Radar, který „nemá tátu“. Měření v Liberci zabralo, počet přestupků prudce klesl
Radar v ulici Dubice v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Podle kritiků jde o měření na přehledném a bezpečném úseku.
Podle kritiků jde o měření na přehledném a bezpečném úseku.
Moc to tedy nechápu, nejspíše proto, že nejsem dost chytrý. Někde je z nějakého důvodu padesátka, někdo oprávněný tam nechal nainstalovat radary a měří se, kdo překročí povolenou rychlost, dostane flastr…. Co je na tom špatně? Když pojedu MHD bez jízdenky a chytí mě, taky dostanu pokutu, projedu na červenou, je to stejné, něco ukradnu, přijde trest…… Tak co je tady jinak?
V tomoto případě je problémem to, že se jako důvod uvádí bezpečnost. Kdyby šlo o bezpečnost a třeba prevenci budou tak značky upozorňující na měření. Dokud tam taková značka nebude řidič o měření nebude vědět a ´pojede rychleji. Pokud při tomto překročení dojde k něhodě akdy na vině bude právě překročení rychlosti čemu pomůže pokuta?
Takže mi řekněte. Jsou tam osazeny značky upozorňující na měření rychlosti když jde o bezepčnost a je potřeba aby v tomto úseku ŽÁDNÝ řidič rychlost nepřekročil ani o ty 4km/h?
Je úplně jedno, co se uvádí, prostě je tam PADESÁTKA. Co na tom nechápete? Ze zákona Vám musí automaticky odečíst 3 nebo 4 km/h ( nejsem si zcela jistý, kolik to je přesně), to je tolerance nepřesnosti měření, co byste chtěl Vy? 8 km/h ? I já jsem v životě několikrát takovou pokutu zaplatil, ale vždycky když mi to přišlo, nadával jsem výhradně sám sobě a bez keců zaplatil (na rozdíl od Vás, který hledáte chyby všude okolo) .
No vidíte. Já takovou pokutu ještě neplatil nikdy.
A víte o co taky jde? O to, že radary musí mít nějaké kontroly a kalibraci aby bylo možné s nimi měřit a tachometr ve vozidle po dobu své životnosti žádnými takovými kontrolami neprochází. Nikdo nekontroluje zda a jak moc přesně měří. Z toho důvodu mi přijde, že by měla existova nějaká větší tolerance. Není snad možné řešit toleranci jen u radaru který navíc pochází kontrolami a ověřením a bylo by dobré vzít taky v potaz toleranci rychloměru který je často čistě mechanickou záležitostí. Právě z toho důvodu se dříve vyráběly tachometry které ukazovaly víc než byla rychlost skutečná a… Číst vice »
Ty radary určitě kalibrované jsou, jinak by nebylo možné s nimi měřit a nikdo není takový blázen, aby riskoval soudní spor a nakonec ty pokuty musel všem vracet i s úroky za x let a k tomu platit veškeré soudní výlohy. Pokud jde o tachometr, nemelte, prosím a při vší úctě k Vám, nesmysly. Za volantem trávím 40 rok a nikdy, opakuji NIKDY, se mi nestalo, že by mi tachometr ukazoval méně než jedu, je to přesně naopak, výrobci se kryjí a ty tachometry obvykle ukazují o něco málo více než je skutečná rychlost jízdy. To za prvé. Za druhé:… Číst vice »
Však já taky neříkám, že tachometr při výrobcem stanoveném rozmětu kol ukazuje méně. Ukazuje více. Mě konkrétně přesně o 5km/h.
„Ty radary určitě kalibrované jsou“
Jistě, že jsou. Říkám snad něco jiného? Mimochodem na možnost, že se může náhon tachometru přidřít a tachometr tak může ukazovat nižší rychlost jste úplně zapomněl.
A to, že se Vám ještě něco NIKDY nestalo neznamená, že to je nemožné
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?p=146707
„Moc to tedy nechápu, nejspíše proto, že nejsem dost chytrý. Někde je z nějakého důvodu padesátka,“
Ta 50 tam je proto,že to je to v obci. Není to 50 na komunikaci mimo obec kde je potřeba snížit rychlost (typickým příkladem mohou být křižovatky).
Kdyby ho bezpečnost vyžadovala tak prosím, ale takhle může být kdekoliv jinde kde 50 platí. Umístit však radar kde je stoupání/klesání je přeci výhodnější než ho umístit na rovinu.
A opět nechápu ( tentokrát Vaši zvrácenou logiku) . Podle Vás tedy pokud někde je stanovená nějaká rychlost – je jedno jestli značkou nebo to prostě vyplývá z obecně platných pravidel silničního provozu – pak pokud tam není radar, mohu jet jako prase a pokud mě někdo změří a vyměří sankci, je to svinstvo. Co k tomu dodat….
Ne to není moje logika. Moje logika je , že limit platí a je třeba ho dodržovat, ale že člověk není neomyslný a k drobnému překročení může dojít a že k němu nemusí dojít primárně proto, že řidič chce, ale třeba proto, že pochybyl v něčem jiném (viz onen článek o pneu). Ostatně divím se, že když jste reagoval na můj příspěvek do kterého jsem dal odkaz na problematiku týkající se rozměru pneu a jeho vlivu na měření rychlosti tachometrem , že jste toto ve svém příspěvku zcela opomněl a nevyjádřij jste se k tomu.
Pokud používáte v souladu se zákonem jen pneumatiky, které jsou pro daný typ vozidla schváleny, je ten rozdíl naprosto minimální a vejdete se do tolerance (ze zákona Vám musí odečíst 4 km/h). Pokud si tam dáte kola, která jsou větší a nejsou pro ten typ vozidla schválena, je to Váš problém.
1) To měření přeci musela povolit PČR, a ta by k tomu měla mít přezkoumatelný důvod.
2) Samotné překročení nejvyšší dovolené rychlosti (formální aspekt přestupku) ještě není přestupek. Správní orgán musí posoudit, zda byly ohroženy bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích (materiální aspekt). Proto mají v rozumných obcích ještě nastavenou určitou toleranci (mimo povinné korekce na nepřesnost měření 3 km/h), aby neposílali pokuty za kdejakou zpochybnitelnou pitomost.
Policie ČR je takový „orgán“ který vidí bezpečnost úplně všude, kde je nějaký semafor, retarder, radar. Tam nelze nezískat kladné razítko.
Kdyby raději pana primátora zajímala situace ráno a odpoledne situace v Erbenově ulici před ZŠ Ještědská, kde chodníky slouží k parkování mamataxi a děti docházající pěšky jsou nuceni chodit po ulici. Nezákonné parkování se často děje pod dohledem strážníka, který hlídá u přechodu pro chodce a celou situaci má na očích. NECHÁPU TO.
