Ptejte se na budoucnost plzeňské Škody Zdeňka Sváty
Akutrolejová jednotka 690.2 RegioPanter (BEMU) v Příboře. Foto: České dráhy

Zdeněk Sváta nastoupil do Škody krátce po studiu.
Zdeněk Sváta nastoupil do Škody krátce po studiu.
Jaké jsou plány se společností ex Cegelec, budou její produkty dostupnější i pro třetí strany a bude se nějak rozvíjet ?
Dobrý den
Zajímalo by mě, zda se bude škodovka podílet na konstrukci, případně výrobě vysokorychlostních jednotek.
A za druhé, jestli by nestálo za zvážení opět vyrábět elektrické lokomotivy, přece jen se ESům krátí životnost.
Dobrý den, je do budoucna nějaká možnost, že se Škoda pokusí vyrobit novou řadu lokomotiv či případné pokračování řady 380 (byť o tom, vzhledem k minulosti, pochybuji), případně zda-li je definitivně vyloučeno, že by Škoda v budoucnu vůbec vyráběla lokomotivy a věnovala se spíše výrobě ostatních typů jednotek a vozidel?
Dobrý den, poptává Škoda u svého dodavatele trolejbusových karoserií SOR změnu vzhledu přední masky? Alespoň tzv. facelift? Když vezmeme v úvahu, že přední maska SORu je poměrně přežitá, světla jsou designově v úrovni roku 2014 a moderní designový trend u konkurence v roce 2025 vypadá jinak?
Vemte prosím v potaz, že mnoho negativních emocí, které se od veřejnosti snášejí na Škodu, plynou právě z kritiky karoserie SORu. Což je Škodě na škodu.
Dobrý den, bydlím v Plzni. Dvě věci jsou jisté: že zase od lidí co tam pracují uslyším, že Škodovka v Plzni krachuje a nekonečnost vesmíru (u toho druhého si ovšem nejsem tak jistý). Tak jsem se chtěl zeptat, kdy vyhlásíte bankrot a jestli to plánujete ještě letos. 🤓
A teď vážně: kde vidíte největší díry v rozpočtu plzeňské Škodovky. Slyšel jsem, že Škodovka platí velké penále za zpožděné projekty.
Jaké poznatky a zkušenosti si Škoda odnáší z výroby lokomotiv 380 potažmo NIM Express a jejich krátkého provozního cyklu? V čem byla chyba a chce Škoda v tomto segmentu dále pokračovat?
Proc kratkeho provozniho cyklu?
Jak se ta firma vlastně bude jmenovat, když jméno Škoda se defacto prodalo.
Dobrý den, plánuje Škoda vývoj nové řady vlastních lokomotiv pro rychlost 200 km/h+?
Zdravím, chtěl bych se zeptat, budete ve anodě vyvíjet vlastní vysokorychlostní jednotky pro rychlost nad 300km/h, které by mohly konkurovat Siemens Velaro, nebo Alstom Avelia (případně dvoupatrové Euroduplexy) ? Plánujete pustit se do vlastního vysokorychlostního know-how?
Ve škodě mělo být 😅 ale třeba by byla Anoda skvělý název pro českou vysokorychlostní jednotku 🤷🏻😅
RegioSnail (/InterŠnek) je volný
Zaměstnanci Škodovky na toto na tomto webu již opakovaně odpovídali, mnohokrát. Neuvažovali a neuvažují.
Změní se někdy project-driven přístup ve skutečný vývoj (kdy jsou lidé a peníze alokováni na celých 5 a více let místo “bastlíme na koleně” minimum, které nám zákazník zaplatí a 30 let se topíme v kusových sériích)?
Poté, co neklapl vstup do Talga, jak vypadají vaše plány na expanzi do západní Evropy na poli železnice?
Hovořilo se, že by s Talgem i přesto mohla být nějaká spolupráce co se týče nedostatečné kapacity Talga, to by všechny zajímalo.
Zkusite vyrobit nahradu za 380?
Zkusite vyrobit ucelene jednotky pro rychlost 230 a vice ?
Nechcete se postavit proti Talgu, Alstomu ci Siemensu kvalitou vyrobku, nebo se budete soustredit pro stredni a vychodni Evropu?
nechcete si opravit tu zeď u fabriky? 😂
Dva dotazy:
1. Dobrý den pane Sváto, vaše společnost Transtech vyrábí vagony pro širokorozchodné tratě a společně se Siemensem zas vyrábítě jednotky InterJet a ConfortJet pro ČD. Nemáte v plánu tyto zkušenosti využít a přijít s vlastními vozy nebo vozovými jednotkami i pro tratě s normálním rozchodem?
