Obrazem: Qantas ukázal, jak se bude cestovat v ultradálkovém A350
Qantas počítá se startem ultradálkových letů v závěru roku 2025.
Australský dopravce Qantas počítá v Airbusech s A350-1000 pro ultradálkové lety s maximální kapacitou 238 cestujících, tedy výrazně méně, než se do stejného typu letadla vejde u běžných dálkových linek.
Firma to uvedla při dnešním představení vizualizací první a byznys třídy v letadlech, které mají od od druhé poloviny roku 2025 spojit bez mezipřistání například Sydney s New Yorkem nebo Londýnem. Běžná kapacita stejného typu letadla je 340–400 cestujících. Qantas má objednáno celkem 12 těchto letadel.
Na vývoji interiéru Qantas spolupracoval se studiem Caon Design a vědci z University of Sydney. Cestujícím chce během letu, dlouhého téměř 20 hodin, nabídnout takový komfort, aby nepotřebovali po výstupu z letadla čas na zotavení. Podle šéfa Qantas Alana Joyce je klíčovým faktorem zejména dostatek prostoru pro cestujících.
„Qantas je dlouhodobě lídrem v otevírání dálkových letů. Do projektu ultradálkových letů přinášíme všechny poznatky, které jsme získali v tomto segmentu,“ uvedl Joyce. Qantas plány na ultradálkové lety nazývá jako Project Sunrise. Podle něj nabídne letadlo svým uspořádáním interiéru dosud největší komfort u dálkových letů na celém trhu. Firma využívá i své poznatky z letů Perth – Londýn, které ale nejsou ještě tak dlouhé.
Zdarma internet ve všech třídách
Letadlo nabídne v nejdražších třídách šest kabin první třídy v uspořádání 1-1-1 a 52 míst v byznys třídě v uspořádání 1-2-1. První třída má cestujícím připomínat pobyt v hotelové místnosti včetně postele, křesla, skříňky, jídelního stolu pro dva a televize.
Na soukromí sází Qantas i u byznys třídy. Ke každé sedačce bude přístup z uličky, pro větší soukromí bude možnost použít posuvné dveře.
Qantas zatím neukázal podobu ekonomické třídy a Premium economy. V ekonomické třídě bude 140 míst v uspořádání 3-3-3, v premium economy 40 míst (2-4-2). Firma uvedla, že na palubě bude zdarma vysokorychlostní internet od Viasat. Součástí letadla bude i prostor pro odpočinek nazvaný Wellbeing Zone, detaily zatím dopravce nepředstavil.
Interiér letadla je kompletně představen v informačním letáku.