Pouze bezostyšné kasírování řidičů za 1km překročení povolené rychlosti. S rychlostí nebyl prokazatelně problém:
„Připomíná přitom statistiky policie. Podle nich se zde staly za pět let jen dvě nehody. Jedna kvůli nesprávnému otáčení, jedna kvůli nevěnování se řízení.“
Primátor Zámečník (dříve ODS, nyní „starosta“) je ulhanánek, chce jenom vytřískat z lidí 500,- Kč za překročení 1 km/h pomocí vcelku zbytečné Městské policie .. jde mu jenom o peníze, pokud si nemůže nahrabat jinak, tak přes nesmyslný pokuty, klidně může zasílat napomenutí, ale to ne, to ta verbeš bude jenom žrát u koryt
A co se divíte? Přece chceme řídit stát jako firmu a tyhle peníze vyleženě ležely na stole. Stejně jako když hradecká policie doteď vymáhá zákon tím, že měří za jízdy devadesátku na příjezdu do HK od Pardubic ihned za značkou konec SpMV u Březhradu a pak kasírují na Shellce..
Bydlím v této části Liberce a měření na této komunikaci je pouhopouhá buzerace a naprostá zbytečnost.Téměr nulový pohyb chodců.Jen vybírat pokuty . Ostatně celé vedení Liberce je banda diletantů a bezmozků …
Na druhé straně když někdo upozorňuje na to, že někde kde ten pohyb chodců a zejména dětí které jsou nuceny přes onu komunikaco přecházet 2x denně cestou do školy a ze školy, kde bývá rychlost často překračována tak radar potřeba není ,protože měřením nebyl prokázán takový počet aby se asi vyplatilo do něj investovat. Ono taky záleří na tom kdy se měří a jak dlouho se měří. Kdyby ten radar měl na místě kde má opodstatnění působit preventivně a je to dobrý radar. Ne, to se musí něco stát aby se něco začalo dít. A někdy ani to nestačí. Na… Číst vice »
„Připomíná přitom statistiky policie. Podle nich se zde staly za pět let jen dvě nehody. Jedna kvůli nesprávnému otáčení, jedna kvůli nevěnování se řízení.“
Paráda, takže vlastně ani jedna kde by hrála roli rychlost. Nemusím mít radar abych věděl jak se jezdí. Stačí stanovit dva body, znát vzdálenost a pak už jen vzít do ruky stopky. Není to stopro přesné, ale když vám bude dost často vycházet hodnota kolem 60, nebo 65 km/h je to nemilé, Kamile! A věřte, že se najdou i řidiči kteří tím úsekem dokážou prolétnout ještě výrazně rychleji.
A ještě jedna drobnost. pokud se na mnou zmíněné komunikaci hovoří o nepřizpůsobení rychlosti jízdy stavu vozovky…ono taková příčná nerovnost nebo vlna je nepříjemná v 50 i na rovině natož v 50 při jízdě z kopce. Pokud je to navíc bezprostředně před přechodem a dochází zde k rozhoupání vozidla tedy odlehčení kol kdy může dojít k jejich špatné přilnavosti je to no comment. Ta v kombinaci s bržděním může udělat své a brzdná dráha bude delší než by člověk čekal. Mimochodem v daném místě není ŽÁDNÉ rychlostní omezení. Ani ta pitomá 40 není natož aby tam byla 30 která je… Číst vice »
V obcích jezdím zásadně do 50, protože nikdy nevím, kdo nebo co na mě vyskočí. Ve městech už tak na tachometr nekoukám, sleduji spíš provoz a jednu podle ostatních. Jen mě poněkud štve nastavení některých radarů, protože i když si na tempomatu nastavím podle GPS 50 km/h, tak to stejně pojede ±3 km/h. Tak buď sleduju provoz, nebo hypnotizuju hodnotu a nemám čas koukat, co je kolem.
Jezdíte v obcích zásadně do 50km/h v obci podle čeho? GPS, tachometru nebo něčeho jiného? V obcích jezdím zásadně do 55km/h tacho a nikdy se ki nestalo že by mi jakýkoliv radar ukázal více než 50. Jo, když se ručička začne přehupovat přes 55 tak už může jakýkoliv radar ukázat 51 a mračouna. Když bych jezdil 50 tacho bude to 45 a když pojedu do 50 ostatní řidiči mě roznesou na kopytech (zejména na obcích skrz které vede nějaká hlavní frekventovaná silnice) a budou vznikat rizikové situace když mě budou předjíždět protože se táhnu. Ale nutno poznamenat, že není obec… Číst vice »
Samozřejmě podle GPS a určitě na víc jak 54 km/h.
Díky. Pokud bych já měl při jízdě použít GPS asi bych to považoval za přesnější metodu meření než tachometr . Pak bych onu hodnotu odpovídající maximální povolené rychlosti asi nepřekračoval a při přehoupnutí přes byť o 1km/h bych to zase srážel dolů.
Překlep: ne víc jak 54 km/h.
„Primátor města Jaroslav Zámečník uvedl, že město zvažuje větší shovívavost. Dosud dostávají pokutu ti, co jedou úsekem již od 51 kilometrů za hodinu a více. Drtivá většina přestupků je překročení rychlosti do deseti kilometrů v hodině. „Do budoucna už jsem zadal úkol panu řediteli městské policie pracovat s možností různých nastavování detekce podle denní doby, podle situace, tak, aby to bylo pro lidi vstřícnější,“ uvedl primátor na dotaz ČTK.“ Jednoznačně nesouhlasím! Tak buď vymáhejte dodržování limitu u všech a posuzujte všechny stejným metrem nebo to měření zrušte. Přijde mi hodně zvláštní aby na jednom a tom samém úseku kde platí… Číst vice »
Vykládat si zákon, jak se zrovna hodí a snažit se lidem zalíbit. Jak typické, že ANO?
Prosím, rozepište se trochu více. Nevím o čem mluvíte. O tom, že je dnes běžné neměřit všem stejným metrem? Bohužel to tak je. Pokud někdo dostane pokutu za něco co jinému na tom samém místě projde bez pokuty je to k zamyšlení.A můžete být v klidu. mé preference jsou úplně jinde.
No tady koblihám křivdíte. V každé díře se najde místní „šerif“ (čti velitel MP, starosta, místostarosta, náměstek), který považuje za svou výsadu hýbat s tolerancí radaru spíše dolů než nahoru. Buďto má politicky zadané, nebo je jen zabedněný a nechce slyšet jiné argumenty. Rozhodně se nejedná o ojedinělý jev.
Alias samospráva kafrající do státní správy, to je vždycky radost pohledět.
