Půl milionu zaplaceno na místě. Nadměrný náklad se snažil projet Česko bez povolení, dostal rekordní kauci
Nadměrný náklad musel zaplatit kauci 430 tisíc. Foto: INSID

Vysoké kauce se začaly nově udělovat kvůli zahraničním dopravcům.
Může zas nekdo fňukat jak auta vše dodržují…je to přesně naopak. Jsou levné neboť na vše kašlou. Viz Lutyně.
Je to dobře, ale proč se nefungující Policie řeší zřízením dalšího útvaru. Tak to Mi fakt hlava nebere. Přitom stačí vyhodit neschopné šéfy Dopravní Policie a Dálniční Policie a zvýšit kontrolu činnosti těchto složek Ministerstva vnitra..
Třeba proto protože ten útvar vznikl přejmenováním již předtím existujícího jiného?
Máte to i napsané v článku. Četl jste ho vůbec?
Přesně tak, když tým 10ti lidí s lopatama maká pomalu, tak se to musí vyřešit znásobením počtu lidí. Začne se najmutím člověka do „lidských zdrojů“, pak se restrukturalizuje segment vedení na výcevrství, doplní se 3-4 vedoucí pracovnící a rozšítí se kontrolní segment a samozřejmě nesmíte zapomenout také na oddělení bezpečnosti práce.
Tím se 10ti lidem s lopatama výrazně ulehčí práce – protože jsi přece najal dalších 10lidí… 😉
Ne v nedostatečném řízení a kontrole bych problém efektivity policie asi nehledal.
Jo přesně ještě dodat že pak ti vedoucí optimalizují výkon tech s lopatama tzn zvýší jim normy pak jich třetinu vyhodí dík optimalizaci.
Končí to jedním u lopaty, dvouma vedoucíma tymem podpory a BOZP, ředitelem a zástupcem každý sekretářka.
Nevíte prosím někdo,kolik asi stojí to povolení ? Tak nějak předpokládám,že jel od Bohumína směr Mikulov. Jestli se mu to za 2-3 krát třeba vyplatí risknout bez.
Proto od symbolických pokut přešli k drakonickým.
Pokud je překročen rozměr vozidla bylo to pár stovek Kč, nejdražší povolení je hmotnostní a i tak je to pakatel oproti pokutě….
Co nechápu je, proč se to řeší s řidičem. To je ten poslední chudák, který o své vůli rozhodne přetížený nebo bez přestávek jet nechtěl. Děláme si z těch lidi v podstatě rukojmí, přičemž zejména (a zdaleka nejen) někde na Balkáně věc stojí skoro jistě tak, že buď budeš držet hubu nebo jsi bez práce. A ještě to povede ke zvyku dávat jim hmotnou odpovědnost za “hotovost na kauce”, což v některých oblastech může být taky celkem sranda… Pěkně řidiče ubytovat v nějakém slušném hotelu a/nebo mu koupit jízdenku domu, auto i s nákladem odstavit a ať si pro něj… Číst vice »
Tak snad řidič ručí za náklad ne? To že z něj dopravce dělá vola je věc druhá. Už jen to že všude povolení má al v CZ ne. A i za to snad ručí řidič. To je jak kdybych jel bez řidičáku jen proto že mě někdo nutí
No a tohle všechno (až na ten řidičák) je podle mě nelogické, a motivované jen snahou policie a dalších složek si zjednodušit práci. On by jistě mnohem radši všechna povoleni měl v pořádku, ušetřit se rozhodl někdo jiný, který zároveň má nad řidičem moc.
Na jednu stranu pokutujete provozovatele (za to že jejich řidiči porušují s/bez vědomím zaměstnavatele zákon) na druhou znepříjemnujete řidičům život u firmy která je do toho pobízí. Obojí může situaci zlepšit. (firmě se to možná nevyplatí, nebo pro ni nebude chtít nikdo jezdit) Ten řidič tam není jen „točvolant“, nájemnému vrahovy take moc u soudu nepomůže argument, že „on jen dělal za co mu zaplatili“…
A když šoférovi odstaví Auto a seberou značky, myslíte že to Segera zajímá? A řízení půjde za šoférem? Určitě ne. Stíhat se bude firma které kauce propadne v pokutu
Řidič je zodpovědný za vozidlo. Vymlouvat se na to, že by přišel o práci je liché.
Naopak, pokud řidič vozidlo bez papírů převezme a vyjede, je spolupachatel trestného činu a postih pro něj je naprosto v pořádku.
