Raiffeisenbank vycouvala z dění kolem JHMD, pohledávku poslala dál
Příprava na obnovení provozu na úzkokolejkách (červen 2024). Pramen: JHMD
Cílem je stihnout ještě letošní turistickou sezonu, už koncem června firma oznámila zprovoznění prvních dvou lokomotiv.
https://www.youtube.com/watch?v=ZmvoD4xhmNE tohle je složitější udržet v provozu než Jindřichův Hradec , ale je o to prostě zájem.
Proc tu vlastne neni v zime aspon vikendovy provoz? Tereny kolem trate mi prijdou dobre na bezky.
Protože ten podnik před dvěma lety zkrachoval
Mluvime samozrejme o planech pro budoucnost.
Tak příště použijte budoucí čas a napište „nebude“… Nebudou se potom vašich vět chytat takoví nedovtipové jako já.
Je konec července,to už se moc sezóny nezachrání..tak možná by mohli zvládnout mikulášskou jízdu..
Prodej pohledávky je standardní obchod, banka si čistí portfolio. Mnohem zajímavější informací by byla cena, za kterou se pohledávka prodala, hodně by to ukázalo, jak moc Raiffka věřila v šanci na zmrtvýchvstání JHMD.
Raiffka tam měla 50 mil. pohledávek zajištěných + 50 mil. nezajištěných, prodávala vše najednou. Divil bych se tedy, kdyby to bylo za víc než 50 % nominálu.
Je mi to líto, že to musím léta letoucí pořád opakovat, ale jediná cesta k záchraně je někdo z velkých kluků, který to pojme jako Spartu. Všechna ostatní řešení jsou, bohužel, ekonomické chiméry.
Ale Sparta Křetínskému nepřímo vydělala hodně peněz. Vlastnictví JHMD ti žádné super kontakty nepřihraje.
Asi tak. Ve skyboxech na Spartě se schází byznysová elita, je to místo pro neformální jednání. A mít skybox na Spartě nebo Slavii je věc prestiže – jednoduše ukázka, že na to jeho firma má. Pokud by si šotomiliardář pořídil hračku v podobě JHMD, kolik jeho byznysových partnerů by přijelo na projížďku hašišbednou?
Přestavět stavědla na skyboxy!
Třeba ano, třeba ne. Koníček holt něco stojí, obzvlášť když je to 1:1. I mezi multimiliardáři jsou fandové železnice….🙂 Prostě poukazuji na fakt, že nevidím momentálně k dispozici jiný relevantní zdroj strašné spousty peněz na tuhle srandu a navrhuji aspoň nějakou realističtější cestu.
V tom s vámi souhlasím. Ale skutečně by to musel být miliardář-šotouš, který by do toho sypal stovky milionů jen pro vlastní radost, bez jakéhokoli očekávání významnější návratnosti vložených prostředků. A bez očekávání, že mu tenhle koníček nějak zvýší prestiž mezi jeho byznysovými kolegy.
Mezi dalšími šoto-miliardáři by mu to jistě prestiž zvedlo 😉
Potenciál by to mělo, ale to by člověk musel všechny lidi kolem a trochu i tu přírodu znásilnit. ( obrazně, né doslova) Prostě resort pro VIP uprostřed České Kanady a součástí by byl ten parní vlak a v něm dívky, pití, chlebíčky.
To jste mne rozesmal, ale dobry sen haha
Se nebojte to říct správně. Nebuďte slušný, Dívky, pití, chlebíčky???
Jakoze v souprave by byly i luzkove vozy?:-)
Jo, na skupinové jízdenky!
Nápady jak soudruzi. Těm se to dokonce zrealizovat podařilo a když zkrachovali, tak po mich zbyly ruiny. Pokud to rovnou ožralí nezapálili jak Sovinec. Ne, s takovým nápadem vás místní poženou.
Jako ten chlapík co si na hraní koupil rychlíkovou lokomotivu Flying Scotsman (vlastně ta mašina přešla přes více majitelů). Opravil ji a jezdil s ní nejen po Británii, ale také v USA, Kanadě a v Austrálii (!). Když se tím definitivně zruinoval, šla mašina do dražby a po národním vzepětí a sbírkách ji nakonec koupilo muzeum v Yorku.