Největší sviňárna je když fotopast mají na výjezdu z vesnice kde za 100-200m je značka konec obce a ono to měří ještě těsně před značkou, takhle známý dostal pokudu 1500,- za 59km/h v obci ještě asi 20-30m před značkou, tk se pak nedivme když hamižní lidé prosazují takovýhle naschvály řidičům hlavně aby doplnili bezednou pokladnu aby mmohli co rozkrádat (jak se ukazuje tak je to ve většině případů, tedy to slovo je na místě) že i řidiči budou dělat jiné naschvály a bude se to jen stupňovat. PS: v jedné nejmenované obci udělali šikanu na vjezdu a dali tam 30,… Číst vice »
V Bezděčíně se mi to taky povedlo, dostat pokutu při výjezdu z obce
Zákon 361/2000 §2 cc) „Obec je zastavěné území, jehož začátek a konec je označen příslušnými dopravními značkami“. Pokud se nejedná o zastavěné území, tak to není obec a neplatí tam 50 km/h :-).
Bohužel se v článku nezmiňuje celá pravda (lze říci, že se v něm přímo lže). Tolerance na 54 km/h znamená, že se po povinném odpočtu 3 km/h jako možné nepřesnosti radaru pokutuje již od rychlosti 51 km/h. Konkrétní příklad z tohoto radaru: pokuta 500 Kč za 52 km/h.
mohl byste mi tu pokutu poslat na sura@zdopravy.cz
Na jednom foru venovanem prestupkove agende (a pravni ochrane ridice/provozovatele) je vystrizkem z Vyzvy zdokumentovan pripad prekroceni o 2 km/h po odectu odchylky mereni. V tematu se ozval clovek, ktery Vyzev nasbiral uz celou radu (vse do +3 km/h po odectu), stejne jako clovek, ktery tvrdi totez, co Lumir (Vyzva za +1 km/h po odectu). Existenci vyzev za zcela bagatelni prekroceni rychlosti tak mam za verohodne prokazanou. Na dane forum zde vsak odkazovat nechci, rada zdejsich ctenaru by z nej dostala osypky, protoze obrana ve spravnim rizeni je prece necestna a nesportovni, kdezto slusnej clovek prece zaplati jako chlap (nebo… Číst vice »
A víte, že by se mi ten odkaz docela hodil?
No ti obránci to jsou anonymní borci typu majk je č. a pod. Stejnej prototyp rádobyprávních narcisů se vyskytuje napřič celou republikou. A ti lidi jim posílají peníze, si představte. A oni za to živí rychlá auta, tryskáče a kdo ví co. Podle toho jak je byznys rozjetý.
Abyste dostal pokutu musíte jet více než je torance. Pokud platí 50km/h a připočteme toleranci 3km/h pak k získání pokuty musíte jet 54km/h. Překročení o 1km/h není překročení nad 50 tedy 51, ale 1kmnad toleranci tedy 54.
Jenze vy si pletete toleranci a odchylku mereni. Odchylka mereni se tyka mereni a je stanovena zakonem na 3 km/h (popr. 3% pri rychlostech nad 100 km/h). A pak je jeste tolerance mereni, tedy stanoveni hranice „zavirani oci“. Hranice, do jejiz prekroceni se radar se ani neobtezuje vytvorit snimek. Tohle nastaveni se nezverejnuje, aby to lidi nezneuzivali. Nastaveni tolerance u Rameru byva k videni na fotkach z radaru v levem dolnim rohu snimku, k nalezeni ve spisu. Prikladmo v jedne obci v mem okrese jsou dva pokutovaci radary Ramer 10T, jenze mesto je tam nema kvuli kasicce, nybrz kvuli bezpecnosti.… Číst vice »
Bohužel, i ta odchylka (nepřesnost měření) se úředně nazývá tolerance. Je to velice zavádějící.
Ano, formulaci kterou jsem kdysi četl je „pokud je naměřená rychlost do 53kmh (včetně), nelze mít vzhledem k toleranci měřidla za prokázané že k přestupku došlo“…
Též dle zákona o metrologii (pokud pro správní řízení není požadováno ještě přísnější kriterium) musí každé stanovené měřidlo absolvovat 1x ročně kalibraci a účastník má právo žádat předložení kalibračního listu.
Tak doufám že mají v Liberci papíry v pořádku, nebylo by to trapné kdyby porušovali zákon??
Však to je v pořádku jel jsi minimálně 55 km/h a odečetli ti 3 km/h, a poslali ti pokutu za 52 km/h, protože ses už nevezl do limitu 50 km/h. Tato to funguje všude.
Pořád nechápete, v čem je rozdíl mezi nejistotou měření a tolerancí. Když použiju váš příklad, tak radar NAMĚŘIL 55 km/hod. Takže při využití nejistoty měření jel řidič rychlostí mezi 52 km/hod a 58 km/hod – přesněji se to při využití daného radaru říct nedá. Takže pokutu mohl dostat za rychlost 52 nebo i za 58. Rozhodně nelze psát, že jel minimálně 55 km/hod.
i tak nemáte pravdu, tedá podle návodu k rameru, a pokud nepostupujete podle návodu, postupujete tak, že výsledky nelze použít pro pokutování
Nevím v čem nemám pravdu, protože 52 až 58 km/h pořád znamená překročení rychlosti jak píšu. Je to kruté, že nemáme ještě nějakou toleranci k řidiči, ale tak to u těchto radarů co nejsou zaměřeny na bezpečnost, ale výdělek chodí a je to legální…
není pravda, není nutné pokutu uložit, důležité je, aby se ty „starostecký“ prasata nažrala
Podobný model jako herny. Všichni na to nadávají (naoko), ale herny na zastupitelstvu pak schválí.
Bohužel nevím, který vědní obor se tím zabývá, ale zajímall by mně názor, řeknene odborníků na filozofii a psychologii práva a právní teorii obecně.
Podle meho názoru, pokud se silně nasazují represe, kde není společenská nebezpečnost, tak to k ničemu dobrému nepovede. Spíš k určité relativizaci společenské nebezpečnosti jednotlivých přestupku a trestních činů.
Ukažte mi zemi, kde je policejní stát hodně silný a je tam tak nějak dobře.
Druhá věc je, že určitá část populace po tom touží.
Viz nedávné průzkumy, kolik lidí vy chtělo zpátky režim a ka ČSSR.
O mrhaní ekonomickými hodnotami nemluvím raději vůbec.
Pardon: a la ČSSR
aka (also known as) funguje taky 🙂
Jenže on je pak také problém, když kvůli absenci jakékoli represe nastává tak trochu anarchie. Pocitově jsem nikde nezažil agresivnější řidiče než v Česku. Je to tím, že ti opravdu agresivní samozřejmě všechny výzvy k zaplacení ignorují, věc nechávají dojít do správního řízení, kde velká města absolutně nemají kapacitu na jejich vyřizování a tak to „vyhnije“.
