Putovní výstavka 40 let starého rychlovlaku TGV vyjde Správu železnic na 10 milionů korun

TGV, ilustrační foto. Autor: SNCFTGV, ilustrační foto. Autor: SNCF

Náklady mají částečně pokrýt dodavatelé Správy železnic.

114 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mgr.pavel

Takže SprŽel zaplatila 9 milionů korun za prokázání (nejen) vlastní 30leté neschopnosti postavit jedinou VRT.

Pokud by to vedlo k vyvození osobní zodpovědnosti žáb na prameni, bylo by to super. Jinak je ten důkaz neschopnosti jen hořkou pilulkou..

Jiří Kocurek

Budou vám tvrdit, že Šinkanzen je maglev, který nejezdí po kolejích. Zasvěceně a zaručeně a taková obludnost bude jen pro horních 10 tisíc. Ukážete jim YT video/fotku, budou argumentovat, že to není pravda, že je to jen digitální fotomontáž.
Tohle by je mohlo přesvědčit, když to uvidí sami, na obyčejných koejlích. Totiž že jejich zaručené představy jsou založené akorát tak na neznalosti, ale o to pevnější.

Martin

Správa železnic vznikla k 1.1. 2003 … 30let ??? místo kritiky si raději procvičte sčítání a odčítání.

Vapch

Jestli má VRT provozovat SŽ tak, jak ji známe, pak hlasuji proti VRT (jakkoliv bych si ji přál)
SŽ však ukazuje takovou míru arogantní ignorance, že by se hodila spíš do ruska nebo běloruska, případně do číny…

Honza

Baví mne, kolik „poučených“ názorů se člověk v diskusi dočte. Nejen pivu, fotbalu a politice rozumí v Česku každý, ale i řízení státních firem, rozpočtovým pravidlům, marketingovým kampaním atd. 🙂 Stěžujete si, že sem přijede 40 let stará souprava, ale nenapíšete, kde byste chtěli vzít modernější, co tu zůstane týden a vlastníkovi nebude chybět. Píšete, co jiného se dá za 10 míčů pořídit, ale pomíjíte, že peníze na marketing do kapitoly mzdy, opravy nebo investice nedostanete. Rozebíráte, jestli má smysl takový šrot u nás ukazovat, přitom většina diskutujících (zdá se) rozvoj VRT podporuje, jenže mezi lidmi budí i negativní emoce,… Číst vice »

Ares

SŽ se nemá co prezentovat, řešit nějaký marketing, je to účelová státní organizace co se stará o infrastrukturu. Její nejlepší prezentace je dobrá infrastruktura a né vzdušné zámky a modré z nebe z veřejných rozpočtů.

Honza

Dobrá infrastruktura je samozřejmě nejlepší vizitka – současného stavu. SŽ má prezentovat své budoucí záměry. Nebo kdo jiný by podle Vás měl naklonit veřejné mínění vstříc velkým plánovaným železničním stavbám?

Honza

Někdy je lepší nejdřív dvakrát číst, pak si dát kafe, probrat závity, a až s odstupem komentovat. Možná, kdybych použil patřičného smajlíka za každý odstavec, by to někomu seplo i bez toho kafe 😀
Ona citovaná argumentace je odkazem na 4 dny starý článek téhož autora. Ale třeba jsem ho četl špatně.
A k těm lžím a nesmyslům: Autore, nešlo by to konkrétněji? Show must go on 😉

František

Tímto přístupem degradujete slušné příspěvky v diskuzi a dlouhodobě se dostáváte do aktuálního stavu – diskuze zabředlá fanoušky kopání do SŽ, RJ. Navíc tím i shazujete sám sebe jako autora. SŽ je na takové úrovni jako nikdy předtím. Když rozumný člověk srovná letitý vývoj ČD a SŽ, tak musí pochopit, kde jednotlivé firmy jsou. Škarohlídové neumí sdělit konkrétní výtky, obecné kopance nemá cenu řešit. PR k VRT je nezbytné nebo se Vám líbí, že se zasekneme podobně jako s dokončením D1? Je nezbytné komunikovat s obyčejnými lidmi, samosprávami, dát národní apel na výstavbu VRT, pak to budou jednotlivé subjekty vnímat… Číst vice »

medvěd

Ale nevidí, že někdo na SŽ chce ukázat, že taky umíme postavit pořádnou trať pro lepší vlaky než 810 a podobrý repasy. Podívejte se jak to bylo postaveno za Franc Josefa a dodnes většina tratí zůstala stát v původní stopě přes 100 let a jaký tenkrát (ne)byly silnice? Mě vadí, že každý přepravce chce vozit lidi a celý vlak má jen 1 WC, v druhém nemáte kam dát batoh, v třetím jste jak na Milešovce. Potom začne řvát „bafunář“ a EC začne zastavovat v České Třebové. EC vlaky jsou přeci na přepravu mezi Prahou, Brnem, Vídní. Na zastávky mezi jsou… Číst vice »

