- Železnice •
- Komerční sdělení •
- Lidé •
- Rozhovory •
- Dopravci
Prvním hostem podcastu Cesty Zdopravy.cz bude šéf Českých drah Ivan Bednárik. Ptejte se
Pendolino mezi Plzní a Mariánskými Lázněmi. Foto: České dráhy
Prvním hostem nového podcastu Cesty Zdopravy.cz bude tento týden generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik. České dráhy převzal asi v nejtěžší
Armáda má problém utratit 2 procenta hdp,zajímalo by mě,zda pro ni čd dělá nějaký servis,např.drží provozní zálohy lokomotiv,vagonu a jiného vybavení pro případ potřeby.Pokud ano kolik dráze platí,aby ještě netratila.Pokud by dráhy zdražily,pomohly by armádě splnit slib a ještě by přišla pochvala z usa.
Armáda teď nemá na výplaty, ne že neumí utratit. Z USA by teď určitě nikdo nikoho nechválil, navíc Trump kritizoval hlavně ty velký hráče. Dráhy armádě nic nedrží, možná patří k největším uživatelům lehátkových vozů, ale tyhle vagony ze 60-70.let budou hádám už odepsané.
Ptát se nemusíme, stejně to zas budou akorát plačky na téma „soukromníci nám ubližujou, ministerstvo nám ubližuje, EU nám ubližuje“ kořeněné stories o tom, jak přes všechna utrpěná příkoří jsou nejlepší minimálně v přilehlé části Mléčné dráhy. A zpovídat ho bude Kubala, dlouholetý mluvčí Českých drah? To bude spíš zaplacený reklamní prostor než kriticky vedený rozhovor…
Dobrý den,
jaké máte záměry s ČD-Telematikou, poté co dojde k jejímu rozdělení a odchodu velké části pracovníků ke Správě železnic?
Dobrý den, České dráhy drtí mimo jiné předražené IT zakázky. Ceny od ČD IS jsou astronomické. Úkoly typu export z excelové tabulky stojí statisíce. Není možné i s tímto něco udělat?
Kdežto OLTIS, ADASTRA, … dodají vše zadarmo… můžete popsat příklad? dik.
Příklad té zakázky?
Dobry den, chysta se zmena uzemniho planu Nakladove nadrazi Zizkov. Pozemky vlastnite spolecne se Sekyra group. Pri vystavbe bude obrovske mnozstvi vykopku, uvazovali jste jako CD, ze byste odvazeli výkopky ze staveb NNZ po draze pomoci INNO Freight? Koleje tam jsou, jde jen o obnovu vyhybky v Malesicich a propojeni koleji na Zizkove.. Chysta se demolice Telecomu, vykopky na NNZ, demolice Dvora Jarov, vystavba Mestskeho okruhu.. myslim, ze by CD na tom mohly vydelat.. A Sekyra usetrit velike mnozstvi sklapecek a negativniho ohlasu obyvatel Vackova / Jarova.. Trat je vedena jako Mistni draha, Magistrat by tomu byl urcite naklonen (namestek… Číst vice »
Dobrý den, nezvažujete zavedení nočních vlaků do Bruselu? Mnoho úředníků zbytečně létá letadlem, s blížícím se předsednictvím Rady EU příští rok se navíc poptávka po cestách do této destinace ještě zvýší.
Myslí že nikoli, není tolik lužkových vozu ,aby se uspokojil zájem
Jak to bude s Osoblažskou úzkokolejkou (konkrétně provoz)? Jelikož je tam pouze jedna lokomotiva (705 913) a když se ta lokomotiva porouchá,tak nezbývá nic jiného než zavést náhradní autobusovou dopravu. Kdyby šlo si zapůjčit podobnou lokomotivu,která je v Jindřichově Hradci a nebo pořídit nové stroje. Děkuji.
Vážený pane předsedo, mám na Vás několik otázek týkajících se zvolené varianta realizace železničního uzlu Brno, resp. lidově odsunu brněnského nádraží. Neobáváte se, že odsun nádraží do nové lokality prodlouží a zkomplikuje cestování pro obyvatele Brna a tím sníží konkurenceschopnost železniční dopravy? Domníváte se, že město Brno už ví jak zajistit odvoz a návoz cestujících k odsunuté železniční stanici, která bude obsluhována podstatně menším počtem linek MHD a hrozí že to MHD nezvládne? Nepovede podle Vás horší dostupnost nádraží pomocí MHD k tomu, že lidé sednou do auta a pojedou do cíle už rovnou autem? A jako představitel vlastníka nákladního… Číst vice »
Excelsior, na komerční riziko? Proč s kraji nevyjednáte alespoň Sp nebo R vlak z Ostravy do Prahy, protože díky vám v době 20-02 nejde nic. Soukromník má samozřejmě jiné priority.
Jak díky nim, jaké jiné priority než vytvářet zisk ČD mají? On je tušený R640 Hukvaldy?
Dobrý den,
na generálním ředitelství se stále propouští, prakticky neustále. Je to viditelné a pro provoz příjemné. ZAP má však přes 5000 zaměstnanců a depa přes 8000. Zdaleka ne všichni jsou provozní. Není na čase šetřit také tam? Tam skutečně žádné racionalizace ještě nedošly. Aparát je tam obrovský. Regionální manažeři, vedoucí, spousta průřezových činností.
Dobrý den Jano. Pokud jste si nevšimla, tak ZAP a „depa“ zaměstnávají převážně provozní zaměstnance, Takže ZAP od pokladních, přes skladníky po vlakové čety. Stejně jako depa. Zaměstnávají všechny správkaře, posunovače, vozmistry a strojvedoucí. Dále třeba depa mají na starosti všechny budovy, zázemí, kolejiště, přístroje a zařízení pro opravy, sklady. Na vše toto se musí také bohužel i díky ISo mraky zbytečného papírování. Takže ikdyž to vypadá, že lidí je spousty, tak až na nějaké excesy na ZAP a depech opravdu není.
Dobry den, zaměstnanci se často bojí mluvit, ani nemají kam se obrátit. Nyní jste udělali interní program Zlepšovák. Věřte, že kdybyste ho udělali i v anonymní podobě, dostanete nápadů ještě víc. Spousta lidí ví o předraženém opravárenství, ale bojí se o něm mluvit. DEPA jsou černá díra, bohužel.
Dobrý den,
na generálním ředitelství se stále propouští, prakticky neustále. Je to viditelné a pro provoz příjemné. ZAP má však přes 5000 zaměstnanců a depa přes 8000. Zdaleka ne všichni jsou provozní. Není na čase šetřit také tam? Tam skutečně žádné racionalizace ještě nedošly. Aparát je tam obrovský. Regionální manažeři, vedoucí, spousta průřezových činností.
Dobrý den. Na co jsou dobří přednostové Zap a plné kanceláře th pracovníků?Má je soukromník?Pokud ne, tak proč?Proč máme v digitální době osobní oddělení v kdejaké stanici.Proč to není centralizované?Kdo chce práci tak si zajede.Proč se udržují pokladny ve stanicích které si na sebe nevydělávají?Když soukromnik je nemá?.Proč ČD asistují i u soukromníků pri přepravě invalidů?Jsou zbaveni funkcí lidé kteří zavinili neúspěch ČD v soutěžích?Proč ČD nezaplatí profi lobbisty za dobré peníze?(víme jak to v čechách funguje) Jak funguje právní oddělení ČD.Proč ne jsou důrazněji napadány soutěže?Proč ČD nevytvoří Low cost společnost která by byla schopná konkurovat RJ?Např zrušit EN… Číst vice »
Zeptejte se prosím pana Bednárika, jestli četl článek Jaroslava Kmenty „Nejen hospoda v době covidu. Faltýnek měl hříchy i na železnici“ a pokud ano, jakou myslí, že bude mít šanci uplatnit svoje manažerské schopnosti bez toho, že by mu neustále někdo házel klacky pod nohy a jeho snahu mařil v zájmu různých vlivových skupin. https://reportermagazin.cz/a/pwziM/nejen-hospoda-v-dobe-covidu-faltynek-mel-hrichy-i-na-zeleznici
Pekny den, rad bych se zeptal na par otazek.
Uvazuji CD o zruseni spani na nevavbnych nocleznach a zajisteni noclehu pro strojvedouci a vlakovy doprovod v hotelech pri dvoudennich smenach?
Uvazuji CD o razantim zlepseni zazemi pro zamestnance v provozu (sprcha, wc, nabytek, satny atd.)?
Uvazuji CD o tom, aby tablet pro strojvedouci umel to, co tablet v Cargu? Tedy kalendar smen, informace o prubehu smeny, kontakt na vlakvedouci, stridajiciho strojvedouciho, elektronicky jizdni rad?
Dekuji.
Milý Pavle. Až bude v každém městě vedle nádraží hotel alespoň kvality 3*, který bude o zaměstnance stát, tak věřte, že i bude. Jenže problém hezkého hotelu naráží na dvě věci. Buď zde není vůbec, nebo je daleko od nádraží. A ruku na srdce, 90% drážních zaměstnanců bude raději spát na nocležně na nádraží, než aby šlo 15 minut do města.
Teď aktuálně to tak je, to máte pravdu, ale taky prměrný věk je 50+, rád bych měl nějakou koncepci, kdy u nás v PP my mladší si velice rádi dojdeme na hotel, kde si dáme normální „lidskou“ sprchu a lehnu si do neproleželé postele. 100% mladých od nás si těch patnáct minut dojde.