USA ?
Podle protihlukových stěn na jedné straně ulice je zřejmé, že tam evidentně dost lidem vadí hluk z dopravy. Tím, že to je pouze na jedné straně, tak se to vše odráží na druhou stranu i do odlehlejšího místa. Očividně v tom umístění hraje roli více faktorů. Nemluvě o tom, že i pod samotnou značkou upozorňující na přechod pro chodce(přes 3 pruhy) je symbol invalidy. Třeba je v okolí dům pro seniory, chráněná dílna? Diskuzi k tomu opatření vůbec nechápu.
Pokud by byl problémem hluk a radar by byl prostředek jak zklidnit dopravu nebylo by lepší tam osadit snížení rychlosti? Jenže to snížení rychlsoti sníží hluk jen z části a to u vozidel jedoucích dolů, protože pomalejší jízda do kopce bude vyžadovat nižší rychlostní stupěň a může se stát, že pro spoustu vozidel budou otáčky na tu rychlost a odpovídající rychlostní stupeň hodně vysoko, ale nízko aby bylo možné přeřadit na vyšší a na něj jet s nižšími otáčkami. Dost často se k tomuto faktu při osazování omezené rychlosti nepřihlíží. Bohužel vyšší otáčky znamenají i větší emise.
Snížení rychlosti/hlučnosti došlo právě tím radarem, ne? Dopravní značka by takovou účinnost zřejmě neměla…..spekulace o otáčkách už působí jako snaha o výmluvu.
Si to zkuste. Jeďte konstantních 50 po rovině a může Vám být celkem jedno že tam máte 4 nebo 5 pokud vám nevadí, že motor bude podtočený a pokud nebudet požadovat zázraky pojede to. Ale Zkuste si to samé do kopce. S největší pravděpodobností budete muset podřadit, protože výkon nebude pro jízdu do kpce dostatečný a nebude stačit pro udržení konstatní rychlosti a ta bude klesat dokud nebudete nucen podřadit na nižší . Takže ne, Není to výmluva, ale konstatování toho co je naprosto běžné a ví to každý kdo autem už nějaký ten pátek jezdí a o to více… Číst vice »
To tam někdo z Valbeku bydlí, nebo co? Není důvod se pozastavovat nad dodržováním pravidel silničního provozu. A co, že jde o přehledný rovný úsek? Pokud je to ve městě a je tam 50 km/h, tak není přece co řešit.
Problém bych viděl třeba v tom, že to v té části Liberce vůbec městskou zástavbu nepřipomíná. V různých částech naší zemičky jsou rozsáhlá území, kde je obdobně řídká zástavba roztroušená kolem silnic, přičemž to ani není označeno jako obec a může se tam pelášit devadesátkou, případně se místy instaluje zpomalení na 70 km/h, ale žádné ploužení se jako v husté městské zástavbě. Radar v Liberci vnímám opravdu jako nástroj na vydělávání peněz, tam to fakt není o zajištění bezpečnosti ve městě. Navíc kvůli tomu prudkému klesání tam rychlost aut kolísá – chvíli to zrychlí, pak si člověk přibrzdí, zase se… Číst vice »
Umístit radar do stoupání/klesání a pokutovat za drobné překročení rychlosti je něco co odporuje tomuto:
„Řidiči se musí neustále plně věnovat řízení a sledovat situaci v provozu (chodníky jsou také komunikace, a proto by měli motoristé sledovat i chování chodců na chodníku). Dále řidiči musí umožnit chodci, který je na přechodu nebo ho zřejmě hodlá užít, bezpečně vozovku přejít, nijak ho nesmí ohrozit či omezit.“
Radar = jistý zdroj příjmů.AJelikož kde to neznám 100% ale v podstatě 90% cest jezdím s WAZE, a to mě na radar upozorní, tak tam prostě těch 50 jedu.
A kolik jezdíte tam, kde radar není?
A teta jak jelo to auto? No jel s tím jako sám Ďábel…. A to je jak teta? No, hmmmm, hmmm, hmmm…
Ty odborníci by měli tedy říct, že v Liberci má být 60 nebo 70. Když jim tedy vadí. Ať si to prosadí. V Hradci/ Pardubicích mají třeba 60, někde 70, na okruhu. Nebo ať řeknou a prosadí, že ty účastníci provozu, kteří dodržují pravidla dostanou slevu na dani.
Radar je jen slaměný panák pro ty, kterým se obecně nelíbí dodržování pravidel a hledají důvody proč něco nejde.
Porušují pravidla, tak ať platí. Tady rychle, bez možnosti okecávání a dalších dodatečných nákladů daňových pokladníků.
Jinak. Ať se tahle zařízení instalují nejprve tam kde mají opravdu smysl. Jestli někomu jde primárně o bezpečnost ať se opravují silnice. To co lze v LBC kraji někdy vidět a muset po tom jezdit je fakt hrůza. Vždyť tady jsou silnice kde by člověk mohl jet legálně 90, ale díky tomu, že je silnice v havarijním stavu je i 30 hodně. To by byla sranda na takovu komunikaci osadit radar kdy by chodily správci komunikace pokuty za to, že řidič se tam musí ploužit jako šnek aby tam nezlikvidoval auto. Hlavně, že se pokládá nový koberec na silnice které… Číst vice »
Radary jsou výnosným businessem a zdrojem peněz do rozpočtu obce a proto přibývají. Bezpečnost je až na druhém místě. Na druhou stranu je toto měření rychlosti bez bodů, pouze za pokutu, a tak jako řidič to beru tak, že když jedu rychleji, tak si připlatím a jsem sponzorem obce.
No, a kdyby jsi jel v ramci limitu, tak by vynosnym businessem nebyly …
Dobročinnost nezná mezí 🙂
No a někdy si připlatíte a ani nemusíte jezdit pomalu natož rychle. Stačí zaparkovat. Co se týče toho sponzoringu jde o to o jaký přestupek se jedná. Pokud je přestupek spáchaný vozidlem podle silničního zákona tak ok, ale pokud vám někdo napaří přestupek proti veřejnému pořádku tak vás ten vstřícný přístup přejde. Příklad: Zaparkování na silniční vegetaci která je na krajnici je přestupek podle zákona o provozu na pozmeních komunikacích. „Zákon o provozu na pozemních komunikacích upravuje kromě jiného parkování na silniční vegetaci. Podle něj na ní řidič nesmí zastavit ani stát, pokud to není povoleno místní úpravou provozu na… Číst vice »
Pro ty kdo mi dal mínus:
To, že jste se ještě s takovým přestupkem kdy byste byli označeni za pachatele přestupku proti věřejnému pořádku ještě nesetkali neznamená, že se s ním nesetkáte. Je to totiž mnohem snazší než se může zdát.
