Půlmiliardovému rozšíření silnice I/9 u Nového Boru je nejblíže sdružení firem v čele s Eurovia CS
První čtyřpruhový úsek na silnici I/9 má být bezpečnější, ve Svoru zmizí nebezpečná křižovatka.
Celkem sedm nabídek přišlo do soutěže na největší silniční stavbu, která letos začne v Libereckém kraji. Nejblíže k zakázce na zkapacitnění silnice I/9 z Nového Boru do Svoru na Českolipsku je sdružení firem Eurovia CS, SaM silnice a mosty a Integra stavby.
Sdružení nabídlo v soutěži 544,4 milionu korun, což je o 14 % méně než odhadovaná cena. Stejné konsorcium loni dokončilo stavbu křižovatky Rádelský mlýn v Libereckém kraji. Podle informací na profilu zadavatele žádná ze sedmi nabídek nepřekonala původní odhadovanou cenu 634 milionů korun. „Na stavbu je vydáno pravomocné stavební povolení,“ uvedl na twitteru generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. V úseku probíhají již nyní přípravné práce v podobě kácení stromů či budování geodetického bodového pole.
Půjde o první čtyřpruhový úsek na silnici I/9. Jde o vytíženou část silnice, která je na této trase využita i jako silnice I/13 a je hlavní spojnicí z Prahy do Šluknovského výběžku nebo mezi Libercem a Děčínem. Samotná stavba má trvat dva roky. Necelé tři kilometry dlouhý úsek řeší rozšíření v místě, kde je silnice zatím dvoupruhová. ŘSD v informačním letáku rozšíření vysvětluje očekávaným dalším nárůstem provozu: pro rok 2035 je odhadovaná intenzita dopravy dokonce 17 tisíc aut za den..
Velkou proměnou projde i křižovatka silnic I/9 a I/13 ve Svoru, kde došlo v minulosti k řadě tragických nehod kvůli nedání přednosti v jízdě. Nově vznikne okružní křižovatka. Z ní má v budoucnu vést i nový obchvat Svoru.