Až se bude těch 15 min počítat do směny tak to nebude problém, ale nikdo se nechce obírat o čas odpočinku,
1.Jak jste spokojen s úrovní informací MD ČR a SŽ o postupu v zavádění povinnosti vybavit hnací vozidla a řídící vozy mobilní částí ETCS? Včetně vozidel, vjíždějících z odbočných tratí do stanic na tratích, kde bude provoz pod plným dohledem ETCS.
2.Jaký je Váš názor na využití vlakotramvají (tram-train) v ČR? V současné době je u nás prezentován oficiální názor MD ČR a SŽ, že to nejde, neboť to odporuje evropským předpisům.
Přitom někteří železniční dopravci ve státech EU (např.DB, SNCF, MÁV START a další tento systém podporují a ve spolupráci se správci infrastruktury fyzicky zavádějí.
Dobrý den,
mám otázky ohledně ČD Nostalgie. Říká se, že je to ztrátový projekt. Není to způsobeno tím, že se většina akcí koná v okolí Lužné u Rakovníka nebo Prahy? A proč nejezdí vaše historické vlaky v ostatních krajích (např. Královehradecký, Liberecký, atd.)?
Další otázka se týká korporátního nátěru: Proč nemůže některým lokomotivám zůstat jejich původní a často unikátní nátěr a musí dostat korporátní nátěr a vedení ČD ponechání nekorporátního nátěru tvrdě odmítá?
Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
plánují ČD při nahrazování řady 810, nakupovat náhradu po větších sériích, např. 200 kusů a více? Neměly by poté firmy zájem vyvinout jednotku ušitou na míru našim podmínkám za rozumnou cenu za kus?
Je možné odejít od čd pro nadbytečnost . Pracovník správkárny – 41 let praxe.
Je to smutné ale ne nemožné a se stávajícím fungováním firmy dle místa i reálné
Přesně řečeno zda lze dohodnout nadbytečnost i v případě že správkárna má podstav a odmítá
zakázky pro nedostatek pracovníků.
Nelze, opodstatněnost nadbytečnosti je třeba v případě rozporu doložit.
Děkuji .
Snad jedině že byste oslepl ,nutno doložit lékařskou zprávou.
Proč celý ČD neprodáte soukromníkům, ať se zlevní a dělají spravedlivé soutěže? Jak je to státní, tak jde zaměstnancům jen o to nakrást si a je jim fuk, že podle toho také vypadají jízdní řády.
Pane už jste se zajímal jak to dopadlo v kolébce Anglii?Když něco napište zamyslete se nad věcí a netlouct tu ty sr…y.Sory.
To co bylo před mnoha desítkami až skoro 100 lety nelze srovnávat s dneškem…
Než takhle parazitovat v krajích a vlastně i na státní pokladně. To raději krach ČD a fungovat na menší celky…
Dluh hrnou jak buldozer hlínu a papaláš kšeft jede dál jen vymění/mění cedulky na dveřích…
K tomu prodeji bych přidal i Českou poštu. U nich taky dojde dřív trpělivost než dopis.
A českou armádu taky ,nejlépe sovětum a za ruble.
Další chytrolín.Podívejte se do devdesátek.Jak mohla a dopadala dráha až jí ten zloduch stát opět dal tak nějak do hromady.Soukromý sektor vidí především peníze a vše kolem radši nevidí.Jak s bezpečností a jiné.Proč nechodí kontrola z úřadu také po těch Vašich soukromnicích jako po ČD a ČD C?Tady ještě funguje nějaký řád.Mám známé u těch Vašich soukromníků a někdy se děsím proti čemu jedu.Hlavně že to má kola a kupli.
Samozřejmě těma devadesátkama myslím stále tu Anglii.
Tady se člověk docela pobaví.
Zjistěte si prosim kolik tras jezdí dopravci v tržních podmínkách, kolik v závazku a jaké jsou jejich hospodářské výsledky.
To se ptáte na špatném místě. Prodej ČD (jejich akcií) je záležitost ministerstva financí respektive státu.
Zdravím pane řediteli.Je už po dvou letech vyčíslena ta úžasná slibovaná úspora v bývalých depech t.j. rozdělení na OCP a OCÚ? Opravdu vám přijde normální mít v jednom areálu dvě složky co si vzájemně přeposílají a fakturují své činnosti a požadavky? Úspora vedoucího aparátu? jen jiné cedulky na dveřích..A v provozu už na opravách vozidel skoro nemá kdo dělat,staří fachmani odcházejí a noví nejsou motivováni,navíc s nástupem nové techniky už jaksi nestačí šroubovák a kladivo..Co s tím míníte dělat?
Dobrý den! 1) Pokladny – Nebylo by lepší část pokladních nahradit automaty? Například tak aby v každé stanici byl k dispozici lidský pokladník a k němu několik automatů, místo dnešních několik pokladníků. 2) Zahraničí – Lze čekat expanzi do zahraničí po vzoru DB (Arriva) a FS (DLB), případně SNCF (Westbahn)? 3) Vozy – V provozu je stále výrazné množství starých vozů B, Bdt a podobných. Bude ve světle korokrize na nákup zcela nových vozů? Nebylo by lepší jít po vzoru úspěšného nákupu Bmz? Na závěr bych chtěl poděkovat za nový podcast a panu Bednarikovy mnoho úspěchů. Za mě jsem z… Číst vice »
Dobrý deň, 1.) Plánujú ČD priamo súťažiť proti regiojetu na jeho „obľúbených“ trasách smer Chorvátsko či Ukrajina? Prípadne hľadajú ČD svoje vlastné „obľúbené“ trasy, ktoré sa ekonomicky vyplatia aj v rámci komerčného provozu a pravdepodobne sa nachádzajú mimo české územie? Akú cenovú politiku nasadia ČD na trasu k baltiku? 2.) Čo vravíte na možné spájanie konkurenčných vlakov do jednej súpravy pri naplnení kapacity trate? Ak sa vám to nepozdáva, aké iné krátkodobé riešenie ponúkate? (Mimo rozšírenia kapacity trate, čo je na roky a roky). Sú ČD pripravené na veľké koridorové výluky? Ako si chcete udržať svojich zákazníkov a ich spokojnosť… Číst vice »
Na první otázku vám odpovím sám: Linky RegioJetu do Chorvatska či na Ukrajinu jsou připravovány v režimu open access a stejným způsobem můžou být zajišťovány kterýmkoli dopravcem. Pokud se na to ČD cítí, tak směle do toho! Tam žádná vypsaná „soutěž“ není a nebude. A pokud se chcete zeptat, jestli se na to ČD cítí, tak ne, necítí. Pro letošek budou mít co dělat s tím, aby vůbec zajistily to, co mají nasmlouvané se státem a s kraji.
Dobrý den, chci se zeptat na otázku, která tu možná bude zodpovězena už v chatu. Chci se zeptat, pokud český dopravce nakoupí hnací vozidla od českého výrobce (např. Škoda), zdali dostává výrazněji lepší nabídku, než například zahraniční odběratelé. Děkuji za odpovědi.
Tak jako určitě .Ve stavebninách běžně je český obklad s lepší nabídkou , u jogurtu a masa již dávno zvláště v hypermarketech 🙂
Zajímalo by mě, do jakého depa půjdou nově odkoupené Regiospideri (štádlery) z Německa, a na jaké lince budou jezdit .
Půjdou tam kde se vysoutezi …
Podle dřívějších příspěvků v diskusi pojedou rovnou do vysokých pecí , aby tu ten německý šrot nejezdil a nebral výkony osvědčeným a prověřeným strojům řady 810 a jejich klonů
Vážený pane řediteli,
píše se rok 2021 a je mi 44 let? Myslíte si, že se někdy dožiji „rychlíkového“ spojení HK-Praha za méně než tristních 1:40?
1. Neplánuje ČD reagovat na odchod Regiojetu z autobusové přepravy a mezi uvedenými městy zavést PŘÍMÉ spojení (které v minulosti již fungovalo) bez toho, že by tzv. „rychlík“ fungoval spíše jako příměstská doprava pro Středočeský kraj?
To se zeptejte svých rodičů (genetika), svého lékaře a pána Boha. Kdo má vědět, kolika let se dožijete?
David: Pointa šla evidentně zcela mimo vás. Zeptejte se vašich rodičů, proč jste tak intelektuálně nesmělý.
Pointa kolem mě vůbec nešla, ale co furt řešíte, jestli se něčeho dožijete? Pokud se ptáte, na jízdní dobu z HK do Prahy, tak pokud je mi známo, ČD rychlíky využívají plnou traťovou rychlost v celé trase. Pokud se má tato zvýšit (a tím zkrátit jízdní doba), je to dotaz na správce infrastruktury, ne na dopravce. Pokud se ptáte na zastavovací politiku rychlíků, ptejte se na Ministerstvu dopravy, které dopravu objednává. A pokud se ptáte na to, jestli to budou ČD jezdit na vlastní triko bez objednávky a bez zastavování, tak ne, nebudou.
Pane řediteli jestli chcete vědět co se děje na dráze přijďte si s námi zaměstnanci popovídat z očí do očí bez Vašeho vedení a dozvíte se toliko věcí,že ty dráhy budou fungovat lépe a levněji.
Samozřemě, má to pozitivní vliv na zaměstnance…Přeji dobrý den…ale..z loňska si pamatuju…časově omezeno, tudíž odpovědi na úrovni, tak, aby diskuse byla přiměřená…a když se do toho najde někdo z mladých s dotazem, jen, aby vyčníval, pak neni prostor…Spíš bych se přimlouval, aby pan Ivan, pokud mu to dovolí čas, občas si udělal výlet a třeba zkusil pokecat s lidma přímo v provoze, ve službě, pokud jim to dovolí čas…S vlakmistrem vždyzky pokecá a i na tu mašinu k fíroj se dostane z pozice….Pak si udělá názor….Má to v plánu?…Na to se ptám.