Moc nevím, kde je problém. Chápu, že jsou zranitelnější a pro radar vhodnější místa, to ale přece zároveň není důvod, aby se tady jezdilo rychleji, než povoluje limit – ten přeci musím dodržovat takový, jaký je tam nastavený, já jako řidič o tom nerozhoduju.
Pokud tu limit nedává smysl, tak ho zvyšme.
Asi ne.
Mně se líbí jak se radnice zaklínají bezpečností, zajímalo by mne ale kolik radarů by zbylo kdyby vybrané pokuty šly do státního a ne do městského rozpočtu.
P.S. nepodporují překračování rychlosti, sám jsem žádnou pokutu ještě nedostal.
To by zajímalo hodně lidí, ale nikdy se to nedozvědí. Víte proč ? Starostové jsou zároveň poslanci a senátoři a nebo tam mají rodinu a známé……
Mě se to zdá solidní , tolerance 4km mi příjde slušná.
Na rovině by byla, ale tahle cesta je dost z kopce. Takže uhlídat rychlost je těžší a nemusí pomoct ani tempomat. Ba naopak tempomat to může ještě zhoršit.
Brzdit snad umíte, ne?
Já ano, ale třeba tempomat v mém autě ne. Pokud si nastavím 50 a třeba i podřadím, stejně se mi z kopce rozjede na 55-60 než zasáhnu a začnu přibrzďovat ručně. Abych zareagoval dřív, to je tak na to mít oči nalepené na tachometru, ale v takovém případě ten tempomat jaksi postrádá smysl.
Pak už se můžeme bavit o tom, jestli je správnější využívat tempomat a tím pádem jet plynuleji a věnovat více pozornosti provozu, nebo jestli raději tempomat nepoužívat a hlídat rychlost za každou cenu.
vratte ridicak. nemate, ve vsi ucte. na silnici co delat.
Pročpak? Auto má tempomat z toho důvodu, abych se jako řidič nemusel starat o rychlost a mohl věnovat více pozornosti provozu, tedy jezdit bezpečněji. Cenou za to je, že ve velmi specifických situacích může dojít krátkodobě k marginálnímu překročení povelené rychlosti, nicméně s jen minimálním vlivem na bezpečnost.
Obecně bezpečnější jízda s využíváním technologie je podle vás důvod k vrácení řidičáku? Připadá vám lepší potkávat na silnici řidiče, který si za všech okolností úzkostlivě hlídá rychlost i na úkor celkové pozornosti k provozu?
Ne, nemáte vracet řidičák kvůli tomu, že snad používáte tempomat.
Ale prostě proto, že zjevně nejste schopen řídit auto a jste nebezpečím pro své okolí. A ještě to sám přiznáte.
Na tempomat se opravdu nevymlouvejte – mám ho v autech od roku 2007.
K druhé části – řidič,. který není schopen udržet rychlost, aniž by furt koukal na rychloměr a nevěnoval se provozu kolem, také nemá na silnici co dělat.
A v čem přesně jsem nebezpečím pro své okolí? Buďte konkrétní. To, že z kopce krátkodobě překročím povolenou rychlost o 5 km/h sice možná není ideální, ale samo o sobě nikoho neohrozí. No a ohledně udržení rychlosti, pokud řídíte, tak určitě víte, že je rozdíl mezi tím držet rychlost podle sluchu na rovině s nějakým převodovým stupněm a z kopce s úplně jiným převodovým stupněm. Zvládnete jen tak z fleku jet bez dívání se na tachometr přesně 50 na dvojku? Navíc tohle je celé nesmyslný argument, protože nějaké odhadování rychlosti podle zvuku a pohledu funguje tak možná ve vlastním autě… Číst vice »
Čím jste nebezpečný? No tím, že nezvládáte řízení auta. Nejde o nějakých pět kilometrů, ale prostě principiálně nejste způsobilý řídit auto. Samozřejmě, že dovedu udržovat rychlost, pokud se na ní rozjedu, mez nějakého koukání na rychloměr. Bez ohledu na to, jaký mám motor, nebo auto. Protože přece vůbec nejde o zvuk motoru, nebo cosi. A zkusím vám dát radu – pokud to nezvládáte ale stejně musíte za každou cenu řídit, nejezděte tedy 50, ale jeďte 40. To snad zvládnete, udržet se v tom víc, jak 10km bufferu, který máte do 50. ps: vy fakt určujete svoji rychlost podle hlasitosti motoru?… Číst vice »
Ach tak, vy dovedete držet zcela konstantní rychlost bez koukání na tachometr bez ohledu na změny sklonu, větru a dalších vlivů. To bych chtěl vidět. Buď si vymýšlíte, nebo máte o sobě poněkud přehnané mínění.
Jinak rychlost neurčuji podle hlasitosti motoru ale podle tónu (čili otáček). Stejně jako spousta dalších řidičů. Při trochu trénovaném sluchu a dobré znalosti svého auta to je je velmi přesný způsob. Ale samozřejmě to není pro každého a je to jen doplněk tachometru.
Tak pokud jste takove kopyto tak si poridte auto s adaptivnim tempomatem automatem, ktery umi i brzdit…
Pardon, ale jistě víte jak rychle dokáže vozidlo zrychlovat při jízdě z kopce pokud je zařazen rychlostní stupeň který při požadované rychlosti neposkytuje dostatečný převodový poměr . Není to o tom stále na tacho upřeně civět, ale o tom, že hranice mezi pokutou a nepokutou může znamenat na stupnici tachometru v některých případech velmi malý posun ručičky.Zejména u vozidel která mají stupnici po 10km/h a vzdálenost mezi hodnotami je malá. Zkrátka je to taky o tom s jakou přesností lze z tacho odečítat. Tím nechci říci, že to není možné a člověk který své vozidlo zná to neumí, ale pak… Číst vice »
Být Vámi přečetl bych si příručku k vozidlu. Možná byste tam mohl najít informaci o tom, že:
„Automatická regulace rychlosti by se neměla používat v hustém provozu, na silnicích s mnoha zatáčkami nebo na kluzkém povrchu.“
Tempomat je pro dlouhou jízdu dálniční jízdu aby Vám nezdřevěněla strnulá noha na plynovém pedálu, ale ne do městského provozu.
Nesouhlasím s tím, že je tempomat jen pro dálniční jízdu. Naopak se dá velmi dobře používat i ve městě a když se používá správně, může být jízda i bezpečnější než bez něj, protože je plynulejší a jako řidič mám více pozornosti zaměřené na provoz. Pochopitelně tím ale nemyslím hustý městský provoz, kde je neustále někdo před vámi nebo za vámi a vy musíte neustále přizpůsobovat rychlost. Schválně si to zkuste. Neříkám, že vám to musí vyhovovat, ale funguje to dobře. Mimochodem všimněte si, že a) v tom úryvku návodu nepíšou nic o používání ve městě, jen o používání v hustém… Číst vice »
(facepalm)
Ne každý umí brzdit tak, aby z tak táhlého klesání nespálil brzdy. Já brzdím krátce a více než abych měl nohu na pedálu položenou a nutíl desky třít se celou dobu bez možnosti zchlazení. Takže ne, to neumí každý. Stačí se podívat na vozidla jedoucí z kpce před Vámi komu z kopce svítí brzdová světla celou dobu a kdo fakt brzdit umí.