Frantisek

Ex (včetně EC, IC…) jsou pro rychlá spojení velkých měst, R pro spojení menších měst. VRT je trať právě pro ty Ex. Jen aby byla napravena dosavadní devalvace pojmů praxí. SŽ může chtít ukazovat co chce, ale pokud nebude mít tratě schopné nabídnout použitelná spojení pro daný segment (tím není „vše zásadně přes Polabí“ či stanice v polích dostupné jen auty místo spojek do uzlů ve městech). „Poskakování“ je dáno i fixováním nedostatečné kapacity současně s připuštěním krátkých vlaků stejným směrem vedených poměrně těsně za sebou.

Alibaba

Když se podívám na výkresy, co SŽ prezentuje, tak jsou tam jak sjezdy, tak stanice v polích. Žádný „nebo“.
Zajímalo by mě, jak si trasování představujete vy, aby to mělo nějaký smysl, a aby to taky zapadlo do územních rezerv.

Jiří Kocurek

Napojit na VRT lokálky ze všech stran. To aby se všichni cestující na vlak dostávali vlakem a nijak jinak. Přestup z autobusu je zločin, takoví cestující pak zabírají v Praze místo automobilismem. … no coto, je to František.

Tom

Dáma s pávem… tos tu hodne lidem hnul zluci 😊👍

Princ Krason

Pobavilo 🙂 Jako ze kdyz muze vyhazovat penize dama s pavem, tak my muzem taky, ze jo 🙂

Honza

Jasně že ne. To bylo jako ta krabička zápalek před chladicí věží JETE (Jízda, 1994) – prostě pro srovnání velikosti. 10 mega fakt není zrovna mnoho peněz, z hlediska nákladů na propagaci. Stačí si spočítat, kolik třeba stojí všemožné dny otevřených dveří. Jo, je to lákadlo pro masy, hlavně před volbami, ale ani to není zadarmo.
No a taky to mělo i méně chápavým poodkrýt vyznění celého komentáře. Což mi evidentně nevyšlo. Ale co už, v 7 hodin ráno je málokdo mentálně fit 😀

XB-1

Nejsem tak světaznalý, ale na železničních veletrzích venku se také vystavují pouze veterány? Jestli ano, pak je vše v naprostém pořádku.

Honza

Jestli to nebude tím, že na veletrzích obvykle vystavují vozidla jejich výrobci, nebo aktuální provozovatelé. Provozovatele VRT v Česku nemáme a tendr na dodávky, u kterého by byli známi alespoň účastníci (kteří by tak měli motivaci sami se zúčastnit), také ne.
Vaše paralela prostě kulhá. V podstatě je to podobné, jako by na veletrh o rozvoji průzkumu vesmíru přivezli místo části současné ISS nějakou starší kosmickou loď 🙂

Jiří Kocurek

Takže jaký vlak by měl přijet? Nic vyrobeného přímo pro zákazníka v ČR není. Ty, které jezdí ve Francii v běžném provozu, jsou potřeba v běžném provozu. To není 010, která se prostě někde vezme, protože jich je všude fůra odstavených.
Totiž mám zato, že by byl problém na tuhle prezentaci vzít Pendolíno, místo něj poslat náhradní soupravu a zákazníkům říkat, že je to z důvodů putovní výstavky Pendolína. Příplaťe si příště.

a8n

„Kontrakt zatím není v registru smluv.“
Už ě: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/20428843

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Zdravíme na Olšanskou!

David

Do ČR se vozí potraviny jako do popelnice Evropy (společně s dalšími východními státy). Výstava vlaku do muzea je vlastně podobný případ.

Na západě se této události smějí, jen lokální mafie se placa po ramenou, co že nám to přivezli.

Georg

a duchodci plni net nenavistnymi prispevky, aby jim rychleji uteklo to cekani na zubatou…

Jiří Kocurek

Ale ten „odpad“ byl ve slevě, tak ho koupili.

