Raiffeisenbank vycouvala z dění kolem JHMD, pohledávku poslala dál

Příprava na obnovení provozu na úzkokolejkách (červen 2024). Pramen: JHMDPříprava na obnovení provozu na úzkokolejkách (červen 2024). Pramen: JHMD

Cílem je stihnout ještě letošní turistickou sezonu, už koncem června firma oznámila zprovoznění prvních dvou lokomotiv.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
218

Je konec července,to už se moc sezóny nezachrání..tak možná by mohli zvládnout mikulášskou jízdu..

Šejdr

Prodej pohledávky je standardní obchod, banka si čistí portfolio. Mnohem zajímavější informací by byla cena, za kterou se pohledávka prodala, hodně by to ukázalo, jak moc Raiffka věřila v šanci na zmrtvýchvstání JHMD.

Flatt1

Je mi to líto, že to musím léta letoucí pořád opakovat, ale jediná cesta k záchraně je někdo z velkých kluků, který to pojme jako Spartu. Všechna ostatní řešení jsou, bohužel, ekonomické chiméry.

Jeřdno

Ale Sparta Křetínskému nepřímo vydělala hodně peněz. Vlastnictví JHMD ti žádné super kontakty nepřihraje.

Šejdr

Asi tak. Ve skyboxech na Spartě se schází byznysová elita, je to místo pro neformální jednání. A mít skybox na Spartě nebo Slavii je věc prestiže – jednoduše ukázka, že na to jeho firma má. Pokud by si šotomiliardář pořídil hračku v podobě JHMD, kolik jeho byznysových partnerů by přijelo na projížďku hašišbednou?

218

Přestavět stavědla na skyboxy!

Liposh

Potenciál by to mělo, ale to by člověk musel všechny lidi kolem a trochu i tu přírodu znásilnit. ( obrazně, né doslova) Prostě resort pro VIP uprostřed České Kanady a součástí by byl ten parní vlak a v něm dívky, pití, chlebíčky.

kopr

To jste mne rozesmal, ale dobry sen haha

Liposh

Tyhle články jsou děsně smutné. Jako by vždycky jednou za čas vykopali mrtvolu někoho vám blízkého, ukázali vám, že je pořád mrtvý a už neoživne a pak ho zas zahrabali.

fabec

Tohle se bude táhnout ještě roky…

Bram

Symbolicky se vyjede možná někdy na podzim, tomu bych ještě tak věřil.

noerf

Prodej pohledávky ukazuje, že nebude tak rychle vymáhatelná. A obce podél tratě mimo některých nejsou přesvědčeni o návratnosti projektu, který budou splácet možná i desítky let.

Karl vB.

Komunální volby se uskuteční za dva roky.
Kdo z obecních zastupitelů okolo této dráhy je schopen kritického myšlení, tak má možnost si zvážit, jestli upoutá svojí obec do dlouholetého splácení cizího dluhu spolupodílením se na provozování finančně i administrativně náročné turistické atrakce s nejistým výsledkem.

Kubrt

Přesně tak. Vůbec si neumím představit, že by do téhle akce nějaké vesnické zastupitelstvo šlo. Je to sebevražda nejen politická, ale i občanská – na vesnici se všichni znají.

Ondra K.

Leccos změnit můžou už i letošní krajský volby.

Jan Sova

Jedině se zaštítit místními referendy o tomto kroku. Výsledkem se pak i řídit. Ale taky není jasné, že to ty občany v těch obcích bude dostatečně zajímat…..

Jaaa

Jako je pravda, že pokud to má vést k podpoře turistického ruchu v oblasti, měl by to řešit spíš nějakej svaz podnikatelů v turismu a ne obce…

Liposh

To je jako s VC motorek v Brně. Takový druh akce nikdy není vyhozenými penězi, vždy se to vyplatí. Problém je v tom, že ti co z toho bohatou se vždy snaží ty náklady prehazovat na obce, města, stát atd.

Liposh

Líbí se mi, jak mi parta vysloužilých strojvůdců, co sice umí opravit lokomotivu, ale o ekonomice nemají ani páru a o VC motorek mají info jen z TV Nova, dávají mínusy 😁

Ondra K.

VC Brno je trochu jiný případ, protože tam odmítl spolufinancování stát. Můj názor je, že to tehdy byla Babišova pomsta za komunální volby 2018, kdy ANO skončilo v Brně v opozici. Kdyby tehdy Vokřál pokračoval jako primátor, věřím, že by stát bez řečí peníze přidal.

Milan

Já spiš po vzoru muzeí vlastněných nejedním krajem ČR jsem přesvědčen, že majetek ty dráhy by měl být v rukách příslušných krajů – jsou za mě silnější než pár obcí a jejich svazek. A provoz té dráhy a zejména turistické drážní dopravy na ní by asi měly objednávat u JHMD zbavených majetků, ale majících tzv. knouhau na jeho údržbu a provoz. Při čemž za mě by měly JHMD nově fungovat obdobně jako Slezské zemské dráhy – https://www.osoblazsko.com/kontakty , tedy jako obecně prospěšná společnost a z nemalé části činnosti zajišťovány dobrovolníky, ale může mít vazby i na obce v regionu a… Číst vice »