Dopustím se ironie, opět: „Tak z kopce, jo? Dal bych tam 30, aby se mohlo vybírat i od cyklistů!“
… a pro chodce „Přejděte na protější chodník“: https://mapy.cz/s/pohodekata aby se neřeklo, že jsem na někoho zapomněl, tak vybírat za chůzi po krajnici.
na biku nemám RZ 🙁
Si vás vyblejsknou a přes čínskou lidovou rep. a váš mobil si vás zjistí….
Prominte, ale to je pak na vraceni ridicaku.
Tak ho vraťte. Podle vašich útoků na ostatní zde v diskusi byste psychotestem neprošel.
Tolerance je čistá nula, v tomhle magistrát úspěšně mlží, ty 3 km/hod je nejistota měření.
Pokud pojedete 51 km/hod, radar naměří „náhodné“ číslo v rozmezí 48 až 54 km/hod. A ti výherci, kterým naměří 54 km/hod, dostanou pokutu. Jen to nebudou všichni, podle statistického rozdělení spíš menšina.
Pokud dle expertu z Valbeku (asi jich to tam par schytalo) nema mereni v teto lokalite smysl, potom vysvetlete ten pocet prestupku.
Je ta silnice bezpecna i kdyz po ni jedou lide nad VMax? Tak potom zvyste VMax.
Pokud ne, tak bez reci….
Podstata ale je, že tam žádný problém k řešení nebyl a tím radarem ho teď vytvořili.
Jenze vy se na to nedivate spravne komunalne politicky.
Reknete mi, kdo by se zabyval nejakym racionalnim nastavenim rychlostnich limitu (treba dle 85. percentilu), kdyz na tom muzete tak krasne dojit?
Toto je zase jeden případ úřednické zvůle. Je téměř jisté, že místo bylo vybráno podle toho, kolik má potenciál vybrat pokut bez ohledu na bezpečnost. Tolerance 3km/hod je nedostatečná, když uvážíte, že nějakou toleranci měření má i tachometr v autě, ale hlavně nikdo nemůže nepřetržitě sledovat tachometr, to by nemohl řídit. Ministerstvo dopravy by mělo zkontrolovat umístění radarů a také kolik nehod tam bylo před umístěním a jak se počet nehod snížil. Měla by být povinnost doložit nehodovou studii a radary, které neplní svoji funkci by měly být odstraněny! Pokladna radnic nemá mít z radarů prospěch. Proč taky?
Tachometr v autě má toleranci, ale směrem dolů, ve většině aut, aby jel řidič 54 km/h musí mít na tachometru takových 57 minimálně (pokud nemá větší neschválená kola atd.). A sledování tachometru nepřetržitě? To je obvyklý blábol. Pokud nepoznáte, jestli jedete +- 50 (jakože 48-53), tak raděj nejezděte vůbec. člověk běžně vybavený sluchovým a zrakovým ústrojím ví moc dobře, že už jede lidových „+10 přece neuškodí“. Pokud to někomu problém dělá, doporučuji použít tlačítko tempomat, nastavit na 52 a tralá. Tím ovšem nerozporuji tu část příspěvku, že jsou lepší místa na měření, nicméně rychlost by se měla dodržovat všude a… Číst vice »
Kolikrát jste tam jel? Je to opravdu docela kopec a opravdu se můžete věnovat rychlosti na úkor bezpečnosti, ale já měl pocit, že nám jde o bezpečnost a nikoliv o výběr pokud.
O čem se tady pořád bavíme? Je úplně jedno, jestli bude radar na dálnici, která je zcela odříznuta od světa a bude tam měřící radar s tolerancí 8% z maximální povolené rychlosti a ještě byla z kopce. Každý je povinen dodrzovat zákon, v tomto případě zákon o provozu na pozemních komunikacích. A máš jet prostě 50 a hotovo. Nejezdím ročně přes 40.000 km autem, dost toho najedu po Praze, taky mě štvou zácpy, ale když vidím, jak lidi řídí, tak bych postavil radar nebo hlídku s radarem na každý km silnic v ČR. Protože jinak se dodržovat pravidla u nás… Číst vice »
Z vlastní zkušenosti jakmile vyjedu do Německa nebo Rakouska, nemusím rychlost prakticky vůbec řešit, protože mimo rakouského IG-L jsem snad nepotkal omezení, které by nemělo jasně viditelný význam, takže bych zpomalil i bez něj. Když mají třeba před zatáčkou 80, jet tam 90 je už poměrně nepříjemné. U nás je ve srovnatelné situaci na značce 60 nebo i méně… A platí to i o ostatních věcech, třeba o toleranci půl promile. Proto se venku pravidla dodržují více než u nás, není to žádná „česká mentalita“ ani žádný jiný buzzword, a dokonce ani vyšší pokuty. Je to jen rozumným nastavením.
Zrovna nedávno mě v Německu někdo s německou RZ předjel protisměrem v obci i když jsem jel 50 km/h dle GPS, potom co jsem v předchozí obcí, v které byl úsek 30 km/h, dodržoval přesně danou rychlost (a tam ta 30 byla zrovna pochopitelná, vedle silnice velmi úzký chodník a u něj hned zástavba domů).
S tím Německem a Rakouskem to není pravda. Naposledy včera A5 z Vídně většina místních aut na dálnici 140-145 podle GPS.
Lidé jako vy jsou nebezpeční. Pletete si legální a legitimní a vice versa.
Před 1989 byste křičel, že vedoucí role Komunistické Strany je taky v zákoně, takže ji nemají reakcionárske živly co zpochybňovat. Protože zákony se dodržují. Nemluvě o roce 1938/39 a dál…
Upozorňuji, že orgány státní správy a samosprávy jsou tu pro občany, ne naopak.
Vás je mi na jednu stranu líto, na druhou mám husí kůži z toho, kolik takových může být….
Co je to pořád za hloupé výmluvy?
To jsou fakt neskutecne vymluvy.
Jak jste mohl dostat ridicak, kdyz nejste schopen udrzet rychlost?
Chovejte se na silnici tak, aby k porušení zákona nedošlo. Tak jednoduché to je. Pokud na to nemáte, řidičák vraťte. Kdyby brali všichni trestní zákoník s takovou lehkostí jako někteří lidé zákon o silničním provozu, tak máme o třetinu méně obyvatel.
