- Doprava ve městě •
- Město •
- Metro •
- Zprávy
První z 26 víkendových výluk metra C je tu. DPP začne odstraňovat strop na Florenci
Práce vyjdou na 1,8 miliardy korun, provádí je společnosti Metrostav DIZ a Geosan.
Stavbaři začnou o nastávajícím víkendu uvolňovat a odstraňovat prvních devět nosníků (ze 131), které tvoří stropní desku nad vestibulem stanice Florenc C. Práce si vyžádají výluku metra C v úseku Vltavská – Hlavní nádraží, potrvá celou sobotu a neděli.
Výměna stropní desky a modernizace vestibulu stanice je naplánovaná na 4,5 roku, během kterých metro čeká 26 víkendových výluk. Jejich rozpis Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zatím nezveřejnil, další by měla nastat první červnový víkend. Na letošní rok je naplánováno šest víkendových výluk, na příští rok osm. Dokončení stavby se předpokládá na podzim 2026.
Metro C bude ve zmíněném úseku během výluky suplovat tramvaj v podobě provizorní linky XC, která využije obnovené torzo trati v Opletalově ulici před hlavním nádražím. Bude jezdit v trase Hlavní nádraží (v Opletalově ulici) – Masarykovo nádraží – Bílá labuť – Vltavská (na předmostí Hlávkova mostu) – Strossmayerovo náměstí – Výstaviště. Zavedena bude i linka 36 v trase Zvonařka – I. P. Pavlova – Karlovo náměstí – Václavské náměstí – Masarykovo nádraží – Bílá labuť – Vltavská (na předmostí Hlávkova mostu) – Výstaviště – Nádraží Holešovice – Kobylisy – Ládví – Sídliště Ďáblice (v úseku Kobylisy – Sídliště Ďáblice pouze vybrané spoje).
Stropní konstrukci nad vestibulem stanice Florenc C tvoří 131 nosníků, monolitická deska, která se nachází pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici, a hydroizolační vrstvy. Všechny nosníky i desku je podle DPP nutné vyměnit kvůli rozsáhlé korozi, které výrazně pomohla povodeň v roce 2002. Šetření navíc ukázala, že při stavbě stropní konstrukce nebyl použit materiál o takové tloušťce, jakou požadoval projekt. Poškozená je i izolace, takže do vestibulu zatéká.
Práce vyjdou na 1,8 miliardy korun, provádí je společnosti Metrostav DIZ a Geosan.