Martin

Nezlobte se na mě, že to takto píšu, ale ve Správě železnic a na MD snad musej něco hulit, ne li horší. Oni jsou úplně mimo realitu. Ač srdcař, milovník železnice jsem proti VRT proti, protože na to prostě nemáme. Jsem správkař vozidel a posuzuji z této stránky: Nejsou peníze na profi vybavení díly, nejsou kvalifikovaní technici, elektronici, mechanici. RailJet se na opravy posílá do ÖBB. Není žádná dlouhodobá koncepce správkárenství a do toho zde budeme mít rychlovlaky? Pomohla by čtyřkolejka Praha – Kolín, zkapicitnění uzlů pro nákladní dopravu. My ale budujeme VRT a budeme vymýšlet vozíkové šukafony… Asi začnu… Číst vice »

Vašek

Zlatá slova.

TPal.

A proč to nemůžeme vybudovat?

Georg

martine diky za to, co delate a v jakych podminkach. ale realne budovani vrt tady jsou jen prvni a pro kapacitu nezbytne kousky (mj. ta ctyrkolejka na vychod).
jak rychle a jestli vubec se to postavi cele, se uvidi casem. mit nejakou vizi ciloveho stavu ale neni nic proti nicemu.

Frantisek

Jenže kapacita na východ se má řešit primárně dostavbou druhé koleje přes Hradec, znevýhodněním krátkých vlaků stejným směrem těsně za sebou či eliminací příčin zpoždění, ne bastlením VRT jako záplaty na nevyhovující stav. Vize cílového stavu by měla vycházet spíše z toho, jakou potřebujeme síť jako celek, kde které dálkové spojení po kolejích chybí, kde je potřeba upravit místní trať apod.

tarten

No nezlobte se, to je jako fňukat, že nemá smysl stavět železnici, když po poslední válce s Pruskem seno pro koně tak zdražilo a důležité je hlavně rozšířit přecpanou hlavní silnici do Vídně tak, aby se tam dva formanské vozy vyhnuly bez zajíždění do křoví.

Frantisek

Jenže to my právě přesně děláme – rozšiřujeme silnice a ořezáváme dostupnost po kolejích. Pak VRT skutečně bohužel pozbývá smyslu, leda bychom ještě vedle postavili vodní kanál a nechali na stejné trase různé prostředky závodit. A VRT podle toho i vypadá – v zásadě „řeší“ jen stávající směry, kde vlaky ještě „nepropadly“, aby uspokojila pouze rostoucí celkové objemy, i při stagnujícím podílu…

tarten

… hmm, zní to trochu divně, nebylo účelem nasazovat někomu psí hlavu, ale podívejme se na věc z perspektivy dalších 150 let. Strach formanů ze železniční konkurence byl krátkodobě oprávněný ale dlouhodobě zbytečný. Při první železnici jich ubylo, ale postupem času jejich naftoví nástupci mají silnice nejen s extra pásem pro každý směr, ale některé pásy mají i víc pruhů a jeden forman uveze desítky tun. Tehdejší potíž se senem jakoby zmizela, ale vlastně se transformovala. Seno už nikdo nepotřebuje, zdražuje se nafta a časem má úplně nebýt. Nic z toho nebyl dostatečný důvod pro nepostavení železnice. Ta přitom nepřinesla… Číst vice »

Alibaba

Taky ta VRT (do rozpletu u Poříčan 4 koleje) bude v podstatě fungovat jako další koleje ve směru z Prahy na Kolín, takže vy ani nevíte co chcete.
A přistavět dvě koleje k současné trati by byla hlavně v úseku Klánovice – Pečky prasečina, protože není místo a směrově jen zabijete stávající stav.

A vozíkové šukafony vymýšlí kraje s dopravcem, protože nechtějí přijít o některé výkony a síťovost, kterou teď železnice nabízí.

Jiří Kocurek

A jaký vztah má investice do infrastruktury k vybavení dílen dopravce? Nestavět dálnici, protože garážník nemá na pořádný zvedák a Zemkovy vrakosy reznou?

Maravana

Co jé? Je to klasika! První souprava přes 250kmh. V sedmdesátých letech! V tu dobu jsi jel 90kmh max

Honza

CD Cargo ho potahne z Německa? Nebo pojede normál? Nevíte někdo?

vbb

Mezi Bad Schandau a Prahou je někde 25 kV 50Hz nebo 1500 V ss? Co šířka sběrače?
I kdyby bylo, tak vozidlo tu nemá schválení pro provoz.