Ale nechal jsem se trošku unést…spíš bych rád věděl, jak dlouho jsme schopni, obecně řečeno, za současného stavu a omezení tak, nějak fungovat, jako firma a jestli jsou nějaké i ty černé plány, které se dotknou i těch nás v provozu, když ten stav bude trvat hodně dlouho….Párkrát jsem se musel v životě omezit a ani tentokrát by mi to nedělalo problémy, nepotřebuji milardy, ale důstojný život a zdraví, tak jak to bývalo běžné u železničářů.
Dobrý den, zajímá mě, jak České dráhy plánují obnovu vozového parku na linkách R17 a R11. Děkuji.
Já bych se přidal s R12. Nicméně díky alespoň za wifi do Bdtee
Zajímalo by mne, zda budou CD prodávat podíly ve svých dcerách. Dále by mne zajímalo, zda leasing Vectronů je jenom snaha obejít soutěž na nákup. a ještě by mne zajímalo co chtějí dělat CD s neperspektivními 380, kterých prý většina stojí a nejede.
Co to je za blbost? , Oni soutěžili ten pronájem a to že je možnost je odkoupit bylo v podmínkách soutěže
A ještě jeden dotaz.Zda by nebylo levnější spojit opravárenství pod jednu hlavičku.Takové přetahování lokomotiv přes republiku aby loko dostala opravu,když už je v Plzni a tahat jí do ČB nebo obráceně,protože v Plzni je depo ČD a v ČB je depo ČD C.Hlava mi to delší dobu nebere.Děkuji.
nemůže být mnohdy problém s tím, že v jednom depu opravují jeden druh strojů a ve druhém jiný? i dřív byly dílny pro daný typ mnohdy jediné v republice, max. dvoje…
např. cargo nemá plecháče (242), osobka nemá laminátky (230, 240, 340), dtto stejnosměrné 122/123/130/181/182 vs 150/151
No trochu máte pravdu,ale do Ústí nejezdí 240 a do Plzně nejezdí 150.Ale výhledově se řady budou unifikova třeba Vectron a jiné.Plánovat se musí dlouhodobě.
Rád bych se zeptal pana ředitele zda už někdo prozkoumal cenu Panterů.Malý příklad.Stolek v první třídě(polaminovaná deska+dva držáky+chromovaná noha)za 10 000kč?A to nechci ani vědět složitější součástky.Jsme dojná kráva pro firmy a potom jsme špatně konkurenční v zakázkách a to ještě v této pohnuté době.Děkuji za odpověď.
Tohle je problém ve všech depech. Extrémně předražené díly
Dobrý den. ČD má v Lužné depo plné historických mašin. Proč nedělá výlety pro zahraniční turisty? Neříkejte mi, že by Japonci nejeli bardotkou vyhlídkovou jízdu Posázavským pacifikem nebo Pražským semeringem .
Nebo Rakovník – Bečov šukafonem. To by byl zážitek na celý život!
A pro mladé Japonce má připraven Moravskoslezský kraj nejen šukafon, ale i vlečňáky z wifi…😜😜😜
Tím skanzenem ČD za běžnou cenu , pokud pominu rj a pendolino , může jet kdykoli a odkudkoli a při troše štěstí potká i šaška
Protože za ČD jezdí mototoráčky a barči jistej Augusta z KŽC ,bejvalej zaměstnanec GŘ ČD a z Lužné na Kolešovice jezdí CityRail jistého pana Hrušky ,co dělá dopravního ředitele u Augusty a v správní radě měl bývalého generálního ředitele ČD ,jinak ČD provozuje řadu vyhlídkových jízd ,jen je pořád nepružná ,spousta úředníků a odborů a než se něco rozhodne je už pozdě,nebo to kamarád dohodí kamarádovi co si založil firmu
Dobrý den, nevím jestli už tady tento dotaz neproběhl.
Zajímala by mě otázka. Jak by se pan generální ředitel stavil ke spojení ČD a ČDC. Provozní zaměstnanci by mohli být vzájemně zastupitelní lépe by fungovalo půjčování lokomotiv mezi sebou a z managementu dvou firem by se dal udělat jeden management a ušetřit nemalé finanční prostředky.
Děkuji za případné zprostředkování dotazu
legislativně problém. tuším, že to rozdělení bylo motivováno zamezením neprůhledných dotací osobní dopravy při liberalizaci výnosy z nákladní dopravy. že si neumí navzájem půjčovat lidi a stroje je jiná věc (je-li tomu vskutku tak)
Nemyslím si. Jen by bylo potřeba vést průkazně a odděleně účetnictví za každou část.
To se dá vyřešit například převedením většiny hnacích vozidel do podniku (např.) ČD Trakce, odkud si budou oba dopravci lokomotivy i se strojvedoucími pronajímat.
Rád bych se pana ředitele zeptal, zda ČD do budoucna uvažují o umístění business oddílu do nových vozů a umožnit tak některým cestujícím, kteří o to projeví zájem si připlatit za premiovou službu tak jak je to v railjetu.
Další dotaz je k 1 vozové třídě, četl jsem, že se začínají hodně prosazovat velkoprostorové vozy, uvažujete alespoň v 1.třídě zachovat část kupé a část velkoprostor?
Poslední otázka :Uvažujete do budoucna o úpravě business class v railetu např. více soukromí pro cestujícího?Děkuji za případné odpovědi. Lukáš
Dobrý den, pane generální řediteli, chtěl jsem se zeptat, zda vymahate pohledávky i po nezletilých dluznicich (pokuty pro děti za jízdu bez jízdenky) přes exekuce, případně pohledávky odprodavate? Děkuji za odpověď
Dobrý den pane řediteli, zdá se vám v pořádku, že České dráhy jako akciová společnost vlastní pozemky v žel. stanicích? Doposud nebyl dokončen převod pozemků dle UMV ŽST! Denně se setkávám s průtahy kvůli nepřevedeným pozemkům nebo neuzavřeným smlouvám. Brzdí to obnovu a rozvoj tratí. Děkuji za odpověď Tomáš
Dobrý den, dojde pod vašim vedením k narovnání pracovních podmínek? Proč je přistupováno k zaměstnancům strojvedoucí a vlakvedoucí odlišně? Chápu, že obraty a turnusy jsou dány objednávkou. Proč mají strojvedoucí ale určitý počet hodin přerušení a následně placeno 100% a u vlakvedoucích a průvodčích toto nelze. Vy byste chtěl zmizet z domova na směnu dlouhou 26 hodin a mít zaplaceno pouze 15 hodin? Nebylo by vhodné tyto podmínky narovnat? Bohužel je toto řešeno již delší dobu a ze strany ředitelky ZAP při setkáních se zaměstnanci se nám vysměje pouze do obličeje. Jaké jsou plány s ošacením zaměstnanců? Spol. Blažek má… Číst vice »
ČD a dlouhé cesty s bicyklem:
Jste spokojen s realitou všedního dne?
Vypadá pan ředitel na to, že jezdí ve všední den na kole?
Dobrý den, narovnáte pracovní podmínky pro své zaměstnance. Chápu, že se spoustu věcí točí podle objednávek krajů a obraty či turnusy nejdou naplánovat jinak. Ale proč je rozdíl mezi přerušením pracovní doby u strojvedoucího a vlakvedoucích? Proč i vlakvedoucí a průvodčí nemají “omezený” počet hodin přerušení za měsíc? Proč to mají pouze strojvedoucí? Nebyla by pak větší snaha dělat efektivnější turnusy. Řeší se to již dlouho. I s paní ředitelkou ZAP, která se zaměstnancům na plánovaných setkání jen směje do očí. Jaké jsou plány s výběrem uniforem pro zaměstnance, nepůjdou dráhy za lepším, když spol. Blažek míří do konkurzu? A… Číst vice »
Dobrý den pane řediteli, mně by zajímalo, jak chcete řešit ztrátu výkonů? A jak řešíte odpovědnost vedoucích pracovníků při další případné ztrátě např. R23 ( Ústí nad Labem – Kolín )
No co by? Ztráta výkonů se řeší celkovou redukcí počtu vozidel a převedením těch vozidel, kterých se to bezprostředně týká, na jiné výkony.
Já to myslel jinak, ale když se každý musí vyjadřovat
Dobrý den, je dobré, když jsou ve vedoucích funkcích lidé, kteří mají elementární problém s MS Office? Případně mít vedoucí/ho pro pár lidí? A tito podřízení jsou větší odborníci na problematiku? Co sloučit sobě podobné obory? Tím by se ušetřil/a vedoucí. Důvěřovat, avšak i prověřovat.
Dobrý den. Mám velmi špatné zkušenosti s platbou jízdného kartou u průvodčího. Není to lokální problém, problém je napříč republikou. Často nedojde ani k pokusu o platbu, průvodčí prostě prohlásí že „to nejde“. Plánujete tuto službu dále vylepšovat? V současné době není pro zákazníka příliš použitelná – ať už je problém v technice nebo v lidském faktoru.
Ja myslim, ze jste spis vyjimka. Ja osobne jako clen vlakoveho personalu provadim platby bezne, i nekolik za smenu. Mnozi mi kolegove taky. Takze pro zakaznika to pouzitelne urcite je, jen ne garantovane. Navic signal na mnoha mistech pada ci neni, viz treba trat ze Stribra do Plzne.
Díky, že to umožňujte, ale výjimka to skutečně není.
Bohužel mám tutéž zkušenost jako pan MLB, zejména tedy v regionech, kde se s tím zřejmě tak často nesetkávají. Průvodčí to často opravdu ani nezkusí a řekne, že to nejde.