řidiči dostali každej po 15 tisících za nedodržení přestávek, tam bych jim klidně napařil každýmu po stovce. Následně jim sebrali značky a čekali, až jim dopravce pošle peníze na kauce. Nikdo z těch řidičů chudáky nedělal…
S řidičem se to řeší proto, že je první na ráně a že si na něj orgán veřejné moci snadno došlápne jakožto na slabšího.
Ještě jsem neslyšel, že by strojvedoucího tahali po úřadech za přetížený vagón v soupravě, za drogy v kontejneru a pod., takže nějaká obecná danost, že za náklad odpovídá ten, kdo řídí v obecné legislativě není, je to specifikum silnice.
Proč šly peníze na účet samosprávy v místě kontroly? Dálnice jsou financovány a udržovány ministerstvem dopravy. Kdyby ho vylapili na okresce v Dolní Lutyni, tak je to něco jiného.
Protože šlo o přestupek a přestupky řeší místně příslušné obecní/městské úřady obcí s rozšířenou působností. Takže ty peníze vybere obec. Kde potom skončí už je otázka jiná. Měly by být příjmem státního rozpočtu.
Rozumím tomu dobře, že náklad bez papíru ohrožuje infrastrukturu i její ostatní uživatele, zatímco ten samý náklad se správným papírem v přihrádce neohružuje ani infrastrukturu ani její uživatele?
Proč ten kouzelný papír nedáváme i přetíženým náklaďákům? Vyšlo by to levnéji, než opravovat silnice….
Chápeš to blbě. Náklad s papírem má vytyčenou trasu, kde infrastrukturu poškodí co nejméně. Náklad bez papíru toto nemá a může omylem zajet tam, kde infrastrukturu poškodí.
S ohledem na to, že ten papír obratem dostali, tak asi měli cestu naplánovanou dobře.
Dovolil bych si také zpochybnit jistotu, že když má řidič papír, neudělá omylem něco špatně. Hákovnice v síti SŽ jsou toho důkazem.
Tak jako tak, je to prostě daň.
Zřejmě dopravce předpokládal, že pokutování nadrozměru u nás porbíhá stejně efetivně jako přetížených náklaďáků, tak to risknul bez povolení pro ČR.
Jojo, proc se trápit s povoleními když šlendrián českých blbečků je tak stoprocentní. Všichni si s nàmi vytírali řiť a my platili opravy silnic jak mourovatí.
Jako dobrý, ale ty pokuty by měly jít do sfdi. Hotovo.
Taky že jdou. Pokuta se rozděluje mezi více příjemců v určitém poměru. Proč toto autor článku neuvede, těžko říct.
Ty pravidla jsou úsměvné, třeba pokuty z radarů jdou zas obcím s rozšířenou působností, ať už se nacházejí kdekoliv v jejich obvodu. To dává ještě menší smysl.
Já vím, např.měření v tunelu Valík na D5 jde do Přeštic, protože na výběr pokud musí být zřízena městská policie 😁 jinak obec vybírat nemůže. Toto je tak absurdní jako např. Do nedávná ‚potravinářský průkaz ‚ nebo nutná evidenční kontrola při přepisu auta (max měsíc stará).
Na výběr pokut nemusí být MP, stačí pověřený úředník….
Nedává to smysl, třeba když chtělo RSD na Červenohorském sedle radar tak z toho původně sešlo, protože město Šumperk řeklo ne. Ve většině případů pak záleží, jestli se ten radar „zaplatí“, bezpečnost provozu je druhořadá.
Důvod, proč u nás u sousedů nezavedli vybírací, ale jen informativní radar.
Nevím ale, proč pak se právě nedohodli nějak s ORP, že jim část z toho právě zafinancuje, když si na tom vydělá.
§ 43 odst. 3 zákona č. 13/1997 Sb.: „Příjem z pokut uložených za přestupky podle § 42a odst. 1 písm. r) nebo § 42b odst. 1 písm. u) je ze 40 % příjmem vlastníka pozemní komunikace, na níž bylo kontrolní vážení provedeno, v případě pozemní komunikace ve vlastnictví státu je příjmem Státního fondu dopravní infrastruktury, ze 30 % příjmem kraje, v jehož územním obvodu bylo kontrolní vážení provedeno, a z 30 % příjmem rozpočtu, ze kterého je hrazena činnost orgánu, který pokutu uložil.“