Zrovna v tom tempomatu je ale docela problém. Ta silnice je docela dost z kopce, takže auto s tempomatem na 50 se začne rozjíždět rychleji. Ne každé auto si přitom při jízdě na tempomat dokáže i přibržďovat brzdami a i ty které to umí mají pro tenhle případ často hranici brzdění výš než těch 57.
Jinými slovy pokud jedu na tempomat a konkrétně tenhle úsek cesty neznám, tak mám prakticky jistotu, že dostanu pokutu. Přitom z mého pohledu jako řidič jsem nic špatného neudělal, takže to ani nebude mít žádný výchovný účinek.
Přesně tak, ale někdo vydělal a to je to hlavní, proč tam ten radar je. Typické číhání a kasírování
Udělal. Překročil jste stanovenou rychlost. To, že tempomat umožňuje technicky jet 57 km Vas přeci neopravnuje si nehlidat rychlost, která je jasně stanovena. Jste povinen jet 50. Tečka.
Technicky vzato ano, ale je to podobný princip jako měřit rychlost metr za v zatáčce schovanou cedulí začátku obce. Nijak tím bezpečnost nezvýším, řidiče nijak nevychovávám a jen ho trestám za to, že zpomaloval plynuleji místo aby dupnul na brzdy.
jake dupani na brzdy?
co vam brani zacit plynule zpomalovat driv?
vas bych fakt nechtel potkat na silnici
Třeba to, že tu značku vidím až na poslední chvíli? Takové případy jsou na každém rohu, jedete legálních 90 a značka zpoza stromu nebo za zatáčkou vykoukne na 20-30 metrů. V tu chvíli máte na výběr dupnout na brzdu (zejména v té zatáčce opravdu výborný nápad), nebo kolem značky projet nad limit a zpomalit plynule za ní.
prosim vas, nechte si ty vymluvy na to forum tech, co neumi ridit. tam vas mozna politujou.
ale jinak jedna trapnejsi vymluva, nez druha. nezlobte se na me.
Materiální aspekt. Zákon požaduje, aby se s ním úřad vypořádal, jinak se nejedná o přestupek.
Např. v elektroautech a hybridech, jejichž počet by se měl postupně navyšovat, se to dle sluchu a otáček jaksi nepozná.
samozrejme, ze i v hybrdu poznate, ze auto zrychluje / zpomaluje.
Tak samozřejmě ale ne podle toho jako v klasických spalovácích s manuální převodovkou „jedu na 2 nebo 3 a motor je podle toho vytočen v xy otáčkách a tomu odpovídá hluk“ a já reagoval na příspěvek od milruz, který psal, že „člověk běžně vybavený sluchovým a zrakovým ústrojím ví moc dobře, že už jede lidových „+10 přece neuškodí“.
podle foukání do uší otevřeným oknem že?
Ne. proc? Zadny zvuky do toho netahejte.
Netuším, jakou kraksnou jezdíte, ale zkuste si sednout do moderního vozu ideálně s automatickou převodovkou a budete velmi udiven, že jedete hodně přes 60 km/h a přitom si připadáte, že skoro stojíte. Bohužel je to tedy o tom, že musíte tachometr neustále sledovat, spoléhat na nějaké pocity je velmi ošemetné.
Tachometry sice maj toleranci, ale vzdy ve prospech ridice.
opravdu se hloupe zeptam – to je fakt tak narocne jet proste podle predpisu a nevymyslet si hloupe vymluvy? kdyby jste jezdili podle predpisu, zadne radary tam nebudou, neb se vyplati
kdyz ctu stesky tocvolantu, co se vymlouvaj na tolerance v aute, tempomaty a obecne neschopnost ridit auto, tak si snad zacinam prat, aby techto radaru “na rovine” bylo co nejvic. uz jen ze zlomyslne radosti
Checht, prej zvyseni tolerance mereni jako schovivavost. To uz tam muzou tu 60 km/h dat oficialne, nakolik se tam takto stejne bezne jezdi a k bezpecnostnim rizikum z duvodu vyssi rychlosti tam zcela prokazatelne nedochazi… (jestlize cca 12k prekroceni bylo prave do +10 km/h) Takze si dame rychlokurz prekladu z uredniciny do cestiny: Urednici nemaji sanci vsechno stihnout, jakmile se jim dostatecny procento ovecek zacne cukat… Za duben je to 14k domnelych prestupku, duben mel 20 pracovnich dni, v prumeru tedy neco pres 700 podezreni ze spachani prestupku denne, realne odpracovana doba cca 7 hodin. Cili pozadovane tempo uredniku by… Číst vice »
A co nehodovost? Na tu měření také zabralo? To je podstatné.
Nehodovost nebyla žádná před ani po. Jen se mnohem hůře přechází! Neb někteří už jezdí i 40km.
Rychlost nemusí být omezena kvůli nehodovosti, ale třeba kvůli hluku a spostě dalších důvodů, které projíždějící řidič nedokáže posoudit. Pokud tam žádné důvody k omezení rychlosti nejsou, tak by ta rychlost nejspíš omezená nebyla. Můžete se informovat na příslušném úřadě, případně žádat zvýšení limitu.
V tom případě je zajímavé, že ty “další důvody” zmizí vzápětí po překonání západních nebo jižních hranic, kde jsem nikdy žádné na první pohled zbytečné omezení nepotkal, vždycky mi byl důvod zřejmý a omezení bylo smysluplné. Mimo IG-L, ale to je spíš lokální extrém, který jednou za pár let jakožto návštěva v pohodě akceptuji, i kdyby překročení bylo bez pokuty.
Ano, to je možná pravda. Ale problém ani v takovém případě není to, že se povolená rychlost měří radarem a pokutuje (to je.zcela v pořádku a řidičům skutečně nepřísluší rozhodovat o tom, jestli to je nebo není smysluplné), ale to, že je ta rychlost omezená zbytečně. Měl by možná existovat nějaký standardní mechanismus, jak takovéto případy „reklamovat“ a dát příslušným úřadům k přehodnocení, ty by musely buď limit zvýšit nebo říct jasný důvod, proč to nejde. Nejspíš i dneska by šlo na toto téma udělat petici, případně podle zákona o svobodném přístupu k informacím žádat důvod, proč ten rychlostní limit… Číst vice »
Rád bych si popovídal s rádoby policejními odborníky, jaká analýza resp. analýza nehodovosti je vedla k umístění radaru. Bohužel už jsem s nimi něco řešil a jejich odbornost je na úrovni vlastního výkladu paragrafu, selský úsudek chyběl, jako tady.
