Radotín rozšířil zónu s omezením rychlosti na 30 km/h již do třetí oblasti
Zóna na 30 km/h v Radotíně. Foto: MČ Praha 16 / Facebook.com
Radnice si od zavedení zóny slibuje zvýšení bezpečnosti zejména chodců.
Radnice si od zavedení zóny slibuje zvýšení bezpečnosti zejména chodců.
Zajímalo by mě, podle které studie se vyhodnotilo, že zrovna těch 30 km/h je ideální z hlediska bezpečnosti a ekologie. Zkoušel jsem momentální spotřebu při ustálené rychlosti 50 km/h, která byla o něco nižší než při 40 km/h a při 30 km/h už spotřeba celkem stoupla. Pochopím snížení rychlosti na 40 km/h, kdy mám zařazenou trojku a nízké otáčky motoru, zatímco při 30 km/h musím mít zařazenou dvojku a auto řve, takže i hluk je v okolí vyšší.
Mám z toho smíšené pocity. Na první pohled bohulibý záměr, kdy jde o snížení nehodovosti. Na druhou stranu se mi to jeví jako zbytečné omezení, které ty oblasti ucpe a celkově zhorší plynulost dopravy. O vymahatelnosti třicítky sní nemluvě. Nakonec, když se na to podíváme jednoduše, tak jde zase jen o šikanu řidičů, kdy se k nim přistupuje jako ke kuřákům a je třeba jim jízdu maximálně znepříjemnit. Zapomíná se, ale na to, že nejde o zlozvyk, jako v případě kouření, ale o prostou snahu se dostat do práce.
Ale jde o zlozvyk. Radotín je dobře protkaný MHD. Plynulost dopravy se nezhorší, jen pár lidí pojede tím autem trochu pomaleji a snad se i bude chovat ohleduplněji. O šikanu řidičů nejde. Naopak, řidiči dlouhodobě šikanují celou Prahu i jiná města tím, že chtějí víc místa pro sebe, než je žádoucí, a ještě zdarma.
Aha, takže, když budu dojíždět do Prahy třeba z Unhošti, Chrustenic nebo z Choceradů, tak jsem vlastně na úrovni kuřáka, který otravuje okolí? Jakým způsobem se mám tedy dostat do práce včas? Kdyby byly v nabídce alespoň n jiné alternativy než auto a hlavně častěji… To by se pak jinak jezdilo. Zatím nic operativnějšího než auto není.
Ledaže by se velká města vzdala pracovníků z periferií a využívala pouze svoje vlastní lidské zdroje. Na venkově by se zas makalo jen v místním JZD.
Z Unhošti ti do prahy jezdí vlak, tak se dá přizpůsobit jeho odjezdům, stejně pak autem v praze stojíš v zácpě. A že je to z Unhošti na nádraží 5 minut na kole? To snad zvládne každej retard. Takže opět jen výmluvy. Já žiju v praze a nemám problém chodit každý den 15 minut pěšky na nádraží.
Silnik spalinowy zużywa okresloną ilość paliwa na godzinę i produkuje równie określoną ilość spalin. Jak tę pracę wykorzystamy? Możemy przy tej samej emisji spalin przejechać 30 km w ciągu godziny albo 90 km w ciągu tego samego czasu. Przejeżdżając np dystans 45 km w pierwszym przypadku trujemy przez 1,5 godziny a w drugim tylko przez pół godziny (czyli 3 razy mniej). Wprowadzanie stref ograniczonej prędkości to jest bezsens, zasłanianie się bezpieczeństwem kosztem ekologii (a przecież chcemy być ekologiczni). Strefy będą miały sens – jak będą jeździły tylko elektryki i wodorowe – choć to też nie ma sensu ekologicznego/ekonomicznego (bo przecież… Číst vice »
Francouzsko-španělský mor už i u nás?!
Docela by mě zajímalo, proč projekt této zóny stál 496 000 Kč
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/19385083?backlink=pz644
To je obvyklá cena za obdobné úpravy dopravního značení?
Co tak zavést nulovou rychlost? Žádné emise, žádné nehody, žádný provoz. Asi začnu kandidovat…..
Takže místo toho aby chodci se dívali kolem sebe, a majitelé auta parkovali na svém, tak zlegalizuji zakazani parkování a chodci ….. . Jak tu už padlo 10 km/ h tomu ještě lépe pomůže.
Chtělo by to studii, která dokáže, že snížení rychlosti na 20km/h sníží počet nehod o další polovinu. Až bude všude 20, tak to samé s 10km/h. …
Mám pocit, že takhle vypadá uvažování na některých radnicích… 🤦😆
A bude-li nařízeno couvání….jsou čelní srážky s chodci fakticky vyloučeny 😄
A co tak nevyjet vůbec. A když tak na kole….
Tenhle měsíc na to není dobrá reklama: zima, vítr (přiobléci by se ještě šlo), ale to mokro shora, na zemi, spadané listí…nic pro mě.
Jasně, můžete mi vozit týdenní nákup pro čtyřčlennou rodinu na kole. Nebo vozit našeho mladého na hokejové tréninky i s bagáží a hokejkama na rámu vašeho kola.
Nákup může dovést Rohlík, Košík nebo Tesco. Výhodné i z hlediska času a také nemuset se motat s vozejkem po obchodě mezi ostatními lidmi.
Proč bych Vám to měl vozit? Já tu 30 tam nevymyslel. Na to jsou jiné hlavy. Každopádně souhlasím s Vámi že nejen po Praze se na kole s větším nákupem špatně jezdí.
