Qantas přemýšlí o letadlech s lehátky v nákladovém prostoru na ultradlouhých letech
Letecká společnost Qantas zvažuje zásadní přeměnu interiéru svých letadel pro dálkové lety tak, že by využila pro přepravu lidí i
Letecká společnost Qantas zvažuje zásadní přeměnu interiéru svých letadel pro dálkové lety tak, že by využila pro přepravu lidí i nákladový prostor. Místo nákladu by v něm cestující mohli spát nebo se procházet
„Jednou z možností je nákladový prostor nevyužívat a nepřepravovat žádné cargo. Pak se nabízí otázka: mají lidé kde se po letadle procházet? Mají lehátka jako ve vlaku?“ citoval australský deník The Age šéfa Qantasu Alana Joyce, který se takto vyjádřil při přednášce v londýnském Aviation Clubu. Podle manažera nepadlo dosud žádné rozhodnutí, Qantas ale podle něj bude pravděpodobně první aerolinkou, která s novou třídou přijde. Se svým nápadem už seznámil oba největší výrobce letadel, Airbus a Boeing.
Po nich už déle chce, aby ještě vylepšili svá stávající letadla tak, aby zvládla letět až z východního pobřeží Austrálie do Evropy či na východní pobřeží USA, tedy přes dvacet hodin.
Qantas si po prvním přímém letu z Austrálie do Evropy bez mezipřistání užívá velké publicity a reklamy. Joyce ve Velké Británii uvedl, že firma zvažuje návrat některých dalších evropských destinacích do svého letového řádu, které zrušil v posledních letech. Firma počítá hlavně s dreamlinery, už letos chce rozhodnout o konci svých šesti boeingů 747.
Aerolinky obecně pokračují v zavádění letů delších než 14 hodin. Novou linku oznámil tento týden Air New Zealand, od listopadu bude s dreamlinerem létat bez mezipřistání mezi Aucklandem a Chicagem. Let má trvat 15 až 16 hodin. Přímé spojení do Chicaga, nejspíše z Brisbane, zvažuje i Qantas.