Radiálu ucpal nesmyslný retardér, stěžují si řidiči. Ve skutečnosti jde o speciální přejezd

Speciální přejezdové plechy umožňují opravy mostů bez většího omezení provozu. Zdroj: TSKSpeciální přejezdové plechy umožňují opravy mostů bez většího omezení provozu. Zdroj: TSK

Podle TSK jde teprve o druhé použití těchto speciálních prvků v Praze.

65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Karásek

Já bych zakázal vjezd všem nákladním vozidlům a kamiónům. Jak do města tak do okolí a ana okruhy a obchvaty taky. A začal bych Prahou. Jelikož už víc než ze dvou třetin to tak mají. Tak to dotáhněte do dokonalosti. Stejně se vám už dávno všichni smějí.

Trumway

A jinak zdraví slouží? Co budete s těmi komunikacemi dělat? Pořádat tam průvody jako na Prvního Máje?

thebearspook

A nákup vám přiveze ke dveřím vlak?

M 474 003

Nákup přijde potrubní poštou nebo úzkorozchodným automatickým metrem rovnou do sklepa. Už aby to bylo.

trent

A kudy by měly ty kamiony jezdit?

vojta.tydli

Jojo, málem jsem do toho vletěl 130 a čuměl jsem jak puk. Ale teda ze by to byl cilenej retarder mě nenapadlo, myslel jsem ze jsou pod tím nějaký kabely

Trumway

130? Vždyť je tam už od sjezdu z D10 na Černáku maximální povolená 80ka.

Trumway

dávám + za upřímnost.

Granja

Pro někoho novinka tenhle práh, pro jiné výhybka typu kaliforňan. Je vždy lepší se dotázat než si jít hned stěžovat (současně na svoji blbost).

Jarda

V 50 sem ho přejel úplně v klídečku v 60 už maličko houpne. Je to jako jízda po staré d1. A tam také nikdo nejezdil 30 a méně a také to šlo. Kdyby tam nebyla ta snížená rychlost věřím že by to každý skočil i v 80. Ale těchto značek si všimne každý ale kolik se kde může jet a kdy jaký omezení to neví nikdo.

Martin Karásek

Ano těchto značek si každý všiml, ale až po dvou hodinách zdržení v koloně před tunelem…

Mickey

na Štěrboholské spojce žádný tunel není 😀

Trumway

Třebas bylo myšleno přemostění po kterém vede Průmyslová. V takovém případě by tam byly ty tunely dokonce dva (Černokostelecká) 🙂

Marek

Dělníci na tomto úseku jsou už skoro 7let a furt tam jsou uzavírky a rekonstrukce a stále tam kutají, co tam proboha dělají???

Mickey

mostní závěry na přemostění Hostavického potoka.

Anonym03

Typickej točvolant za vším hned vidí šikanu řidičů. I za tím, že když jede rovně, tak nemá vždy přednost. To je normální.

Mickey

A další v pořadí bude před-etapa další fáze Barrandovského mostu, kde se bude přes noc pracovat uvnitř mostu, přes den bude stavební jáma překrytá.

Y.K.

Myslitelé. Vždyť to vůbec jako retardér nevypadá. Trochu použít mozek a musí to každému dojít.

Juraj

To už je prostě mentální nastavení.
Radikálním točvolantům každý ubližuje a všichni je šikanují. I havarijní oprava mostu je aktem agrese!

Trumway

A není to náhodou tím, že ze všech směrů slyší jak je dopravu třeba omezit, jak je třeba snížit rychlost nebo jí omezit vjezd atd.? Až nebude takového povyku proti řidičům automobilů nebudou mít důvod se domnívat, že to je zase něco proti nim.

Juraj

Jenže IAD je objektivně potřeba omezit, její rostoucí objem překonal kapacity města, a nebavíme se o pruzích. V konečném důsledku omezení IAD prospěje nejvíc právě těm zbylým řidičům, protože jim zkrátí a zjednoduší cesty.

Trumway

„V konečném důsledku omezení IAD prospěje nejvíc právě těm zbylým řidičům, protože jim zkrátí a zjednoduší cesty.“
A kdo bude v té skupině, která těch výhod bude moci využívat? Doufám, že o tom kdo v té skupině bude nebudou rozhodovat peníze nebo postavení.

Juraj

Tak jsou profese, které se bez vozidla neobejdou – všichni ti řemeslníci, stěhováci, zásobování, pohotovostní výjezdy…. na které se rádo ukazuje při každé zmínce o zklidňování dopravy.

On třeba vhodně nastavený poplatek za vjezd docela účinně vyfiltruje, kdo autem do města fakt musí, a kdo je tam jen proto, že může.

