egoe-plus
Cestovní ruch Letecké společnosti Letectví Letiště

Qatar Airways v Praze dál expandují, A330 bude létat dvakrát denně. Emirates ruší první třídu

Airbus A330-200 společnosti Qatar Airways. Foto: Qatar Airways
Airbus A330-200 společnosti Qatar Airways. Foto: Qatar Airways

Letecká společnost Qatar Airways od začátku dubna znovu navýší svoji kapacitu na trase z Prahy do Dauhá. Po již dříve oznámené výměně letadla na ranní lince z A320 na větší A330 dojde ještě k další změně: u podvečerní rotace bude katarský dopravce nasazovat místo stávajícího Boeingu 787-8 větší A330-300.

Vyplývá to ze změn v rezervačním systému. A330 bude na podvečerní rotaci nasazen poprvé od 10. dubna, v druhé polovině května poletí na této lince ještě několikrát dreamliner, od června jsou pak všechny lety už jen s A330-300.

Katarská společnost tím výrazně navýší svoji kapacitu v Praze. Ještě v tomto letovém řádu (s výjimkou února, kdy celý měsíc na linku mimořádně nasazuje Airbus A350), dosud nabízí denně maximálně 398 míst v kombinaci A320 na ranním letu a Boeingu 787-8 u podvečerního letu.

Airbusy A330 jsou větší: Qatar Airways kombinuje v rezervačním systému verze A330-200 a A330-300, vždy jen s místy v ekonomické a byznys třídě bez první třídy. Verze A330-200 má 260 nebo 272 míst, A330-300 má 305 míst. Každý den tak bude nabízet až 610 míst z Prahy do Dauhá, dosud je to necelých 400.

Největším hráčem na trhu letů z Prahy do oblasti Perského zálivu a dál do Asie, Austrálie či Afriky jsou Emirates. Podle sedačkové kapacity budou Emirates i nadále těsně největším. Emirates sice zredukovaly počet letů na jeden denně, na který nasazují A380 v konfiguraci pro 489 nebo 517 lidí, od konce března s nástupem letového řádu ale nasadí na trasu letadlo v konfiguraci bez první třídy, tedy pro celkem 615 cestujících. Qatar Airways létají z Prahy od srpna 2017, Emirates letos oslaví deset let provozu na Ruzyni.

Po trhu se šíří zvěsti, že by od příštího roku mohl katarský dopravce navýšit počty letů z Prahy na tři denně. Zatím ale nikdo takovou informaci nepotvrdil. „Průběžně vyjednáváme s celou řadou leteckých společností o všech možnostech otevření nových spojení či o navyšování kapacit na již stávajících pravidelných linkách. Jednání a následně potvrzování slotů, tedy časů určených pro vzlet a přistání daného letu, probíhají vždy na slotové konferenci, která je pro příští zimní sezónu 2020 naplánována na červen letošního roku,“ řekla mluvčí Letiště Praha Kateřina Pavlíková.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Dneska jsem kontroloval rezervaci (10.11. – 21.11) a pořád je tam uveden B788, jak na outbound tak i na inbound let.

Ezekiellcz

Jestli letíte až v listopadu, tak do té doby se typ letadla ještě může několikrát změnit, kor když Qatar chce postupně všechny A330 vyřadit 🙂

Petr

Párkrát jsem s nimi z Prahy letěl a asi jsem měl štěstí, protože letadlo bylo vždycky poloprázdné (economy i business). Takže jsem se děsil spíš toho, že budou časem omezovat. Mám velkou radost, že to byla asi jen náhoda a že se jim v Praze zjevně daří, protože lepší poměr cena/výkon minimálně v Česku nikdo nenabízí.

Adam H

A čím bude létat Mareš když mu zruší first class? 😀

Richard P.

V clanku je uvedeno, ze QR letaji z Prahy od srpna 2018, ale oni letaji Prahu od r 2017, asi od cervence .