Rada Středočeského kraje schválila severovýchodní obchvat Benešova, záležet ale bude na dotacích
Příjezd ke kruhové křižovatce Červené Vršky u Benešova. Pramen: ŘSD
Celková délka je 4,5 kilometru. Předpokládané náklady na stavbu i její přípravu činí přes 370 milionů korun.
Místo toho turbokruháče tam mohla být klasická mimoúrovňová křižovatka. Při tomto „nápadu“ se musí projet tři kruhové objezdy. Most tam stejně bude, takže 1-2 kruhové objezdy jsou navíc..
Ten obchvat od Mariánovic přes Černý Les a Sladovku byl plánován už někdy před čtyřiceti lety.
to bude dlouhý scifi
Pětiramenný turbokruhac uz nebude moc dobře fungovat. Obzvlášť jestli pojezd pod I/3 je součástí až priváděče na dálnici. Pokud by se měla ta OK nahradit MÚK musel by být součástí stavby pojezd pod I/3 a zároveň zaslepit, nebo omezit napojení ulice Červené Vršky, tak, že by nešlo jet přímo z této ulice směr Praha. A to by se asi Benesovakum nelíbilo.
Někde jsem viděl, že součástí akce „obchvat“ má být i nové napojení z parkoviště u Kauflandu. Tj. kdo by jel od Kauflandu směrem jako na Tábor, tak by jel nově od Kauflandu na obchvat a z něj sjel na kruháč Červené Vršky. Tím by zaprvé „zkrátil“ svůj pobyt na tom kruháči, protože by jel neprojížděl 270°, ale jen 90°, a hlavně by došlo k odlehčení kruháče v tom smyslu, že by tato auta nebránila vjezdu na kruháč autům od Prahy…
Láska k okružním křižovatkám je u ŘSD více než zřejmá. V mnoha případech je kruháč spíše ke škodě. Modely můžou ukazovat, co chtějí, ale výsledný špunt je důkazem, že ty modely úplně nefungují.
Spuntovat dálkovou silnici. E55. To můžeme stavět OK na běžných dálnicích. Efekt stejný.
Ty špunty směrem od Prahy vznikají kvůli tomu že u Tužinky řidiči neumí zipovat. Špunty ze všech směrů tam vznikají jednak proto, že mnoho řidičů se rozhlíží na prázdném kruháči a jiní zas při výjezdu z kruháče nedávají blinkr. Tím celý provoz na kruháči zbytečně zdržují. A asi 1,5 km za kruháčem směrem na Prahu je usekové měření a téměř každý tam kvůli tomu zpomalí na 60, i když tam smí 90. Při silnějším provozu tím vznikají taky špunty už na kruháči. Samotný kruháč za to nemůže, to je vše jen kvůli chování řidičů.
Umíme simulovat dopravní provoz? Umíme. Umíme postavit silnici, která by zvládla aspoň současný provoz na I/3? No… je to na hraně, s výhledovou dálnicí by to ani nemusel být souvislý čtyřpruh. (Viz současný střídavý třípruh z Mirošovic do Benešova, ten celkem jede, pokud tam zrovna někdo nevymyslí nějaký vylepšení typu opravy mostu.) Ale všechna věda a poznatky se ohly, ŘSD si nalhalo do kapsy, že to byde stačit a postavily se dva kruháče. Zácpy a nehody jsou tam denně. Tisíce lidí denně pánům projektantům děkují za moderní a progresivní řešení. Co takhle si přiznat, že jsme to tentokrát neuhádli a… Číst vice »
Souhlasím až na ten střídavý 2+1, protože to na tuhle silnici vůbec není vhodné a způsobuje to kolony, když je tam velký provoz (což je dost často).
dovolil bych si nesouhlasit… při velkém provozu žádné kolony nezpůsobuje – ty by tam byly tak jako tak.
při slabšímprpvozu pak dovede kolony celkem znatelně omezovat.
V hustém provozu se často tvoří kolony na sjíždění pruhů, pak to zase jede až do dalšího sjíždění. Pokud by tam byl pouze jeden pruh, tak by to jelo a to sice pomalu ale jelo. Pokud by šel ten předjížděcí pruh při dosažení nějakého provozu zavřít, tak věřím, že by to velmi pomohlo. Navíc v těch sjíždění se často vyskytují bouračky. Navíc stále nejsem přesvědčen, že řidiči u nás umí zip, stačí jeden exot, který tam nechce někoho pustit nebo se začne řadit několik set metrů před sjížděním a celé se to zastaví.
Za to nemůže úplně 2+1, ale to, že řidiči neumí správně zipovat.
Ať si tam ta OK klidně zůstane, ale pod ní ať je průběžná I/3 o patro níže, trochu zahloubená. OK by byla nad ní a k ní by vedla ze spodní průběžné silnice připojovací ramena. Zhruba jak to mají vyřešené na průjezdu Plzní: https://mapy.cz/s/fokevohese
ŘSD, běžte s tou OK k šípku! Taková intenzita dopravy je jedině na plnohodnotnou MÚK. A když už tam bude nadjezd, proč tam musí zůstat OK? Ta místní komunikace JV směrem tam vůbec nemusí být takto připojena, aby byl důvod pro OK. Ani verze turbo nestačí a stačit nebude.