Přečtěte si to na wikipedii, nechci tu psát odkaz (zdržovačka), ale najdete to snadno pod heslem:
LNER Class A3 4472 Flying Scotsman
Tyhle články jsou děsně smutné. Jako by vždycky jednou za čas vykopali mrtvolu někoho vám blízkého, ukázali vám, že je pořád mrtvý a už neoživne a pak ho zas zahrabali.
Tohle se bude táhnout ještě roky…
Symbolicky se vyjede možná někdy na podzim, tomu bych ještě tak věřil.
Prodej pohledávky ukazuje, že nebude tak rychle vymáhatelná. A obce podél tratě mimo některých nejsou přesvědčeni o návratnosti projektu, který budou splácet možná i desítky let.
Komunální volby se uskuteční za dva roky.
Kdo z obecních zastupitelů okolo této dráhy je schopen kritického myšlení, tak má možnost si zvážit, jestli upoutá svojí obec do dlouholetého splácení cizího dluhu spolupodílením se na provozování finančně i administrativně náročné turistické atrakce s nejistým výsledkem.
Přesně tak. Vůbec si neumím představit, že by do téhle akce nějaké vesnické zastupitelstvo šlo. Je to sebevražda nejen politická, ale i občanská – na vesnici se všichni znají.
Leccos změnit můžou už i letošní krajský volby.
Jedině se zaštítit místními referendy o tomto kroku. Výsledkem se pak i řídit. Ale taky není jasné, že to ty občany v těch obcích bude dostatečně zajímat…..
Jako je pravda, že pokud to má vést k podpoře turistického ruchu v oblasti, měl by to řešit spíš nějakej svaz podnikatelů v turismu a ne obce…
To je jako s VC motorek v Brně. Takový druh akce nikdy není vyhozenými penězi, vždy se to vyplatí. Problém je v tom, že ti co z toho bohatou se vždy snaží ty náklady prehazovat na obce, města, stát atd.
Líbí se mi, jak mi parta vysloužilých strojvůdců, co sice umí opravit lokomotivu, ale o ekonomice nemají ani páru a o VC motorek mají info jen z TV Nova, dávají mínusy 😁
Prostě něco jako olympiáda. Ta se pokaždé vyplácí a vyplácí a vyplácí, až do té chvíle, kdy to někdo podtrhne a sečte a zjistí tu šílenou ztrátu.
VC Brno je trochu jiný případ, protože tam odmítl spolufinancování stát. Můj názor je, že to tehdy byla Babišova pomsta za komunální volby 2018, kdy ANO skončilo v Brně v opozici. Kdyby tehdy Vokřál pokračoval jako primátor, věřím, že by stát bez řečí peníze přidal.
Já spiš po vzoru muzeí vlastněných nejedním krajem ČR jsem přesvědčen, že majetek ty dráhy by měl být v rukách příslušných krajů – jsou za mě silnější než pár obcí a jejich svazek. A provoz té dráhy a zejména turistické drážní dopravy na ní by asi měly objednávat u JHMD zbavených majetků, ale majících tzv. knouhau na jeho údržbu a provoz. Při čemž za mě by měly JHMD nově fungovat obdobně jako Slezské zemské dráhy – https://www.osoblazsko.com/kontakty , tedy jako obecně prospěšná společnost a z nemalé části činnosti zajišťovány dobrovolníky, ale může mít vazby i na obce v regionu a… Číst vice »
To srovnání se SZD není úplně vypovídající kvůli rozsahu sítě, neboť síť JHMD má téměř čtyřnásobnou délku.
Podle starších zde publikovaných článků platí MSK ČD 156 Kč/km a i tak je to stojí cca 9 mil ročně. Ve srovnání s tím JČ a Vysočina platily dohromady cca 32 mil a to JHMD jezdily jenom za 83 a 87 Kč/km.
Že porovnavate neporovnatelne vám zjevně nevadi – argumentuje běžnou tzv. základní obslužnosti v situaci diskuze o zachování samotné dráhy a jejího provozu prvotně hlavne jako turistického cíle, což na osoblazce nefelaji cd, ale Slezské zemské dráhy obecně prospěšná spolecnost.