Petr Novotný

Čím víc Svoboda utratí, tím vyšší budou přeci jeho prebendy. Tak proč nevyhodit 10 melounů jen tak na šotoakci… Prostě priority těchto kouzelníků jsou jinde. To že doprava potřebuje řešit důležitější věci naše politické kašpárky nezajímá.

jackbrno

Ano, je to taky možný úhel pohledu, ale na druhou stranu, těch 10M je jako plivnutí v moři. Za to se pomalu nepostaví jeden přejezd.

Aaabbb

Významnou část pokryjí příspěvky od „partnerských firem“. Které si to vyberou na nejbližší další zakázce s jediným uchazečem v soutěži… 🙁

S tímhle by spíš Dobrá správa měla něco dělat. Aby se otevřel trh a mohly jí být služby a komponenty dodávány více dodavateli…

axon

A nemohli by nám jí tu pak rovnou nechat na 4 koridor Praha – České Budějovice, tam bychom ji od prosince uvítali všema deseti no ne?

Georg

jo, pojede to pul hodiny devadesatkou do benesova…

axon

celý úsek až do benešova není 90, to zas přeháníte , dál máte 160, 200…

Georg

nee? 🙂 takze „jen“ od rican – ovsem zase ne do benesova, ale az za bystrici.
160 podle me mezi bystrici a voticemi nikde neni. a 200 – leda ve velimi 🙂

axon

200 zatím není ale bude 🙂

Alibaba

Tak z Votic do Veselí má být místy 200 pendolinových. Jestli tam bude cedule, nebo jen nějaký profil s tímto číslem v ETCS nevím.

vbb

Potáhnete to čím, esem nebo 380-kou?

axon

copak nejede to snad na 25kV? no neberte to vážně byl to vtip

Michal

SŽ má totálně reversní priority. Mělo by v prvé řadě řešit tratě.

Flinta19

Myslíte, že propagace VRT se netýká v první řadě tratí?

Michal

Upřímně, nemám vůbec nic proti VRT. Na druhou stranu, ČR není jenom PRAHA a BRNO. Myslíte, že ve státě, který má peníze leda tak na opravy stávajících tratí, si může dovolit VRT?

Georg

to je logika jako z bohnic…

Michal

Důvod?

tarten

To spíš se vedle půlbilionu na důchody těch ušmudlaných 20-25 mld. ročně na VRT, tedy na stavebnictví a zaměstnanost, vždycky najde. Zvlášť když to na rozdíl od důchodů půjde z 50-85% z dotací EU.

Michal

Samozřejmě, ty populistické slevy byly pi*ovina (sorry, slušně to napsat nejde)

Alibaba

Můžem. Proč bychom nemohly?
VRT bude i jinam, než Praha – Brno a VRV můžou jezdit i po běžné trati, podívejte se k SŽ na malůvky.
Nějakých 20 mld.Kč ročně jsme snad schopni investovat.

Michal

Myslíte tu hromadu zvýrazněných tratí, které projdou modernizací/elektrifikací? Ano, tu znám, ale ta by měla být prioritní oproti bezvýznamným rekonstrukcí zastávek.

Alibaba

Důležitá je elektrizace, asi bych nepočítal s elektro-dieselovými jednotkami jako v Británii nebo ve Španělsku. Modernizace je vhodná nikoliv nutná.
A rekonstrukce stanic a zastávek je vhodná kdekoliv, dopravci nemůžou lákat lidi procházet hnojištěm, nastupovat z nízkých nástupišť a nechávat je přecházet běžně dopravní koleje.

jackbrno

Spousta zemí nám může množství tratí závidět. Ale to že tady v roce 2022 není jediná VRT napříč republikou, to je ostuda. Cestovat mezi Prahou a Brnem vlakem za dvojnásobný čas, než autem a i „blbej“ autobus to zvládá minimálně o půl hodiny dřív, to je zoufalost.

Frantisek

Přesto propagují právě prvořadě vlak. Možná proto, že VRT v nyní plánované podobě pro většinu lidí až takovým převratem nebudou, v podstatě jen ulevují systémově zanedbané stávající síti; lidem jedoucím mezi zemskými metropolemi sice přinesou někde i znatelnější zrychlení, ostatním bez možnosti použít auto ovšem celkem nic.