Problém je hlavně v pokrytí signálem čili na straně operátorů, tam byste se s dotazem měl obrátit jako první
přesně tak…a že průvodčí v úseku Blansko-Majlont nebo UnO-Choceň ani nezkouší platbu kartou chápu. nepůjde to ani kdyby to vyzkoušel 20x
Rozumím, že můžou být problémy na straně techniky, ale právě proto se obracím na ČD, které by měly mít možnost s operátory jednat. S jedním obyčejným zákazníkem se asi moc bavit nebudou…
A z jakého titulu by se měli operátoři bavit s ČD? Koncesi mají vysoutěženou na 99% populace (nikoliv území, to si stát neobjednal). Někdy po roce 2016 měli prokázat, že mají „tak nějak“ pokryté i koridory, a to „tak nějak“ měřením „4 metry“ na svrškem. A komu patří koridory? ČD? Nene, patří státu, a nakládá s nimi SŽ….
Chci vedet podrobnosti o kupeckach.
Doporučuju stránku vagonweb.cz
Dobry den , jak podrobne jste seznamen s pracovisti udrzby kolejovych vozidel CD, a.s.? Znate konkretni problemy mimo Prahu ? Jedna strana je nakup modernich vozidel a druha strana je silne nedostatujici modernizace opravarenstvi CD . Jaka bude strategie oprav vozidel CD do budoucna ?
Otázky na ředitele:
1.Myslíte si, že jsou České dráhy dlouhodobě podfinancovány, nebo je třeba zefektivnit jejich fungování, případně jakým způsobem?
2.Myslíte si, že je žádoucí liberalizace v osobní železniční dopravě?
3.Jak se zachovají České dráhy k cestujícím, kteří nemohou díky rušení spojů naplno využít zakoupenou celoroční slevu in100?
Co jiného může odpovědět než:
1) ČD jsou podfinancovány a zároveň je potřeba je zefektivnit (jinak by nešel propouštět)
2) Liberalizace není žádoucí, ale je to hotová věc a musíme se snažit obstát
3) Roční IN100 si většina cestujících kupovala v době, kdy situace již byla změněná. Cestující mohou využít zachované spoje.
Logické odpovědi, řekl bych, ale…
Ad.1. jak chcete zapůsobit směrem ke zdroji financování, potažmo státu? Kdo je pro chod českých drah postradatelný?
Ad.2. Proč chtějí České dráhy i za cenu ztrát obstát tam, kde dokáže zajistit dopravní obslužnost soukromý sektor?
Ad.3. Za nezměněnou cenu in100 dostává zákazník čím dál méně.
ad 1) Formou licencí a smluv uzavíraných na delší dobu. Pro chod ČD je postradatelný ten, kdo bude takto vyhodnocen pečlivým personálním auditem. ad 2) ČD jsou obchodní společnost, byť vlastněná státem, a při správně nastavené výši kompenzací a efektivity firmy produkují zisk. Arriva není soukromý sektor, je to firma vlastněná německou státní firmou. Podobně Die Länderbahn (patří pod Italské státní dráhy). ČD na trhu nebojují se soukromníky, ale jinými státními firmami. ad 3) Zákazník věděl, do čeho jde, když si roční IN100 kupoval. V nezměněné ceně jsou promítnuty větší náklady na hygienická opatření. Ale klidně se pana ředitele zeptejte,… Číst vice »
2) Liberalizace není žádoucí a tak do ní budeme házet vidle dokud to půjde (s odkazem na režijky, síťovost, půjčovny kol a historická vozidla)
Proč by do toho házely vidle? ČD např. vyhrály soutěž na linku Olomouc – Ostrava.
Arriva bylo o 1 Kč/km levnější, ale zakázku dostali ČD.
Plánujete snížit cenu IN100, když ČD přichází o čím dál více tratí?
Ne, protože nejde o počet tratí, ale o počet dostupných spojů, kde můžete IN100 využít.
Pan Bednárik mi připadá jako schopný manažer ve špatné době, napadá mě hypotetická otázka, když by měl možnost ovlivnit nákup vozidel v minulosti (cca 20 let zpět), jaké řady by z hlediska dnešních zkušeností posílil / modernizoval a jaké by naopak nebral? Co dnes ČD chybí nejvíc?
Řek bych, že pan Bednárik je zaměřený na budoucnost, ne na minulost. A tak je to správně.
Jaký bude váš „úkol“ nebo cíl?
Chystáte se dosáhnout nějakého konkrétního ekonomického výsledku? Kromě finančního, co nějaká společenská odpovědnost?
k té odpovědnosti bych přidal zda je vhodné propagovat jako výhodu cestování vlakem to, že během ní lze pít alkohol?
Budete dělat nějaký audit – zjištění, zda reklama na konkrétní produkty není náhodou dražší než tržby za daný produkt? A je vůbec potřeba, aby České dráhy inzerovaly službu a spoje, kde nemají konkurenci? Není to náhodou zbytečné plýtvání? A opravdu je nutné mít inzeráty na spoje Praha-Brno – kolik lidí to do vlaku přitáhne? Nejeli by s ČD stejně, protože žlutá konkurence v danou dobu nejede?
Konkurence je všude a jsou to ostatní módy dopravy, především auto.
Dobrý den , když i Vy jako ředitel ČD považujete post za sebevražednou misi , nebyl by tento historií a personální neschopností „moloch“ lépe rozprodat , případně rozčlenit na různé divize a zbytek poslat do insolvence ? Fakticky ČD není konkurenceschopná a bez pokřivení výběrových řízení bylo-li by v dostatečném předstihu není ani teoretická možnost vyhrát (při kladné rentabilitě ) A druhá otázka je – proč , i přes přítomnost ochranky a vlakvedoucího nejsou , byť třeba i ve spolupráci s policií , schopni a ochotni vykázat okamžitě z přepravy opilé , kouřící , močící a jinak obtěžující pasažéry a… Číst vice »
Dobrý den, obávám se, že dotaz asi zapadne, ale stejně to zkusím – je nějaká vize v produktové tvorbě společnosti? Nové či inovované služby pro celý proces cesty (tj. „ode dveří ke dveřím“), inspirací v zahraničí a dokonce i u nás je hromada. 🙂 Předem děkuji za případnou reakci!
Třeba zavedením nějaké nové kategorie vlaku? Po zrušení Rx je jich žalostně málo. 🙂 Třeba po vzoru Rakouska zavést rjx, nebo REX, nebo NOs (nostalgický osobák), popř. Rn (rychlík nižší kvality – obdoba polských TLK).
Dobrý den, koho byste z bývalých ředitelů ČD požádal o spolupráci a koho v žádném případě?
Dotaz: v soucasne dobe je utlumena letecka doprava, neuvazujete o vetsi nabidce nocnich vlaku zejmena do Nemecka a na zapad vubec? Prece jen vyprodat 30mist ve spacim voze je jednodussi nez vyprodat 150mistne letadlo. Dekuji
„Vyprodat 30mist ve spacim voze je jednodussi nez vyprodat 150mistne letadlo.“ Jste si tím jistý? Tak proč k nám nejezdí z Německa lůžkové vozy Lufthansy?
Máte nějaký plán na nákup rychlovlaků pro VRT?
Děkuji
Dekuju, pobavil 🙂
Již odpovídal. Doporučuju. https://youtu.be/qOh1uWHTqBU
Dobrý den, máte nějaký plán do budoucna o nákupu rychlovlaků?
Děkuji
Ano, budou se nakupovat, jakmile to bude s ohledem na infrastrukturu aktuální. Těch současných 14 je v současné době až až.
ěch otázek by se našlo povícero. 1: ČD řeší dlouhodobě otázku náhrady 810 a 814 na českých lokálkách. Přitom by se dal provoz na lokálkách zajistit ideálními vozidly Stadler Regio-shuttle (840/841), které jsou nízkopodlažní s dostatečným prostorem pro cyklisty. Případně druhým vozidlem by se mohly stát 5047 popř 5147 OBB. 2: Když jsme u toho, podle jakého klíče se rozhoduje o vyřazení z provozu té a té řady vozidel, mnohdy spolehlivějších a snadno opravitelných, a místo nich se nasazují sice moderní vozidla, které ale odstaví z provozu sebemenší závada, (řídící jednotka, absence vody na toaletě…) 3: zavedení regionálních a dálkových… Číst vice »
Dobrý den, jsou ČD připraveny si v republice udržet pozici Národního dopravce, nebo přenechají (kvůli své netransparentnosti, pomalosti a drahosti) dopravu Regiojetu a Arrivě?
Děkuji a přeji mnoho úspěchů
Národní dopravce je i RegioJet..
Jen ČD a RegioJet? Co takhle i LeoExpress
https://zdopravy.cz/cesi-uz-maji-tri-narodni-dopravce-nove-se-jim-stal-i-regiojet-48475/
Ano i leoexpress, ale z výše uvedených má post národního dopravce jen RJ a ČD
Národní banka je i česká spořitelna
Proč zrovna těmhle dvěma? Dopravců je tady víc a můžou přijít další. „Národní dopravce“ je marketingový slogan, fakticky neznamená nic konkrétního, nevyplývají z něj žádné povinnosti ani pro dopravce, ani pro objednatele.
