Blábol z Kocourkovy dílny
„nádražáci“ a šotouši sú prakticky vždy proti pokroku a proti akémukoľvek zlepšeniu…
Nene, jsou dvě skupiny. Jedni jsou nostalgici, zatímco druzí by nejradši všechno srovnali bagrem, aby všude byla VRT.
Tam by byly úplně skvělé a klidně by stačily ty původní tam přesunout
A z Drážďan do Ústí a z ČB do Lince by stačily dva vozy nebo jen jeden???
Coze? Ta linka je na hodinový takt zralá až prezrala…
Problém není takt, ale kapacita trati. Zavádět vlaky které jsou zároveň dálkové (Linec) a zároveň končí už v Drážďanech je naprostý nesmysl. V dálkovce se dnes vejde jedna dvouhodina, tak to samozřejmě je potřebné poslat až za Berlín. Až se vejde druhá dvouhodina, bude boj o to, jestli ji poslat také na (za) Berlín, nebo Lipsko, do druhého směru bude přestup.
Zbytečná linka. Nepříliš vhodné vlaky na ni.