Rada schválila budoucí podobu Florence, na řadě je územní plán. Proměna potrvá léta

Podoba Florence podle vítězného návrhu, vizualizace. Pramen: IPR PrahaPodoba Florence podle vítězného návrhu, vizualizace. Pramen: IPR Praha

Počítá se se zachováním autobusového nádraží, jehož přestavba přijde v pozdější fázi. Realizace by měla začít do deseti let.

Zpět na článek
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdydy

tak to je na další dvacetiletku

Alibaba

Ta dvojkolejka do tunelů „Nového spojení II“ se opravdu vyhne tomu domku na Negreláku nebo je to jen vize architekta?

Ondřej

Ano, je památkově chráněný a nedávno velmi pěkně opravený.

Georg

ja nevim, no… tahle myslenka centralniho autobusaku v centru velkomesta jsou takovy sedesaty leta…
nebal bych se to vypraskat na konecne metra prislusneho smeru, o prestup autobus-autobus na florenci moc nejde.

Kubrt

Vnitrostátních linek už tam moc není, ty se už z většiny přirozeně a logicky vysunuly na předměstí k „metrům“ (a zbytek bude pokračovat, si myslím), takže na ÚAN zůstanou zejména mezinárodní linky, což se mi zdá únosné a do jisté míry opodstatněné.

Jan

Ano, důležitá je taky vazba na hlavní nádraží, které kupodivu zabírá ještě víc místa ve středu města.

V. K.

O to zbytečnější mi to připadá. Autobusové nádraží bych viděl spíš u metra nebo železničního uzlu, jako je třeba Südkreuz v Berlíně, kam jezdí mezinárodní spoje. Je zcela zbytečné tahat další dopravu do centra.

Pražec

Stejně se toho na ÚAN zas tolik nevejde, ten dvorek je docela malej.
Na Mapách jsem zkoušel měřit plochy různých AN. Jasně, ÚAN je dost smáčknutej a jinde to za bolševika dost předimenzovali. Ale kdyby měla mít Praha stejnou plochu AN v přepočtu na počet obyvatel jako Jihlava, tak jsme zhruba na třicetinásobku. 🙂

Kuba2

Taky v Jihlavě je vlak totálně nepoužitelný všemi směry, z Prahy tomu tak není (s výjimkou právě té Jihlavy a Karlových Varů, které pevně doufám zůstanou v centru a nevystěhují se někam na Roztyly resp. Veleslavín)

Daniel Jablonecký

S výjimkou Jihlavy, Karlových Varů a… Liberce.

Alibaba

S perspektivou VRT v Jihlavě není třeba jezdit na ÚAN, ale když už zůstane nějaký busík, tak na Roztyly to bude stačit.

Alibaba

To už jsem tu navrhoval taky, a taky se to nelíbilo. 🙂
A přitom si myslím, že by to bylo možná i rychlejší, něž skákání autobůsů v zácpách.

Ondra

Když tam bude magistrála, tak to vždycky bude 🤮

Marian Kechlibar

V ulici Prvního pluku už stojí nějaké stavby, které vesměs patří soukromým subjektům. Patrně je nelze jen tak vyvlastnit. Minimálně část plánu tak závisí na ochotě jiných majitelů prodat své domy.

Beekee

Větší část je určena k demolici už proto, že se tudy bude zahlubovat trať NS2. To je nepochybně veřejně prospěšná stavba, kde vyvlastnění je možné…

V. K.

Majitelé by byli blázni, kdyby takovému projektu bránili. Ty pozemky mají miliardovou cenu.

Pavel

Připadá mi, že kdyby TSK dbala i na nějakou vizáž, čistotu a údržbu dopravních staveb, mj. i použití decentního dopravního značení a ne dálničních portálů, tak by magistrála vůbec nemusela působit jako „jizva“. Jenže to bych po TSK asi chtěl moc.

Rozčílenej Jarda

Mně se dálniční portály líbí. Mrzí mě, že postupně mizí, třeba ten u Muzea. Určitě to bylo lepší, než např. semafory na špejličce houpající se ve větru.

Frantisek

Tak ty původní subtilní snad, ale to, co se ve městě objevuje poslední dobou (například mohutné sloupy u Špejcharu aj.) do města nepatří asi stejně, jako je do něj vhodná jakákoli bariéra dálničního typu… A ještě zaberou půl chodníku.

Kuba2

„zaceluje rány, které na Florenci zanechaly hlavně dopravní stavby“
To je jako vyříznout si tepnu, aby zbylo víc místa na špek.
Mimochodem, kde má být ten autobusák, když podle vizualizace má být celé jeho území zastavěno?

Kubrt

Autobusák bude tam, co dnes, ale překrytý budovou. Ostatně je to vidět na titulním obrázku.

Kuba2

Dneska ten autobusák ale zabírá zhruba polovinu toho území určeného k přestavbě, takže pod jednu budovu se asi sotva vejde.

Kubrt

Odstavná plocha tam jistě nebude, i těch nástupišt bude méně, ale nemám dojem, že by to nestačilo, ten provoz není zdaleka takový, jako před 30+, kdy z Florence jezdily busy do všech směrů.