Pořád si ŘSD neuvědomuje, ze silnice první třídy jsou tranzitní, čili rychlé dálkové silnice, kde nemají být rychlostní omezení pod 80 a má být bez kolizí a zejména bez kolon! Němci to dávno pochopili. A je jedno, že z této silnice bude 603. To bude až za 40 let.
Švýcaři mají na všech silnicích I. třídy limit 80km/h a nejčastějším typem křižovatky se kterou se na nich setkáte jsou kruhové objezdy. Mimoúrovňová křížení mají obvykle silnice pro motorová vozidla (i ty dvouproudové).
A co my s tím. Taky je tam ta silnice první třídy hlavní spojnicí mezi hlavním městem a regionálním centrem?
Tu velmi zalezi s kym sa chcete porovnavat. Rakusania a nemci maju na cestach I. triedy limit 100km/h a velmi bezne mimo urovnove krizenia.
Teď ještě popsat rozdíl mezi Švýcarskou dálniční sítí a tou v ČR.
Rakušáci nemají žádnou JE a vyrábějí elektřinu z vody. A někde na světě mají i třeba přílivové elektrárny, na Islandu či Kamčatce geotermální a někde mají elektárny na mazut a LTO.
I kdyby, tak oni mají daleko lépe vyřešeny zprůjezdněny hlavní dálkové tahy. Na tomto místě by si v těch současných intenzitách Švýcaři nedovolili postavit nic jiného, než SMV s MÚK, nebo aspoň třípruh s MÚK.
Pokud nebude (jako že asi hned tak nebude) dostavěna D3, tak tohle samo o sobě nic neřeší. Uvedené řešení zase přivádí VEŠKEROU dopravu na ten kruháč, který se neskutečně přicpává běžným provozem, o špičkách nemluvě. Tohle by se mělo udělat s dvoupruhem od Prahy (který teď končí na Tužince), ze kterého by byl odbočovací pruh na tento obchvat PŘED kruháčem (tj. při jízdě od Prahy: dvoupruh – odbočení na obchvat – podjezd obchvatu – dvoupruhový vjezd na stávající kruháč).
Na druhou stranu, možná je to takhle zbastlené úmyslně, aby byl stále tlak na dostavbu D3.
Křížení silnic 3 a 112 bude MIMOÚROVŇOVÉ. Přesto tam na silnici č. 3 zůstane absolutně nesmyslný kruhový objezd. Naprosto zoufalé řešení.
no, nejak ten provoz, compeijede od prahy po “3” do benesova dostat musite.
Na ten obchvat se bude odbočovat právě z toho kruháku! Na jednu stranu kolem benzínky a na druhou ke Kauflandu a pak na každé straně přes další dva kruháky na obchvat a na přípojku k dálnici.
Když bude podjezd tak by kruhový objezd na hlavním tahu kam v žádném případě nepatří zmizel? Tohle zvěrstvo totiž je fakt šokující. O kus vedle jsou dva mimovúrovňové nájezdy a sjezdy a tak vůbec nejsou oba kruhové objezdy potřeba a celým Benešovem od severu k jihu a naopak by šlo jezdit 90 km/h bez jediného zdržení a omezení tak jak je to správné. Stačilo by odbočení zakázat a umožnit ho kousek vedle. Případně místo objezdů udělat další mimoůrovňové křížení které vzhledem k důležitosti a vytíženosti silnice za to stojí ať vyjdou na jakékoliv peníze..
Je to peklo pekej!! Kolem Benešova to stojí už každý den a D3 nic. Pro chytráky co budou mudrovat o jiné dopravě než OA…
Vlaky mívají běžně sekeru i hodinu, klidně třikrát do týdne…
Praha – Bene je PEKLO jakýmkoliv druhem dopravy….. A zlepšení jentak nebude.
A aby toho nebylo málo Benešov je neustále neprůjezdný kvůli místním uzavírkám.
Jenže ty dvě MÚK mají dost malé výškové omezení, každou chvílí to tam někdo zapíchne. Hlavně ten u Konopiště a navíc je velkou část roku zúžený aby se lidé mohli dostat do Konopiště, takže se tam ani dvě auta nevejdou.
Ty mimoúrovňovky jsou kvůli nízké podjezdné výšce neprůjezdné pro kamiony! I přesto,že je výškové omezení řádně označené minimálně jednou měsíčně tam nějaký náklaďák uvízne! A křižovatka u mlékárny navíc není ve směru do Prahy mimoúrovňová a podjezd je z rozdnutí města zúžen na jeden jízdní pruh se značkou dej přednost v jízdě protijedoucímu vozidlu na výjezdu z Benešova!‘