Tak u křižovatky s ulicí Malodoubskou je přechod pro chodce, kde přecházení nebylo úplně bezpečné (pokud auto svištěno dolů třeba 70 km/h). Malodoubskou vede cesta ke škole.
Důvod umístění radaru je jasný: dochází tam k velkému množství překročení povolené rychlosti. Asi by bylo logičtější položit otázku, proč ta povolená rychlost není vyšší. Je možné, že nějaké pádné, přesto na první pohled ne úplně viditelné, důvody jsou.
Myslím, že radar odpovídá inteligenci a odbornosti současného vedení města. Buzerace a administrace na úseku, kde se prakticky nestala nehoda zaviněná vysokou rychlostí. Už mám taky pokutu 56 km/h a to jsem nepotkal auto ani chodce 🙁
Tak ano, připomeňme si že je to stejné město které skrčkou „čerpá“ dotace na parkovací dům pro úředníky… tam by to chtělo nasadit stejně přísný postup!
Město nečerpá dotace na parkovací dům, to je akce Libereckého kraje. To jsou zase jiní myslitelé.
Pravda, mea culpa… stejné sídlo ovšem…
Womp womp. Překročím rychlost a budu si na soc. sítích stěžovat na daný důsledek 😢
Womp womp. Vy a vám podobní zastánci represí za každou cenu vůbec nechápete, že v tomhle problém není. Ten je v tom, že na řešení prakticky libovolného skutečného problému “nejsou peníze” nebo “nejsou lidi”, zatímco na takovéhle nepodstatné nesmysly je obojího vždycky dost. Našich peněz, připomínám. I já jsem proti podobnému radarování a to jsem nikdy pokutu za rychlost nedostal a řídím jedno z nejpomalejších aut na silnici nebo jezdím na kole, takže se měření prakticky nemusím obávat a to ani u nás v alibistánu. Přesto mi vadí, protože na tohle daně platit nehodlám. Rozhodně ne ve chvíli, kdy není… Číst vice »
Se s těmi radary roztrhl pytel. Soukromé společnosti inkasují od obcí miliony, které následně obec vydělá zpět na pokutách. Tu nejde o bezpečnost, jen o způsob jak nasytit obecní kasu. Materiální stránka přestupku cože?
Copak Vás někdo nutí nedodržovat povolenou rychlost?
Jezdi tak , jak se má a neotravuj ostatní.
Mnohem dříve se roztrhl pytel s řidiči, kteří nedokážou respektovat zákon. Tohle je jen reakce na jejich akci.
Ach jo, nesnažme se bulvalizovat umístění radarů. I takové umístění radaru dá řidičům z psychologického pohledu zpětnou vazbu, že dodržovat rychlost se má bez ohledu na jeho umístění a jestli se někdo dívá nebo ne. Každá pokuta za rychlost má smysl a může mít dlouhodobý dopad na změnu chování řidičů i mimo měřený úsek. Bohužel z pohledu pěších ani chodník není garantem bezpečí. Rozhodně to zvýší pocitovou bezpečnost, když tam bude někdo procházet. A jasně, že je daleko lepší to řešit bezpečnou infrastrukturou, která nesvádí k rychlé jízdě. Holt se rozhodli takto, ale očividně to nese ovoce. Asi bych z… Číst vice »
„Každá pokuta za rychlost má smysl a může mít dlouhodobý dopad na změnu chování řidičů i mimo měřený úsek.“
To tedy nemá, protože ten řídič hned za tou značkou na to šlápne, aby dohnal ztracený čas, protože považuje místo snížené rychlosti za nesmysl. Z psychologického hlediska to má přesně opačný smysl!!! Bohužel 🙁
Tohle je ale o nastavení mysli. To bych si taky mohl normalizovat dálniční rychlost a cokoliv pod ní brát za ztrátu času opravňující mě jet libovolně rychle.
Diskuze by tak spíš měla být o tom, jak změnit tohle nastavení mysli, přesvědčit účastníky, aby akceptovali nastavené pravidlo a jestli jsou zrovna pokuty ten správný způsob jak tohohle dosáhnout.
To je , bohužel, poměrně rozšířená představa v řadách českých řidičů . Považovat maximální povolenou rychlost za rychlost kterou je, navíc za každých okolností, nutno jet . Zajímavé je pak sledovat tyto “ maximalisty “ po přejezdu hranice do Rakouska či Německa kde naopak často , asi pro sichr , brzdí provoz…
Jaký ztracený čas vytváří dodržení maximálně povolení rychlosti?
Ale než se propracujeme k tomu že bude radarem kontrolována celá plocha měst, tak bych OPRAVDU chtěl vidět že se dávají napřed tam kde to má skutečně největší účinek a to na bezpečnost provozu, a ne na kapsu města! Takže ano, tak kde je provoz, stojí tam budovy u silnice, pohybují se tam chodci… a ne na místě které je tak mrtvé že by správně mělo být extravilánem (jako chápu že kvůli jednoduchosti se nedělají „výkusy“ uprostřed obydlených oblastí, ale jestli hodláme zavádět totální úsekové měření všude tak by se mělo začít aplikovat zařazení oblastí podle skutečné povahy okolí a… Číst vice »
Jen se zeptám: byl jste někdy v Liberci a v této lokalitě?
Nebyl, ale podle map jsou v té lokalitě kromě průmyslových objektů i obytné domy. Hlukovou zátěž v souvislosti s překračováním rychlosti jste vzal v potaz?
Díky za odpověď. To mi stačí.
Přiznám se že to nevím, prozradíte nám jaký je typický rozdíl v úrovni hluku při 50kmh versus 55kmh?
Je to divné, podle hlukové mapy ministerstva zdravotnictví v Liberci buď hluk končí přesně na hranici města, nebo se Liberec neobtěžoval takovou mapu pořídit, či zveřejnit…
Žeby neměli čas protože musí odesílat moc Výzev?
Tou „bezpečnou ifrastrukturou“ myslíte předpokládám retardéry a jiné zpomalovací prahy.. Byl jste někdy v této lokalitě v zimě?
Retardéry jsem fakt nemyslel. Zpomalovací prahy se nasazují do obytných zón, zón 30 a na přechody. Z pohledu z map se to jeví, že silnice je zbytečně široká, což k rychlé jízdě svádí. Zúžení o několik decimetrů by možná prospělo.
Ano, tímto způsobem nejspíš radnicí najatý projektant toto místo pro radar vytipoval.
Jasně, aby se tam pak nemohly míjet náklaďáky, které tam kvůli průmyslovým objektům běžně zajíždějí. A aby nebylo místo na úhybné manévry na našich rozbitých silnicích. Výborné uvažování.
v případě teorií je možná nejlepší jezdit na koni, pak se žádná autonehoda nestane…
Což ale rozhodně nevylučuje hyponehodu…
Kristepane. Kazda pokuta za rychlost ma smysl.