Alibaba

A proč „bez možnosti použít auto ovšem celkem nic“?
Bez auta to bude taky použitelné jako současné vlaky-linky a bude se dát přesedat na současných stanicích.

jackbrno

Ono se nebude dát nikde přestoupit, aby si člověk i z malé obce za Brnem zkrátil cestu do malé obce za Prahou? Navíc to budou nové tratě, které tím odeberou část tranzitního provozu ze stávajících tratí, takže ledaskde bude možné navýšit kapacitu příměstské dopravy.

Ryk Mat

10 milionů na šotoatrakci s muzejním vozidlem je opravdu zavrženíhodné mrhání veřejnými prostředky.

Josef Švejk

Na hlouposti v této republice peníze evidentně jsou, ale na důležité věci chybí!

rozinka

A pak že nejsou prachy!

robert

Jako zaměstnanec SŽ bych za takové nesmyslné rozhazování dal výpověď.

Ondřej

Ale nedal.

robert

Ty toho tak víš, Ondro. 😀

XYYY

Proč by měl zaměstnanec SŽ dávat výpověď, protože podle jeho názoru vedení plýtvá … ve výdajové položce bude vykázáno jako náklady na reklamu a propagaci …
Rozpočet položky nebude překročen ….

robert

Protože se třeba musím dívat na to, jak na opravu některých prvků tratě nejsou peníze. Hlavně že se doveze historické TGV.

Pavel

To mohli těm zájemcům o prohlídku zaplatit výlet do Francie, kde mohli absolvovat jízdu modernější modelem. 🤦‍♂️

Martin

👍A hlavně po tratích, které chtějí budovat zde.

Adrián

Presne. A za lacnejšie. Nech je ŽSR akékoľvek, som rád, že sa nevydalo rovnakým smerom.

M@trixX

Lebo na Slovensku politici nechcu ani normalne trate, nieto este VRT.

Adrián

Asi by som to takto nenapísal, skôr si myslím, že sú ľahostajní. Je im to jedno a to je na tom najsmutnejšie. Potom tá infraštruktúra vyzerá ako vyzerá…

tarten

Slovensko je pro VRT bohužel ještě méně vhodné než Rakousko.

Gargy

Vyhozené peníze..jako vždy. To samé nové logo nebo ten infostanek.

ČD4ever

Šlo by to ještě zrušit? (Bez sankcí).

Martin

Důvod je jistě ten, že je v korporátní oranžové barvě😁. Copak ho má jiný typ TGV?

XYYY

Nikoli, SNCF nemají / neměly ortodoxní „korporátní barvu“ používanou pro všechna vozidla …
Oranžová TGV mají příjemnou pomerančovou barvu, která upoutala, poštovní TGV měla světlejší žlutou, lehce líznutou do zelena ….

Gwann

Nevěděl jsem, že dobrá správa mi na Wilsonak přístavi jako dárek k narozeninám TGV prakticky stejného věku, jako jsem sám.

Díky! 🙂

Hodně štěstí

Cena 9 340 000 děleno 17096 zaměstnanců (stav 2020). To by každý zaměstnanec do výplaty dostat jednorázově 546 korun. Ono by to některým na nižších pozicích možná v této špatné ekonomické době bodlo.

Georg

logika vzor jouda s radiovkou…

vbb

Mínus daně mínus odvody a jste na 300 čistého.

Ondros

Tak se podíváme, co měli Francouzi před 40 lety… to nevymyslíš. Kdyby už aspoň ukázali nový vlak..

Flinta19

Ale tady nejde o propagaci vlaku TGV ale o propagaci vysokorychlostních tratí jakomtakových.

Dan

To bude skvělá propagace: „Vidíte, tohle měli už před 40 lety ve Francii. A my za těch 31 let od chvíle, co jsme vám ho ukazovali posledně, nemáme furt nic. Vlastně jo… máme vizošky a trošku něco na papíře. Nicméně pro rychlejší spojení Prahy s Ostravou a Brnem vám už teď opravujeme na nejvytíženější trati úsek Choceň – Ústí na 85 km/h.“ Je to vidět i z diskuzí tady, ale nejde to vnímat jinak než jako hodně drahou šotoakci, jiná cílová skupina tam asi moc nebude. Tohle platit z daní se mi opravdu nelíbí. Koho zajímají rychlovlaky, už se dávno… Číst vice »

XYYY

Ve Francii neměli ministra dopravy, který by prohlásil, že SNCF setrvají ve stavu postupného chátrání, na rozdíl od toho českého a železniční doprava se nestala předmětem politikaření, kdy se ministři a šéfové „národního dopravce“ mění jako „apoštové na orloji“-

Georg

prosim o odkaz na zdroj teto odborarske legendy!

tarten

Neřekl bych, že je odborářská. Bohužel internetové archívy zpravodajství nesahají do doby, kdy byl Klaus ministrem.

