Qantas začal s proměnou flotily na vnitrostátní lety. Místo Boeingů 717 začínají létat A220
První let A220-300 společnost QantasLink.![První let A220-300 společnost QantasLink.](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/03/QF1266-CBR-landing.jpg)
![První let A220-300 společnost QantasLink.](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/03/QF1266-CBR-landing.jpg)
Letos převezme Qantas ještě jedno nové letadlo, příští rok 4.
Letos převezme Qantas ještě jedno nové letadlo, příští rok 4.
No tak to žádný div že budou mít tišší a úspornější letadla když skočili najednou rovnou přes dvě generace…
Úplně laický dotaz obecnějšího typu: má nějaký konkrétní vliv atypické rozložení váhy u letadel s konf. 2+3 na vyvážení, je to nějak řešeno automatikou, nebo manuálně před vzletem s ohledem na konkrétní obsazenost? Díky.
Ono je to tak blizko ose letadla, ze ten vliv rozesazeni 2-3 na teziste v ose/mimo osu bude imho minimální az zanedbatelny
Pro zajímavost, 2+3 měly i ty B717 (pokud byly řešené stejně jako u Delty, kde jsem s ním letěl).
Tak každý B717 má/měl 2+3 v economy, ne? Víc tam nenacpete a 2+2 by byl pro economy zbytečný luxus.
Je to vzhledem k celkovému rozložení hmotnosti letadla a nákladu zanedbatelné.
Někde jsem viděl výpočet pro MD-80 a ten posun těžiště byl půl palce, takže něco přes centimetr.