Letecké společnosti Letectví

Qatar Airways navýší v Praze kapacitu. Místo A320 budou druhý let zajišťovat A330, doženou Emirates

Airbus A330-200 společnosti Qatar Airways. Foto: Qatar Airways
Airbus A330-200 společnosti Qatar Airways. Foto: Qatar Airways

Letecká společnost Qatar Airways navýší od letního letového řádu v Praze výrazně svoji kapacitu. Namísto úzkotrupého Airbusu A320 bude na ranní frekvenci mezi Prahou a Dauhá nasazovat širokotrupé letadlo A330. Dojde tak k výraznému navýšení kapacity.

Změna vyplývá z rezervačního systému dopravce, potvrdila ji mluvčí Letiště Praha Kateřina Pavlíková. Katarci na ranní rotaci s odletem v 9:15 nasadí od 29. března Airbus A330-200. Vzhledem k tomu, že v prodeji jsou jen lety v ekonomické a byznys třídě, půjde o letadlo pro 272 nebo 260 cestujících (236 nebo 248 ekonomická třída, 24 byznys). Dosud na ranní lince létá Airbus A320 s kapacitou 132 nebo 144 cestujících. Večerní rotace s Boeingem 787-8 dál zůstává, v něm je kapacita 254 míst.

Rozšíření kapacity přichází pár měsíců poté, co Emirates zrušily druhou denní frekvenci mezi Prahou a Dubají, v celkové kapacitě na letech do Perského zálivu tak mohou Qatar Airways lehce převáží nad Emirates. Ty létají do Prahy s Airbusem A380, v poslední době ve verzi pro maximálně 517 lidí. Katarci denně nabídnou mezi oběma městy 512 – 524 míst každým směrem. Dosud nabízí katarský dopravce maximálně za den 398 míst každým směrem, nabídka tak stoupne o více než třetinu.

Qatar Airways létají z Prahy od srpna 2017, loni s příchodem zimního letového řádu začaly na jednu rotaci denně nasazovat větší dreamliner.

(v původní verzi byl nesprávně uveden počet míst v A330, za chybu se omlouváme)

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
electra

Zůstane lítat i samostatná cargo linka, nebo to naložej do tohodle ranního spoje?

Bart

Asi těžko by dali cestující do carga, když tam nejsou sedačky, nemyslíte? Ale pokud jste to myslel jako vtip, tak vám to neberu. Ale cargo linka do Budapešti zůstane.

Jen tak

No .. on .. to napsal docela dobře… ale ty jsi ho nepochopli 🙂

On se neptal, jestli lidi naloží do carga, ale jestli cargo naloží do tý 330ky .)

Richard P.

Koukam, ze ted v prosinci dostali dalsi 4ks A350, za chvili mozna uz nebudou ani vedet, kam nacpat widebody… ale to nam muze byt jedno, do pristi krize je jeste daleko…. https://www.airfleets.net/flottecie/Qatar Airways-active-a350-35.htm

Kajman

Ty počty sedaček vypadají spíše na A330-300. Vychází to i dle seatguru.

petr smejky

bohuzel arabaci maj nadbytek kapacity tak to valej i na prahu..budou to mit na leto prazdny..

Jen tak

Bohuzel? proc bohuzel?

GPGP

Ale jsou hodní a zlý Arabové, tzn. zrovna Qatar považuji za menší zlo než SAE…. a jejich přecpané letiště Dubaj 🙂

Jan

Já mám v rezervaci pro ranní let DOH-PRG QR289, který absolvuji začátkem Ledna uveden stroj 787-8. Ale už to měnili několikrát z A320 na 787-8 a zpět a teď zas na 787-8.

Jan

No jasně, že jo…. Já mluvím o ranním, kde lítá normálně ta A320 zatím… 🙂

Roman

Na začátek ledna 2020 je pár spojů na lince QR289/290 operováno B787-8 kvůli zvýšené poptávce.