Rese16

Vskutku účelně vynaložené prostředky.

Garry

Opravdu jsme země kde zítra znamená včera?To mi připadá jak kdybychom tahali panťak do Indie.Pokrok nezastavíš!😁Za deset melcků?Neber to.

Tomtur

Výborná investice. Pak chtějte po SŽ aby udržovali tratě, když dělají zbytečné promoakce. Co na to Kupka??

Huh

Přesně, platí draze firmy na úklid stanic. Že ho v reálu nikdo neudělá už je jedno, máme 23. května a jsou místa, kde se brodíte štěrkem ze zimního posypu, asi už je to připraveno na příští zimu…

Pavel Novák Von Aussig

Jenom úklid? Mně před cca rokem velmi obtěžoval cca 20 – ti letý občan Mongolska ( evidentně), mluvící česky, přímo před nádražím v Nymburku, nejspíš zaměstnanec fabriky v Kolíně. Bránil mi jít na nádraží, byl dost vzrostlý, mohutný, Zlatá horda. No a před nádražím venčil psa muž oblečený v pracovním “ security“, ochranka nádraží. Na dotaz jestli mi může pomoci, ačkoliv je v pracovním jako ochrana nádraží ( placená ochrana), odpověděl “ že nemá čas, protože venčí pejska..

Petr Novotný

Kupka nějakou dopravu nevyřeší, na to nemá .

Pražec

Cením „putovní výstavku“ přímo v nadpisu.
To je prostě kouzlo nezávislé žurnalistiky.

Rajče

Plýtvání. To si zaslouží TO, že se nechovají jako řádný hospodář.

bkv

Máš možnost ho podat…

Laik

Jak podnikat po česku. Výdaje 397 000 EUR + neznámo Kč. Příjmy 0 Kč. Ještě že máme ty peníze bokem!

Jiří Kocurek

To není ani tak po česku, jako po úřednicku.

Lada

Nemate nekdo podrobnejsi jizdni rad? Kudy se to dostane do/z Ceska?

david

Taky by mě to zajímalo. Odjezd z Prahy, příjezd do Brna atd…

Tovog

Mě by zajímalo kudy z Brna do Jihlavy, Dieselem po 240 se mi to nezdá, a stoupání.

Bpee

Hezky to ilustruje rozvoj železniční infrastruktury v Česku. Rok 1991: přijelo soudobé TGV Atlantique na síť poměrně srovnatelných parametrů jako v sousedních zemích a s obrovským potenciálem Rok 2022: přijede TGV PSE, o víc jak 10 let starší než Atlantique v roce 1991 poté, co nevyšel plán sem dovézt ICE4 s maximálkou 250 km/h, tedy podobnou, jako jednotky 680, co zdejší síť „hoblují“ už pomalu také 20 let. Ilustrace, jak moc jsme s infrastrukturou oproti zbytku EU pozadu, je to naprosto dokonalá. Jen škoda, že to z Francie nepojede přes Beroun, pokud někdo tehdy fotil Atlantique třeba u Karlštejna nebo… Číst vice »

XYYY

Přes Beroun se TO v červenci 1991 vracelo do Chebu, přijelo TO přes Děčín hl.n.

Siderodromofil

copak Zmikunde, schováváš se?

Frantisek

Oproti zbytku EU zase máme pořád ještě větší rozsah, usilovně však kopírujeme jeho desítky let starou redukci (kterou nám někteří západní odborníci už před 30 lety rozmlouvali), modernizujeme v nevyhovujících parametrech (rychlost na jedné ani dostupnost na druhé straně příliš neřešíme), plánujeme páteřní dálkové tratě opět desítky let starým způsobem (cestující za námi na periferii dojde či dojede autem) a nejsme schopni úprav a doplnění, které by odpovídaly potřebám – vždyť každý přeci nakonec může použít místo vlaku auto, v čemž mu rádi pomáháme…

Koro

Přispěje i monopolní dodavatel ETCS,.který chce za jedno vybavení lokomotivy 300 triliard euro?

Jan Sova

…třeba v kalkulovaných nákladech chystané akce už dřímá položka „osazení ETCS“… Pak by skromný dar nebyl od věci…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ti si šoutoušky umí naklonit tím, že jim každý měsíc dodávají 30 minut na YouTube…