PwC: Ve světě se loni poprvé prodalo 10 milionů elektrických aut. Vládne Čína

Výroba elektromobilů Volvo C40 v belgickém Gentu. Pramen: Volvo CarsVýroba elektromobilů Volvo C40 v belgickém Gentu. Pramen: Volvo Cars

Přes svůj pokračující rychlý růst jsou prodeje elektroaut stále do značné míry závislé na státních dotacích.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JaŠ

Tvrdit, že hybridy jsou elektrická auta je stejná pravda, jako tvrdit, že dieselelektrická lokomotiva je elektrická lokomotiva.
Jasně – Bardonka, Bangle a Brejlovec jsou elektrické mašiny :)))

Martin

A eurohejtři nebudou mít co žrát.

Maara

Vtip je v tom, že v např. v Šanghaji se dá dobíjet na veřejné nabíječce za 0,15 kWh za Kč.

JiP

Cina a Asie obecne v tomto smeru ma velmi slusne naslapnuto. Do znacne miry to je ale dano mnohem snazsim akceptovanim BEV asiaty obecne diky jejich uplne jinemu zvotnimu stylu a nespoctu obrovskych mest, kde ani zadnou velkou baterii a dojezd nepotrebujete. A soucasne se diky BEV muze predevsim v Cine v nekterych mestech podstatne zlepsit ovzdusi.

Jiný Petr

Problém s touto statistikou je, že Čína neuvádí kolik aut prodala, ale kolik vyrobila (na rozdíl od dat z Evropy).
Takže je to přesný součet nepřesných čísel.

Navíc, zda skutečně tolik prodala na domácím trhu je hodně velkou otázkou.
Spíše to vypadá na zopakování si bubliny s koly v roce 2018 (plus minus)

Y.K.

Pravděpodobně prodala, protože nárůst EV v ulicích je tam prostě pozorovatelný, což ve většině Evropy vůbec neplatí (s výjimkou třeba Norska). Navíc do toho byznysu jdou typicky „elektronické“ firmy co mají know how „na elektriku“ a auta nikdy nedělali. Není to státní projekt někoho ohromit (a tedy to bušit někde na sklad), je to obrovská příležitost pro nové výrobce. Pro západní výrobce je to výrzné nebezpečí, protože tyhle firmy si sbírají zkušenosti jak udělat solidní auto, zatímco tradiční výrobci spíše spí a sní o nekonečné výrobě spalovacího motoru.

jkjk

Vliv má taky cenová dostupnost, na čínském trhu zas tak velký rozdíl mezi elektromobilem a autem na benzín není, jsou tam dostupné i malé a málo vybavené elektromobily třeba v přepočtu za 150 tis. Kč. A ty malé dojezdy s tím souvisí, auta s dojezdem 150 km se tam běžně prodávají.