2. Škoda aktuálně nevyrábí žádné lokomotivy. Před několika lety to zdůvodnila velkou konkurencí, ale přitom trh s lokomotivami v tuto chvíli nabízí v podstatě jen Vectron a Traxx. Změnil v tomto nějak váš postoj?
Spíš, začít jestli neuvažují konkurovat severním sousedům, nebo se zachvili začneme pořádně divit, co všechno jsou schopni vyrobit. Např. Lokomotiva Newag Griffin 200 nevypadá špatně, od PKP už mají na ně docela velkou objednávku.
Proč Škoda nevyužije po odkoupení Ekovy karosérii Ekova Electron pro výrobu vlastních trolejbusů a elektrobusů a spoléhá se stále na jiné výrobce karosérií?
Je to výhodnější, než rozvíjet prakticky od nuly malosériovou výrobu. Spíš bych čekal, že s úpadkem klasických autobusů výhledově koupí nějakého existujícího výrobce v lepším stavu, než byla Temsa.
Spíš by mě zajímalo, proč zahodili výzbroj koupenou s Cegelecem, která umožňuje lepší řešení interiéru trolejbusů.
Je projekt dvoupodlažních jednotek (NIM/Ostravsko) mrtvý nebo ho budete nějak rozvíjet i třeba v rámci dodání reakce?
*trakce
Dobrý den,
vzhledem k boomu jednotek BEMU a prudkému poklesu ceny bateriových článků, lze očekávat, že se trakční baterie stane standardní výbavou elektrických jednotek?
Máte v plánu opět vyrábět elektrické lokomotivy?
Jako strojvedoucí vnímám silnou pozici Siemensu – jejich lokomotivy jsou dobré, ale mají velmi drahý servis a jakoby cílili na dopravce, ne na strojvedoucího.
Škodovka má lépe propracované pracoviště strojvedoucího, ale pořád se za naše pracoviště stydím před pracovišti moderních traktorů, nákladních vozidel atd.
Dočkáme se hybridních lokomotiv trakce/baterie?
Děkuji
Honza K.
Dobrý den,
chci se zeptat na několik otázek:
1) jak to vypadá s certifikací ETCS od dceřiné společnosti The Signaling company a kdy by se potencionálně mohlo dané zařízení objevit v produktech Škody?
2) jaká je vytíženost výroby a zda-li se daří dodávat zákazníkům produkty v termínech dle smluv (například vliv povodní na Ostravsku)
3) uvažuje Škoda o vývoji vlastních jednopodlazních vagónů, vzhledem k poptávce po nočních vlacích a obnově vagónů u dopravců, nebo to bude na bázi spolupráci s jiným výrobcem (viz. Interjety, Comfortjety)?
Jak se bude podnik jmenovat, až nebude smět používat ochranné známky (jméno, logo,…) co prodal?
To určitě jen tak v rozhovoru prozradí… Talgo nevyšlo, tak by mohli využít Transtech. Ale očekávám spíš nějaký bezvýznamový novotvar.
Ake ambicie ma ST so spolupracou na Comfortjetoch so spolocnostou Siemens? Ktore vlakove sucasti zabezpecila ST? Ma ST buducu viziu sa rozsirit do segmentu dialkovych vlakov/elektrickych jednotiek nad magickych 189kmh, ktorymi prave jazdi NIM express?
Já bych měl dvě otázky. První je, proč Škoda aktivně neřešila vzájemnou kompatibilitu mezi jednotlivými Pantery, připadá mi nesmyslné, že v Rakousku spolu komunikuje moderní Vectron se starou 1144 a Škoda není ochotna sama od sebe zařídit, aby se domluvil Interpanter s Regiopanterem (o schopnosti komunikovat s Elefanty ani neuvažuji). Druhou otázkou je, jestli si Škoda nechce zařídit nějakou stínovou firmu, aby nevypadala výběrová řízení na tramvaje v ČR tak trapně, hlavně v Ostravě, kde koupili za velmi zajímavých okolností dílny v Martinově.
Podobně je to se vzájemnou komunikací u tramvají, nemohla by Škoda nějak otevřít nebo definovat komunikační protokoly mezi vozidly ?
Není-li to tajné, jak hodlá firma řešit svou identitu po prodeji známky a loga Škoda automobilce ?
Jak to vypadá s ETCS mobilkou The signaling company pro ČR.
Má Škoda nějaké plány a strategii na zahraniční expanzi po neúspěšných akvizicích západních firem ?
Jak to vypadá s další generací Panterů a zejména s novou bateriovou platformou?