Dobrý den Měl bych na současného šéfa ČD několik otázek. Když jsem před 4 lety od ČD odcházel z pozice strojvedoucího, tak v té době vznikla v každém depu komise, která měla zjistit, proč strojvedoucí odcházejí k jiným dopravcům. Bohužel nikdo z komise se nás, odcházejících, nezeptal na důvody našeho ukončení působení v řadách ČD. Ani se bohužel nezeptali svých strojvedoucích co by bylo dobré změnit, aby odchod strojvedoucích nebyl tak velký. Taky jsem ani já a ani zaměstnanci ČD nezjistili výsledek komise. Tímto bych se vás chtěl zeptat, zda-li k nějakému výsledků došli a zda-li by bylo možné ho… Číst vice »
Ad komise: podobné je to u ZAPu. Vedení zapu se ptá na všechno přednostů a dozorčích, ti ale vědí co se děje v provozu úplný prd, takže nahoru hlásí jak je všechno růžový. A když se náhodou vedení zapu od provozních zaměstnanců dozví, že je něco špatně, tak na to čumí jak chleba z tašky, protože to netušili. Přednosty a dozorčí zrušit, úplně zbytečný článek řetězce, který stojí peníze a filtruje informace. Jsou k ničemu.
Již 10+ let kladu ČD opakovaně dotaz, kdy bude možná on-line rezervace konkrétního sedadla na vnitrostátním úseku ve vlacích ČD začínajících cestu mimo území ČR. Již 10+ let mi ČD odpovídá, že chyba není na české straně, že to neumožňuje systém dopravce z Rakouska/Slovenska. Budeme čekat dalších 10 let , než bude možné provést on-line rezervaci konkrétního sedala v úseku např. Česká Třebová-Pardubice ve vlaku, který vyjel z Vídně?
Neslibovalo se náhodou s loňským jízdním řádem, že tato možnost bude konečně zavedená?
Kam nasadite nedávno koupené starsi motoraky rady 650? Děkuji.
viděl bych to na osobáky:
Přelouč-Heřmanův Městec
Chrudim – Moravany
Holice- Moravany
Doudleby-Rokytnice
a vložené spoje Česká Třebová-Moravská Třebová a Svitavy-Pustá Kamenice
Toho vidíte hodně no
Jestli pan ředitel si je vědom i faktu, že zákazníci a cestující v železniční dopravě jsou stále mnohem více podrobováni nepříjemným výlukám. Jejich četnost astronomicky roste. Touha SŽ nezřízeně utrácet peníze je čím dál větší. Ale „transparentně“ vylosované stavební firmy nestíhají. A tak je mnohdy vidět, že sice se jezdí po jedné koleji, vlaky okolo mají 10-15 minut zpoždění, některé nejedou vůbec, ale nikde se nic neděje neb je 15h a … stavbaři nikde, neb pracuje jen jedna směna. není to plýtvání penězi za dopravní cestu i státem či krajem objednané vlaky? I tohle je přece palčivý problém. Denních a… Číst vice »
Dobrý den mám dva dotazy:
1. Co bude s jednotkami 471(city elefant) a jaká bude časem jejich náhrada třeba projektem D-dart nebo jinými jednotkami
2. Proč české dráhy nedělají objednávky ve velkých sériích, aby byl co nejvíce unifikovaný vozový park. Ideálně kupříkladu 200 a více vozových skříní a v nich jen rozdílné oddíly (1. třída, 2. třída, lůžka…) AC, podvozek dveře, toalety stejné jen jiné sedačky.
Děkuji předem za odpověď a webu z dopravy za tento koncept podcastu.
Čd musí nejprve odstranit šukafony, pak je prostor na to vymýšlet ostatní věci
Pane Luboši, tato „diskuse“, jak bylo výše uvedeno, je zásobník otázek, které může pan Ondřej Kubala položit panu Bednárikovi.
Není proto nutné, abyste na ně odpovídal vy, nositel jediné životní fixní idey o urychleném odstranění M152/ 810. Velká část zde diskutujících je s vašimi dementními výkřiky do tmy již opakovaně obeznámena a nic od vás nechce.
Tak tady je odpověď jednoduchá, máme objednávku na 180 vagonu, a když se vyřadí béčka atd, tak tu jsou jen Ty nové a Rakušaci
To je podstatná otázka…
Protože na české rychlíky bude potřeba 115 vozů Az a Apz, stejné množství BDsz, stejně tak Bz, a 460 vozů Bpz.
A k tomu dieselové, a elektrické lokomotivy…motorové vozy…elektrické jednotky…
Ale do 170 miliard by se ta výměna měla vejít…
Tak elektrické jednotky už skoro jsou, krom pár přeživších 460
Ale je pravda že nové vagony by to do 10ti let chtělo
A co hafo osobáků se Syslem a klasikou. El. jednotky na Os jsou v ČR ani ne v 50% případů.
Ano…až bude tato výměna dokončena, nebudou elektrické jednotky nikdy zajišťovat rychlíky, ale naopak veškeré osobní vlaky v elektrické trakci.
Osobní vlaky v motorové trakci zajistí motorové a přípojné vozy.
Pane řediteli, kdy se vám sníží plat na přijatelnou úroveň, myslím že 150.000 Kč by bohatě stačilo, těch vašich 300.000 + prémie je zlodějina nejvyššího řádu, a platím to já ze svých daní, vy si na to ziskem určitě nevyděláte…
A jak jste na to přišel? Rozpočet ČD je rozpočet obchodní společnosti, a nemá se státním rozpočtem, kde končí daně nás všech, nic společného.
Dobrý den, měl bych otázky: 1) nebylo by možné síťové jízdenky vydávat proti Občanskému průkazu (zejména Jízdenky na léto, která je vázaná na osobu)? Při jejich ztrátě či značného poškození není možné na pokladně vydat duplikát a cestující si musí koupit jízdenku znovu. Takto by se cestující jen prokázal občanským průkazem a bylo by možné mu duplikát vydat. 2) služba ČD Taxi – cestující, kterému ujede poslední přípoj, si musí objednat Taxi za vlastní peníze, které mu jsou následně navráceny, ovšem cestující tak musí mít u sebe hotovost. Nebylo by možné, aby Taxi pouze uznal již zakoupenou jízdenku a cestující… Číst vice »
Ad 10 a co by měl jiného za práci dělat vlakvedoucí za jízdy vlaku, než prodávat jízdenky?
Jak vysvětlí pan generální ředitel, že míní „brát“ jen úředníkům a strojvedoucím např. nikoliv? Mají spousty příplatků, které v situaci, kdy je jich částečně nadbytek a zároveň je firma pod tlakem velkého finančního mínusu, asi nejsou na místě. Proč opět dělí žaludky svých zaměstnanců na dobré a lepší a ještě lepší. Jsou určitě úředníci, kteří částečnou nezaměstnanost zvládnou, protože výrobních materiálů neprodukují tolik. Ale hodí se to např. u pozic, které mají na starost denní chod železnice např. vedoucí strojmistři, pracovníci JŘ, výluk? Nebylo by rozumnější „škrtat“ podle toho, co má zaměstnanec na starost, jaký má aktuální výkon a jak… Číst vice »
A není to třeba proto, že ten úředník (neříkám že všichni) by si u Regiojetu, nebo u Arrivy tolik nevydělal? A ani tolik úředníků ty soukromí dopravci nemají. Naopak fíra si u Arrivy a i jinde vydělá více, takže asi vedení nechce, aby ty fírové odcházeli. A navíc ty fírové a vlakoši nějaký extra příplatky nemají.. Mají navíc za spaní 250,-Kč, což bych radši spal doma těch x hodin než za to mít 250,-Kč hrubého a pak něco málo za nástup či konec v noci. A to snižování se ani zdaleka netýká všech úředníků.
Až budou řádní profesoři brát 150 000,-Kč/měsíčně hrubého, a rektoři jak pražské, tak olomoucké univerzity dokonce 550 000,-Kč…budeme velmi vzdělaný národ…
Stejně tak nebudou lékaři prchat do Země kojenců, když budou hrát 2,25x násobek průměrné mzdy…
Chtělo by to zkrátka dopřát administrativě ČD velkou liposukci, a z ušetřených peněz přidat lidem v provozu…
Chlapče z topírny kolik ti je?Já jsem na dráze dost dlouho ve funkci strojvedoucí a mohu Vám říci,že nám od cca roku 1994přibylo toliko práce za jiné profese za stejné peníze.Tak ty žaludky nechte bejt.Já se přiznávám,že ho mám velký,ale radši bych zo zmenšil. :-DD
Dobrý den, plánují ČD revizi smluv s autodopravci pro NAD tak, aby tyto byly vymahatelné v případě kalamity/námrazy a nestačilo pouhé „nevyjedeme“ ?
Dobrý den,
jak se již jednou ukázalo u zrušených ETCS-soutěží, tak vybavení mobilkami ETCS u řady 380, 680 a Railjet je s ohledem na jejich počty (20/7/7 ks) a současně velkém počet zemí, ve kterém mají být tato vozidla s ETCS schválena (CZ, SL, D, A, PL, H) pro potenciální uchazeče o zakázku „nezajímavá záležitost“. Co uděláte v případě, že se do aktuálně Vámi vypsaných soutěží nikdo nepřihlásí ? Budete se snažit předmětná vozidla schválit pouze v ČR a SR nebo je zkusíte co nejdříve odprodat ?
Jak CD hodlají reagovat na vstup RJ na linku na Ukrajinu?
Nijak. Priority ČD jsou jinde.
Můžete už konečně říci, kolik lidí a ze kterých odboru propustite? Nejistota je strašná a když barákem prochazi paní Tom****, bojíme se, že její smrtící kosa vezme každého, koho potká.
Dobrý den,
existují nějaké dlouhodobé plány na přímé vlaky Praha-Norimberk až proběhne elektrifikace mezi Chebem a Norimberkem? A děkuji za nové jednotky na západním expresu, tak snad se sním někdy svěží až do Norimberku.