Možná jsem hloupý, ale jak se sníží hluk, když se budu místo plynulé jízdy 50 na čtyřku budu co pár metrů rozjíždět jedna dva tři. To sníží emise a hluk? Zejména rozjezdy do kopce?
Áno, máte jet na kole a ne se tam producírovat… s autobusem.
Pokud máte hybrid, plug-in či EV, tak v těch nízkých rychlostech bude prakticky pořád v EV módu
… a spotřeba elektřiny při rozjezdech bude opět vyšší, než při plynulé padesátce. A s tím i emise z elektřiny. Problém tedy stejný.
Ne všichni si můžou dovolit auto za milion a víc, a k tomu často jako druhé auto. A stále to neřeší emise ale jen hluk.
Emise to docela řeší. Důvodem pro elektroauta nejsou jen emise CO2, ale i ostatní škodlivé látky, které ovlivňují kvalitu vzduchu tam, kde lidé žijí. Ale o tom se u nás pro jistotu vůbec nemluví.
Samozřejmě že nijak. Ale máte zlatou žílu na vybírání pokut.
Se mi líbí jak s přibývajícím věkem se mění názor na používání automobilů.
20 až 30 nikdo neřeší automobil, poněvadž všude doběhne.
40 už to začínám být horší. Naroste břicho nebo zadek a už se moc běhat nechce.
50 vám nevadí si počkat 20 minut v koloně, jenom netahat velký nákup tramvají.
60 už je věk, kdy se lidé spíš nechávají vozit.
Ale pak se najdou jedinci, které porušují všechna pravidla 🙂
Například značku „slepá ulice“. Sesednou a dělají chodce.
No já nevím. Je mi cca 30 a běhat s taškama 4km z Kauflandu k nám domů na vesnici se mi moc nechce.
To břicho roste už kolem 30 právě chlapům, co všude jezdí autem. Já a několik kolegů kolem 45 jezdíme MHD (jeden teda auto má) a nikdo není tlustý ani omylem.
No, mně je 50+, manželka mi vyčítá, že autem jezdím i na záchod a při výšce 190 vážím cca 77kg. Používáním MHD to fakt nebude. Chce to se trochu hýbat.
Takže v Praze v MHD jeden ztepilý atlet/ka vedle druhého … dejte mi tip čím konkrétně jezdíte, to chci taky vidět:-))).
Pokud budou hlavní bez přechodů a kruhových objezdů a bari=r celkově tak zadní ulice klidně ať mají 30km/h. Bohužel realita v Praze je taková že na hlavních jsou kolony a často přechody od tramvají bez možností předjet a vedlejší ulicí se jede 70km/h. Tak to u nás nesmyslně pseudo experti tvoří..
A kam by to tam tou jejich sedmdesátkou jako valili, voni mysliteli?
Čeče, ráno jsem vyzvednul auto v servisu, pak s ním na technickou, do pojišťovny, na benzínku, do myčky…já to auto nemít, tak bych to vůbec nestihnul 🤣
Zkušenost z Nizozemska, stará měsíc… Mimo hlavní tahy vesměs po vesnicích limit 30km/h. Každá, sebenesmyslnější křižovatka vyvýšená ze všech stran (i mimo obce). A asi si na to taky zvykli… (I když mě to strašně … víte co).
Ano Holanďani to dodáhli tak daleko, že sleducící musela rozhánět až policie, aby mohli hasiči projet k tomu ohni. Příjeli pozdě…
Ale rozhodně nebyla chyba v tom, že je nechtěli pustit, protože auto je až to poslední. Jé ohňostroj!
Strážovská má značné stoupání a kostky! Když to bude trochu klouzat a vzorný řidič autobusové linky 245 bude dávat přednost zprava, tak už se nerozjede. Při sešupu dolů leknutí, když se objeví zprava čumák jiného auta, roztočí nejednoho závodníka. Rozhledově totiž do těch dosud vedlejších totiž nic moc. Opatření prodlouží jízdní doby autobusové linky, bravo! Zastavování a rozjíždění, bravo! V Radotíně se pomátli. Takový problém zřídit větší dohled na dodržování čtyřicítek či třicítek a odchytávat hříšníky, kteří (nejen) Strážovskou skutečně běžně jezdí jako smyslu zbavení? A často to jsou řidičky spěchající pro dítka do školek a škol, protože veřejná doprava… Číst vice »
Ano, MHD to odnese zpomalením taky. A zajímalo by mě, jaké % nehod se tam stane při rychlostech 30-50 km/h, když tomu má pomoct zpomalení z 50 na 30.
Pirát silnic tam pojede stejně jako předtím, protože na to ***á.
Už zbývá jen jediné… Aby to někdo dodržoval…
Znám u nás místa, kde číhají na výpalné mez zaparkovanými vozy a potom kasírují, ve 30 a 40 zóně.
však jo, nebo se vám snad líbí, když se u nás nic nevymáhá?
Však to je správně.
Pokud si nevšimnete mezi zaparkovanými auty policajta s radarem dostatečně včas na to, abyste aspoň po jeho spatření zpomalil na povolenou rychlost, myslíte, že byste tam včas viděl dítě, který se zapomene a vleze vám do cesty?
Když sedí v neoznačeném autě, tak to může být těžší.
Jinými slovy – už zbývá jen to, aby se česká populace začla chovat jako civilizovaní lidé.