Radikální řez do Petřína, staré drážní těleso lanovky zmizí. Začalo stavební řízení
Bobovací lopaty na Petříně. Foto: Rekola
Na základě výsledků geotechnického průzkumu bude také novými hlubinnými základy zabezpečen svah proti sesuvu.
Dojde k náhradě unikátního brzdícího systému pomocí dalšího lana něčím jednodušším.
A co zastávka v opozici vůči Nebozísku? Když už tam ty vozy stejně zastavují, tak by se taky mohlo dát nastoupit/vystoupit.
spíš ideální jí udělat v místě výhybny a tím by odpadlo dvojí zastavování
Střídaj ty vozy strany tak, že po jedné koleji té výhybny se jede vždycky dolů a po druhé nahoru, nebo má každý vůz ve výhybně „svou“ stranu, ať jede jakýmkoli směrem? V té druhé verzi by byla zastávka ve výhybně asi zajímavá (pokud by neměla nástupiště uprostřed).
Každý vůz má pevně určenou kolej, takže konkrétní vůz jede v Abtově výhybně vždy po stejné koleji.
Zajímavá, ale řešitelná. Tajit nástupiště umí Spržel běžně. Tady by stačilo ihned při odjezdu otočit cedule.
Bylo by to sice zajímavé, ale po několika jízdách by byl z tažného lana copánek. Každý vůz má svojí stranu, a na té straně má kolo 2 nákolky. Takže jede po svojí nepřerušené kolejnici. Na druhé straně je kolo bez nákolků a o něco širší, a to jede přes ty „srdcovky“ Proto vůz drncá jenom na jedné straně.
I tato varianta je možná. Má ale nevýhodu, že zastávka u Nebozísku je blízko restaurace(í).
Unikátní oplocení s ostnatým drátem navrchu bude zachováno, nebo bude nahrazeno bezduchými rolemi žiletkového drátu? Možnost, že by se to obešlo bez drátů, neuvažuju. Tady není žádnej Lisabon…
Vzhledem k tomu, že tam jsou také tažné lana, tak bych úplný zánik oplocení nečekal. Ale decentnější by být mohlo.
Na Hrebienok jsou taky tažná lana…
Ten není v Praze. Možná dají místo plotu sloupky.
A navíc tam chodí hodně turistů.
Opravdu? Tady to spíš vypadá jako by tam chodilo hodně vězňů se zpřísněným dozorem..
Českejch! A ještě hned vedle jezděj dolů na kolobkách. A to je Slovensko. U Portugalců je to úplná anarchie: https://youtu.be/OBN5sB_dKLU
Akorát v tom Lisabonu lano běží v dlažbě a nehrozí že o něj někdo zakopne.
A nešlo by tuhle ultramoderní, sotva 130 let starou technologii nasadit i v Praze, když už se to bude stejně předělávat?
Měl bych obavu, aby to v zimě nezamrzalo, to v Lisabonu nehrozí, tam mají zimní rekord -1 ˚C
https://en.wikipedia.org/wiki/Lisbon#Climate
V Praze je nějaká speciální technologie, která nezamrzá venku, ale jen pod 10 cm zádlažby?
Možná na Hrebienku není oplocení proto, že se tam nepohybuje tolik magorů jako v Praze.
No dobře, ale ten ostnaný drát snad potřeba není.
To máte zcela jistě pravdu. Poněkud odlišné jsou ale počty ožralých idiotů, kteří se okolo tratě každou noc potácejí.
Jezdí tam studenti a tak mi to oplocení připomnělo jednu koláž: Strahovská kolej vs. věznice Pankrác
https://1gr.cz/fotky/lidovky/13/103/org/VSV4ec9c6_strahov.JPG
To je snad logický – na kolejích Strahov politici už bydlet nebudou…
Já se hlásím.
Tohle šéfuje DP Nejhlavnějšího Města Prahy. Vy se hlaste na Ještědu, tam Vás bude třeba, furt tam něco padá…
Podle výčtu činností to rozhodně nebude za 150 mil.
Také mne těch 150 milionů zarazilo a říkal jsem si, jestli to není málo.
To by možná stačilo na vlastní rekonstrukci lanovky, ale až se zjistí, co dalšího by s tím ještě mělo souviset (odvodnění celé petřínské stráně), aby ty práce na lanovce nepřišly zase brzy vniveč, tak z toho bude nakonec mnohem větší akce a její realizace bude také trvat déle než rok …
odvodnění Petřína bez masivních dopadů pro povrch/zahrady je nejspíše jen drahý sen . Geologicky je to okraj velké křídové tabule s pískovcem nahoře a břidlicí vespod. Je nutné si uvědomit, že Petřín byl kapacitním zdrojem vody pro celou Malou stranu i velkou část Smíchova a klášterní pivovar tuším premonstrátů, kdysi napájel i řadu rybníků a nemocnici Pod Petřínem. Je tam pod zemí zhruba 20 velkých štol, asi 7 nádrží a spousta jak podchycených tak putujících pramenů. Byl tam nějaký projekt už asi před 15 roky, ale nakonec se pokud vím jen udělala udržba historických štol …
Jasně, máte pravdu, ale navíc jsou tam i nějaké štoly „nevodohospodářské“, nýbrž nějaká těžební důlní díla, a když se do toho komplexu kvůli rekonstrukci lanovky kopne, tak to může vyvolat odezvy, které ani současní bezesporu jistě dobří odborníci nemusejí předvídat úplně dokonale. Tak ať se jim tu rekonstrukci povede připravit co nejlépe, aby z toho v budoucnu nevznikaly zbytečné další problémy (a nejen pro lanovku) – lepší to udělat pořádně teď, než se k tomu muset později znovu vracet.
Ono část tratě se celkem nedávno dělala, konkrétně oblast kolem Nebozízku, most je tam nový, takže to určitě zůstane, aspoň spodek.
Ten se má ale podle textu asi dělat znovu taky. Přitom se to celé nově stavělo na přelomu let 2015- 2016…