Dobry den, mám několik dotazů: 1) pošlete jednotky pendolino do šrotu jako Švýcaři (vysoké provozni náklady) nebo pro ně najdete jinou trasu, kde využijí svůj potenciál a cestující budou chtít zaplatit vyšší cenu (úspora času, služby). 2) vidíte potenciál na provoz vlaků mimo objednávku MD, respektive na kterých trasách si myslíte, že by jste mohli jezdit bez objednávky MD 3) zatímco ČD Cargo vypadá, že bude na nástup ETCS a přepínání trakce na 25 kV připravené a podporuje tuto činnost, tak mam pocit, že ČD má snahu toto odsouvat, protože na to nejsou připravené. 4) uvažoval jste, proč je parni… Číst vice »
Pokud se tak nestane v dohledné době, odeberou se 680 do šrotu hned, jak budou Státním drahám dodávány panoramatické vozy, určené pro všech 28 předepsaných párů expresů…
Což bude zásadní rozdíl, protože např. z Č. Budějovic do Brna „Pendolina“ nejezdí, ale pak bude provozován Ex „Pilgram“, stejně jako „Priessnitz“ z Břeclavi do Jeseníku, „Otto Wichterle“ z Brna do Opavy, „Johann Gregor Mendel“ z Prahy do Brna, „Josef Pekař“ z Prahy do Trutnova…atd., v čele s Ex „Bohemia“ z Chebu přes Prahu, Olomouc, a Svinov do Opavy…
O jakých panoramatických vagonu se bavíme?
Zatím o žádných. Pro představu se podívejte na vůz Apm SBB. Ten je taky panoramatický…
A pak si představujte, jak se koukáte na Jeseníky…
Je vedení ČD známo, o jak velkou část tržeb (řádově desítky milionů Kč ročně) přicházejí ČD po zrušení výdeje jízdenek výpravčími, resp. po dalším rozšiřování neobsazených stanic a zastávek (bez odbavování cestujících) a to i na frekvenčně zatížených tratích ?
Automaty nejsou, průvodčí často nestíhají revizi, natož odbavení, navíc je často odbavení ve vlaku znemožněno, protože není signál pro on-line odbavení POP……..
(Koupě přes internet nebo mobil ještě dlouho nebude, zejména mezi střední a starší generací, tak rozšířená jak si kdysi kdosi myslel – a je vcelku „výhodné“ nastoupit bez jízdenky…….)
Jak v této věci hodláte dále postupovat ?
Dobrý den. Jak vnímáte ztrátu výkonů na většině reg.tratí v Libereckém kraji a Zlínském kraji? Není to selhání vašich regionálních ředitelů? Z médií jsou známé vazby reg.politiku na soukromé dopravce. Podstreluji se ceny. Půjdou i CD tímto směrem?
Bohužel , v LBC a ZL kraji bylo výběrové řízení, je to chyba a zbytek polonesmysl . Alternativci podstřelují ceny a zisk posílají matkám do zahraničí a směr kterým jde ČD asi není hodno následovat.
Jaký asi tak může být zisk z podstřelených cen?
Dobrý den,
měl bych otázku: Usilují české dráhy o zlepšení stavu tratí společně se SŽ?
Děkuji.
Dobrý den. Omezíte výdaje na marketing a PR? O kolik?
Nejprve o 50%, ale hned jak to bude možné, bude marketing a PR zrušeno jako zbytečné…😂
Dobrý den,
Jak to vypadá s budoucností naklápěcích jednotek v ČD? Nepřemýšlí se odkupu starých italských pendolin či pořízení nových jednotek třeba pro zmodernizovaný 4. koridor?
Tak to je otázka na objednavatele…. Ministerstvo dopravy
Pendolina jezdi jako komerční linka…
Krom těch některých doobjednavek jako je Karlovarsko
To není tak úplně pravda. Protože třeba právě do Plzně z Prahy jede už v závazku a z Ostravy na Slovensko je taky v závazku.
Jezdí jako komerční linka právě proto, že MDČR naklápěcí soupravy nechce. Kdyby je chtělo, už dávno by takovou linku Českým drahám platilo. Ten západ Čech je z nouze ctnost a naklápění je tam stejně nevyužito.
Aha . 🙂 🙂 🙂
Ano až dokončí 4.koridor tak naklápěcí soupravy mohou jet více než normální
To můžou na všech 4 koridorech.
Dobrý den pane řediteli,
mám otázku, zda není možné publikovat třeba na facebooku ČD nostalgie nebo na internetové diskusi K- Report více informací o činnosti a práci CHV Lužná, o průběhu oprav parních lokomotiv i ostatních strojích patřící pod CHV formou třeba pravidelných měsíčních reportů ?
A teď se tam nic neobjevuje? 🤔
Mám otázku.
Máme vlaky SC,NJ,RJ,EC,IC,Ex,R,Sp,Os. Kdo se v tomhle má vyznat? Navíc vlaky IC jsou některé povinně mistenkové, jiné vlaky IC nejsou povinně mistenkové. Někde jsou restaurační vozy, jinde ne, jednou jede minibar ČD, jednou minibar JLV. Jako v tomhle by se prase vyznalo.
Plánujete zredukování kategorií dálkových vlaků? 7 kategorií dálkových vlaků? A snad s výjimkou Pendolina a Railjetu člověk nikdy neví, jestli potřebuji místenku, jestli tam bude restaurační vůz, jaký minibar pojede…
Navíc RJ a rj. To už je evropský unikát
rj bylo dříve. V Rakousku nepovoleno, zde musí být RGJ
Zkusil bych v Německu zaregistrovat vlak “ice” vedle ICE třeba mi to vyjde …. hned poté co mi dovolí ve Francii tgv vedle TGV
A v čem je problém? Jízdenky platí na všechny vlaky stejné za stejnou cenu a občas je holt potřeba místenka. Toť vše. Nemusíte se v ničem vyznávat, kupte jízdenku a jeďte.
Jo. To řekněte někomu kdo jede vlakem občas. Potom dostanou flastr za to, že nemají místenku (250 CZK??), Nebo sedne na zlutáka místo railjetu, objedná si kávu a má v ruce 10 CZK a potom zjistí, že stojí 35???. Nebo začne hledat jídelní vůz, který tam není….
Sorry jako, ale takovej člověk nemůže cestovat vůbec. Ten by se ztratil i v autobuse nebo v letadle. Chápu, že někdo nemusí mít ty zkušenosti, ale při nákupu jízdenky mu každý dopravce poradí se správnou jízdenkou na správný vlak. A nebo mu prodá one ticket.
No a navíc i ty Ostravany… Jednou v Praze sednu do Ostravu, byl IC. Ráno z Třebové jedu IC do Prahy a bez místenky nebyl problém. Odpoledne jedu Ostravanem do Olomouce, klasika a ještě k tomu IC. Na pohodička skončila v okamžiku kdy jsem zjistil, že zrovna tenhle Ostravan je povinně místenkový. No masakr
A to ještě, aby to byla větší sranda, tak expres v názvu je ve skutečnosti rychlík. Viz Zlínský a Solární (Slovácký) expres.
Dobrý den,
mám otázku: Kdy bude ukončen provoz motorových vozů řad 809,810,811 ?
A řady 814
ta je ale nízkopodlažní
Až budou jejich výkony zrušeny nebo nahrazeny jinými vozidly.
Než ČD nakoupí všech 497 kusů 841, tak to potrvá třeba 16 let, což je dost dlouhá doba.
Tak to potrvá třeba 16 let. Sám jste si odpověděl. A nebo budou jejich výkony zrušeny bez náhrady, popř. s náhradou jiným dopravcem. Tím se to samozřejmě urychlí.
811 za dost dlouho
Jinak na 2030 je naplánováno
Trochu dlouho nemyslíte ?
Kompletní, pracuje se na obměně už teď viz RS1, ale toto řeklo samo ČD
Mám dojem z vašich příspěvků, že řadu 809.810 atd k smrti nemáte rád.
To nemá oprávněně rádo většina občanů ČR, která raději jezdí autem
dle podobné logiky spousta lidí nemá ráda ani metro a moderní nizkopodlazni tramvaje…
Dobrý den,
Mám dvě otázky:
1. Plánuje ČD zveřejňovat počty přepravených cestujících jednotlivými spoji, respektive počty nástupů a výstupů na jednotlivých stanicích?
2. Usilují ČD společně s objednateli dopravy (a SŽ) o přesuny zastávek do výhodnějších poloh. Zejména na místa, kde dnes vlaky projíždí zástavbou bez zastavení?
Děkuji
Na to bych klidně odpověděl
1) Jak by to počítaly? A vůbec, proč by to dělaly? 🤔
To se samozřejmě dělá.
Proč ne? Nějaký drážní paragraf, že to je tajné, protože to tajné vždycky bylo? :-)))))
Ad.1 pravidelně probíhá ve vlacích tzv. scítání frekvence,velmi oblíbené vlakovými četami.. 🙂 takže se dají dohledat počty cestujících na konkrétní spoje..Jen chtít
Dobrý den,
-mne by zajímalo jak to bude do budoucnosti s tzv. spacími směnami, kdysi dávno jsme za turnus spali jen jednou, tento současný spíme 5x (v 19 denním turnuse),
– u strojvedoucích se odpočinek na lůžku s cestou na postel hlídá aby byli odpočatí, avšak u vlakvedoucích…….(pokud je zpoždění jen 5 minut tak již odpočinek nevychází), vlakvedoucí nemusí být odpočatí? (pominuli i tristní podmínky ubytování, kdy 13 stupňů na pokoji a vlakvedoucí muž i žena v průchozím pokoji)
Děkuji
Dobry den, 1) Jakym zpusobem se divate na outsourcing prodeje jizdenek na mene vytizenych nadrazich ci zastavkach, kde je ale napr. tesne vedle autobusove nadrazi / trafika / supermarket / hladove okenko? Prijde mi skoda, ze ho CD vice nevyuzivaji (pokud vim). 2) Libi se mi exkluzivni (tj. vyhodne) moznosti nakupu preshranicnich jizdenek z CR jinam i zpet na webu CD. Proti okolnim statum je to dobra cena. V zahranicnich vyhledavacich ale neni Vas e-shop nejak rozsahle odkazovany. Neni to skoda? 3) Maji CD procesy k zohlednovani extremnich pretlaku poptavky po preprave v urcity den? Vzpominam si, ze v roce… Číst vice »
ad 2) Pokud chcete, aby výhodnější ceny jízdenek zůstaly, tak nechtějte, aby vešly příliš ve známost a už vůbec ne v zemích s vyšší platovou hladinou.
Dobrý den,
zanalyzovali jste si, proč ČD celkem často prohrává cenou při rozstřelech motorové trakce? Budete tuto analýzu sdílet? A plánujete s tím něco udělat nebo bude pokles výkonů pokračovat.
Jaké máte plány s motorovými vozy řady 854 a přívěsnými vozy Bdtn?
Plánujete náhradu lokomotiv řady 714 v traťové službě?
Vidíte šanci zresuscitovat vozové zásilky a učinit je aktraktivními i pro zákazníky?
protože provozují šroty 810,843,854
843 není šrot, ale moderní vozidlo s dlouhou budoucností!
a zase sukafon…ja si nevsimnul, že v nabídce na R14 byly sukafony.
Jinak ty 843 jsou zhruba stejně šroty jako to co je nahradilo…a ještě mají lepší práci pro danou trať…$
Takže…hlavně si kopnout, že?
Na takhle konkrétní otázky očekávejte maximálně tak obecnou odpověď, pokud vůbec.
Bývalá DKV se v roce 2018 rozdělila na OCP a OCÚ. Jak hodnotíte tento krok s odstupem doby? Uvažujete o znovusloučení těchto dvou složek? Děkuji
k čemu by to bylo dobré ?
Aby v tom nebyl takový bordel…
Co bude s dlouholetými zaměstnanci, kteří přijdou o práci (kvůli prohraným soutěžím) kterou dělají třeba 30 let. Jaké řešení navrhujete především v libereckém kraji pro vlakové čety a pokladní?
Má něco řešit?
Jako jo, jsou firmy které mají několik personalistů jenom na vyhazování (co nejslušněji se rozloučit, napsat reference pro další zaměstnavatele, chovat se tak aby vyhozený nezanevřel,…) ale zrovna o kvalifikované fíry bych se nebál. Konkurence na stejný jízdní řád potřebuje srovnatelné množství personálu. A člověk který uměl vykazovat činnost, kterou Arriva nepotřebuje, si holt bude muset hledat něco ve státních institucích.
Dlouholetí zaměstnanci vezmou odstupné a najdou si jinou práci. Popř. na chvíli zaparkují na pracáku. Standardní postup pro 5 milionu zaměstnanců v této zemi.
Dobrý den, ÖBB od GVD 2020/21 používají rezervační systém dodávaný ČD – ARES. Je v plánu jejich výraznější propojení, aby u obou dopravců u všech vlaků šlo rezervovat z plánků oboustranně bez ohledu na to, kdo jej vypravuje? Díky.
Lůžkové vozy pod značkou OBB Nightjet zažívají (tedy před pandemií koronaviru zažívaly) velký rozkvět. I produkt ČD, který jsem měl možnost vyzkoušet byl až na slabý catering (májka ke snídani…) velmi příjemný. Lze předpokládat, že tento segment poroste i po skončení pandemie. Můžeme proto očekávat otevření dalších linek? Konkrétně spojení s Bruselem/Štrasburkem, do nichž z Prahy pravidelně cestuje značné množství úřednického personálu, by se mohlo ukázat jako velmi perspektivní, Kombinace spacího vlaku a raního TGV/Eurostar by pak mohla umožnit i relativně ekologické a rozumě efektivní cestování do vzálenějších destinací jako Londýn nebo Paříž.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na místenky. a) Proč nejsou vozy číslovány 1-x (např. 1-8), ale trojmístnými čísly (mnohdy na přeskáčku). Jedinou výjimkou je Pendolíno (+ Railjet – tam je tedy 21-x, ale aspoň to), tedy zjevně to jde. Teoreticky to chápu u vozů v mezinárodní dopravě, ale ve vnitrostátní ??? Dosavadní systém je uživatelsky velmi nepříjemný. Navíc v době elektronického zobrazování lze navolit prakticky cokoli – tak proč se to dělá tím nejsložitějším způsobem? b) Kdy bude možno vybrat místa z plánku i u vlaků jedoucích ze zahraničí. Na „hlavní“ vlaky z Ostravy/Brna do Prahy to je nemožné.… Číst vice »
a) dohody UIC.
b) Až to bude umět mezinárodní systém.
To je blbost, například na Slovensku to jde, aby rychlík Bratislava – Košice měl čísla vozů 1-11, proč by to tedy nemohlo jít u rychlíku Brno – Plzeň nebo Praha – Cheb? Něco jiného to samozřejmě je u mezinárodních vlaků, tam to je dané, ale u vnitrostátních souprav je současný systém opravdu velmi nepřehledný a slovenský případ ukazuje, že to jde (stejně tak soukromí dopravci).
Nebojte, řešení je tak primitivní, až je neuskutečnitelné…😀
Dotaz na pana Bednarika ohledně výběru místa ze zahraničí by měl znít takto: Nevadí Vám, že kvůli nefunkčnímu rezervačnímu systému v relacích Brno-Praha a Ostrava-Praha ztrácíte obrovskou část cestujících ve prospěch konkurence? To, že ve směru z Brna do Prahy jezdí vlaky RegioJetu plnější než v tom opačném, lze vypozorovat. Zastaralé dohody UIC o rezervacích nejsou dogma, lze bilaterálně dohodnout i jiná ujednání.
Dobrý den, pane Bednárik. Co jsem si jako cestující poslední dobou všiml, že čím dál tím víc vázne komunikace mezi ČD a SŽ. Myslím tím hlavně mimořádnosti. Informační tabule ve stanicích podávají často zcela odlišné informace, než podávají zaměstnanci ČD v pokladně. Nebo často se stává, že internetové aplikace ukazují, že vlak nejede, ale často SŽ se tváří, že se nic neděje. Chtělo by to že strany dopravce více tlačit na SŽ, aby podávalo přesnější a hlavně pravdivé informace!
SŽ je stát ve státě, nic se od nich často neříká ani dispečerům. Natož pokladním 🤷🏻♂️
Nemáte v plánu zredisignovat Business třídy? Měli by jste udělat lepší koncept jako u 5 hvezdickovych aerolinek za ty peníze.
Myslíte těch 7 x 6 sedaček v railjetu? ČD chybí na tržbách za rok 2020 4 miliardy korun. Myslíte, že je v takové situaci na pořadu dne redesign (už tak perfektních) 42 sedaček?
Dobry den.
Chtel bych se zeptat na 2 veci:
1.: Jak to vypada s vypovedi najmu pro Regiojet na Smichove z prostor, kde CD maji objekty? Ta vypoved byla napsana min. pred 2 lety, presto Regiojet stale ty prostory pouziva. Smim vedet duvod? Odvolava se k soudu? Nebo jste k firme pana Jancury tak velkorysi, i kdyz on drahy v mediich ocernuje dost?
2.: Kolik drahy rocne stoji vandalismus? Kdyz si vezmu, jak jsou treba ponicene elefanty, posprejovane, rozrezane sedacky atd., urcite to budou nemale castky, ktere to firmu bohuzel stoji…
Pokud odpovite, dekuji.
RJ by se měli vystěhovat do dvou let, pozemky ČD ještě neprodalo a tak je dále pronajímá aby měli peníze
Neplánují ČD nabídnout motorové vozy 854 na některé linky teď vedené lokomotivami 754, kde jsou poměrně naddimenzované a musí být i mnohem dražší?
Dobrý den, plánujete nějakou reformu mezinárodního tarifu tak, aby byl více cenově konkurenceschopný vůči jiným druhům dopravy, např. dálkovým autobusům nebo letadlům? Přetrvávajícím problémem je existence tarifu NRT, který je předražený a znevýhodňuje železnici. Vedle akčních jízdenek by mohly být řešením maximální ceny v jednotlivých relacích na trase mezinárodního vlaku, které by odpovídaly součtu vnitrostátního jízdného v obou zemích za příslušný úsek. Jízdenku za tuto maximální cenu by mělo být možné zakoupit i v den odjezdu vlaku, těsně před samotným odjezdem. Je jasné, že v době koronavirové to není úplně aktuální téma, ale až tato krize odezní, mezinárodní cestování se… Číst vice »
Neplánují levně nabídnout nadbytečné rychlíkové ele. lokomotivy do Polska na pronájem, podobně jako Brejle?
Myslím že by tam se svými archaickými, pomalými a slabými mašinami mohli mít zájem..
Jaké máme nadbytečné?, Ty co budou nadbytečné za 4 roky budou už šrot
Ty 152 a 162 snad za 4 roky nemohou být v o mnoho horším stavu, než jsou teď.
Když jste se stal hlavou této obrovské společnosti, nebylo by fajn podívat se a zkusit si i práci těch, kteří obstarávají tvář společnosti a jsou denně v kontaktu se zákazníky? Líbil se mi Váš výrok, že průvodčí by se neměli ani snažit zkontrolovat všechny a upřednostňovat kvalitu před kvantitou. Rádi bychom to tak taky řešili, ale střední management to tak nechce.
Ano, cestující, u kterých je na první pohled zřejmé, že nemají platný jízdní doklad, nekontrolovat, protože je to jen ztráta času. Raději kvalitně prověřit jízdenky a průkazy na slevu u těch ostatních.
Dobrý den,
jak to vypadá s obnovou motorových lokomotiv? Dnes v provozu můžeme potkat řadu 754 a 750.7 (škoda že jich není více). Dá se předpokládat během blízkých let jejich výměna či další modernizace?
Těch řad je více a třeba 742 se bude modernizovat a 750.7 je modernizace / reko . Vidím že stě mimo
Dobrý den, neuvazujete o změně systému CD parking? Minulý rok jsem odjížděl v sobotu odpoledne a vracel se v pondělí a CD parking jsem již nemohl použít, protože parkování by bylo 3 dny, i když to bylo méně jak 48 hodin.
Dobrý den, kdy zmizí vagony s nefungující klimatizací na rameni Praha – Budapešť? Zde by to chtělo rychlý a důsledný upgrade >>> nakupte Railjety.
Díky, ať se daří.
2023/24, dle smlouvy s MD.
Dobrý den,
plánujete rozšíření počtu railjetů vedených z/do Berlína?
V tomto bych rekl, ze je to spise otazka na nemecke Deutsche Bahn.
Závisí to taky na počtu souprav
Dobrý den, měl bych dotaz: Co říkáte výběrových řízení krajů na dopravu (cenu za 1 km chtějí jak na motorák 810 a vybavení jak 680) ? Děkuji za odpověď. Držte se.
Co by, prostě trh. Když ty něco kupuješ, chceš snad aby to bylo dražší a méně vybavené?
Dobrý den, chtěl bych se pana Bednárika zeptat, zda ČD plánují rozšíření železniční dopravy do zahraničí: 1. V létě vozy z Prahy a Ostravska do Vídně, kde by byly připojeny na noční vlak ÖBB do Splitu. Regiojet před několika dny oznámil nejen obnovení letních vlaků do Rijeky, o které byl velký zájem, ale i zavedení spojení do Splitu. 2. Přímé spojení Praha – Linec – Salcburk (příp. s pokračováním do zimních středisek Bad Gastein a dále na jih). Obecně formulovaná otázka: využití přímé železniční dopravy z ČR do Alp, nejlépe nočních lůžkových vozů do alpských lyžařských středisek. 3. Přímé spojení… Číst vice »
Též se primlouvam za otevření tématu nočních vlaku a plánů či neplanu do budoucna.
i já, hlavně na další spolupráci se značkou NightJet. díky!
Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat, jestli ČD v souvislosti s rozvojem vlaků nightjet a loňským úspěchem regiojetu v této oblasti neuvažují nad rozšířením počtu nočních spojení z ČR, třeba ve spolupráci s ÖBB.
Děkuji
Dobrý den, rád bych se zeptal, 1) v jakém stádiu jsou výběrová řízení na 182 osobních vozů, motorové jednotky DMU, elektrické lokomotivy 200 a 230km/h a proč trvá tolik let než se výběrové řízení dokončí 2) Budou vlakové čety vybaveny kamerami na hrudi, které mohou v případě nebezpečí/potřeby zapnout? Již se o tom mluvilo ale ke to u ledu. V poslední době bylo hodně napadení personálu a toto by mohlo pomoci. Mají je např. V Rakousku. 3) jestli dostatečně věří svým podřízeným, že provedou POTŘEBNÉ personální čistky důsledně? Například na O-14 v nižším a především nejnižším managementu je mnoho a… Číst vice »
Dobré dotazy.
Také by mě zajímaly odpovědi.
(kamery jsou už i u DB).
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat jak to vypadá s výběrovým řízením na motorové jednotky a popřípadě kdo je vítězem?
Ďekuji.
Ja bych jako zamestnanec provozu timto panu rediteli chtel podekovat, ze CD nase mista zachovaly, ac moc dobre vim, ze jsou ted tezce v minusu kvuli ubytku cestujicich a setri se. Je spousta firem, co propoustela, a je mi jasne, ze i CD mohly k tomu pristoupit take – treba jako mnohe aerolinky. Doufam i, ze to, co slibil uz pan Nebesky jako predchudce, bude dal platit – lide z provozu ponechat, i kdyz treba jen na 70% vydelku.
Zaroven preji vedeni, at se cestujici i cizinci do vlaku vrati co nejdriv – verim, ze to zase prijde. 🙂
Dobrý den.den. Ráda bych se pana ředitele zeptala proč firma nenabízí zaměstnancům home office jako benefit u TH zaměstnanců, kde je to možné. Vedoucí zaměstnanci organizačních složek jsou zásadně proti tomu, přitom firma tímto krokem ušetří a ještě jsou zaměstnanci spokojenější a může to přitáhnout nové kvalitní zaměstnance. U jiných firem v dopravě je toto běžné.
Především by to měl zaměstnavatel v přísné době COVIDové naopak podporovat a nařizovat.
Dobrý den, rád bych se zeptal jak to vypadá s náhradou vlaků 810 a 814? A také jestli nehodláte koupit více vagónů škodasiemens které plánujete nasadit na západní express do Chebu? A také jak probíhá rušení kupéček? Děkuji za odpovědi
Co byste chtěl, aby se změnilo na Správě železnic?
Aby mysleli trochu logičtěji. Třeba v Havířově. Máme krásnou budovu ale cestující nahrajeme do nějakého chlívku, který načančáme ikeou.
Je to ekonomičtější …
Dobrý den, rád bych se zeptal zdali vidíte jako chybu/nevyužitou příležitost to, že ČD nekoupily jednotky 628 od DB, když my (veřejnost) vidíme že z pohledu objednavatelů dopravy je po těchto jednotkách větší zájem, respektive že nahrazují na linkách převážně motoráky 814.
Druhý dotaz bych měl ohledně toho, zdali můžeme očekávat že ve flotile ČD přibudou zánovní DMU ze zahraničí
Toto je hloupý dotaz dle mě, 845 je žádanější protože má lepší interiér
Ne, příčinou je splnění podmínek zadavatele v kombinaci s nejlepší cenou za km výkonu. Pokud by ČD splnily zadání s řadou 843 (jako že nejspíš ano), pak rozhodla cena. Interiérem motoráku ř. 843 to fakt nebylo.
Dobrý den,
pana Bednárika bych se rád zeptal, zda České dráhy hodlají pokračovat v masivním nakupování inzerce u společnosti Mafra, které od roku 2015 dosahují desítek milionů korun? Mou druhou otázkou je, zda bude podcast i na Spotify? Předem děkuji. HD
K první otázce: samozřejmě že ano. To je základní předpoklad k výkonu funkce GŘ (bez ironie – podívejte, kdo to tady poslední roky vede).
Dobrý den, rád bych se zeptal, jak to vypadá s VŘ na 180 dálkových vozů pro ČD, u kterých je naplánované nasazení na linku Ex3? Je výběrové řízení již ukončené, popřípadě kdo se stal jejím vítězem, nebo výběrové řízení stále probíhá?
Mám strach, aby vůbec bylo dokončeno a vozy odebrány.
Dobry den.
Ja bych se rad zeptal, jestli vedeni hodla nejak posilit bezpecnost vlakoveho personalu. Za posledni mesice doslo k nekolika napadenim a ublizenim na zdravi vlakvedoucich/pruvodcich ve vlacich, i vyhrozovani pobodanim. Posledni dobou toho je vic.
Dekuji.
J.
Dobrý den, rád bych se zeptal jak budou dál ČD nakládat s projektem ČD Nostalie? Proč akciová společnost, která má za úkol tvořit zisk, dotuje ztrátový projekt..
Vám to nějak leží v žaludku. Mě by zajímalo, jak jste přišel na to, že ten projekt je ztrátový? 🤔 Jste z NTM? Nebo snad od konkurenčních nostalgiků, jimž v poslední době vyfoukli několik kšeftů? 😁
Mě taky leží v žaludku. DHV Lužná stojí za návštěvu v případě, že by člověka zajímaly pouze parní lokomotivy. Když by ho zajímaly osobní vozy jako mě, je návštěva naprosto zbytečná…
Dobrý den,
Neuvažujete o vytvoření dceřiné firmy pro historické vlaky? Ekonomicky by se oddělili od provozu, bylo by vidět co stojí a třeba by šlo žádat o granty na ministerstvu kultury… Děkuji a těším se na podcasty.
Dobrý den, chtěl bych se optat pana ředitele jak to vypadá s vyhlášením víteze u vyběrových řízení na nové rychlíkové soupravy 9-ti vozové, na nové elektrické lokomotivy a hlavně na motorové jednotky. Děkuji Michal
Pěkný den,
rád bych se pana Bednárika zeptal, zdali ČD plánují expanzi i do autobusové dopravy? V současné době vidíme mimořádnou nekvalitu v rámci výlukové činnosti (staré nevyhovující a často i nebezpečné autobusy malých soukromých dopravců), a proto bych považoval za vhodné výrazně zlepšit kvalitu této služby. Cestou by mohla být i vlastní autobusová flotila. Velmi děkuji a těším se na podcast.
Raději „nebezpečný“ autobus, který má platnou technickou kontrolu a někomu se jen nezdá dost „gold“, než žádný a s poukazem, oni vyjet nechtěli.