Jakub P

Budou to moct využívat všichni a nikdo to nebude od stolu určovat, kdo jo a kdo ne. To je to, co máte furt problém pochopit. Jen by to chtělo používat daleko míň lidí, protože by měli lepší alternativy, které dnes v Praze nemaj. Ve městě, které staví infrastrukturu rozumně, tedy tak, že auta coby nejmíň prostorově efektivní prostředek, přijdou na řadu jako poslední a ne jako první (mají ty nejklikatější a nejsložitější cesty, zatímco ostatní prostředky mají možnost jet příměji), a nemůžou ty prostorově efektivnější prostředky omezovat a zdržovat nebo dokonce ohrožovat, si ty ostatní prostředky (MHD, kolo, chůzi) zcela… Číst vice »

Jakub P

Celé to vychází z toho, že skutečně vyhraněnejch („svůj“ dopravní prostředek milují a ani za nic by nepoužily jinej) je minimum lidí. Drtivá většina lidí si naopak dopravní prostředek vybírá podle okolností a klidně pro různý cesty použije různý. Proto je takovej problém, kdy je město stavěný tak, že lidi tlačí do aut a jiný dopravní prostředky buď ani na řadě cest použít neumožňuje, nebo jim minimálně hodně osekává jejich obvyklý výhody, takže si je vybere daleko míň lidí, než by mohlo. Modal split aut pak úplně zbytečně roste a vzhledem k té jejich prostorové neefektivitě (všechno ostatní je opravdu… Číst vice »

náhodný kolemčtenář

„jak je dopravu třeba omezit“
To myslím nikdo neříká. Naopak, omezením na prostor nejnáročnějšího druhu pozemní dopravy (tedy IAD) v prostorově omezených místech (třeba ve městech) se doprava jako celek většinou naopak posílí.

Trumway

A já zase myslím že říká. Však i Juraj o dva příspěvky výše to říká.

Y.K.

Možný slyší, hlavně to rezonuje mezi vzteklouny s pocitem práva dojet kamkoliv autem, ale jaksi si neuvědomují, že reálně zatím není omezená skoro vůbec a to generuje kopec problémů (značná část z nicj se řidičím vrací jako bumerang). A většinou zdržují sami sebe navzájem, ne že by to někdo zatím nějak brutálně omezoval.

Mimopražský

Ano, ano, souhlas. Omezit. Ale ty ostatní. Mně ne. Já autem jet musím. Takhle uvažují všichni.

Trumway

Neuvažují, protože pokud by to tak bylo musel bych to tvrdit i já a já to netvrdím. Nebo jste snad už ode mě někdy slyšel něco cve smyslu, že je nutné dopravu omezit? Dle mého názoru pokud někomu hustota provozu vadí měl by začít sám u sebe a až potom může něco chtít po druhých.

Trumway

Jo, vypadá to spíše jako mostní váha

Martin Hroch

Občas je to smutný obraz části společnosti co o něčem absolutně nic neví, ale už si na to tvoří názor a kritizuje to.
Tohle mne asi přijde nejsmutnější, nepromyšlená kritika bez špetky znalostí a informací.
Proč se nemůžou nejdříve slušně zeptat co to tam je a proč to tam je a pak začít kritizovat? 🙂
Je to tak těžké? 🙂

Walker

Ta RZka je paradni 😀

olda

Podle mě mohli ten přejezd udělat nižší, pozvolnější. Takhle je hodně humpolácké řešení ve stylu Pat a Mat. 🙂 Většina řidičů před tím ocelovým prahem brzdí na 30 km/h a kolony se prodlužují teď už běžně k nájezdu z D11. Jezdím tam pravidelně, vím o čem mluvím…

Jiří Kocurek

Něco o výšce konstrukce a nosnosti. Kdyby tam dali jenom plech, tak se prohne a propadne do výkopu pod tím. Je to vlastně most přes tu díru.

JendaVenda

To je jen psychologický efekt, že to řidič vidí. Stejný hup na asfaltu proletí 60 kou bez zaváhání.

Trumway

Jo a pak se kolikrát válejí ve škarpě

Trumway

No vidíte. Ještě jsem tam nejel a stejně vím jak to tam asi tak vypadá.

Démon

Koukám, že společnost nám zhavlíčkovatěla. Pořád si na něco stěžuje.

Huh

Za to nemůže Havlíček, ale prostá zpovykanost. Všechno chci hned a teď, mám právo, žádnou povinnost… Kde jen jsem to viděl 😀

Fsp

u mladého pirátstva?

Gwann

ha ha ha. spíš ve školce u vymazlených fracků.

Trumway

Jedna malá poznámka. To značení mezi pruhy je fajn, kdy odděluje jízdní pruhy a sosední pruh od hrany provizoria, ale já osobně bych na toto „přemostění“ udělal nějaké značení aby bylo zřetelné kde jsou jeho okraje.V případě, že nějaké tele ty svislé přenosné značky zboří tam nebude nic co by řidiče informovalo o zvýšené hraně a okraji tohoto provizoria. A pro období snížené viditelnosti bych doplnil světelným značením (nevím jestli tam něco takového je či není).

