Radiálu ucpal nesmyslný retardér, stěžují si řidiči. Ve skutečnosti jde o speciální přejezd
Podle TSK jde teprve o druhé použití těchto speciálních prvků v Praze.
„Na magistrátním odboru dopravy se museli asi zbláznit,“ stěžují si čtenáři Zdopravy.cz s poukazem na masivní příčnou železnou konstrukci, která se před několika dny objevila na vozovce Štěrboholské spojky.
Práh vysoký přibližně 10 centimetrů přehrazuje oba pruhy ve směru do centra. Zpomaluje řidiče, kteří zde musejí i tak počítat s pravidelnými dlouhými kolonami.
Ve skutečnosti se však nejedná o žádný retardér, který by měl zklidňovat dopravu na přetížené spojce suplující neexistující část Pražského okruhu.
Podle Technické správy komunikací (TSK) jde o speciální přejezd, který je zde kvůli probíhajícím opravám mostu.
„TSK využila speciální přejezdy, aby nemusela na minimálně tři týdny zásadně omezovat dopravu na Štěrboholské spojce směrem na Braník,“ vysvětluje mluvčí TSK Barbora Lišková.
Práh se na vozovce objevil 20. října a řidiče bude zpomalovat až do 13. listopadu. Doprava se navíc vždy v noci v pracovních dnech zužuje do jednoho pruhu.
Důvodem netradičního opatření je výměna závěrů mostu přes Hostavický potok, které jsou podle TSK v havarijním stavu. „Díky těmto přejezdům se bude v pracovních dnech opravovat pouze v nočních hodinách, a to od 21:00 do 5:00. Přes den pak bude doprava opět umožněna ve všech jízdních pruzích,“ uvádí správce pražských silnic.
Přejezdový plech stavbaři vždy na noc zvedají, aby mohli pracovat na závěrech. Ráno ho poté spustí zpět, aby zakryli stavební jámu a mohlo se přes ni jezdit.
Jde o teprve druhé použití těchto speciálních přejezdů v Praze. Poprvé je TSK nasadila na magistrále na opravy Wilsonovy ulice před hlavním nádražím. I tam to umožnilo rychlejší práce bez výraznějšího omezení provozu.
Na instalaci přejezdů se můžete podívat na tomto videu: