LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

První zabezpečený přechod pro chodce na železnici. Může ušetřit stamiliony za podchody

Přechod pro chodce v železniční stanici Smržovka. Foto: AŽD PrahaPřechod pro chodce v železniční stanici Smržovka. Foto: AŽD Praha

Správa železniční dopravní cesty začala ve Smržovce testovat první zabezpečený přechod pro chodce mezi nástupišti. Zařízení, které je běžné například

Zpět na článek
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Š

Na regionalni trate (jak uvadi text) a umisteno primo u zastavek to muze byt uzitecne, ale na tratich nadregionalniho vyznamu a na koridorech toto nema co delat!

Marek

V Českých Velenicích je také zabezpečený přístup na nástupiště, ale jenom pro cyklisty a vozíčkáře (důchodce) -jinak tam je podchod. V případě potřeby přejití se zmáčkne na zvonek a dispečer závoru otevře. To je velice dobrá alternativa pro výtahy, pro běžné cestující, ale trošku nepraktické, tam by se semafory skvěle hodili 🙂

Jiří

Zajímalo by mne cenové srovnání tohoto a PZS bez závor. Ani bych se nedivil, kdyby to bylo dražší…

A když už je to nutno signalizovat, proč nestačí kmitající oranžové světlo jako u tramvaje doplněné o akustickou signalizaci pro nevidomé? Proč nestačí jedno světlo, ale panáčci všude kam se podíváš? Protože normy. Normy, které píše někdo dle mého názoru účelově, aby se jiní pořádně nakapsovali a on dostal všimné. A pak ty stavby nemají být tak drahé…

ptakopysk1

sory jako, ale ve stanici Praha-Kolovraty je již 15 let přechod pro chodce zabezpečený dokonce závorou.

mirekk

Však to píšu. Ale závory jsou tam proto, aby se obcházely a několikrát denně přejezdové zařízení hlásí nadzvednutí břevna. Vím o čem mluvím

coudy

tak jsem kouknul na ten přechod v Kolovratech, tak to je přechod pro chodce ale zde v článku chápu že to je přechod jen na nástupiště…

Jan

No 🙂 Japonci tam mají ještě závoru. Podchody: Výtah revize 12 000 ročně jeden pouze základní revize a servis bez vícenákladů. + Povinný nouzový komunikátor. K tomu by tam měl být v každé šachtě funkční přímotop. Protože ty pojezdy a spol prý nemají rády teploty pod cca 5°. Což je 240 Kč za den topení na jednu výtahovou šachtu. Takže třeba 28 000 Kč ročně na výtahovou šachtu. (Nebo ho česky vypnou a nebude to fungovat, nebo častější servis.) PS kuriozní, když se dnes strašně zavírají čekárny, že náklady. Když ani ve Svinově nemají moc na topení a ještě si… Číst vice »

Martin

Nejen zavoru, u prejezdu maji (a myslim, ze je to dobra informace) jeste oznaceni z ktereho smeru pojede vlak…
Jinak to vitam, vypada to dobre…

Petr

Tohle jsem viděl minulý rok v několika menších městech v Portugalsku, akorát tam to byl klasický semafor i se zeleným panáčkem. Když se blížil vlak, dělalo zařízení takový bengál, že se člověk radši vážně držel v úctyhodné vzdálenosti.

mirekk

Ano, je to dobrý počin. Teď ještě zbývá, aby to chodci respektovali. Když zavřené závory na železničním přechodu např. v Kolovratech jim nejsou překážkou a jednou za rok je tam mrtvý. Strojvedoucí tam několikrát denně v rychlosti 140 km zažívají krizové okamžiky. No uvidíme jak se s tím český Pepik vypořádá.

Martin

To bohuzel nejde uplne zajistit, bud to respektovat budou nebo holt se nesmi divit, kdyz je vlak zabije nebo zmrzaci… Uplne blbuvzdorne zajisteni neexistuje, jen to zvysuje naklady…