David

Některým lidem se nejde zavděčit. Když udělají takovéto omezení, remcají že musí zpomalit, když by se to po dobu rekonstrukce zavřelo, remcají že je tam omezení a tvoří se kolony, a když by to neopravili, tak remcají že je most ve španém stavu.

Trumway

Však ono je neubyde když sníží rychlost. Hlavně, aby to respektovali. Sice na těch deskách nějaké zdrnění je, ale pořád jsou ty hladké plochy dost velké

Emil

rika se tomu fatalni sekunda. Behem sekundy prijde clovek o zivot. To zpomalovani v Cesku — narust mrtvych 2023 oproti 2023 maximalni. A to se jezdi jak s hnojem

happy-barney

Mali by im vyhovieť, odstrániť to a osadiť značku „nerovnost vozovky“ 🙂

Marek Kubík

Mohu potvrdit, projížděl jsem tam minulou neděli a tvořila se kolona která se pohybovala jen velice pomalu. Navíc před omezením v pravém pruhu byla nehoda OA a NA, takže se do levého pruhu muselo přejet daleko dříve.

Trumway

🙂 asi nějaký co jel taky pomaleji než byla hodnota maximální povolené rychlosti. Někteří lidé totiž asi ještě nepochopili, že maximální povolená rychlost je maximální, ale nikoliv taková, kterou je možné považovat za rychlost přiměřenou. V případě nehody to bude stejně vždy nepřizpůsobení rychlosti podmínkám a odvolávat se na hodnotu uvedenou na značce bude zbytečné.

Trumway

Zajímalo by mě na jakou hodnotu je stanovena přejížděcí rychlost tohoto prostředku nebo průjezd kolem něj sousedícím puhem. Očekával bych tak 20 maximálně 30km/h. jak moc se mýlím?

bkv

Dost, 60 km/hod.

Trumway

Cože? 60? Tak to mi přijde hodně na to, že tam je na okrajích zvýšená hrana a jezdí se po oceli která je hladká a adheze na ní je jistě významně snížená.

Jiří Kocurek

Ta hrana je ani na na palec? Tram trať má kolikrát vyšší hranu asfalt/kolejnice (jedeme po Poříčí), jel bych to s lehkou nohou a s odstupem od předchozího. Jak to mlátí uvidím na předchozích, takže… na trojku jak na sněhu?

Trumway

„Práh vysoký přibližně 10 centimetrů “
To máte tedy pořádně velké palce?

Trumway

Otazník na konci je navíc

Míra

Nájezdy jsou klínovité. Dobře je to vidět na fotce 3.

Trumway

To si asi nerozumíme. Já nemluvím o hraně příčné přes kterou je nutné přejet, ale já mluvím o hraně podélné co je po stranách. Ta se může stát problémem pokud z ní řidič spadne nebo řidič jedoucí v přilehlém pruhu na ní najede.

Trumway

Tak vidíte. Dávat to tam já snížím rychlost z 80 ne na 60, ale na max 30. Ten úsek není zase až tak dlouhý a pokud všichni pojedou jak mají a budou respektovat značení a rychlsot nebudou se tvořit kolony o nic víc než by tomu bylo za běžné situace. Až se tam stane nehoda bude to zdržení delší než pár vteřin kvůli snížení rychlosti na krátkém úseku.

Trumway

A ještě jedna věc. Jet tam já snížím rychlost při přejíždění výrazně více. Tím dojde k tomu, že pojedu výrazně pomaleji a zase to povede k možnosti vzniku krizových situací když se někdo bude mít problém přizpůsobit.

Juraj

Alternativou je to během opravy uzavřít a pojedete v horší koloně jinudy. Může být?

Trumway

A co brání snížení rychlosti z běžných 80 na 30? To nejde a je třeba to hned na truc zavřít?

Matyáš

V přiložené mapce je vidět omezení rychlosti na 60 km v hodině.

Trumway

Díky za upozornění. Koukl jsem na fotky a na video, ale na mapku jsem nekoukal. V každém případě snížení rychlosti z 80km/h na 60km/h mi přijde dost málo.

MartinR

A protože vám od počítače něco připadá, tak je to špatně a musí se to změnit?

Trumway

Nikoliv. Jen poukazuji na to, že pokud může někde být při opravě 30 jen kvůli tomu, že není na silnici namalované vodorovné značení nevím proč by nemohla být tady. Jistě by to přispělo k bezpěčnosti. Tak hlavně abychom nemuseli číst jak si tam někdo nabil pusu.