- Doprava ve městě •
- Město •
- Metro •
- Zprávy
První z 26 víkendových výluk metra C je tu. DPP začne odstraňovat strop na Florenci
Modernizace stanice Florenc zahrnuje výměnu její stropní desky. Pramen: Daniel Šabík/DPP
Práce vyjdou na 1,8 miliardy korun, provádí je společnosti Metrostav DIZ a Geosan.
Nevi prosim někdo, co to bude ted znamenat ve vestibulu stanice a kdy ma být vestibul směrem k autobusovemu nádraží uzavřen?
Takže skoro 2 miliady za to, že developer chce stavět na stanicí metra. Modernizace se dala udělat i bez výměny nosníků.
Doufám, že to develper zatáhne 🙂 🙂
„Šetření navíc ukázala, že při stavbě stropní konstrukce nebyl použit materiál o takové tloušťce, jakou požadoval projekt. Poškozená je i izolace, takže do vestibulu zatéká.“
Co je na tomto těžkého k pochopení?
Mimochodem, revitalizace Florence je docela zásadní projekt i pro město, tak je snad dobře, že se koordinuje nutná oprava s přípravami další výstavby, ne?
No, ale zde je otázka, kdyby se nestavělo, jestli by nosníky nestačili ?
„Jakou požadoval projekt“ to myslíte toho developera 🙂
Ne, projekt stanice, když to někdo na konci 60. let počítal a kreslil do výkresů.
Pokud vím tak to s developerem nemá společného vůbec nic, je to oprava stropu metra, kde předepjaté konstrukce vykazují vady vzniklé zatékáním vody.
Když myslíte 🙂
Evidentně by ti nestačil ani staťák či jiný podklad. Prostě jsi přesvědčený o své pravdě…
Kdyby soudruzi udělali stanici v otevřeném zářezu, tak by se dnes žádná výměna nosníků řešit nemusela.
Tak by síly vyvovalné zemním tlakem přenášely zárubní zdi. A nikde není dáno, že zárubní zdi by nebyly ošizené. Zas na druhou stranu by sněžilo a pršelo na vozy Metra, které na to nejsou připravené a nelze doufat, že by ke zkratu nedošlo.
Vzdyt jezdi i na povrchu? Proc by nemely vozy byt na to pripraveny,…
Ale pravda je, ze jaksi nejsou vytapene…
Nevím, jestli by tam 200 m dlouhý zářez trochu nevadil, když se tam stanice táhne napříč od Sokolovské kolem muzea až k areálu Masarykova nádraží. Také by asi trochu chybělo to patro nad stanicí, co je podchod pod silnicemi. A to tam přes to vede ještě kopec inženýrských sítí a bylo by třeba pažení té hloubky.
Trochu přeháníte se 200 m a víte, jestli by nevadil jen trochu.
Přes 100 m je nástupiště + 10 m k výhybkám + kříž…. Ražba začíná až v úrovni někdejších hradeb. Ani nevím co tam je za koncem vestibulu, jestli technologické prostory nebo jen dutina.
Troufám si tvrdit, že by tu jáma trochu vadila https://mapy.cz/s/nutajumelo
Doufám že za tu cenu bude součástí vestibulu Aquapark 🙂
Tvůj komentář je totálně mimo reality…ve stylu placam abych placal
Už byl, před 20 lety.
Právě že aby nebyl
Ten tam právě doposud byl při každém větším dešti.
Takže firma Metrostav podvedla město s nosníky v osmdesatkach a Metrostav vyhrál i zakázku na jejich výměnu. Pěkně.
Současný Metrostav má s tím původním společný jen názeva a pár zaměstnanců.
„Stanice byla otevřena v roce 1974 pro linku C a v roce 1985 pro linku B.“ Tolik wiki
Pokud někdo nastoupil v roce 1985 ve věku 18 let, tak je mu dneska 55 roků. Ti, kteří stavěli C jsou již dávno na důchodu. Ti, co měli rozhodovací pravomoce v dobách výstavby C, ti už dost možná už ani nežijí.
O řešení metra C v oblasti Florence se rozhodovalo někdy v letech 1967-1968. Generální tajemník Novotný, předseda vlády Lenárt. Mrtví. Všichni jsou mrtví.
Všichni jsou užmerví, Dejve! ((c) Red dwarf,2. díl)
Měl na mysli toho, kdo prohlásil „je tam toho betonu teda dost málo, no, to je dobrý“.
Jmenovaní pánové mají na svědomí jiné věci, a jistě dost, ale pochybuji, že rozhodovali na ošizení nosníků proti projektu.
jj. tenkrát si řekli na poradě, že za 40 let to budou opravovat a když si spočetli jaká bude po covidu a během války na Ukrajině inflace tak se zaradovali…
Investice do budoucnosti 🙂 🙂
Šetření navíc ukázala, že při stavbě stropní konstrukce nebyl použit materiál o takové tloušťce, jakou požadoval projekt.
To byla ta doba, kdy podnikatelé neokrádali, všechno se stavělo pro lidi, poctivě a vůbec – bylo líp? 😀
Nechci velebit, k tomu mám daleko, ale co z toho, co se tenkrát postavilo, spadlo? Akorát ta lávka v Troji. Pravda, kvalita tenkrát pokulhávala, ale zase lidi nebyli tak zhejčkaný, jako jsou dneska.
Jo, lidi nebyli zječkaní. Například is vůbec nestěžovali, že jim příbuzný umřel v Mesitu, protože na něj spadla hala. Jinak by totiž dostali nakládačku na pendrekárně, až by jim vypadaly zuby.
V Mesitu? Nikdy jsem o tom neslyšel. V Rudém právu o tom nepsali. 😀
Slyšela jste někdy o tom, jak 2002 vpodstatě celé metro pod čárou zaplavila voda, přestože bylo uzavřené mnoha pancéřovými vraty a socialistickými inženýry naplánované a postavené tak, že mohla být zaplavená jen velmi malá část vzniklých komor, asi jako Titanic? Že třeba občas místo betonové zdí co by neprostřelil tank byla v reálu jen tenká cihlová zídka, které si ta voda vpodstatě ani nevšimla? 😀
Ještě že bolševik nikdy nezaútočil na NATO a nemuseli jsme zkoušet, jak by to fungovalo jako kryty.
První chyba byla, že se voda dostala do jámy při prodloužení tratě z Holešovického nádraží do Kobylis.
Někdo si totiž vymyslel, že tunely pod řekou budou nasunovat do řečiště, ale většina odborníků jim to rozmlouvala, právě kvůli riziku vody z Vltavy. A stalo se.
Druhá chyba, že voda prošla, přes průchodky okolo vrat, které byly špatně utěsněné při pokládání kabelů.
A nové kabely se tahali až po revoluci.
https://www.youtube.com/watch?v=ALcdggsdO68
„Přakvapivě“ nečekáme, než to znovu spadne. Co se týče dopravních staveb, tak jen z poslední doby třeba most u metra Vltavská, nadejzd přes Chlumeckou nebo i ten Barrandovský most. I když někdy k tomu dost pomohla i zanedbaná údržba.
Bez nějakého přemejšlení. Třeba zimák v Mariánských Lázních…
Lávka v Troji byla o desetiletí mladší.
Ono se toho dost taky muselo opravit,…
Naprosto mě to nepřekvapuje. Normální socialistický šlendrián, byl všude kam se podíváš. Ze starších, co to zažili, před tím zavírá oči jen určitá sorta lidí.
Přestupujícím B/C opravdu nezávidím.
O pár minut se jim prodlouží cesta, to snad zvládnou. Můžou přestoupit přes áčko, nebo přes Náměstí republiky a tramvaj na Vltavskou. A když bude hezky, můžou se projít mezi nádražími pěšky.
To nebude o pár minut. To bude o hodně minut (pro toho, kdo jede v tom severo-jižním směru). A ne všichni cestující jsou mladí zdatní pro zdolávání nástrah. Větší časovou logiku by dávalo nasazení bagru X-C v podobě autobusů po magistrále (IPP – Nádr. Hol.), pamatuju, že šlo to udělat i se zastávkou na mostě nad Muzeem HMP. Bariérovost ovšem šílená. Linka 36 má význam spíše pro posílení přestupních vazeb či propojení, na tramvajovou X-C do Opletalovy se trochu projdete, stejně tak opačně. Prodloužený interval na provozovaných úsecích Céčka je bohužel další nepříjemností. Osobně bych hledal alternativy, jak jet úplně… Číst vice »
Směrem jihovýchod-zapad se zpravidla přestupuje na IPP, tam 2 zastávky tramvají na Karlak
Tomuto přestupu se dá v mnohých případech vyhnout, např. na Černý Most se z Hájů dá dostat linkou 240, z Opatova linkou 181. Nebo jiná tangenciální spojení.
Radeji občas přestupovat ať to dali foporadi,než aby to někomu padlo na hlavu nemyslíš?
Špatně vymyšlená (podle někoho) náhradní doprava ovšem se nedá omluvit tím, že se někde něco musí opravovat. Přesnější by podle mě bylo „lepší než aby jezdily co 2 minuty autobusy a vyhazovalo se ještě víc peněz…“ apod.
Zrovna „co 2 minuty autobusy“ je pěkný nesmysl. Potřebujete navazovat na metro, takže spoje mají jezdit v intervalu metra, klidně několik spojů hned za sebou.
Na lávceš v Tróji byli tři. Tady by to mohly být i tři stovky.