Radotín slavnostně otevírá dvě nové lávky. Překlenuly Berounku a vytíženou silnici
Nová lávka přes Berounku v Radotíně. Foto: Praha 16
Jedna z lávek výrazně zvýší bezpečnost chodců a cyklistů v městské části, nahradila přejezd.
Tak a ještě ten nadjezd v Chuchli.
A proč ne nadjezd v Ulanbátáru? S tématem článku souvisí zhruba stejně, jako ta „vaše“ Chuchle.
Ulánbátar je také na pražském úseku trati Praha – Beroun?
A lávku v Zadní Třebani.
Jsem zvědavý jak dloho most vydrží. Už když po něm jde 10 lidí tak se celý houle a klepe.
Neměla ta lávka vypadat jinak?
https://www.architectureweek.cz/nova-lavka-v-prazskem-radotine-by-mela-byt-hotova-v-listopadu-2022/
Ne. To je jen blbě vybranej ilustrační obrázek.
Takže dezilustrační.
Možná by stálo za zmínku, že Josef Pleskot navrhl i tu původní lávku přes Berounku z roku 1994.
A kde je most pro auta do Lipencu?
V Lahovicích. 😉
Škoda jen, že lávku přes Berounku dělal „architekt“ Pleskot, který neumí používat barvy. Kdyby místo šedého moru byla nějak hezky barevně vyvedná, byla by hezká. Takhle je to vizuální smog…
A ještě vetší škoda, že tam není jedno pole z výtoňského železničního mostu.
Vizuální smog tvoří právě všechny ty „hezky barevně vyvedené“ stavby, kdy každá ideálně září jinou barvou, nedejbože několika barvami. Barvičky frčely na přelomu tisíciletí, jak moc to bylo „fajn“ dokazují třeba zateplené fasády sídliště na Černém Most.
Von tady Tomáš bude takovej ten typ člověka, co do diskuse pod článkem „Český rekord. Kupka se vydražil za 231 milionů korun“ napíše, že to není žádný umění a takovou mazanici by vyšvih za deset minut. A pak se spokojeně podívá na tištěnej vobraz koní cválajících v západu slunce, co koupil ve slevě v Hrobachu.
Jasně, a Libeňák dělal „architekt“ Kotěra.
Hele, dát Pleskota, jednoho z tak tří čtyř nejuznávanějších současnejch českejch architektů, do uvozovek, je fakt k smíchu.
Tomáši, pan Pleskot to navrhl nádherně. S barvami jste mimo mísu. Kvalitní architektura se bez nich obejde. Nebo jen trolíte? A co na to pan Kotas?
Pan Kotas si mne spokojeně ruce nad tím, že si běžný obyvatel kotliny myslí, že architektura je to, co předvádí on :).
Lávka přes řeku je parádní. Nu a ta druhá, ex post doplněná, zase hezky ukazuje tragickou úroveň projektantů Sudopu. V původním projektu totiž nebyla, neb kluci ze Sudopu takový ty detaily, jakože chdci budou mít některé relace až 10x delší, zkrátka neřešej. Celá ta opičárna,co vypadá jak z devadesátek (stejně jako radotínská radnice 🙂 mohla bejt v pohodě vykonzolovaná ze železničního viaduktu, co se tam stavěl před dvěma třema lety a stejně tak dlouho už mohla sloužit.
Ani ta přes řeku mi nepřipadá designem zrovna úchvatná. Tuny šedých ocelových trubek, šedá ocelová lana, šedé zábradlí, šedý pylon a šedobílý beton. Jak v průmyslovém areálu.
Z pražských lávek za mě vede nová Trojská lávka, která má na sobě aspoň dřevo a snad antracitová barva zábradlí je také nápaditější.
Vadí vám světle šedá, ale tmavě šedá je v pořádku.
Ono těžko říci, jak byste chtěl vyřešit konstrukci takhle dlouhé zavěšené lávky bez jediného pilíře (což je na Berounce požadavek Povodí, na Vltavě pilíře být mohou).
Mostovka musí mít úplně jinou pevnost a tu přináší právě ta příhradovina, tedy ty tuny trubek.
Šlo by to, ale cenu za kg tam raději neuvádějí, jen to že se ušetří až 30 % materiálu.
https://www.abraservice.com/cs-cz/materialy/vysokopevnostni-oceli/strenx
To je zas kritizováno v jiném dnešním článku, že na dráze se mají stavět jen drážní věci a ani ň navíc. 🙂
Přičemž možnost spolufinancování z obecního/krajského rozpočtu tam nikdo ani neuvažuje, … snad jako by měli fóbii ze světa mimo dráhu.
Jo, to jsem četl a málem se rozplakal. Jak z toho nápadu, tak klasicky z mozkových výmyků pod tím v diskusi, kde půlka diskutujících hýká blahem, protože tim pádem to ty hajzlové v Černošicích budou mít pořádně hnusný a dobře jim tak!
Ale co, to je v šotodiskusích standard, co pamatuju.
Mohla by být na konzolích. Jenže někteří by v takovém požadavku obce viděli házení klacků pod nohy. A vzteky by obci vyhrožovali „tatínek vám vyhlásí…“ co to kecám „správa vám zruší zastávku!“ S něčím takovým jednat – ukázka je v diskuzi hned vedle. Obábám se tudíž, že takto to bylo rychlejší i levnější, přestože je to víc práce i materiálu. Obec to bude mít svoje, takže i údržbu a opravy bude moct dělat sama. Nebude se muset doprošovat u správy, kde může narazit na nějakého pacienta z vedlejší diskuze, který bude snášet argumenty, proč by s ním obec vlastně vůbec… Číst vice »
Jo, já to čet, některý vnitřní světy jsou fakt hodně smutný.
Výsledkem každopádně je další zprasenej veřejnej prostor a zcela zbytečné náklady na údrbu něčeho, co vůbec nemuselo existovat.
A jde to v tomto případě jak za Správou, tak za radnicí.
Kluci ze Sudopu řeší a projektují to, co je v objednávce. Pláčete na špatném hrobě.
V objednávce určitě není napsáno, že to musí vypadat jak z roku 1993 a totálně nerespektovat okolí.
Doporučuju probrouzdat černošickej web a podívat se, jak se s podobným zadáním vypořádal o zastávku dál arch. Štáfek. Přitom Správa a Sudop původně samozřejmě přišly s řešením „PHS, 2×2 antivandaly, podchod 2 metry šířka“ protože „podle norem to jinak nejde“.
Celý je to o tom, že Sudop veřejný prostranství vůbec neumí a nadto je řeší jako to nejposlednější z celého projektu.
Protože SŽ si to tak u Sudopu objednala a Černošice si to pak objednali někde jinde s jinýma požadavkama, pořád nechápete podstatu, dodavatel projektant vám naprojektuje co a jak si objednáte.
Sudop dostal kontrakt na projekt podle norem SŽ tak ani nic jiného dělat nemohl.
Ne. Černošice vzaly požadavky Správy a daly je vlastnímu architektovi, kterej dostal za úkol vymysles to tak, aby se normy nažraly a přitom to nevypadalo jak z hororu.
Takže to, že Sudop matlá, co matlá, je tím, že to jinak umatlat neumí, a ne tím, že by to jinak nešlo.
A o tom to celé je.